Sindicatele din Învățământ transmit profesorilor că este esențial ca, în data de 8 septembrie, să nu participe la festivitățile de deschidere oficială a anului școlar 2025-2026: Nu putem să participăm la festivități golite de conținut și să aplaudăm discursuri ipocrite și demagogice

223.535 de vizualizări
Foto: Gov.ro
Sindicatele profesorilor au transmis ca membrii de sindicat și toți salariații din educație să nu participe la festivitățile de deschidere oficială a anului școlar 2025-2026, potrivit unui document ajuns în școli. „Să nu desfășoare niciun fel de activități specifice începutului de an școlar: să nu organizeze ședințe cu părinții; să nu participe la ședințele organizate de unitatea de învățământ; să nu ridice/împartă manualele; să nu desfășoare activități cu elevii/preșcolarii”, conform sursei citate.
  • Din toamna, norma didactică de predare crește, în medie, cu 2 ore. Este vorba despre Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Legea 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, cunoscută drept Legea Bolojan, a intrat în vigoare, după publicarea în Monitorul Oficial vineri noaptea, pe 25 iulie 2025.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au inițiat luni, 18 august, procedura de referendum prin care angajații din învățământ să decidă dacă vor refuza să participe la activitățile din prima zi de școală 8 septembrie 2025, potrivit documentelor consultate de Edupedu.ro. Sindicatele propun membrilor ca formă de protest „boicotarea începerii anului școlar pe data de 8 septembrie”. 

„Federațiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar – Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” – au declanșat referendum pentru ca, în data de 8 septembrie 2025, începând cu ora 9:00, în toate unitățile de învățământ unde există membri de sindicat ai celor două federații să se boicoteze începerea cursurilor anului școlar 2025-2026”, se arată în documentul ajuns în școli.

Potrivit sindicatelor, motivele protestului sunt următoarele:

1. Creșterea normei didactice de predare cu 2-4 ore – ceea ce înseamnă mai multă muncă pentru același salariu;

2. Comasarea a sute de unități de învățământ – având ca efect concedieri de personal didactic de predare, didactic auxiliar și administrativ;

3. Creșterea efectivelor de preșcolari/elevi la grupă/clasă – măsură care afectează calitatea actului educațional și conduce (prin comasarea claselor/grupelor) la dispariția de norme/posturi didactice;

4. Reducerea cu peste 50% a tarifului utilizat pentru remunerarea activității efectuate în regim de „plată cu ora” – diminuându-se substanțial veniturile cadrelor didactice;

5. Creșterea obligației de catedră pentru directori și inspectori – ceea ce echivalează cu imposibilitatea practică și obiectivă de desfășurare a activității de către personalul de conducere, de îndrumare și control;

6. Eliminarea indemnizației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru personalul din învățământ cu salarii peste 6000 lei net.

În acest context, sindicatele din Învățământ cer profesorilor să nu participe la festivitățile de deschidere oficială a anului școlar 2025-2026, să nu desfășoare niciun fel de activități specifice începutului de an școlar, să poarte însemne distinctive referitoare la protest (banderole, ecusoane etc.) și să participe la acțiunile de protest organizate de federații.

„În aceste zile, când – prin Legea nr. 141/2025 – educația este grav afectată de măsuri care aduc prejudicii majore sistemului de învățământ, subminând munca profesorilor, viitorul copiilor și încrederea părinților, este esențial ca, în data de 8 septembrie, membrii de sindicat și toți salariații din educație:

➢ să nu participe la festivitățile de deschidere oficială a anului școlar 2025-2026;

➢ să nu desfășoare niciun fel de activități specifice începutului de an școlar: să nu organizeze ședințe cu părinții; să nu participe la ședințele organizate de unitatea de învățământ; să nu ridice/împartă manualele; să nu desfășoare activități cu elevii/preșcolarii etc.;

➢ să poarte însemne distinctive referitoare la protest (banderole, ecusoane etc.);

➢ să participe la acțiunile de protest organizate de federațiile noastre în București sau, după caz, la cele organizate de sindicatele afiliate în municipiile reședință de județ.”

Reprezentanții profesorilor fac apel și la părinți și elevi: „Adresăm, pe această cale, rugămintea ca părinții și elevii să fie solidari cu acțiunile noastre și să nu participe la activitățile preconizate a se derula pe data de 8 septembrie 2025 la nivelul unităților de învățământ.”

Daniel Stancu, profesor de educaţie fizică, a declarat, pentru TVR Info, că este de acord cu „boicotarea anului şcolar”. Acesta a afirmat că este revoltat de ceea ce se întâmplă și a spus că a fost în pericol să-și completeze norma „la o altă şcoală sau la alte şcoli”.

Cursurile încep, oficial, pe 8 septembrie 2025, potrivit calendarului anului școlar 2025-2026, pe care îl găsiți în format printabil sau pentru telefon aici, pentru fiecare județ.

Redăm informarea completă a sindicatelor:

Stimate colege și stimați colegi,

Federațiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar – Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” – au declanșat referendum pentru ca, în data de 8 septembrie 2025, începând cu ora 9:00, în toate unitățile de învățământ unde există membri de sindicat ai celor două federații să se boicoteze începerea cursurilor anului școlar 2025-2026.

MOTIVELE PROTESTULUI:

1. Creșterea normei didactice de predare cu 2-4 ore – ceea ce înseamnă mai multă muncă pentru același salariu;

2. Comasarea a sute de unități de învățământ – având ca efect concedieri de personal didactic de predare, didactic auxiliar și administrativ;

3. Creșterea efectivelor de preșcolari/elevi la grupă/clasă – măsură care afectează calitatea actului educațional și conduce (prin comasarea claselor/grupelor) la dispariția de norme/posturi didactice;

4. Reducerea cu peste 50% a tarifului utilizat pentru remunerarea activității efectuate în regim de „plată cu ora” – diminuându-se substanțial veniturile cadrelor didactice;

5. Creșterea obligației de catedră pentru directori și inspectori – ceea ce echivalează cu imposibilitatea practică și obiectivă de desfășurare a activității de către personalul de conducere, de îndrumare și control;

6. Eliminarea indemnizației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru personalul din învățământ cu salarii peste 6000 lei net.

De asemenea, trebuie să ținem cont și de faptul că se pregătește eliminarea titularizării în sistemul de învățământ, măsură care va lovi în toate cadrele didactice din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

În aceste zile, când – prin Legea nr. 141/2025 – educația este grav afectată de măsuri care aduc prejudicii majore sistemului de învățământ, subminând munca profesorilor, viitorul copiilor și încrederea părinților, este esențial ca, în data de 8 septembrie, membrii de sindicat și toți salariații din educație:

➢ să nu participe la festivitățile de deschidere oficială a anului școlar 2025-2026;

➢ să nu desfășoare niciun fel de activități specifice începutului de an școlar: să nu organizeze ședințe cu părinții; să nu participe la ședințele organizate de unitatea de învățământ; să nu ridice/împartă manualele; să nu desfășoare activități cu elevii/preșcolarii etc.;

➢ să poarte însemne distinctive referitoare la protest (banderole, ecusoane etc.);

➢ să participe la acțiunile de protest organizate de federațiile noastre în București sau, după caz, la cele organizate de sindicatele afiliate în municipiile reședință de județ.

Nu putem sta deoparte când respectul față de educație este înlocuit cu dispreț.

Nu putem să participăm la festivități golite de conținut și să aplaudăm discursuri ipocrite și demagogice, în timp ce în spatele lor se iau decizii care pun în pericol viitorul copiilor noștri.

Adresăm, pe această cale, rugămintea ca părinții și elevii să fie solidari cu acțiunile noastre și să nu participe la activitățile preconizate a se derula pe data de 8 septembrie 2025 la nivelul unităților de învățământ.

Pe 8 septembrie, alegerea este a fiecăruia dintre noi: putem să ne asumăm consecințele boicotării începutului de an școlar și să arătăm că suntem uniți, că nu mai acceptăm jumătăți de măsură și că vrem o educație care să ridice România – nu să o doboare – alegând să fim împreună la Marșul Educației SAU putem sta deoparte (lăsând impresia că suntem mulțumiți și acceptăm necondiționat măsurile dispuse abuziv împotriva învățământului).

Pe 8 septembrie 2025, ieșim în stradă pentru Marșul Educației – un protest al demnității și al responsabilității față de viitorul școlii românești!

