VIDEO Senatorul Vasile Dîncu, despre „Laptele și Cornul”, programul pe care l-a lansat acum 20 de ani: „Trebuie să transformăm acest program într-un program educațional” – VIDEO

677 de vizualizări
Vasile Dîncu / Foto: Alex Tudor – Agerpres Foto
Programul Laptele și Cornul ar putea fi modernizat la 20 de ani de la lansarea sa prin adăugarea unui cadru educațional, cum ar fi meditații sau ore de sport după program pentru beneficiari, a explicat vicepreședintele Senatului României, Vasile Dîncu (PSD), cel care a lansat în urmă cu 20 de ani programul „Laptele și Cornul”. Declarațiile au fost făcute în cadrul dezbaterii online Lapte și Carte, organizată de Asociația Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL), cu sprijinul Point Public Affairs, alături de partenerul media EduPedu.ro.

„Am lansat programul Laptele și Cornul în perioada Guvernului Năstase, mă ocupam de strategia generală a guvernului. Am vrut prin acest program să reducem abandonul școlar, l-am făcut mai degrabă ca un program social. Am observat că a scăzut masiv abandonul școlar în rândul populațiilor defavorizate de atunci, în 2001-2003, când am studiat efectul. (…) Probabil că încă de la început ar fi trebuit să-l facem mai degrabă pentru populațiile defavorizate și am propus asta la guvern atunci, dar colegii mi-au spus că este un program care merge și dacă a redus abandonul școlar, înseamnă că este bine. (…) După părerea mea, trebuie să transformăm acest program într-un program educațional, exact cum spunea domnul deputat înainte, mi se pare că nu ajunge doar această variantă socială”, a spus Vasile Dîncu.

În ceea ce privește programul Masa Caldă, senatorul spune că este timpul să iasă din faza de program pilot în care se află de aproape 5 ani. Problema acestui program este că foarte multe școli nu au cantine unde să-l implementeze, a explicat Dîncu. „Să ne gândim pragmatic în următorii ani adăugând valențe educative, de meditații după masă, sau un program de sport cu care se poate asocia ca să devină un program național în care să investim. Cred că s-a terminat faza experimentelor și ar trebui să trecem la o altă fază în ceea ce privește masa caldă și direcționarea spre comunitățile care au nevoie. Ar trebui să intre măcar 1.000 de școli din zone defavorizate, în condițiile în care peste 30% din copii provin din familii care sunt afectate grav de sărăcie”, a spus Dîncu.

Întrebat cum vede continuarea programului Laptele și Cornul, Dîncu a răspuns că ar trebui făcut un parteneriat cu patronatele și sindicatele din industria alimentară.

Dezbaterea online LIVE “Lapte și Carte” a fost organizată pe 12 octombrie 2021 de Asociația Patronală Română din Industria Laptelui – APRIL, cu sprijinul Point Public Affairs și Edupedu.ro, partener media, pe 2 paneluri de discuții:
• Laptele Școlar, un program educațional cu tradiție în Europa – experiența celor aproape 20 de ani de implementare a programului în România
• viitorul unui program care ar trebui să contribuie tot mai mult la sănătatea și educația copiilor.
LIVE Video și principalele declarații: https://bit.ly/LIVELapteCarte_2021


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fiecare părinte ar trebui să conștientizeze că fără sport și implicit un corp sănătos, un copil nu poate avea o viață normală, indiferent cât de bun ar fi în alte domenii – Ion Țiriac, în primul podcast despre educație sportivă

„Fiecare părinte ar trebui să conștientizeze că fără sport și implicit un corp sănătos, un copil nu poate avea o viață normală, indiferent cât de bun ar fi în alte…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Conferința online SuperTeach începe de la ora 09:30. Agenda completă: Revoluția mentalităților – Predarea și învățarea în secolul 21 / Eveniment realizat cu sprijinul Telekom Romania, partener media – Edupedu.ro

Cel mai emoționant început de an școlar: 14 septembrie 2020 înseamnă revederea după 6 luni dintre profesori și elevi. Niciodată în istoria recentă a școlii, în viața elevilor sau a…
Vezi articolul

Elevi din 20 de țări au ținut lecții la clasă despre schimbările climatice, într-o mișcare de conștientizare a schimbărilor din natură / Producția de dioxid de carbon s-ar putea reduce cu 19 gigatone în 30 de ani și dacă 16% din elevi ar avea acces la informație relevantă despre mediu

Elevii au devenit profesori într-o mișcare internațională legată de importanța educației pentru schimbările climatice. În 20 de țări, elevii și-au înlocuit profesorii, recent, și au ținut lecții bazate pe informații…
Vezi articolul