VIDEO Parlamentarii USR anunță că au depus peste 200 de amendamente la proiectele legilor Educației / Ștefan Pălărie: Proiectele actuale ale legilor PSD-PNL nu fac altceva decât să lase sistemul așa cum este

375 de vizualizări
Reducerea birocrației din școli
Foto: © Jae Young Ju | Dreamstime.com
Grupul parlamentar al USR anunță că a depus peste 200 de amendamente la proiectele legilor Educației, potrivit unei declarații făcute de Ștefan Pălărie, senator, într-o conferință de presă. Anunțul are loc în ultima zi în care mai puteau fi depuse propuneri de modificare pentru aceste legi.

„PSD-PNL nu face decât o mare de promisiuni, o mare de compromisuri și câteva modificări minore așa cum au făcut și cu recenta așa-zisă tăiere a pensiilor speciale”, a declarat Ștefan Pălărie, senator, membru în comisia pentru învățământ.

Acesta a mai declarat, în conferința pe această temă la care au participat toți parlamentarii USR din comisiile de învățământ ale celor două camere, că sunt „26 de linii roșii” pe care USR le va susține prin peste 100 de pagini de amendamente în cadrul dezbaterilor care urmează.

„Nu vedem o reformă reală în educație, dacă nu discutăm despre o garanție a unei finanțări reale, potrivite, și a unei salarizării adecvate a sectorului de învățământ.

Nu putem vorbi despre reforma educației atâta timp cât copii care nu își pot permite meditații sunt abandonați și să-mi lăsați în spate de un sistem care introduce un examen de admitere discriminatoriu la liceu.

Nu putem vorbi despre reformă, dacă nu rezolvăm problema mesei calde pentru toate școlile din România, la nivel organizat, generalizat. Nu putem vorbi despre reformă, fără o soluție reală la problema meditațiilor din țară și a sărăcie din țară precum soluția introducerii școlii de la opt la cinci. 

Nu putem vorbi de reformă, fără școli autonome și descentralizate. Nu putem vorbi despre reformă, fără separarea politicului de școală.

Prin legile propuse de doamna Deca și pe care, din discuțiile concentrate în ultimele nouă ore de dezbateri ale săptămânii trecute, nimeni nu pare să și le dorească, poate cu excepția rectorilor care și-au scris o lege cu dedicație avându-l pe domnul Câmpeanu și ministru și președintele Consiliul Național al Rectorilor, cu excepția lor nimeni nu înțelege la ce ajută legile propuse de doamna Deca și școala românească, în felul acesta, fără niciun amendament admis, își ratează misiunea și scopul de a ridica generații noi de elevi, de a sprijini în felul acesta familiile, părinții și la nivel macro întreaga societate”, a declarat Pălărie.

Articol în curs de actualizare.

Foto: © Jae Young Ju | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. În viziunea noastră, toate școlile din România funcționează, începând cu anul 2030, într-un singur schimb, organizate pe modelul Școala de la 8 la 17

    Elevii sunt angajați la corporație?! În ”viziunea” aceasta, copiii nu mai au viață în afara școlii – 9 ore în școală, 8 ore de somn, 1-2 ore (dacă au noroc) în trafic, le rămân 5 ore de petrecut în familie, igienă, hobbyuri, joacă, etc… Și elevii din orașele mici și/sau satele României ce fac? Cei de la liceu depind de transportul public, dacă nu există transport la orele la care termină cursurile, dorm în școală? Sistemul ăsta pentru corporatiști ocupați NU are cum fi aplicat în mai mult de jumătate din școlile țării. Dar sună modern, nu?

    cel târziu în 2030 toți copiii au asigurată o masă caldă la grădiniță, școală, liceu,
    gradual și cu prioritate pentru unitățile de învățământ defavorizate

    Nu sunt cantine și nici bani pentru angajat personal calificat. Tot amendamentele astea pledează pentru descentralizare – îi și văd pe cei din primării construind cantine și aprobând costuri de funcționare pentru școli din zone sărace, unde nici taxele locale nu se strâng anual.

    Propunem înlocuirea sistemului de titularizare națională cu un sistem de licențiere în profesie, urmat de posibilitatea de a participa la interviuri de angajare organizate la nivelul unității de învățământ. În acest nou sistem, conducerea școlilor va putea decide descentralizat cum să își acopere posturile disponibile.

    Interviu. Cu primarul, eventual. După ce deschide ușa cu capul, cum se spune… Marota USR – să nu mai existe titulari (propun ei să rămână sistemul pentru cei deja intrați pe regula respectivă). În afară de stabilitate pe post, NIMIC nu mai atrage oameni noi în sistem. Iar un concurs unic unde notele se mai pot obține fără sistemul PCR e singura metodă clară și onestă de ocupare a unui post. Cum se face că USR înțelege că un sistem de admitere în liceu dublu e rău, dar un sistem de acces în învățământ pe bază de ”interviu” ar fi bun?!

    Propunem creșterea autonomiei financiare a școlilor, prin utilizarea excedentului bugetar la decizia școlii și încurajarea obținerii de venituri economice pentru școli profesionale sau licee tehnologice

    Care excedent bugetar?!

    Mai era o vorbă în video de pe FB, nu și în lista ”amendamentelor” de pe site-ul partidului: să fie luate în seamă și școlile particulare, că-s mai bune decât cele de stat…

    Nu mai am nimic de spus. Îmi pare rău că i-am votat și am semnat liste pentru ei. Mai bine mintea de pe urmă decât deloc – a doua oară nu se va mai întâmpla.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Constantin Cioinică, despre ordinul care reglementează temele pentru acasă: Ajungem să transformăm școala într-un fel de târg. Cerința ca diriginții să monitorizeze dacă profesorii dau prea multe teme este o utopie. Vor apărea și disensiuni între colegi

Constantin Cioinică, profesor de chimie la Liceul „Constantin Brâncoveanu” din Horezu (județul Vâlcea), a vorbit, pentru Edupedu.ro, despre ce efecte ar putea să aibă ordinul care reglementează temele elevilor. „Ajungem…
Vezi articolul

Daniel David, despre blocarea posturilor de profesori titulari în școli timp de zeci de ani, în cazurile Iohannis și Antonescu: Perioada mi se pare prea lungă. Timpul trebuie să fie unul rezonabil și unul care să nu încurce pe alții care pot să ocupe o poziție de titular / În iunie voi veni cu o soluție

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus că în luna iunie va veni cu o propunere privind măsura pe care o va lua în cazul prevederii care permite blocarea…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă din partea unei profesoare suplinitoare calificate către ministrul Daniel David: Regândiți structura deciziilor luate, pentru că, în cele din urmă, nu poți vorbi despre reformă reală dacă primul pas este excluderea celor competenți

„Ce model transmitem copiilor dacă tocmai cei care își asumă responsabilitatea educației fără statutul protejat al titularului sunt excluși în tăcere?” – este întrebarea care deschide apelul public lansat de…
Vezi articolul