Citește și:
Profesor: Sunt de acord cu boicotarea anului şcolar, sunt revoltat de ceea ce se întâmplă. Am fost în pericol să îmi completez norma la o altă şcoală sau la alte şcoli
Referendum declanșat de sindicatele din Educație pentru boicotarea începerii anului școlar pe data de 8 septembrie în toate școlile publice din țară / Calendarul protestelor zilnice până atunci


103 comments
  1. cum puteti ,dna Carla, să spuneti că o meditatie se face din moftul de a fi” la modă”????? se poate asa ceva????
    Daca profesorul nu are rezonantă prin asa- zisa predare sau le sugerează să citeasca ei mai departe si copilul nu se descurca, profesorul trece mai departe, lacunele se adună , parintele nu il poate ajuta……ce faci? la ce metoda apelezi?
    să vă fie rușine, eu am trecut prin asta….cu copilul meu, acum 25 de ani, când incepuse practica asta…..😔

  2. Cât cinism….
    Dacă nu as fi in afara sistemului ci sigurantă as fi boicotat protestul….ptr dragostea pe care o ai fată de meserie, fată de copii, sentimentul acela pe care il au toti copiii, parintii care vor păși pe treptele scolii ptr prima dată…..
    Am avut proteste cred că inainte de 2010 la nivel national când aveam banderola de grevă japoneză, in unitătile de invatământ, copiii erau cu noi, am desfăsurat activitatile corespunzătoare ….părintii au apreciat efortul, copiii nu au simtit nimic.Protestul s-a incheiat cu o creștere de 8% ca apoi sa vină tăierea salarială de 25%…..vremuri complicate dar nu am pierdut interesul in a ne duce misiunea la sfârsit. Degeaba esti cadru didactic dacă nu ai avut o chemare…..Vocatia este totul.
    De ce oare nu puneti preț pe calitatea actului de predare/invătare….scuze, dar aveti salarii consistente.
    Empatia este un sentiment pretios
    Liderii de sindicat vă invrăjbesc ptr că isi pierd credibilitatea si sensul existentei lor dacă trec cu intelegere prin această criză
    Cred că voi promova protest contra protest !!!!!
    Gânditi-vă , dragilor c did. care ganditi doar câstiguri materiale si muncă fără efort….ati distrus generatii prin superficialitate. Imaginati-vă copiii care vin la scoală pe jos, fară masini, fără parinti disperati care le duc ghiozdanul, copii dornici sa invete
    Sunt bucureșteancă, pensionară, c did. si sunt momente când imi vine să urlu de necaz că nu ati stiut să vă pastrati verticalitatea si vocatia ( nu este valabil tuturor c didactice)
    Succes in noul an scolar, puteti să asudați putin, apoi va trece.
    Noi, pensionarii suntem niște umbre…
    De multe ori spun : m am pensionat atât…. nu m am dus cu pluta!!!!

    1. Bogatul nu crede săracului…

      Dacă e așa bine în sistem încât să ne mai permitem să așteptăm la mila guvernanților, d-ta de ce nu mai lucrezi în școală?

      Familiile profesorilor nu merită o șansă? Cât să se sacrifice tot profesorii și ceilalți angajați din sistem pentru familiile voastre? Vocația nu pune nimic pe masă, doar te macină încet încet până când din viața ta nu mai rămâne decât ce-ai făcut în școală. Suntem oameni, nu statui. Oamenii vor să trăiască, nu să existe și atât. Iar ce se întâmplă acum în școală, și ce urmează să mai vină (că n-au terminat de distrus) va duce la mai rău pentru copiii voștri și ai noștri.

      D-ta VREI ca al d-tale copil să fie înghesuit cu alți 30 într-o clasă infectă (nu mai e personal de întreținere în numere suficiente), să i se predea fizică de către profesorul de biologie (că așa i s-a completat norma), să meargă la școală în schimbul doi, să facă ore poate în sala de sport, că nu sunt spații? Sau dacă e la țară, să se trezească de la 5 dimineața, vara-iarna, ca să ajungă până la 7.30 la școala de la 30 de km, iar după cele minim 6 ore zilnice (cei de la a 8a pot ajunge la 33 de ore pe săptămână, minimul era de 31!!) să se întoarcă acasă pe seară, pe la 17-18? Ce randament mai au copiii ăștia?? Și de ce să scoată ei castanele din foc pentru că guvernanții nu-s capabili să construiască școli, să repare drumuri, să ofere salarii motivante celor tineri care să se lupte pentru a intra în sistem??

      În maxim 10 ani se vor pensiona toți decrețeii – sistemul de asistență socială va fi întins la maxim, alți tineri NU vor intra în sistem pentru că nu li se oferă mare lucru și nici statutul social nu mai există.

      CE VREȚI, până la urmă? Dacă vreți educație, atunci veți renunța la atitudinea gen ”mie să-mi fie bine, restul pot să moară”. Dacă vreți doar să existe un spațiu unde să lăsați copiii peste zi ca să vă vedeți de treburi, continuați așa, cu considerarea profesorilor drept simple dădace-polițist.

      1. Presupun că expresia ” Bogatul nu crede saracului” nu mi a fost adresată
        Vă subliniez, sunt cadru didactic pensionar ….. chiar v a spus cineva că pensiile noastre sunt undeva prin inalta societate??????????

      2. as fi vrut sa citesc mesajul.pana la capăt dar n-am putut.
        rar inyalnesti sa vorboasca cu atâta ura si scârbă pentru meseria pe care si- a ales-o!
        doamna, reforma va privește direct!
        nu va convine, nici o problema! reorientati-va profesional!
        cu asemenea atitudine… rar veți prinde „purici” pe undeva. indiferent de capacitatea dvs intelectuala.
        deci nu va supărați, nu faceti greva, depuneti-va demisia. sunt profesori care se vor bucura!

    2. Oare ce presupune „boicotarea începerii anului școlar „? Adică ne manifestam reticenta și dezacordul doar in prima zi și apoi ne continuam activitatile? Oare cui îi aparține ipocrizia in acest caz? Cine își iubește profesia, nu se sperie de 2-4 ore de munca in plus. Și dacă nici cei mai instruiți nu înțeleg ce înseamnă austeritatea, atunci cum sa o înțeleagă cei mai simpli? Ar fi mai bine sa vă gândiți la valori, să deschideți ochii la ceea ce este în jur și să apreciați ceea ce avem, să învățați flexibilitatea pentru a putea face fața greutăților. Eu astfel mi-as educa copiii atât acasă cât și la școală, și cred că aș scoate din ei oameni cu caractere puternice. Dar sunt conștienta că putini găsesc în ei aceasta putere și resurse. Am avut destui colegi care și in facultate boicotau toate temele, munceau cel mai puțin, se bazau pe colegii muncitori; in schimb pretențiile lor erau cat mai mari și tarifele lo

      r de asemenea. Din păcate totul a pornit de undeva de la educația primara. Ceea ce mă întristează este totuși comasarea și închiderea unor școli în localități acolo unde oamenii se descurcă mai greu. Însă înțeleg și situația de deficit financiar și că sunt nevoiți să ia aceste decizîi.

    3. Muncă fără efort???!!! Adică cum? Să stai 8 ore în picioare să vorbești, să explici, să scrii la tablă și uneori să simți că vorbești la pereți, pentru că elevii fac live pe tik tok? De asta ați auzit?!!! Și dacă le iei telefonul, merg la domnul director să te pârască ?! Ați auzit de elev care când intră în clasă pentru că intârzaie la prima oră pentru că e navetist și când intră își aruncă geanta pe bancă? Unde e bunul simt? L-a uitat oare acasă? Și da profesorul trebuie să îl respecte și să nu îi spună nimic! De fapt îi dă pace că n-are cu cine.
      Nu știu cât de informată sunteți, însă un profesor pe lângă faptul că predă, mai are și alte îndatoriri față de școală. Proiecte didactice, alte tipuri de proiecte, ședințe, operarea în cataloage, dirigenție, numărarea de absențe, motivarea lor, mai opereza și în calculator diverse lucruri care intră în sarcina acestuia, mai are si cursuri de făcut pe care școala le pune la dispozite si e obligat să le facă – gen – cursuri de digitalizare – de exemplu ( în vacanță sau in cursul anului școlar) etc…și mai are și indatoriri acasă pentru că are familie!. Știați? … E simplu nu-i așa? Tare v-aș vedea la catedră pentru o lună de zile și să vorbim după!

