Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport OFSTED

8.463 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic OFSTED (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Inspectorii OFSTED au vizitat mai multe școli pentru a verifica modul în care elevii sunt sprijiniți pentru a se întoarce la școală cu normă întreagă după primul blocaj național. În ultimul raport, experții analizează modul în care școlile au răspuns la Covid și lacunele de învățare pe care pandemia le-a provocat.

Iată cinci constatări cheie din raportul Ofsted, care indică modul în care predarea a devenit mai dificilă în timpul pandemiei:

Izolarea repetată a „oprit progresul elevului”. Raportul OFSTED a constatat că eforturile profesorilor de a contribui la progresul elevilor de la întoarcerea din septembrie sunt împiedicate de situațiile repetate în care elevii trebuie să se izoleze și să rămână practic în afara școlii. Experții au avertizat cu privire la întreruperea pe scară largă a școlilor pe care le-a vizitat luna trecută. Peste jumătate din școlile vizitate în noiembrie au trebuit să trimită elevii acasă pentru a se autoizola în perioada aceasta. „În unele cazuri, școlile au fost afectate pe scară largă de absența legată de Covid-19. Spre exemplu, într-o școală, 588 de elevi din 620 (aproape 95%) au avut cel puțin o absență legată de Covid-19. În medie, absența a fost de aproximativ nouă zile și jumătate pe elev”, se arată în raportul OFSTED.

Pierderea învățării din primul blocaj național a fost „extinsă”. OFSTED a spus că, deși, „în general”, elevii s-au întors la școală, impactul primului blocaj se vede și astăzi în sălile de clasă. Profesorii consideră că învățarea pierdută în urma primului blocaj național a fost „amplă”.

Raportul adaugă: „Profesorii au vorbit despre faptul că elevii sunt„ mult sub ”locul în care ar trebui să fie; unii alții au cuantificat acest lucru în termeni de șase luni. Cu toate acestea, se adaugă: „Nu toți profesorii erau de aceeași părere. Câțiva au spus că elevii s-au întors cu mai puține pierderi de învățare decât se așteptaseră. După cum a spus cineva, „Pur și simplu nu era tsunami-ul disperării pe care îl așteptam”.

Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi. Prima stare de urgență din primăvară a creat lacune de învățare care înseamnă că unele școli trebuie să își regândească oferta curriculară.

OFSTED a descoperit că unele școli au dezvoltat deja „un curriculum de recuperare” pentru matematică sau engleză, pe care îl predau alături de programa lor obișnuită. Iar inspectoratul a constatat că, în unele cazuri, școlile descopereau încă lacune de învățare. Raportul adaugă: „Unii profesori au spus că, pe măsură ce noul conținut a fost predat, au apărut noi lacune în cunoștințele anterioare ale elevilor, ceea ce înseamnă că profesorii erau încă în stare să facă față imaginii complete”. De asemenea, unele școli au creat chestionare online ca modalitate de identificare a lacunelor de învățare.

Predarea la distanță pentru un număr mic de elevi auto-izolați este mai dificilă decât pentru un număr mai mare. Cu toate acestea, elevii care se autoizolau individual timp de două săptămâni au avut adesea o experiență mai slabă. Raportul adaugă: „Un număr mai mare de copii poate fi ținut mai ușor la curent cu programul planificat în timp ce lucrează de acasă, iar izolarea individuală a unui număr mic de persoane deseori înseamnă că ajung să rateze conținutul nou care este predat colegilor din clasă, făcând în schimb o revizuire acasă. Pentru acești copii, pierderea învățării pe care au experimentat-o ​​vara se repetă”.

Pandemia de coronavirus care este în continuă schimbare afectează profesorii. Într-un comentariu publicat astăzi alături de noul raport al OFSTED, inspectorul șef Amanda Spielman a spus că schimbarea îndrumărilor și responsabilitățile suplimentare create de Covid-19 taxează personalul școlii. Ea a spus: „Nu există nicio îndoială că schimbările constante pentru școli, colegii, autorități locale și alte instituții au afectat personalul didactic. Profesorii au spus că sunt fizic obosiți și stresați. Au avut adesea de-a face cu copiii și cursanții care aveau propriile lor anxietăți care trebuiau abordate și își asumă sarcinile suplimentare de gestionare a cazurilor Covid și a procedurilor de izolare în cadrul lor.”

Foto: © Arne9001Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


9 comments
  1. Să înceapă școlile doar când vor fi vaccinate cadrele didactice,de abia atunci putem relua învățamântul în deplină siguranță.Eu nu prea înțeleg cum majoritatea părinților susțin că se confruntă cu o învolutie în comportamentul comportamentul copiii lor ,eu nu cred așa ceva,dacă ești un părinte responsabil și te ocupi zilnic de propriul copil nu se salbaticeste că, vezi Doamne,nu mai are socializarea școlară!La școală se specializează învâțându-se între ei cum să se bată,cum să se jignească,mult building,asta e adevărată socializare!Eu am fost fericită cu această perioadă îndelungată de învățământ online,se potrivește mult mai bine personalității copilului meu care este un copil extrem de cuminte și educat,nu vroia sa se integreze in anturajul colegilor,nu se regăsesc în comportamentul zbuciumat al acestora.Copilul meu învață foarte bine,citeste foarte mult,iar eu mă ocup zilnic ,cu multă răbdare și implicare,de educatia lui,atât intelectuală cât și emoțională.Mai bine părinții si-ar manifesta mai mult interes față de necesitățile propriilor copii și le-ar acorda mai mult din timpul lor liber,că de aceea sunt părinți și au responsabilități!Nu statul sau cadrele didactice trebuie să le educe copiii ci ei,că părinți trebuie s-o facă,,zilnic.Educatia de-acasa e sfântă,asta nu se înțelege la noi,avem copii numai stăm de distracții sau plimbări,ne preocupăm în permanență de ei,cu seriozitate sai blândețe pentru a le crea astfel un viitor sigur și frumos!

