Realizatorii platformei de inteligență artificială ChatGPT au lansat un instrument de identificare a textelor realizate de astfel de sisteme, pentru a ajuta la prevenirea fraudelor academice

1.120 de vizualizări
Foto: © Irinayeryomina | Dreamstime.com
Laboratorul de cercetare în domeniul inteligenței artificiale OpenAI, realizatorul platformei AI bazate pe conversație ChatGPT, a lansat un instrument prin care să fie detectat conținut generat de mai multe astfel de programe, nu doar de ChatGPT, potrivit The Guardian. OpenAI precizează că rezultatele acestui instrument nu sunt pe deplin de încredere în acest moment, dar face apel la profesori să ofere feedback despre modul în care este folosit.

Măsura vine în condițiile în care au început să apară, deja, instrumente independente care încearcă să prevină frauda academică pe baza ChatGPT. Această platformă a produs un șoc, la sfârșitul anului trecut, prin capacitatea sa de a furniza, conversațional, conținut considerat de mulți experți suficient de bun pentru a sta la baza unor fraude academice greu de cuantificat și identificat. 

Noul instrument a fost instruit să facă diferența între texte scrise de om și texte scrise de diverse sisteme de inteligență artificială. Cercetătorii OpenAI citați de The Guardian spun că e imposibil să fie detectat cu siguranță tot conținutul de tip text scris cu ajutorul acestora, dar pot fi identificate semne că un text ar putea fi scris astfel.

Instrumentul, au spus ei, poate fi folositor în cazul în care inteligența artificială este folosită pentru “lipsă de onestitate academică” sau când conținutul furnizat de ei este prezentat drept unul realizat de oameni. Momentan, el poate fi folosit doar pentru texte scrise în limba engleză (ChatGPT este disponibil în numeroase limbi, inclusiv limba română) și poate produce o multitudine de erori, inclusiv identificarea unor texte scrise de om drept texte scrise de IA. Dar, afirmă ei, poate fi folosit ca metodă complementară de verificare a sursei unui text.

Foto: © Irinayeryomina | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Platforma de inteligență artificială ChatGPT “poate fi o binecuvântare pentru educație”, pentru că scoate școala din confortul compunerilor – profesorul Adrian Hatos / Plus: O aplicație care încearcă să identifice frauda cu ajutorul ChatGPT
SciencesPo, universitate franceză de top în domeniul științelor sociale, interzice aplicația de inteligență artificială ChatGPT pentru a preveni plagiatul
Aplicația de inteligență artificială ChatGPT a obținut note de trecere la examene, la o facultate de drept din SUA, dar rezultatele sunt ale unui student mediocru – cercetare
Aplicația de inteligență artificială ChatGPT, blocată pe platformele și în rețelele de internet ale școlilor din New York – prima reacție majoră la programul care sperie sistemele de educație
Exerciții de inteligență artificială cu Mihai Viteazul, radicali, Sorescu, Harari și poluarea din Ploiești / Cât de amenințător sau promițător este pentru școală și profesori ChatGPT, cel mai recent sistem AI disponibil la liber pe Internet, care riscă să îngroape temele și spune că poate “înlocui profesorii”?


1 comment
  1. paguba in ciuperci, toate doctoratele sunt compilatii din alte lucrari, doar cei ce creeaza chestii noi ar trebui sa fie dottore, dar sunt prea putini, asa ca ce mare branza ca iti face textul un robot, usureaza munca plagiatorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Primii profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online: o învățătoare din Dâmbovița și-a “abandonat” elevii de pe 11 martie, iar un profesor din Vrancea a refuzat scenariul hibrid, spun inspectorii școlari

Primele cazuri de profesori sancționați pentru că au refuzat să predea online au fost înregistrate în județele Dâmbovița și Vrancea. “Doamna învățătoare, de când s-au suspendat cursurile, în martie, nu…
Vezi articolul

Elevii din 10 clase primare ale unei școli din Timișoara petrec circa o oră pe zi pentru temele de acasă, iar subiectele în care se pot exprima liber îi motivează cel mai mult să lucreze cu plăcere / În ziua în care nu au teme, elevii au mulțumit că au fost „liberi” – studiu

Elevii își fac temele cu plăcere când e vorba de subiecte în care se pot exprima liber și în mod creativ și când gradul de dificultate al temelor este unul…
Vezi articolul