  3. Citind comentariile, observ că unii, chiar nu sunt capabili sa înțeleagă un text! Hellooooo! Vi se cere să boicotați strict festivitățile, activitățile din prima zi, adică să nu asistați/organizați discursurile cu limbaj de lemn de lingușire a clasei politice, să stați frumos in clasă cu elevii la taclale, fără manuale, fără ședință cu părinții… Nici măcar nu se solicita grevă (fără salarii, fără
    contract etc) în prima zi. Dar, da, sunt unii puși
    să instige la greva, în septembrie când nu interesează pe nimeni. Știți cum e…La învățământ, teoretic este un număr de ore la fiecare materie/modul, care, stând în grevă presupune neparcurgerea numărului de ore statuat în curriculum, deci imposibilitatea încheierii mediilor, adică înghețarea anului școlar, ceea ce nu va fi în veci. De aceea, orice „grevă” e urmată de recuperarea obligatorie până la vară sau prelungirea anului școlar, cu, evident plata orelor neplătite in grevă, sau prelungirea orarului, zilnic, ceea ce nu va fi. Oricum, chiar e de noaptea minții cum oameni cu studii superioare nu înțeleg că nu e grevă, pun întrebări puerile, nu cunosc minim de legislație..spre deliciul guvernanților care îi văd o masa manipulată. Nu se fac festivități cinice, atât!, ceea ce oricum nu va avea niciun impact. Dacă se face din 9 încolo grevă, o fac doar cei care semnează acordul.

  4. Intotdeauna cei mai guralivi sunt suplinitorii.
    cei mai guralivi sunt cei care merg la scoala nu pentru ca au pasiunea de dascal,ci doar pentru salarii sigure si benefiviile lucrului la stat.
    cei mai guralivi sunt si cei care sunt dascali in scolile ori liceele unde nivi un elev ori un procent foarte mic trec examenele.

    1. Câtă dreptate aveti….intotdeauna asa a fost, leneșul strigă, mincinosul protestează, obraznicul acuză
      Cine intelege gravitatea situatiei va constientiza că cine ia acum măsurile le aplică ptr că GUVERNAREA TRECUTĂ a ignorat probleme. S a mers pe principiul ” după noi, potopul”
      Cuvinte dojenitoare ar trebui adresate altora….in invătământ stim că masurile se concretizeaza dupa 1,2,3 ani de le implementarea lor, deci…..sindicatele manipulează c.didactice.
      Asa cum interpretează realitatea, asa predau si la clasă, cu superficialitate!!!!
      Repet!!!!
      Situatia statutului c.did. vine de undeva din urma, când s au făcut compromisuri si au fost măsuri permitive ( părintele nu are ce cauta in decizia c. did.: un exemplu….c.did.nu decide la biroul părintelui, deci???? are pregătire psihopedagogica? metodologică ptr materie?

  5. Chiar mai interesante decât articolul sunt comentariile cititorilor. Este foarte ușor vizibilă împărțirea in două tabere: profesori/părinți. Profesorii sunt slab pregătiți, în viziunea majorității părinților, iar părinții, niște persoane lipsite de educație ṣi de grijă față de propriii copii.
    Oare, domnilor profesori, care „ați făcut o facultate ca să ajungeți la catedră”, dvs nu sunteți și părinți (cel puțin unii dintre dvs)? Și daca tot ați făcut facultate, nu cumva ați avut colegi la vremea respectivă şi persoane care acum sunt doar „părinți”. Vă reamintesc că sunt foarte mulți părinți medici, ingineri, sau cu alte profesii care au facut școală poate chiar mai mult decât unii dintre dvs. Și dacă o persoana este de acord sau nu cu greva, cu vreo lege, soluție propusă, nu este din lipsa de educație, ci din diferență de perspectivă.

  6. Da,e nevoie de profesori competenți,dedicați meseriei,bine pregătiți,să-și facă datoria la clasa,să cunoască nevoile și capacitatea de a învăța a elevilor,dar,nu trebuie desființate școlile,e nevoie de mai multe școli,sunt asistent social și mă confrunt cu multe cazuri în care copiii fac naveta ,sunt obosiți..orele până la naveta le petrec în cercuri dubioase!Nu trebuie desființate sub nici o forma clasele,e nevoie de personal pregătit,competent cu iubire de copii,profesori cu atitudine,cu dorința de de a transmite informații conform programei,profesori serioși ,indiferent de vârstă!Profesorii în vârstă au experiență,maturitate,cei tineri,pot lua exemplul celor cu multă experiență…daca vor!

  7. Sunt tardive aceste manifestări!
    Nu sunt de acord cu boicotarea anului școlar!
    Nu voi participa la aceste sugestii ale acestor așa zis lideri de sindicat!!! Nu mai sunt credibili, nu au facut ce era esențial pentru cei pe care ii reprezinta( de fapt 😞 se fac ca ii reprezintă, pentru ca i-au trădat când trebuia sa le reprezinte interesele!)

    1. Este corect sa nu se înceapă anul școlar!Profesorii demni sa nu renunțe la a atrage atenția la ce ce se întâmplă!Este important,vital pentru tara că fiecare copil sa beneficieze de învățământ!Închiderea unor școli,indiferent de numărul de copii,înseamnă analfabetism…deja avem..dar va fi o țară total needucata…dezastru din punct de vedere educațional!De fapt,asta cred că se urmărește…fara școală,ușor de manipulat!

  8. Meditațiile contează minim 50%.
    Când nu vor mai exista meditații atunci voi fi de partea profesorilor.

    1. La fel aș vedea și cabinetele particulare ale medicilor nu? Cine are nevoie de ceva în plus să meargă la spital… vorbim în necunoștință de cauză doar ca să avem ceva de spus.

    2. Din 16- 17 profesori ai copilului dumneavoastră, pot fi doi sau trei care fac pregatire. Adică cel de lb. română, cel de matematică si poate de limba engleză. Credeți că ceilalți au alt venit decât salariul? Și sunt și ei părinți….
      Copiii dumneavoastră nu prețuiesc munca acestora pentru că așa sunt „sfătuiți” acasă.
      Păcat….

  9. Trăim vremuri complicate… Nu este însă deloc ok cum a ajuns sistemul de învățământ, calitatea actului didactic și etica profesorilor. Am trecut recent printr-un examen de EN cu 2 copii. Un rezultat foarte bun este direct proporțional, în majoritatea situațiilor, cu potența financiară a părinților. Cum este posibil să fii nevoit să dai mii de lei pe meditații pentru că la clasă nu se face mai nimic? Într-o școală de elită din București (cu directori numiți politic, cum se face la noi) am numărat pe degetele de la o mână profesorii talentați și dedicați. Mult prea multe drepturi au copiii, iar profesorii din ce în ce mai puține pârghii de a-i corecta atunci când aceștia derapează.
    Am văzut recent un articol care corela admitere elevilor la liceu cu locul în care se află școala gimnazială terminată. Copiii din zonele centrale au șanse mai mari de a intra la licee mai bune, dar nu pentru că sunt mai buni, ci pentru că părinții au bani mai mulți pentru a-i susține prin meditații…
    Din păcate învățământul a devenit o afacere foarte profitabilă pentru unii, și-ți lasă un gust amar…

    1. Sunt 3 cauze mari și late, și niciuna nu ține de pregătirea în particular.

      1. Elevul nu e atent la oră, chiar dacă lucrează în regim optim (puțini elevi în clasă, profesor dedicat, ore suplimentare de pregătire gratuită în școală). Se întâmplă în general doar în clase cu copii de oameni cât de cât înstăriți, copiii respectivi au timp de social media și jocuri, activități conexe și de entertainment, mult mai puțin timp pentru învățare. Așa că ajung la meditații pe ultimii metri ca să dreagă busuiocul.

      2. Elevul este atent la oră, are profesor dedicat, are condiții și acasă DAR se află într-o școală supraaglomerată, cu două schimburi, ore scurtate ca să aibă toată lumea loc în clădire, clase supraîncărcate, nu există timp fizic suficient pentru atenție individuală a profesorului în fiecare oră. La care se adaugă, facultativ, timp de transport / dependența de microbuze publice sau școlare pentru transport. Așa că cine are bani, plătește meditații ca să recupereze ce se poate recupera.

      3. Elevul vrea dar nu poate. Sau poate dar nu vrea. Dacă are ghinion de profesor nemotivat sau nepregătit, e și mai rău. Un astfel de elev se poate trezi în ceasul al 12-lea și cu meditații recuperează ceva (căci să fim serioși, examenul de evaluare națională e o glumă proastă, ca nivel) cât să intre la liceu. Unul care nici nu poate, nici nu vrea… ajunge la liceul tehnologic (că școala profesională e de câh), sau la coada vacii și aia e. Nu i se pare că a pierdut ceva important.

