Șeful diviziei pentru Educație a OECD: Distanțarea fizică amenință rațiunea de a fi a educației universitare / Universitățile au nevoie de taxe mai mici și de mai mulți bani de la guverne

3.169 de vizualizări
SURSA: captura romaniaeducata.eu/Administratia Prezidentiala
Restricțiile legate de contactul fizic amenință întreaga rațiune de a fi a educației în cadrul universitar, iar dacă universitățile mențin un nivel ridicat al taxelor de școlarizare ele vor deveni vulnerabile în fața firmelor de IT care ar putea oferi programe educaționale online mai bune, crede șeful diviziei pentru Educație a OECD, Andreas Schleicher, citat the Times Higher Education. El face un apel la mai multe investiții guvernamentale în sprijinul universităților, pentru ca acestea să-și poată diminua taxele.

Potrivit reprezentantului OECD, principalul element cu care universitățile îi atrag pe tineri este “experiența nemaipomenită” a mediului oferit. Dar, în condiții de distanțare, acest element dispare: studenților le e mult mai greu să întâlnească profesori de vârf, să se socializeze cu alți studenți și să împărtășească experiențe.

El este citat de Times Higher Education spunând că, “dacă universitățile rămân închise pentru următorul an, cred că aceasta va pune sub semnul întrebării la modul foarte serios valoarea ofertei lor“. “Din punctul de vedere al unui student, 9.000 de lire nu este, în niciun caz, valoarea unui curs online”, a spus el, referindu-se la taxele anuale aplicate de universități din Marea Britanie.

Potrivit lui Schleicher, normal ar fi ca guvernele să crească investițiile în acest domeniu, pentru că valoarea pe care o oferă el în schimb este foarte ridicată. Asta, însă, nu exclude complet taxele universitare – ele trebuie doar reduse și compensate cu o contribuție guvernamentală mai mare, spune el.

  • Iar oficialul OECD s-a arătat surprins de precauția universităților, când vine vorba despre redeschiderea campusurilor: “Distanțarea socială este mai ușoară pentru universități, decât pentru școala primară (…). Nu văd logica atunci când deschizi restaurantele și cinematografele, dar nu universitățile.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Finanțelor, despre articolul din HG care lasă deschise școlile private: A ieșit limpede din Guvern, numai că a existat o greșeală / A fost o discuție cu ministrul de Externe, pentru că sunt câteva școli străine din București și să nu apară nemulțumiri

Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, a declarat în această seară despre Hotărârea de Guvern care menține deschise școlile private, în timp ce toate școlile de stat se închid din cauza pandemiei,…
Vezi articolul

Doru Căstăian, despre învățarea de profunzime și cea de suprafață: Dragi părinți, nu vă amăgiți că manipularea unei tablete înseamnă precocitate. Faceți-vă timp să discutați cu copiii, să le răspundeți serios la întrebări

Învățarea superficială este învățarea care “se adresează procesării de nivel inferior (de pildă, memorarea și reamintirea unor factori, acceptarea pasivă a unor informații, ignorarea tiparelor sau cauzalităților profunde) care nu…
Vezi articolul