Șeful diviziei pentru Educație a OECD: Distanțarea fizică amenință rațiunea de a fi a educației universitare / Universitățile au nevoie de taxe mai mici și de mai mulți bani de la guverne

3.150 de vizualizări
SURSA: captura romaniaeducata.eu/Administratia Prezidentiala
Restricțiile legate de contactul fizic amenință întreaga rațiune de a fi a educației în cadrul universitar, iar dacă universitățile mențin un nivel ridicat al taxelor de școlarizare ele vor deveni vulnerabile în fața firmelor de IT care ar putea oferi programe educaționale online mai bune, crede șeful diviziei pentru Educație a OECD, Andreas Schleicher, citat the Times Higher Education. El face un apel la mai multe investiții guvernamentale în sprijinul universităților, pentru ca acestea să-și poată diminua taxele.

Potrivit reprezentantului OECD, principalul element cu care universitățile îi atrag pe tineri este “experiența nemaipomenită” a mediului oferit. Dar, în condiții de distanțare, acest element dispare: studenților le e mult mai greu să întâlnească profesori de vârf, să se socializeze cu alți studenți și să împărtășească experiențe.

El este citat de Times Higher Education spunând că, “dacă universitățile rămân închise pentru următorul an, cred că aceasta va pune sub semnul întrebării la modul foarte serios valoarea ofertei lor“. “Din punctul de vedere al unui student, 9.000 de lire nu este, în niciun caz, valoarea unui curs online”, a spus el, referindu-se la taxele anuale aplicate de universități din Marea Britanie.

Potrivit lui Schleicher, normal ar fi ca guvernele să crească investițiile în acest domeniu, pentru că valoarea pe care o oferă el în schimb este foarte ridicată. Asta, însă, nu exclude complet taxele universitare – ele trebuie doar reduse și compensate cu o contribuție guvernamentală mai mare, spune el.

  • Iar oficialul OECD s-a arătat surprins de precauția universităților, când vine vorba despre redeschiderea campusurilor: “Distanțarea socială este mai ușoară pentru universități, decât pentru școala primară (…). Nu văd logica atunci când deschizi restaurantele și cinematografele, dar nu universitățile.”
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Descindere a ministrului Educației la Inspectoratul București: Într-adevăr, ne pregătim pentru scenariul roșu, dacă se atinge indicele de 3 la mie. Astăzi începem distribuirea tabletelor în școli

Conflict între ministrul Educației, Monica Anisie, și conducerea Inspectoratului Școlar al Municipiului București, care stă de două săptămâni cu aproape 10.000 de tablete școlare în depozite. Ministrul a descins în…
Vezi articolul

Venirea tuturor elevilor la școală în scenariul verde ar putea crește cu 1.400 numărul claselor de elevi și cu 1.100 numărul posturilor de profesori necesare doar în județul Botoșani, susține Inspectoratul Școlar

Numărul de clase de elevi din judeţul Botoşani ar putea creşte cu 1.400 în cazul aplicării, începând cu 14 septembrie, a scenariului verde, susține Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Botoşani, citat…
Vezi articolul

Disciplinele STEM ar trebui să constituie o prioritate a învățământului din România, susține Centrul de Evaluare și Analize Educaționale în contextul noilor propuneri de planuri-cadru

Centrul de Evaluare și Analize Educaționale a publicat “câteva argumente privind proiectele planurilor-cadru pentru învățământul gimnazial şi liceal aflate în consultare publică, care să arate de ce nu este dezirabilă…
Vezi articolul

Părinții trebuie să depună, începând de azi, cerere pentru copiii care fac ore remediale, potrivit calendarului oficial. Activitățile remediale încep pe 8 martie, la o lună de la reluarea școlii în format fizic

Regulile pentru orele remediale apar chiar în ziua în care, conform calendarului, părinții trebuie să înceapă să depună cerere pentru copiii care trebuie să facă ore remediale, 25 februarie 2021,…
Vezi articolul

Olimpiadă de matematică cu probleme, la clasele a V-a și a VI-a. Părinții acuză umflarea notelor în anumite județe. Radu Gologan: Am cerut copii ale lucrărilor notate cu peste 25 de puncte

Olimpiadă cu probleme, anul acesta, la matematică. Ecaterina Andronescu a modificat regulamentul de organizare a olimpiadei județene și în locul numărului fix de “câștigători” pe fiecare clasă care se calificau…
Vezi articolul