      De acum înainte însă… vom avea școli și mai aglomerate, profesori în burnout, transport școlar nedecontat (poate ați văzut-o și pe aia), lipsa burselor care mai motivau leneșii să pună osul la treaba, impresia generală că nu merită să faci școală, pentru că tot prin PCR ajungi bine. Și nici nu va fi greșită.

      1. Răspuns tipic al unei persoane care nu își asumă nimic. Toți profesorii cu care am discutat gasesc principal vinovat pt.situatia execrabilă în care este școală românească elevul. Dar în tot acest sistem bolnav elevul se află pe ultimul loc. Am trei copii, elevi la școli foarte bune, știu despre ce vorbesc. Sunt profesori (maxim 20%) care respectă elevii, își respectă meseria, și acest lucru se vede; la respectivele materii elevii au rezultate, nu se fac meditații și acei profesori sunt respectați de elevi și părinți. Restul sunt apă de ploaie.

        1. D-ta îi cunoști pe absolut toți, ai fost în absolut toate școlile, în absolut toată țara, așa că știi mai bine decât noi, care chiar lucrăm cu elevii, cum stau treburile.

          DA, dacă majoritatea și-ar face partea de părinți, școala n-ar mai avea nevoie de a suplini și tată/mamă și să facă constant recuperare pentru cei șapte ani de-acasă.

          Da, nu îmi asum ce trebuia să faci d-ta. Mă mir doar că nu-ți poți da seama, așa, de dragul discuției, că dacă în condiții pe care le consideri acceptabile (măcar pentru copiii d-tale de la școlile ”bune”) nu se obțin rezultate, se vor obține de-acum înainte cu aceste măsuri aberante.

          Dar nu mă miră, de fapt. Românul e expert în toate fără să cunoască de fapt nimic.

      2. Punctul 1 consider că este la latitdinea profesorilor să-l rezolve prin măsuri coercitive, dar nu vor să se complice, vor să fie liniștiți, nu vor să-și pună părinții în cap etc.
        Notele nu se dau pe drept în gimnaziu, profesorii în majoritatea cazurilor sunt neimplicați, unii chiar nepregătiți, nu știu sau nu vor să gestioneze copiii „problemă”. Acestea sunt punctele mele de vedere după experiența recent încheiată cu 2 copii într-o școală din centrul capitalei.

        1. Nu există nicio măsură coercitivă reală în ROFUIP. Elevul care a înjunghiat o profesoară în București, de exemplu, de-abia a fost trimis la o școală de corecție (din câte știu, mai sunt exact trei astfel de școli în țară). Profesoara și-a dat demisia (o carieră distrusă pentru că un psihopat nedescoperit a avut un moment de fugă). Elevul de gimnaziu din Tg Jiu care și-a înjunghiat un coleg iar ulterior și-a ucis în același fel bunica nu era nici măcar împiedicat să meargă la școală pentru că ROFUIP nu include așa ceva, elevii au dreptul constituțional la educație și nu li se poate refuza accesul în școală pentru nimic în lume. Un elev poate lovi și umili colegi, va rămâne în clasa aceea și la școala aceea – cel mult i se scade nota la purtare, iar unor astfel de caractere fix de nota la purtare le pasă.

          Un elev care fumează, se droghează, e ”gangster”, are comportamente abuzive față de colegi sau personalul școlii nu pățește efectiv nimic. Primele măsuri de sancționare sunt mustrări verbale dar nu în public, apoi scrise, dar comunicate doar lui sau familiei, eventual, după foarte mulți pași (și incidente dovedite), se poate ajunge la exmatriculare.

          Ghici ce, aproape niciun elev nu ajunge să fie exmatriculat. Pentru că e aproape imposibil să ajungi până acolo.

          Regulamentele nu-s făcute de profesori. Copiii ”problemă” nu sunt așa din cauza învățământului, sunt așa pentru că unii chiar au probleme psihice serioase și netratate/nediagnosticate (sau la unii diagnosticate și cu certificate dar fără niciun personal de sprijin instruit pentru a-i ajuta în mod real). Copiii jucăuși care sunt interesați de școală și sociali sunt o plăcere, copiii care vin la școală cu cuțitul în geantă ca să taie hainele colegilor sau să înțepe pe cineva, NU. Pentru astfel de copii e nevoie de psiholog, psihiatru, tratament, nu poți ”educa” un astfel de elev doar din perspectivă pedagogică.

          Nu se poate continua așa la nesfârșit. Cineva care e pregătit pentru așa ceva trebuie să lucreze efectiv cu astfel de copii, care-au fost aruncați în învățământul de masă și care nu pot fi ”gestionați” de profesori pentru că – ghici ce! – profesorii nu sunt de fapt medici. Nu putem depista consumul de droguri, nu putem lua măsuri disciplinare cu un copil cu autism care are un meltdown în mijlocul orei, nu putem aduce un copil non-verbal de la nivelul simplei existențe la un nivel care să-l integreze perfect în clasa corespunzătoare vârstei!

          Vă întreb, de dragul discuției – aveți doi copii în sistem, sau ați avut. Câți copii cu CES erau în clasele lor? (mai degrabă la primar/gimnaziu, la liceu nu prea ajung). Cât de mulțumit/ă ați fost de orele desfășurate în condițiile existente la acel moment? Dacă ai 25 de elevi în clasă, din care 2 cu CES, cei 23 care pot interacționa la actul didactic sunt lăsați singuri periodic, pentru ca profesorul să se ocupe de cei 2 speciali. De-acum înainte vor fi 30+ pe clasă și ”maxim” (zice ministrul) 3 copii cu CES în clasa respectivă.

          Nici nu vreau să-mi închipui ce urmează, sincer. Doar că în niciun caz mai bine.

    2. Foarte adevărat. Analfabetismul funcțional este in zonele sărace.
      Iar legat de creșterea normei didactice cu 4 ore pentru profesorii cu vechime de peste 25 ani și gradul didactic I ,ati scris ca acei profesori care au rezultate excepționale, norma didactica se reduce la 18 ore.Nu este stipulat în lege asa ceva.Deci nu se aplica.Eu am depus cerere la școală în acest sens ,întrucât elevii mei au luat la bacalaureat media clasei peste 9.Cererea mi-a fost respinsa. Nu exista temei legal. Va rog sa rectificati.

  10. Nu sunt de acord cu greva. Fetița mea e pe clasa a 6a. Nu i s-a predat decât jum din materie. Doamna prof de fizică a lipsit o lună de la ore fara înlocuitor. Și nu e singurul caz , și la alte materii se întâmplă. Vom ieși și noi părinții când faceți greva împotriva cadrelor didactice. Vrem sa vă faceți datoria la școală, nu la meditații. Cerem să fie verificați toți prof care fac medit nfara impozite.

    1. Dacă e într-a șasea, nici n-a apucat să facă fizică încă. Dacă a trecut într-a șaptea, înseamnă că a luat media de trecere cel puțin, inclusiv la fizică.

      Dacă aveați cazuri în școală unde nu se făceau orele, din diverse motive, ați avut ocazia să vă plângeți la școală, inspectorat sau minister. N-ați făcut-o pentru că nu s-a întâmplat ce spuneți mai sus. Doar atât puteți?!

      1. Cât cinism….
        Dacă nu as fi in afara sistemului ci sigurantă as fi boicotat protestul….ptr dragostea pe care o ai fată de meserie, fată de copii, sentimentul acela pe care il au toti copiii, parintii care vor păși pe treptele scolii ptr prima dată…..
        Am avut proteste cred că inainte de 2010 la nivel national când aveam banderola de grevă japoneză, in unitătile de invatământ, copiii erau cu noi, am desfăsurat activitatile corespunzătoare ….părintii au apreciat efortul, copiii nu au simtit nimic.Protestul s-a incheiat cu o creștere de 8% ca apoi sa vină tăierea salarială de 25%…..vremuri complicate dar nu am pierdut interesul in a ne duce misiunea la sfârsit. Degeaba esti cadru didactic dacă nu ai avut o chemare…..Vocatia este totul.
        De ce oare nu puneti preț pe calitatea actului de predare/invătare….scuze, dar aveti salarii consistente.
        Empatia este un sentiment pretios
        Liderii de sindicat vă invrăjbesc ptr că isi pierd credibilitatea si sensul existentei lor dacă trec cu intelegere prin această criză
        Cred că voi promova protest contra protest !!!!!
        Gânditi-vă , dragilor c did. care ganditi doar câstiguri materiale si muncă fără efort….ati distrus generatii prin superficialitate. Imaginati-vă copiii care vin la scoală pe jos, fară masini, fără parinti disperati care le duc ghiozdanul, copii dornici sa invete
        Sunt bucureșteancă, pensionară, c did. si sunt momente când imi vine să urlu de necaz că nu ati stiut să vă pastrati verticalitatea si vocatia ( nu este valabil tuturor c didactice)
        Succes in noul an scolar, puteti să asudați putin, apoi va trece.
        Noi, pensionarii suntem niște umbre…
        De multe ori spun : m am pensionat atât…. nu m am dus cu pluta!!!!

