Simulare la clasele a VII-a și a VIII-a: Simularea la Limba și literatura română a început la ora 9:00 – regulile testării și modele de subiecte

12.794 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Simularea examenelor de Evaluare Națională a început astăzi, la ora 9:00, cu testarea elevilor de clasele a VII-a și a VIII-a la Limba și literatura română. Subiectele de simulare sunt concepute de Ministerul Educației, sunt aceleași pentru toate școlile și pot să fie rezolvate în 2 ore. Accesul elevilor în săli este permis în fiecare zi de simulare până la ora 8:30, potrivit regulilor de simulare anunțate de Minister.

Elevii de clasa a VII-a au aflat că vor susține simulare abia în urmă cu o lună. Tot atunci, din documentele de simulare trimise de Minister către partenerii săi instituționali de dialog social a aflat și publicul că, la Matematică, Ministerul Educației vrea să introducă teste grile: “În vederea pilotării unei noi structuri posibile a subiectelor pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a din anul școlar 2019-2020, variantele de subiecte pentru Simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VII-a în anul școlar 2018 – 2019 la Matematică vor conține, în proporție de minimum 30%, itemi obiectivi”, se arată în ordinul privind organizarea simulărilor anul acesta.

La simularea examenelor de Evaluare Națională sunt așteptați cei aproximativ 350.000 de elevi înscriși în clasele a VII-a – a VIII-a la începutul anului școlar 2018-2019.

Calendar Simulare Evaluarea Națională 2019 la clasele a VII-a și a VIII-a

11 martie 2019     Simulare Limba și literatura română – probă scrisă
12 martie 2019     Simulare Matematică – probă scrisă
13 martie 2019     Simulare Limba și literatura maternă – probă scrisă
22 martie 2019     Afișarea rezultatelor
  • La simularea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a participă şi elevii claselor a VII-a, se arată în ordinul care stabilește organizarea testării

Regulile de simulare la clasele a VII-a și a VIII-a

Simularea începe la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, sunt distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat rezolvării subiectelor de simulare este de două ore, de când s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Subiectele sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE – instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele tuturor examenelor naționale – n.red.) și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată, spune Ministerul Educației.

Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.

Ce se întâmplă cu rezultatele de la simulare

Rezultatele de la simularea 2019 vor fi analizate la nivelul fiecărei școli prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, a anunțat Ministerul Educației, într-un comunicat remis Edupedu.ro.

La cererea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.

Ministerul Educației precizează că obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie.

Paradoxul simulării unui examen pe care ministrul se gândește să-l elimine

Numeroși profesori s-au declarat nemulțumiți de simularea de la clasa a VII-a, având în vedere că elevii au fost testați și în urmă cu un an, la clasa a VI-a. “Simulările sunt birocratice și cronofage, ne scot din ritmul normal de lucru încă un an și nu vedem de ce, având în vedere că Ecaterina Andronescu a anunțat că ia în calcul să renunțe la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a”, au declarat pentru Edupedu.ro mai mulți profesori.

Ecaterina Andronescu / Foto: Facebook.com

Amintim că Ecaterina Andronescu a spus în urmă cu o săptămână că a lansat ”dezbateri publice cu directorii școlilorsă vadă dacă Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a ”se mai justifică”, fiind considerată, mai spune ministrul ”o evaluare intermediară”. Asta în condițiile în care, de anul viitor, învățământul obligatoriu va fi extins cu încă trei ani, de la grupa mare până la clasa a XII-a, a mai spus Andronescu. Oficialul a anunțat că modificarea duratei învățământului obligatoriu se va face printr-un proiect de lege care modifică Legea Educației, aflat la vot decisiv în Senat.

Este acum la Senat, chiar este pe lista de vot, o lege care stabilește obligativitatea ultimelor două grupe la grădință – grupa mijlocie și grupa mare – și ultimii doi ani de liceu, începând din anul 2020. Anul acesta va trebui să pregătim preluarea, la început de ciclu și la sfârșit de ciclu, în învățământul obligatoriu,” a declarat ministrul Ecaterina Andronescu pe 5 martie la Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, din Camera Deputaților.

Noi am declanșat aceste dezbateri publice cu directorii școlilor și-n București, și-n alte județe din țară să încercăm să vedem și care este percepția. Pentru că acum evaluarea de la clasa a VIII-a este doar o evaluare pentru încheierea gimnaziului și repartizarea elevilor în școli profesionale, clasice sau duale, și respectiv în licee. Clasa a VIII-a nu mai reprezintă sfârșitul învățământului obligatoriu, cum era în legea 84, de exemplu. Dacă învățământul devine obligatoriu pe 12 clase se justifică evaluări intermediare? Ca să întărim ritmul acesta al învățării continue, pentru că el este cel care dă și temeinicie învățării. Toate sunt care, fără îndoială, merită să le discutăm”, a mai spus Andronescu.

În prezent, învățământul obligatoriu începe la clasa pregătitoare și se încheie la clasa a X-a. Legea Educației în forma sa inițială prevedea însă trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și un liceu de doar 3 ani – prevederi anulate de guvernul PSD condus de Victor Ponta.

Limba română – Model de subiect de Evaluare Națională PUBLICAT ȘI RETRAS DE mINISTER LA FINALUL ANULUI TRECUT:

Sursa și detalii aici

 

Calendar Simulare BAC 2019 la clasele a XI-a și a XII-a

18 martie 2019     Simulare Limba și literatura română – scris
19 martie 2019     Simulare Limba și literatura maternă – scris
20 martie 2019     Simulare Proba obligatorie a profilului
  • Simulare la Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională
  • Simulare la Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus
21 martie 2019     Simulare Proba la alegere a profilului și specializării – se organizează numai pentru elevii clasei a XII-a

Absolvenții trebuie să aleagă una dintre următoarele materii, pentru examen, în funcție de studiile urmate în liceu:

  • Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională
  • Geografie, Filosofie, Logică și argumentare, Economie, Psihologie și, după caz, Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretica, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus
29 martie 2019     Afișarea rezultatelor

Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către Iohannis a peste 20 de organizații din proiectul România educată: Promulgați legea prin care elevii și profesorii primesc laptopuri sau tablete conectate la internet, pentru e-learning

Scrisoare deschisă către Klaus Iohannis trimisă de peste 20 de organizații consultate permanent în cadrul proiectul prezidențial România educată. Elevii, părinții, sindicatele, comunitatea Declic și numeroase ONG-uri îi cer președintelui…
Vezi articolul

A sta în bancă opt ore și a scrie de pe tablă nu cred că mai este suficient. Trebuie cât mai multă interacțiune, iar digitalul vine și rezolvă această problemă / Să îndrăznim noi ca primari să gândim proiecte educaționale în care să avem această competență, în care să introducem digitalul – Sergiu Arsene, primarul comunei Bod, județul Brașov

„Dacă nu vom construi conținut multimedia, vom avea o digitalizare doar cu numele. A avea niște device-uri, niște unelte, niște echipamente prin care ne vedem așa cum facem noi acum,…
Vezi articolul