Platforma de inteligență artificială ChatGPT “poate fi o binecuvântare pentru educație”, pentru că scoate școala din confortul compunerilor – profesorul Adrian Hatos / Plus: O aplicație care încearcă să identifice frauda cu ajutorul ChatGPT

3.720 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
ChatGPT, sistemul de inteligență artificială bazat pe întrebări și răspunsuri, lansat la sfârșitul anului trecut și care poate fi folosit de oricine, “poate fi o binecuvântare pentru educație”, consideră Adrian Hatos, senator, membru al Comisiei de învățământ și profesor la Universitatea din Oradea. Acesta comentează, luni, pe Facebook despre impactul pozitiv pe care l-ar putea avea în domeniul educațional acest program, care a produs un șoc prin capacitatea sa de a livra, adesea, eseuri sau răspunsuri specifice unui student sau elev de nivel mediu.

Tot Adrian Hatos semnalează și o aplicație recent lansată de un student american, numită GPTZero, menită să ajute la identificarea materialelor realizate cu ajutorul ChatGPT de către studenți care ar încerca să fraudeze sarcinile academice.

În mesajul său de luni, Adrian Hatos apreciază că platforma AI ChatGPT  “scoate școala din confortul evaluărilor superficiale bazate pe compuneri. Sau dacă, totuși, se insistă pe capacitatea de a redacta texte pe o temă dată, eseuri, referate, orice, se va pune accent pe proces, nu doar pe rezultat. Sau pe capacitatea de a susține un anumit material”.

  • În opinia sa, existența acestui program “îi va obliga pe profesori să fie mai atenți, să identifice stângăciile autorului din timpul redactării și să le corecteze. Și vom aprecia mai mult erorile, ca semn al umanității și un jalon al învățării”.

El atinge, în context, “elementul central al actului de educare”, anume munca profesorului “cot la cot cu elevii”. Și notează: “Problema a fost, de fapt, de multă vreme acolo, doar că ne făceam că nu știm iar pericolul cel mare este să ne facem în continuare că nu știm sau să ridicăm neputincioși din umeri”.

Adrian Hatos, mesajul integral:

Anterior, el a semnalat apariția GPTZero, o aplicație realizată de un student la Princeton și lansată la începutul anului, care are drept scop “să folosească ChatGPT împotriva lui însuși”, după cum relatează radiodifuzorul public american NPR. Scopul este acela de a identifica dacă, într-un text, există elemente furnizate de un sistem de inteligență artificială precum ChatGPT. Platforma a fost concepută pentru a preveni plagiatul, fraudele și alte nereguli academice care ar putea folosi sistemul menționat de AI.

  • GPTZero a fost realizat de Edward Tian, un student de 22 de ani care se specializează în informatică la Princeton. Acesta a studiat în ultimii doi ani sistemul de inteligență artificială care a precedat ChatGPT, GPT-3, care nu a fost accesibil publicului larg, iar cu această ocazie Tian a cercetat modalități de detectare a textelor scrise cu ajutorul inteligenței artificiale. În mod ironic, notează NPR, programul folosit de student pentru a realiza aplicația GPTZero are în spate chiar predecesorul ChatGPT, GPT-3. 
Citește și:
SciencesPo, universitate franceză de top în domeniul științelor sociale, interzice aplicația de inteligență artificială ChatGPT pentru a preveni plagiatul
Aplicația de inteligență artificială ChatGPT a obținut note de trecere la examene, la o facultate de drept din SUA, dar rezultatele sunt ale unui student mediocru – cercetare
Aplicația de inteligență artificială ChatGPT, blocată pe platformele și în rețelele de internet ale școlilor din New York – prima reacție majoră la programul care sperie sistemele de educație
Exerciții de inteligență artificială cu Mihai Viteazul, radicali, Sorescu, Harari și poluarea din Ploiești / Cât de amenințător sau promițător este pentru școală și profesori ChatGPT, cel mai recent sistem AI disponibil la liber pe Internet, care riscă să îngroape temele și spune că poate “înlocui profesorii”?

1 comment
  1. În sfârșit!!! De când doream sa pun note pe greșeli la clasa a 6-a!!! Noroc cu domnul asta care înțelege că a face compuneri e o pierdere de timp care stresează elevul punandu-l sa gândească, in loc sa recite frumos ce a scris CGPT. Și eu propun sa punem accent prezentare, pe forma adica, nu pe fond, că la ce ne mai trebuie abilități când avem AI. O sa le spună telefonul celor mici: acum îți este foame! Acum vrei sa bei apa! Acum ai nevoie la toaleta! ….
    Ar fi frumos sa nu mao faceți reclama și să acordați importanta oricărei opiniile pe lumea aceasta. Dacă vreți să vedeți dacă are dreptate domnul acesta inopiniile lui nu va stresați dvs, redactorii (care oricum o sa fiți dați afară de CGPT care scrie texte poate mai bine), întrebați CGPT c părere are. Chiar puteți publica sa citim ai noi, cei fără conturi pe AI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

LISTĂ Peste 220 de școli s-au închis în ultimele 24 de ore și elevii învață online, după centralizarea Ministerului Educației, pe baza interpretării articolelor din ordinul comun care permit Consiliului de Administrație să ia decizia suspendării cursurilor pe alte motive decât cazurile de infectare / În București sunt 110 școli închise

Lista publicată de Ministerul Educației cuprinde peste 300 de școli, licee și grădinițe care au suspendat din data de 12 octombrie predarea în format fizic integral și elevii au trecut…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor pregătește o metodologie pentru aplicarea gratuității transportului pentru elevi, în vederea redeschiderii școlilor pe 8 februarie pentru elevii de grădiniță, primar și anii terminali

Consiliul Național al Elevilor pregătește o metodologie pentru aplicarea legii pe care o vor propune Ministerului Educației zilele viitoare, având în vedere întârzierile de luni de zile din partea autorităților…
Vezi articolul