        1. Ai trăit degeaba, madam, n-ai învățat nimic. Bine că te-ai dus, că acum auzeai pe aici cât de prost pregătiți sunt profesorii aproape de pensie și cât de dinozauri sunt și ar trebui să plece sau să moară ca să ”intre tinerii în sistem”.

          Te-ai văzut cu sacii în căruță și-acum ne dai sfaturi nouă, care murim cu zile.

          Nu mai are nimeni răbdare nici cu delatorii, nici cu ipocriții. Trai bun la pensie.

          (PS Da, tonul e țintit. Dacă vă deranjează, recitiți judecățile de valoare pe care le-ați emis și modul de formulare. Nu meritați mai mult.)

          1. Să te văd,stimabile, peste niste ani…esti tânăr dar nu ai invătat respectul, acelasi sentiment il radiezi celorlalti, de aceea va este ceea ce este.
            Sigur esti un frustrat care nu ti ai luat gradele didactice sau nu ai participat la concursuri cu copiii tăi, nu stii ce inseamna să ai incredere in munca ta, apoi in rezultatele copiilor tăi de la clasă ptr că nu ai stiut să ii faci să fie atractivă ora ta.
            Respectă dinozaurii, ti au format părintii care cu sigurantă sunt (sau au fost ) educati, ceea ce de tine nu s a lipit nimic….cu scuzele de rigoare , Z de la Zero este f potrivit.
            Cu atitudine sfidătoare, recalcitrantă nu rezolvi nimic!!!!

    2. Adevarat,din pacate avem invațatori inferiori,slab pregatiți.Daca faci performanta in clasa si copii au rezultate de acord sa ai salar.Daca nu,mulțumestete cu ce ai.60% din cadre sunt de nota 5 sau 6,despre ce vorbim???Legea asta va pune la munca nu la intins munca.Eram pe vremea mea 35 de copii in clasa si am fost premianți.Bacul l-am luat cu 9.Atunci cadrele erau de calitate!

    3. Dar cine va cere consimțământul? Trebuia să protestați când s-au votat inepțiile, să nu fiți de acord atunci!

    4. E urcată „pe” clasa a VI-a? Ia ieșiți la proteste dvs., „pe” clasa a II-a unde v-ați finalizat parcursul școlar

  11. suntem într-o societate capitalistă și deci nimeni nu are garantat locul de muncă chiar dacă angajatorul este statul.
    munca tuturor angajaților trebuie evaluată și plătită în funcție de performanță.
    oare un profesor/învățător ce indicatori de performanță are stabiliți în condițiile în care copiii sunt tot mai slab pregătiți ?
    pledez și pentru modificarea legii învățământului prin care să fie redată demnitatea profesorilor și elevii să răspundă pentru faptele lor în timpul orelor de curs.

  12. Imi doresc in invatamant dupa multi ani in multinationale si privati. Acolo salarii mici si munca suplimentara nerasplatita niciodata din cauza multitudinii de taskuri si nu, ca nu faceam eu fata! Rar am auzit despre profi sa faca pregatire cu copiii care nu au inteles la ora sau isi doreau mai mult, in schimb am auzit des si vazut in jur, milione de profi care predau in privat. Dragi profi si poate colegi suntem niste mincinosi care ne urmarim doar propriile interese, prea putin ale beneficiarilor acestui sistem defect, nereformat, comunist si expirat!
    Defect pt ca orice lipsa ar avea sistemul noi nu iesim sa spunem nimic, doar atunci cand vrem salarii sau vouchere sau altele pt noi!
    Nereformat copiilor inca li se dicteaza si nu invata prin descoperire, cuvintele lor trebuie sa fie alea ale profului pt punctaj maximum!
    Comunist-metehnele sunt acelasi sa bagam totul sub pres, indiferent ca e cresa, primar, gimnaziu, liceu! Expirat- manuale si carti vechi din perioada de dupa sau din comunism. Dar nicio recolta pt astea sau pt starea unor scoli care sunt din comunism nerenovate sau doar carpite de parinti! Nicio revolta ca toaletele arata de parca au fost folosite de vite si nu, de copii, iar femeile.de serviciu se plimba una dupa alta cu 2 saci de gunoi din care scot manual deseu sa faca economie pt scoala!

  13. Eu am o problema cu zilele lor de concediu și vacante și toată boiereala asta. Nici nu incepe bine scoala ca hop lacatul pe poarta minim o saptamana după o luna, doua de activitate. Pentru boiereala asta și as lucra 10-12 ore pe zi în învățământ, fericita. Apoi m-as reface în zăcut și activități casnice, activități culturale sau pur și simplu la un film, plimbări, înot. Nu știți sa apreciați ce aveți, de aceea sunteți asa tamp – – – i și țineți în funcții niște comuniști de sindicalisti pe care îi îmbuibați financiar.
    Totul se plateste !!! Va fi și la noi ca în alte părți. Învățământ privat majoritar, nu orice loaza sa facă 12 clase gratis. Nu mai durează mult……. Rog, după întrarea României în OCDE, usor ușor sa începeți privatizarea învățământului romanesc și gratuitate doar la scolile profesionale și universități. Evident burse, evident scutiri sau reduceri in anumite situații…..dar per ansamblu, un director (numit de un manager) sa-si decidă echipa de cadre didactice si examene pe post.

    1. ce ușor e sa comentezi fără să fi in învățământ!! habar nu ai ce însemnă!! habar nu ai!! pare așa simplu din exterior!! mă întreb….cam cum te-ai simți tu după cele 12 ore care zici tu ca ai fi tu in stare să predai in școala??? îți zic eu….te duci la urgență să îți faci perfuzii sa nu leșini! nu ști ce însemnă sa vezi de 25 de copii într-o grupă de preșcolari! sau sa mergi la 6 clase într-o și să își bată joc elevii nefiind interesați de ore ci doar de telefon și cu fițe și comentarii pentru că așa vin de acasă! !! voi ați stricat copiii nu noi profesorii!! simți că nu mai ai putere să stai pe picioare! te termină psihic! și să mai pleci acasă și cu un braț de lucrări, planificări, planuri de lecții de făcut, rapoarte dacă mai ești și diriginte și așa mai departe! te rog frumos nu mai comenta dacă nu ai fost vreodată în cancelarie!

      1. Dute dragă în privat pe salariu minim pe economie și concediu de 21de zile nu 90 cum aveți voi,dacă e așa greu .

      2. Aveți perfectă dreptate,cei care vin cu astfel de comentarii la adresa profesorilor dă dovadă că nu au învățat nimic din școală. Să-și educe odraslele acasă și după aceea să comenteze. Munca unui dascăl are o valoare imensurabilă, necesită răbdare, pregătire și dedicație, să nu uitați că toți ați trecut printr-o formă de învățământ. Statul are menirea de a cuprinde toți copiii în invățământ indiferent din ce pătură socială sau etnie.

      3. Ești profesor? Halal profesor! Nu știi să scrii corect, chestii elementare… De aceea suntem unde suntem cu analfabeți ca voi!

    2. Copilul meu este la o școală privată și da, învață mult mai bine și este mai bine motivat și fericit. Și eu susțin privatizarea învățământului de stat preuniversitar

    3. D-na, vacantele nu le fixam noi profesorii,ci ministerul,si zile de concediu avem numarate ,nu suntem in concediu decat in vacanta de vara! Si atunci limitat, pt.ca sunt examenele elevilor,in plus cadrele sunt angrenate in diverse: examene ,pregatiri/reciclari, tabere, etc

    4. De ce nu sunteti de meserie profesor, daca tot vedeti asa de bine situatia lor? Oricine poate sa mearga la rxamen de titularizare, di sa ia un post de predare. Ce va retine sa scapati de munca dvoastra istovitoare si sa deveniti profesor cu vacante infinite? Oare de ce nu ati ales aceasta meserie? I ca nu e tarziu, incercati!

