Sondaj IRES: 46% dintre părinții elevilor de 12-18 ani susțin că sunt vaccinați împotriva COVID. 16% dintre elevi sunt imunizați, dar 70% dintre părinții copiilor nevaccinați vor școală în format fizic fără să-i vaccineze

1.805 vizualizări
Rezultatele sondajului IRES despre Vaccinarea COVID-19 în România / Foto: IRES
Rezultatele sondajului IRES despre Vaccinarea COVID-19 în România (sept. 2021) / Foto: IRES
70% dintre părinții copiilor care nu sunt vaccinați, cu vârste între 12 și 18 ani, din România, vor ca elevii să meargă fizic la școală, dar să nu îi vaccineze, arată datele unui sondaj IRES făcut după începerea școlii, în perioada 16-29 septembrie 2021. Cei nevaccinați reprezintă mai mult de jumătate din părinții chestionați (54%), potrivit studiului.

„Dacă ar avea posibilitatea de a alege, 80% dintre părinții elevilor cu vârsta între 12 și 18 ani care nu sunt – până în prezent – vaccinați împotriva COVID-19, ar alege pentru copiii lor ca aceștia să nu fie imunizați: 70% ar dori ca aceștia să participe la școală în format fizic, neimunizați fiind, iar 10% ar dori pentru copiii lor neimunizați să participe la școală în format online. 17% ar alege vaccinarea copiilor lor, 16% urmând să participe fizic la cursuri, iar 1% în format online”, potrivit analizei Institutului Român pentru Evaluare și Strategie.

  • Sondajul IRES a fost făcut pe un eșantion de 1.032 de părinți care au copii cu vârsta cuprinsă între 12 și 18 ani și este reprezentativ pentru populația adultă, neinstituționalizată din România. Studiul are o eroare maximă tolerată de ± 3,1%, fiind realizat în perioada 16 – 29 septembrie 2021 prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

16% dintre părinții chestionați au spun că, până în prezent, copilul lor (12-18) a fost deja vaccinat împotriva COVID-19.

În ce îi privește pe ei, 46% dintre părinții elevilor cu vârsta între 12 și 18 ani susțin că sunt vaccinați împotriva COVID-19. Rata la nivel național fiind în jurul a 28%.

Potrivit sondajului, vaccinarea copiilor este strict corelată cu disponibilitatea de vaccinare a părinților lor: 2% dintre copiii vaccinați au părinți nevaccinați, în timp ce în cazul a 97% dintre copiii nevaccinați nici părinții lor nu sunt imunizați împotriva COVID-19. Totodată, testarea copiilor cu vârsta între 12 și 18 ani este mai ridicată în rândul părinților care se încadrează în profilul celor preocupați și informați, care sunt vaccinați sau au trecut prin boală.

„Sondajul IRES evaluează percepțiile, atitudinile și comportamentele părinților care au copii cu vârste între 12 și 18 ani cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19. Am ales să investigăm acest segment de populație în contextul începerii anului școlar în format fizic, dar și din perspectiva faptului că au trecut deja 4 luni de când este posibilă și vaccinarea copiilor mai mari de 12 ani”, potrivit autorilor studiului.

Articolul este în curs de actualizare


3 comments
  1. Carina +1 ✌️

  2. 70 la suta. Si abia asta e un procent real. Nu ca”caturile prezentate recent cu nu stiu careasiciatie a parintilor care cere online. Adevarul adevarat e ca msi toti vrem fizic. Doar ca parintii nu vor sa i si vaccineze. Inconstienti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cei mai mulți profesori, directori de școli și părinți cred că școala lor poate face ce trebuie în pandemie, dar persistă „angoasa generală” / Nu e nevoie doar de măsuri sanitare, ci și de măsuri educaționale pentru ieșirea din criză – studiu

Un sfert dintre participanții la un studiu referitor la politicile educaționale în context pandemic, realizat când școala era pe punctul să înceapă, apreciau că școlile lor nu erau pregătite pentru…
Vezi articolul

GRAFIC Copiii de clasa a VIII-a cu rezultate slabe acumulează acum lacune mult mai mult decât colegii lor / Whatsapp, Messenger și apelurile telefonice, cel mai des folosite de profesorii și elevii români, pentru învățarea la distanță – Studiu realizat de 3 universități și Institutul de Științe ale Educației

„Copiii de clasa a VIII-a care au de obicei rezultate școlare slabe acumulează în această perioadă lacune într-o măsură semnificativ mai mare decât colegii lor, cu o medie de 1,93,…
Vezi articolul

Daniel David: Au pătruns tot mai multe universități românești în clasamente, dar nu performăm la vârf. Avem nevoie de programe care să susțină excelența, să schimbe paradigme – câteva gânduri despre raportul Draghi

Recent a fost publicat „Raportul Draghi” asupra competitivității europene: The future of European competitiveness – A competitiveness strategy for Europe. Fără îndoială că raportul va genera discuții și reflecții aprinse, dar,…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în educație: Geometria în spațiu lipsește din noile programe școlare de liceu la clasa a X-a și nu înțeleg de ce. Apar conicele, prin care revenim la programa din ’78 / Viitorii ingineri, ingineri-constructori, arhitecți fac meditații pentru a învăța geometria în spațiu, cu profesori de la universități, pentru că în liceu noi nu studiem

Noile programe școlare de la matematică pentru liceeni puse în dezbatere publică de Ministerul Educației cu obiectivul de a înlocui filosofia curriculară veche de 20 de ani se remarcă prin…
Vezi articolul