Platforma de inteligență artificială ChatGPT “poate fi o binecuvântare pentru educație”, pentru că scoate școala din confortul compunerilor – profesorul Adrian Hatos / Plus: O aplicație care încearcă să identifice frauda cu ajutorul ChatGPT

3.052 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
ChatGPT, sistemul de inteligență artificială bazat pe întrebări și răspunsuri, lansat la sfârșitul anului trecut și care poate fi folosit de oricine, “poate fi o binecuvântare pentru educație”, consideră Adrian Hatos, senator, membru al Comisiei de învățământ și profesor la Universitatea din Oradea. Acesta comentează, luni, pe Facebook despre impactul pozitiv pe care l-ar putea avea în domeniul educațional acest program, care a produs un șoc prin capacitatea sa de a livra, adesea, eseuri sau răspunsuri specifice unui student sau elev de nivel mediu.

Tot Adrian Hatos semnalează și o aplicație recent lansată de un student american, numită GPTZero, menită să ajute la identificarea materialelor realizate cu ajutorul ChatGPT de către studenți care ar încerca să fraudeze sarcinile academice.

În mesajul său de luni, Adrian Hatos apreciază că platforma AI ChatGPT  “scoate școala din confortul evaluărilor superficiale bazate pe compuneri. Sau dacă, totuși, se insistă pe capacitatea de a redacta texte pe o temă dată, eseuri, referate, orice, se va pune accent pe proces, nu doar pe rezultat. Sau pe capacitatea de a susține un anumit material”.

  • În opinia sa, existența acestui program “îi va obliga pe profesori să fie mai atenți, să identifice stângăciile autorului din timpul redactării și să le corecteze. Și vom aprecia mai mult erorile, ca semn al umanității și un jalon al învățării”.

El atinge, în context, “elementul central al actului de educare”, anume munca profesorului “cot la cot cu elevii”. Și notează: “Problema a fost, de fapt, de multă vreme acolo, doar că ne făceam că nu știm iar pericolul cel mare este să ne facem în continuare că nu știm sau să ridicăm neputincioși din umeri”.

Adrian Hatos, mesajul integral:

Anterior, el a semnalat apariția GPTZero, o aplicație realizată de un student la Princeton și lansată la începutul anului, care are drept scop “să folosească ChatGPT împotriva lui însuși”, după cum relatează radiodifuzorul public american NPR. Scopul este acela de a identifica dacă, într-un text, există elemente furnizate de un sistem de inteligență artificială precum ChatGPT. Platforma a fost concepută pentru a preveni plagiatul, fraudele și alte nereguli academice care ar putea folosi sistemul menționat de AI.

  • GPTZero a fost realizat de Edward Tian, un student de 22 de ani care se specializează în informatică la Princeton. Acesta a studiat în ultimii doi ani sistemul de inteligență artificială care a precedat ChatGPT, GPT-3, care nu a fost accesibil publicului larg, iar cu această ocazie Tian a cercetat modalități de detectare a textelor scrise cu ajutorul inteligenței artificiale. În mod ironic, notează NPR, programul folosit de student pentru a realiza aplicația GPTZero are în spate chiar predecesorul ChatGPT, GPT-3. 
Citește și:
SciencesPo, universitate franceză de top în domeniul științelor sociale, interzice aplicația de inteligență artificială ChatGPT pentru a preveni plagiatul
Aplicația de inteligență artificială ChatGPT a obținut note de trecere la examene, la o facultate de drept din SUA, dar rezultatele sunt ale unui student mediocru – cercetare
Aplicația de inteligență artificială ChatGPT, blocată pe platformele și în rețelele de internet ale școlilor din New York – prima reacție majoră la programul care sperie sistemele de educație
Exerciții de inteligență artificială cu Mihai Viteazul, radicali, Sorescu, Harari și poluarea din Ploiești / Cât de amenințător sau promițător este pentru școală și profesori ChatGPT, cel mai recent sistem AI disponibil la liber pe Internet, care riscă să îngroape temele și spune că poate “înlocui profesorii”?

1 comment
  1. În sfârșit!!! De când doream sa pun note pe greșeli la clasa a 6-a!!! Noroc cu domnul asta care înțelege că a face compuneri e o pierdere de timp care stresează elevul punandu-l sa gândească, in loc sa recite frumos ce a scris CGPT. Și eu propun sa punem accent prezentare, pe forma adica, nu pe fond, că la ce ne mai trebuie abilități când avem AI. O sa le spună telefonul celor mici: acum îți este foame! Acum vrei sa bei apa! Acum ai nevoie la toaleta! ….
    Ar fi frumos sa nu mao faceți reclama și să acordați importanta oricărei opiniile pe lumea aceasta. Dacă vreți să vedeți dacă are dreptate domnul acesta inopiniile lui nu va stresați dvs, redactorii (care oricum o sa fiți dați afară de CGPT care scrie texte poate mai bine), întrebați CGPT c părere are. Chiar puteți publica sa citim ai noi, cei fără conturi pe AI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Model de cerere pentru școlile care organizează excursii în anul școlar 2022-2023. Ce obligații au elevii și care sunt responsabilitățile profesorilor / Acordul părintelui și planul activității – documente

Școlile și grădinițele pot organiza excursii, tabere sau expediții în anul școlar 2022-2023, dar trebuie să aibă toate măsurile pentru siguranța elevilor, să specifice atât numărul elevilor, cât și pe…
Vezi articolul

Predarea și evaluarea online, implicit acordul celui examinat online, pentru a prelua controlul asupra propriului echipament IT vor face parte din contractul de școlarizare pentru anul școlar următor, anunță ministrul Educației

Predarea și evaluarea online vor face parte din contractul de școlarizare pentru anul școlar următor, anunță ministrul Educației într-o declarație la Digi24. Este vorba despre contractul educațional pe care fiecare…
Vezi articolul
Neurostiinta la Clasă - Paul Olteanu, Diana Mișa, Sorin Ion / Foto: GMP PR

Reacția organizatorilor “Neuroștiința la clasă” cu privire la erorile științifice aduse în fața elevilor prin podcastul Mind Architect, greșeli semnalate de 3 oameni de știință: “Împreună putem contribui la educația unei generații care va fi, poate, mai senină, mai blândă cu sine și cu greșelile celor din jur” / Ce spune echipa sa despre lipsa de studii în domeniu în cazul Paul Olteanu

După ce a adus în fața elevilor un program de neuroștiință organizat de nespecialiști, cu sprijinul Ministerului Educației, echipa “Neuroștiința la clasă” le cere specialiștilor să corecteze din mers informațiile…
Vezi articolul

Cele două dorințe ale ministrului Cîmpeanu, la revenirea tuturor elevilor la școală pentru următoarele 14 săptămâni: Eu, ca ministru al Educației, nu doresc să mai modificăm structura anului școlar / Nu îmi doresc să mai trecem școala în online

“Eu, ca ministru al Educației, nu doresc să mai modificăm structura anului școlar”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi24. Acesta a vorbit pentru prima dată despre „vacanța forțată” pe care…
Vezi articolul