  14. profesori sunt cel mai bine plătiți /ora lucrată.Cat se dorește efectiv salariul?
    Să fim serioși..
    Ar trebui și performanță mai ridicată în învățământ (cel puțin în unele unități) la ce cerințe au dn profesori .
    Respectul față de copil e redus când tu nu vrei să începi școala că nu îți plătește mai mult

  15. la fiecare când îi vine rândul atunci plătește… foarte urât din partea dumneavoastră că ne faceți atâtea probleme… nici voi nu puteți să ne aruncați la gunoi că pe o jucărie care nu mai este de folos pe noi ca părinți și pe copii noștri!!!! foarte urât.

  16. SINDICATELE AU SEMNAT CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCĂ PRIN CARE AU TAIAT PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR 3 ZILE DE CONCEDIU. NICI UN CADRU DIDACTIC NU S.A LEGAT DE ACEST LUCRU….ACUM SUNT SCOLI CU 3 SECRETARE, 3 ADMINISTRATORI, 3 CONTABILI….MOMENTAN EI AU FOST PRELUAȚI DE SCOALA CU P.J…..SI ASTA PÂNĂ CÂND? PÂNĂ CANS SUNT DATI AFARĂ, DESIGUR….VOR FACE ATUNCI PROFII GREVĂ? NICIODATĂ!!!! EI, ORICUM, SE CRED SUPERIORI…….

  17. Sunt mamă a doi școlari și niciodată nu am fost de acord cu cerințele profesorilor constatând cu stupoare calitatea slabă a actului educațional, a unei mari părți dintre angajații de la catedra. De data aceasta chiar vă rog să ieșiți in stradă, poate, pe principiul turmei, specifice românilor, ne trezim noi, plebea, și ne alăturăm. Dar NU împinși de niște netrebnici de sindicaliști, ci de propria conștiință, pt c NU ESTE POSIBIL CE NI SE ÎNTÂMPLĂ! :toate furaciunile nemernicilor de la putere, care au fost și care sunt, să cadă pe umerii noștri, ai bătrânilor și ai copiilor noștri!
    Romania TREZEȘTE-TE și hai in stradă!!!

    1. Oare chiar nu vă este rușine, domnilor/doamnelor dascăli?
      Se tot vorbește de nu știu ce procent, nici nu contează procentul în sine, de analfabeți funcționali… Păi nu voi ați pus umărul la această situație? Păi nu cumva, o mare parte dintre voi sunteți în această situație?
      Trebuie „să lucrați” aproximativ 8 ore în plus pe lună și vi se pare de neconceput.
      Nu mai puteți să vă faceți programul vostru normal: la 11 la manichiură, la 13 la shopping, la 17 la coafor și să aruncați în grabă, cu roșu, niște note, pe la 19 pe așa zisele teste/lucrări de control.
      Băi nesimțiților!

      1. Profesorii au dreptate ,nu toți părinții își permit să ducă copii la o școală privată ,mergeți în rural să vedeți citi părinți își permit să ducă copii in scoli private?? Este ușor să vorbestesti cînd ai un venit de zeci de mii de lei ,mergi în rural unde găsești părinți care nu își permit să mai tari trimită copii la școală sau grădinița pentru că nu au bani !Muncesc cu ziua pentru că nu își găsesc un loc de muncă sigur și bine plătit ! Asta datorită politicienilor din 90 pina in prezent !

      2. Elevii care sunt analfabeți funcționali sunt așa pentru că NU MUNCESC INDIVIDUAL!
        Ei nu sunt analfabeți! Profesorul si-a facut treaba, nu ii poate lua acasă ca să ii verifice dacă deschid cărțile și caietele!
        Apropo … profesorul are sarcina de a-l învăța să învețe pe elev. nu să ii îndese cu forța in cap informații!!!!
        TOT BATETI CÂMPII!!!!

    1. Foarte urat sa faceti acest lucru . Copiii vor avea mult de suferit ! Aveti salarii foarte mari si nu omorati cu munca la catedra. Fiica mea face meditatii ca sa poate lua niste examene.

      1. E de vină materialul clientului, dacă la niște examene jenant de ușoare nu se descurcă cu ce învață în clasă. Poate nu învață în clasă, dacă a auzit acasă că nu contează școala și plătește mami niște meditații.

  18. Stati acasa ca și asa s-au înmulțit analfabetii si oamenii cu diplome care nu se pricep la nimic. Scola românească este varza.

  19. Sunt curioasă de ce nu ați făcut grevă atâta timp pentru neregulile și bătaia de joc față de copii! Sunt mama a unui copil ce e la școală în clasa a 8a… nimic orientat către copil… nici interes, nici orar, nici materie… Daca ati fost părtași la toată nebunia asta, acum de ce faceti greva? La fiecare întrebare ridicată de părinți către dumneavoastră domnilor profesori… răspunsul a fost… nu avem ce face… În toți anii ăștia nu am auzit de vreo grevă a voastră spre restructurarea corectă a sistemului. De ce? Pot număra pe 3 degete profesorii dedicați de la ore, care se pregătesc, care predau adaptat, care investesc timp și nervi pentru copii…

  20. Cereti ca noi parintii sa va fim alaturi, dar de ce nu cereti si pentru copiii nostri nimic? S au eliminat bursele monoparentale, oare pentru acesti copii nu s a facut o nedreptate? Doar pentru profesori?

    1. Bursele monoparentale există, condiționate de venit. Și cine-a făcut nedreptatea?! Profesorii?!! Cine e la minister? Cine e în guvern?!! Dacă aveam puterea să stabilim noi regulile, mai aveam discuția asta acum?!

      Pentru copiii voștri cerem să aibă șansa să învețe la școala de lângă ei, nu de la zeci de km distanță. Pentru copiii voștri cerem să nu fie înghesuiți ca sardelele câte 30+ în clasă, să înghețe iarna și să moară de cald vara. Pentru copiii voștri cerem ca orele să fie predate de profesori de specialitate, care au luat măcar nota 7 la CNU, nu să fie împărțite pentru completare de normă în aria curriculară! Pentru copiii voștri cerem să se revină la formatul semestrial, să nu mai existe examen în timpul cursurilor (cum a fost bacalaureatul acest an), să se scoată sau să se unească săptămânile nefinanțate de școală ”verde” sau ”altfel”, care nu servesc nimănui!!

      Doar urechi și ochi să aveți… Unii însă vor doar să lovească în alții care nu-s ca ei, nu-i interesează de ce.

      1. serios Ana, poate tu o faci pt copii, dar majoritatea nu. asa ca…
        foarte bine ca se merge in 9 septembrie direct in clasa. pentru ce atata tam tam, stam 2 ore in curtea scolii sa ce? in ce tari se mai practica asta? copiii direct in clasa din prima zi.
        profesorii daca nu ar fi nemultumiti pt ei nu ar face greva, nu le pasa de copii asa cum au facut si acum catva ani. nu pt copii au facut greva…

  21. La noi începutul și sfârșitul de an școlar se face tot în curtea școlii, tot cu discursuri cretine pe care nu le ascultă nimeni. Tot ca pe timpul lui Ceaușescu, mai urmează să strigăm Ceaușescu PCR ! În ceea ce privește greva generală nu cred că se riscă liderii de sindicat să facă așa ceva. Ei au făcut grevă in vacanță, bună alegere!

    1. să le explicați liderilor de sindicat din învățământ și nu numai , că asta au ales ,EI SUNT PRIMII VINOVATI ,au sfătuit copii și părinții cu cine sa se voteze ……mergeți la școală și să stați 10 ore și să fiți plătiți 8 , fara meditații suplimentare

    2. Fiți intelectualii care va pretindeți ,nu trepăduși care numai model pentru bieți copiii nu sunteti.Nu faceți jocul sefilor de sindicat ,ce nu își justifică prezenta,ne având soluții inteligente la problemele invatamantului.Sindicatul se comporta diferit în funcție de nivelul componentei sale…

  22. Greva trebuie făcută în luna iunie și nu acum Acum facem degeaba greva, doar ii ajutam sa ne ia banii. Scoala se poate prelungi în vara cât este greva din toamnă. Efectul cel mai mare este în luna iunie, la finalul scolii. Pana atunci ar trebui sa fie puse la punct revendicările. Repet, orice greva acum este degeaba, nu în folosul angajaților.

    1. Da. Se întrerupe vechimea. Se întrerup asigurările de sănătate etc. Se suspendă CIM și gata, la cererea angajatului chiar, nu de drept (au avut grijă să schimbe repede legea dialogului social chiar în timpul grevei.)

      Dar cu pretextul ăsta – până când vei răbda? Dacă fac asta acum, când nu sunt așa siguri pe scaune, ce vor face neoliberalii ăștia când vor avea puterea totală?!