    1. Foarte frumos spus, stimata doamna. Ganditi-va ca ne vin pe mana copii care nu au trecut prin gradinita pana la 6 ani. Va dati seama ce parinti responsabili, ce munca dubla de facut!! Am avut niste salbaticiti care fugeau din scoala in clasa I. Nu au unii nu 7, ci, macar 3 ani de acasa. Parintilor le e mai usor sa dea vina pe profesori, decat sa se implice activ. Aveti mare dreptate. Eu am vazut copii care in online si dupa online s-au disciplinat sub grija parintilor, dar am vazut si copii scapati, care nu s-au preocupat de lectii, in timp ca mama era acasa pe 75 la suta si facea postari pe retele de socializare. Bine spuneti.

  2. Vaicareli nejustificate!
    Elevii care nu au beneficiat de predare online pentru ca nu au avut mijloace, sunt de înțeles. Ei sa recupereze.
    Dar elevii care au avut mijloace și au primit mura în gura materia, stand comod la biroul lor de lucru de acasă, nu au scuze.
    Profesorii și elevii serioși la scoala face to face, sunt serioși și dedicați și la scoala online.
    Nu e nimeni dispus sa se arunce la scoala face to face pana când epidemiologii spun ca a trecut pericolul contaminării.
    Sa fie întâi vaccinate cadrele didactice, nu sa fie aruncate la indemana elevilor asimptomatici.

  3. Nu prea da, ți toate comentariile…
    Nu va convine Cind spun ca nu,, vreți deschiderea școlilor….. NU aveți manuale…. NE băgați pe gat,, tablete…. Deschideți scolile… cit de repede
    Dobitociti….. copiii.

  4. Rugam începeți școlile și grădinițele….. pe 10 ianuarie…… Nu mai,, ta raganiti
    Ne, am bucurat ca a venit alt ministru……. Dar am impresia ca nici pe el nu, l prea interesează…. Păcat.. poate cei de la PSD… erau ma bine,,, ei doreau cit mai repede sa înceapă școală.. Suntem singura tara din lume care nu pune accent pe școală…..
    Ceaușescu…. în privința asta era ,,, AUR,,,… pentru copiii
    Păcat d-ul… presedinteIohannis….!!!
    De loc nu țineți cu, copiii….. S, au Dobitocit acasă….,,, nu mai socializeaza…
    Părinții au rămas fără servici….., pe bunici.. i, ați băgat în pământ…..,,… Se zvonește ca nu aveți nici manuale….. d, aia.. ne băgați pe gat.. tabletele
    Deschideti școlile și grădinițele….. RUGAM…..
    NU va gândiți ,,, d, nu-l ministru al învățământului…… la viitorul… tarii..
    Copiii s, au,, sălbăticit…..

  5. Programa trebuie schimbata,prima generatie cu clasa pregătitoare de acum, elevii de clasa aVIII a an scolar 2020-2021,au ore mai multe pe saptamanal si programa mai incarcata,singurii avantajati profesorii,asta este ,,schimbarea centrata pe elev” efectuata in anul scolar 2013-2014.

    1. Aveți dreptate! Generație de sacrificiu. Fără manuale, materie la nivel de liceu, ore aproape cât doua norme de profesor, model de subiecte pentru EN care nu au legătură cu modul de predare (mai ales la română, la matematică să zicem că nu ). Profesorii nu zic nimic, că doar se plătesc contribuții la sindicat să nu se modifice programa. Timpul trece, leafa merge…

  6. Scolile din Anglia, poate…La noi scolile nu au voie sa gandeasca nimic. Trebuie sa astepte ca tătuca ministerul s-o facă. Nu se intampla. Vede cineva posibila vreodata situatia in care o scoala sa spuna: eu, scoala x, schimb tot, programe, continuturi, metode de predare, de invatare, de evaluare, procedura de admitere, procedura de angajare a profesorilor si, de ce nu, de demitere a lor daca nu mai corespund etc? Evident ca nu, pentru ca astfel armata de invartitori de hartii din minister si inspectorate si tot aparatul de partid si de stat si-ar pierde obiectul muncii. Si atunci defilam incolonati, centralizat, asteptand mereu “sa primim ok-uri”. Pentru orice, de la cumparat hartie igienica pana la inchis/deschis scoala pe timp de pandemie. Ce curriculum sa schimbi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Salt de pe locul 44 pe locul 2 pentru un elev de la Olimpiada de Limba română în București. Notat inițial cu 77 de puncte, a primit peste 93 după contestații / Părinte: Uneori crezi că punctajele cresc artificial ca să califici un copil, alteori doar te îndoiești de cum corectează unii profesori

Un elev din Sectorul 1 al Bucureștiului, participant la etapa pe sectoare a Olimpiadei Naționale de Limba și literatura română (OLLR), a obținut după contestații peste 16 puncte, după cum…
Vezi articolul

EXCLUSIV În 30 de zile, copiii vor primi banii de tichete educaționale, promite ministrul fondurilor europene, Marcel Boloș, în cazul celor peste 15.300 de elevi ai căror părinți nu au venituri. Vor fi cerute date de la ANAF despre venituri familiilor, dar inspectoratele tot vor trebui să trimită actele cerute

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a declarat pentru Edupedu.ro că, în cel mult 30 de zile, cei peste 15.300 de copii ai căror părinți nu au venituri o…
Vezi articolul