  23. Eu nu voi face nicio grevă. De altfel, am ieșit anul trecut din sindicat. Când am făcut grevă, mi s-a tăiat salariul, mi s-au tăiat zilele de vechime……..în timp ce alți colegi au mers la ore fără să fie afectați de aceste tăieri și au obținut toate beneficiile grevei.
    Pardon,.stimați colegi!
    EU NU VOI FI DE ACORD CU ACEASTĂ GREVĂ!!!!

  24. Faceți domnilor grevă ! Să vedem cine vă mai plătește! Poate liderii de sindicat pe care îi plătiți cu zeci de mii de lei lunar pentru absolut nimic.

  25. Măi oameni buni întrebați întâi ce indemnizații /remunerații lunare au liderii de sindicat care zic că reprezintă pe cei care cu adevărat muncesc și apoi să încercați să pedepsiți pe copiii care vor să fie educați!

  26. Domnilor și doamnelor cadre didactice, sa nu va mai credeți inteligenti pentru ca nu sunteți.
    Ați votat în orb, crezând ca va fi mai bine.
    Nu este. Deci nu ați știut cum sa votați.
    Ați crezut ca se va merge în continuare tot asa? Pe datorii?
    Nu domnilor, nu merge.
    Se știa dinainte ca s-a ajuns la fundul sacului.
    Și cine crezi ca o sa plătească?
    Cei cu funcții înalte, cei cu salarii mari?
    Voi, noi, o sa plătim.
    Ați votat, plătiți pentru prostia voastră.
    Ați fost duși de nas.

  27. Eu zic sa nu va mai răzbunați pe copii.

    In decursul anilor ati tot făcut greva si aveți privilegii peste multe categorii sociale, chiar si bugetare.Nu va convin condițiile la stat, mergeți la privat si nu mai obstructionati actul școlar.

    1. Au fost 2 greve în 35 de ani. Sictir, amice. Du-ți copiii la privat dacă ai bani, dacă nu, nu săpa și tu la ce-a mai rămas din învățământul GARANTAT de stat prin constituție.

      Unii v-ați arunca în fântână numai să știți că moare și vecinul lângă voi.

  28. In baza a ce? Nu am primit nicio lista, niciun referendum de greva sau boicot de la sindicat. Fara semnatura mea pe un act si o hotarare de sus de la sindicat, nu boicotez nimic fara o paza legala. La fel si cu greva, trimiteti odata listele la semnat.

  29. Grevă generală, nu boicot (n-am să fac nimic altceva în afară de orar în ziua respectivă), nu pichetare, nu marșuri. GREVĂ. Și nu japoneză.

    Să-și ia bogătașii copiii la mare din nou până în noiembrie, nu-mi pasă. După aceea se vor sătura să-i vadă acasă. Iar dacă îi trimit la școală în clase înghesuite, cu program în trei schimburi, câte 32 de ore pe săptămână, să nu-i aud că e vina școlii. Toată lumea încearcă să-i lămurească, unii se fac că nu pricep ce se întâmplă.

    Iar discursul primarului și molotoceala aia de vorbă a popei din comună – mă lipsesc de ele. Se satură lumea să audă minciuni.

    1. În perioada când am fost eu la școală , eram 35 de copii în clasă și se făcea școală …am ieșit medici ,profesori ,ingineri,directori…nu se plângeau profesorii ca nu și pot face meseria!!!Acum degeaba au salarii si ore puține și clase de 25 copii dacă procentul de pomovabilitate la examene scade an de an 🤔
      Pentru ce atâta scandal? Întâi demonstrați ne ca sunteți capabili să scoateți OAMENI din școală ,nu analfabeti functionali!

      1. Se mai compară și materialul clientului, sau doar amintirile roz? Se mai compară importanța acordată profesiei pentru rolul său social, sau merge și-așa?

        Noi am fost 30 în clasă (C-ul, copiii muncitorilor fără PCR, și mai erau până la F, că erau interzise avorturile). Dacă era nevoie să ne urecheze învățătoarea/profesorii, mai luam o tură și acasă. Dacă nu ne făceam temele și la ședințe auzeau părinții, jar mâncam. N-avem tupeul să ridicăm vocea în public (nu la școală) și să ne facem familia de râs. Cu siguranță existau multe uscături, dar dacă d-ta dai o anecdotă, dau și eu una de-a mea. (Și au ajuns și ai mei din clasă doctori, ingineri, manageri. Cei de la A, copiii marilor din partid, au ajuns tot așa. Unii lucrează agenți de vânzări, dar majoritatea au ajuns bine, doar că prin mult mai puțin efort sau cu mult mai puține piedici decât noi restul). Doar că învățam, și noi și ei.

        Iar acum?? Ăla vine cu căștile în urechi, pune picioarele pe bancă, eventual mai trage un vape, iar tu n-ai voie nici să-l mustrezi în public. Dacă-i chemi părinții la școală și mai și vin (unii nici atât nu se complică), auzi veșnica placă ”da’ ce să-i fac eu, n-am ce-i face, bateți-l că vă dau eu voie”. De parcă vorba lor depășește legea iar noi am fi nebuni să ne dăm singuri afară. Dacă rămâne careva corigent, e mare vacarm, că de ce nu e bun profesorul să-l facă să ia 5, nu contează că toți ceilalți din clasă au peste 5 și jumătate din clasă e la 9-10. Nu ești bun pentru că a rămas ăla corigent. El la ore însă era ocupat să verifice ultimele tik-tok-uri puse de maneliști și videochatiste.

        Pentru aia scandal, doamnă. Ce-ți aduci d-ta aminte nu mai e deloc ceea ce avem acum în școală. Acum avem drogați, alcoolici de la vârste mici, adolescente de 14 ani (clasa a 7-a, în caz că nu mai știți cum e cu astea) care se ”îndrăgostesc” de oameni mai mari cu 5-10 ani decât ele, iar tu ca profesor trebuie să ”manageriezi” o astfel de ”relație”, ca să nu se arunce în fața tirului. Acum e rușinos să înveți, că au auzit din toate părțile că nu le ajută școala la nimic, că profesorii sunt proști și leneși și nu-și merită salariile, că ajungi departe doar cu pile, sau că la construcții în Germania sau ca badantă în Italia n-ai nevoie de liceu.

        Așa că scoateți-vă ochelarii roz și uitați-vă mai bine la realitate, că nu e ca pe grupurile de FB sau whatsapp.

        1. Foarte bine punctat! Văd foarte multe comentarii de la părinți/persoane -că profesorii nu își fac treaba, că trebuie să muncească și ei 40 de ore pe săptămână sau că sunt leneși, cu doar 4-5 ore de predare pe zi, că nu sunt mulțumiți cu salariul… Oare nu vă gândiți dragi părinți că exact această mentalitate o au copiii dumneavoastră și ei vin la școală cu cele auzite in casă și nu mai au nici un respect față de profesori!!! Nu poți să le spui nimic nici măcar cu voce ridicată, că ei au drepturi…
          Știți ce, și noi avem drepturi! De ce să fiu de acord cu un salariu mediocru, care mi s-a promis că se mărește și acum se încearcă diminuarea lui? Când noi pt aceste posturi în învățământ am învățat ani de zile, facultăți, masterate, drumuri și bani plătiți din buzunarele noastre, nu ale statului. Nopți nedormite, cursuri extra pentru formare în fiecare an, examene, hârtii peste hârtii, ore târzii la care corectezi lucrări, faci planuri pt a doua zi, planificări, weekendurile nu mai sunt pt familie, ci pentru incă un document care trebuie completat si trimis la școală la timp etc. Dar nu ne plângem, am ales calea aceasta știind ce ne așteaptă, iubind această meserie.. Și totuși vrem respect și un salariu decent. Pt că nu poți compara un zilier cu un profesor… Dacă știam că o să fiu bătaia de joc a unor copii și părinți cu idei greșite, alegeam să fiu zilier. Să nu mai învăț atât și să aleg un job de la 9 la 17, să vin cu mintea liniștită acasă și să vină în locul meu o persoană care ar sta pe 22 de lei pe oră pt că altceva nu poate face. Să vedem atunci unde ajunge nivelul educației…

          1. Domnule profesor,nu va mai plangeti ca toate eforturile menționate de dumneavoastra le-ati facut pentru bani si pentru dilumneavoastra, nu din plăcerea de a preda.

        2. Z vine de la zero?
          Zero pași văd că te poți depărta de interesul personal. N-am citit toate bălăriile, s-ar mi-a sărit în ochi ceva cu manageriatul săritului în fața tirului…
          Voi?! Vă doare undeva.
          Marș! de protest…

          1. Du-te învârtindu-te, nimic de valoare nu se pierde. Încă unul neșcolit care-și dă cu părerea despre școală…

      2. Mare adevăr !
        Am fost in clasa cu alți 40 de elevi și doamna învățătoare a făcut față cu brio . Ce red că era chiar mai multă liniște în clasa atunci decât acum cu 22 de elevi. La finalul clasei a IV-a știam toți să citim, sa scriem corect, sa fie respectuoși , sa socotim, stiam un pic de istorie și geografie….cam ce au lipsa generația de azi….oare vina a cui sa fie ?

        1. Da, doamnă, vina o poarta părintii care isi transmit nemultumirile in fata copiilor in loc să urmeze o ierarhie a nemultumirii, li se permite să conteste orice, mai sunt si aspecte de comportament nedemn al unor colegi de breasla si interesul cadrului didactic: dragostea ptr copii si ptr meseria imbratisată.
          Iar mă va lua acel Z care are replica ptr orice. Decă il vezi fumând , dă l afară, dacă stă cu picioarele pe pupitru cheamă directorul….in fine, IA POZITIE, NU STA DEGEABA SĂ TE VAITI!!!!
          CHEAMĂ POLITIA cu riscul ca esti luat in vizor.
          Degeaba astepti sa se schimbe ceva , dacă nu actionezi in acel sens
          Dacă esti disciplinat respecti disciplina, dacă esti corect respecti corectitudinea, la fel punctualitatea, respectul, reciprocitatea si asa mai departe…..cu alte cuvinte ceea ce respecti aia ar trebui sa imprăștii si să ii faci pe ceilalti sa te respecte….

    2. cum puteti ,dna Carla, să spuneti că o meditatie se face din moftul de a fi” la modă”????? se poate asa ceva????
      Daca profesorul nu are rezonantă prin asa- zisa predare sau le sugerează să citeasca ei mai departe si copilul nu se descurca, profesorul trece mai departe, lacunele se adună , parintele nu il poate ajuta……ce faci? la ce metoda apelezi?
      să vă fie rușine, eu am trecut prin asta….cu copilul meu, acum 25 de ani, când incepuse practica asta…..😔

  30. Ce sa zic, sa boicoteze inceputul de an scolar… dar sfarsitul de an scolar de ce il boicoteaza? In scoala copiilor mei festivitatea de premiere nu se mai tine decat la local. Se inchiriaza o sala mare de conferinte a unui hotel si acolo isi plimba directoarea tinutele opulente. Deci participarea la festivitati pentru clasele a 8-a cel putin e conditiinata de bani. Cei mici sunt lasati in voia invatatoarelor. Anul trecut invatatoarea a transmis ca va imparti diplomele in clasa si ca nu e musai sa participam noi parintii! Ca noi de aia traim si muncim ca sa nu ne bucuram de copiii nostri, care ei, la randul lor, trebuie sa se simta ca niste vite in cirda, nu ca niste copii sustinuti si apreciati! Am reclamat la Inspectorat si aia sunt mana in mana cu directoarea, mi-au raspuns ca nu sunt fonduri si conditii la scoala. Pai sa le comaseze dar pana o sa fie fonduri de o festivitate decenta cum se facea si in trecut, pe vremea noastra. Eram mai saraci si totusi era posibil. Acum numa’ fonfleuri si fite, numa scoala nu e. Am mai spus-o si o sa o mai spun, nu toti, dar majoritatea profesorilor merita scuturati putin sa se trezeasca la realitate si sa practice meseria si din drag de meserie si pentru copii, nu numai pentru statut si foloase materiale!

    1. Cucoana, nu extrapola la toata tara ce se intampla la tine. Sunt cel putin 5 ani de cand nicio incheiere de clasa a opta nu se mai face cu profesori la niciun party nimic. Cursurile festive se tin in scoli si petrecerile intre elevi pe cont propriu in grija parintilor unde vor ei, la ce hotel sau sala vor ei. Si cand a fost pe vremuri la o sala, ne-am imbracat cu decenta nu cum spui ca etalam tinute si ne-am platit consumatia.

  31. De aici se înțelege ca nu vor grevă.
    Ca e un boicot banal si ca școala incepe efectiv pe 9 septembrie.

    Demisia îmbuibaților din fruntea sindicatelor.

    1. Bravo… Au ajuns liderii de sindicat să nu mai reprezinte decât pe ei. Ii baga in față pe cei mici pt niste firimituri in timp ce ei își multiplică averea. Niște jigodii de oameni. Am soția în învățământ, când a chemat liderul de sindicat să se ducă la primărie pt decontarea navetei a ieșit ca sluga afară. De atunci nici nu vrea sa mai audă de el. Au catedre ocupate și nu au mai dat pe la școală ani de zile, sunt prea ocupați cu gestionare de clădiri, pensiuni, hoteluri etc.

    2. Domnule profesor,nu va mai plangeti ca toate eforturile menționate de dumneavoastra le-ati facut pentru bani si pentru dilumneavoastra, nu din plăcerea de a preda.

  32. oooo…cozile de topor acolo vor fi sa i vadă directorul…vor da din cap și vor plânge de emoții …categorie mai dezbinata că profesorii nu exista! și pe asta se merge!!!

    1. Dacă facem grevă la începutul anului școlar,îi ajutăm să ne ia primul salariu. Îar cozi de topor, au fost cei care au oprit ultima grevă.

  33. Vaaai, da’ ipocriți sunt șefii sindicatelor din învățământ! Hadăr, bălmăjea, aseară, la Latrina 3 despre posibilii candidați la primăria capitalei. Nu a scos niciun cuvințel despre problemele din învățământ, semn că acest subiect nu prezintă un interes deosebit pentru el, doar dacă îi vine indemnizația grasă, lună de lună, iar profesorii blochează străzi importante din capitală degeaba, că oricum nu îi ascultă și nu îi bagă nimeni în seamă.

    1. Asa este!….cei care ne critică n au înțeles că nemulțumirile nostre sunt multe, toate aceste masuri nefavorabile atât nouă, cât și elevilor! Oare de ce aruncați mereu vina asupra noastră ? Chiar credeți că noi suntem bucuroși , ne face plăcere să facem grevă ? Vă convin hotărârile luate de dl Bolojan ? Toți vom avea de suferit, de la elev,pana la profesor ! Gândiți limpede și nu ne mai jidecati asa de ușor !!!

      1. Dar ar fi minunat sa renuntati in a face grevă….aveti sindicatul care este bine plătit cu procent din salariul brut, deci vedeti- va de meserie si de program si ei negociază sau le impuneti asta.
        Să va văd dacă veti fi plătiti in functie de elevii prezenti la ore …să vedeti atunci ce veti crește calitatea predării si performanta ca să vă luati salariul intreg……..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sindicatele din Învățământ cer demisia ministrului Educației: Daniel David ar fi trebuit să-l atenționeze pe premierul Ilie Bolojan că salariații din Educație nu sunt doar niște simple obiecte de inventar. Cea mai neinspirată decizie a fost „perierea” masivă a documentului întocmit de cercetătorii de la Institutul de Științe al Educației

Sindicatele din Învățământ solicită demisia ministrului Daniel David, potrivit unui comunicat de presă. „Cea mai neinspirată decizie a domnului ministru, Daniel David, care scoate în evidență atitudinea profund neadecvată față…
Vezi articolul

Ligia Deca, despre salariile directorilor de școli: Este o anomalie, pe care trebuie să o corectăm în grila de salarizare din învățământ / Îi rog să rămână în responsabilitățile pe care le exercită, pentru că mă aștept ca în timp relativ scurt să avem o soluție

„Este o anomalie, pe care trebuie să o corectăm în grila de salarizare din învățământ. Înțeleg foarte bine dificultățile, am mare încredere însă că directorii vor înțelege că este o…
Vezi articolul

Cine este Marcel Boloș, propus ministru la Cercetare-Digitalizare: fost ministru al Fondurilor Europene și autor al primei variante de PNRR, în care majoritatea banilor pentru Educație ajungeau la Colegiile Centenare / „Tehnocrat” și preot, doctor în contabilitate și management, unul dintre doctorate – omis în cel mai recent CV

Marcel Boloș, om cu 20 de ani de activitate în administrația locală și centrală și cu experiență în domeniul fondurilor europene, fost ministru aflat chiar în cărți, acum doi ani,…
Vezi articolul