Sorin Cîmpeanu: Mulți dintre colegii noștri uită că nu mai trebuie să ne concentrăm pe evaluarea cunoștințelor, pe memorarea informației. Nu este suficientă nota / Foarte prost a mers programul de educație remedială, a declarat ministrul Educației

5.213 vizualizări
Foto: Alex Micsik – Agerpres Foto
„Mulți dintre colegii noștri uită că nu mai trebuie să ne concentrăm pe evaluarea cunoștințelor, pe memorarea informației, disponibilă în momentul actual în zeci, sute, mii de surse de informare la care avem acces instantaneu, ci trebuie să ne axăm pe competențe”, a declarat ministrul Educației în cadrul unei conferințe despre testarea standardizată, organizată de educatieprivată.ro.
  • Amintim că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu o propunere pentru evaluarea standardizată digitală, „pentru început la nivel pilot pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale” pe care a înaintat-o companiei Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale.

Sorin Cîmpeanu a precizat că „nu este suficientă nota”: „Noi am fost obișnuiți în școală să evaluăm cunoștințele, să evaluăm conținutul. Conținutul poate fi foarte ușor apreciat printr-o notă de la 1 la 10. Știu, sunt profesor de peste 30 de ani, pot să fac acest lucru extrem de ușor, să apreciez ceea ce am predat, la nivel de cunoștințe, cu note de la 1 la 10.”

Acesta e explicat de ce este important ca profesorii să măsoare competențele elevilor: „Competențele conțin în egală măsură cunoștințe, rămân importante, dar alături de cunoștințe avem abilități și avem atitudini. Aceste două componente nu mai pot fi evaluate la fel de ușor numeric, prin note de la 1 la 10, nici abilitățile și cu atât mai puțin atitudinile.”

„Pentru a înțelege, dacă îmi permiteți să dau un exemplu foarte simplu: cunoștințe – învățăm să scriem, știm să scriem, știm să citim – foarte bine, cunoaștem aceste lucruri. Abilitatea este de a înțelege un text, pe asta se bazează și testele PISA atunci când definesc alfabetismul funcțional sau analfabetismul funcțional. Mai apoi, e vorba de atitudine, ne place să citim, ne place lectura, sau ca să dau un alt exemplu, poate mai ușor de înțeles. Avem noțiuni despre un proces electoral, știm, cunoaștem sistemul, avem aceste cunoștințe, dar mai apoi trebuie să înțelegem să citim corect, să înțelegem o platformă, să facem diferențele, să avem o gândire critică. Asta este o abilitate. Mai apoi, ca atitudine, mergem la vot chiar dacă plouă. Asta este o atitudine pe care o apreciem. Dacă dumneavoastră credeți că se pot aprecia prin note de la 1 la 10 aceste atitudini, eu cred că nu pot fi. Și atunci de asta este nevoie de evaluarea competențelor, este nevoie de aceste rapoarte narative, descriptive (…)”, a menționat ministrul Educației.

Ministrul Cîmpeanu a subliniat că programul de educație remedială a mers „foarte prost”:„Foarte prost a mers programul de educație remedială. A fost mai degrabă, mă abțin de la calificative. Acum, având evaluări standardizate, avem o șansă în plus să meargă mai bine și această componentă de educație remedială, pentru că avem un instrument de diagnostic.”

Informații de context

Amintim că, în iunie 2021, ministrul Cîmpeanu promitea din nou profesorilor care au făcut ore suplimentare, de remediere, cu elevii din clasele I-VIII că „vor începe plățile” pentru luna martie 2021, dar doar „în județele care au raportat corect”. 

Programul de ore remediale a debutat pe 8 martie 2021, iar profesorii au fost înștiințați de către Ministerul Educației că “luna martie se pontează cu 15 ore, cele 5 ore (n. red. din prima săptămână până la demararea programului) se consideră absențe la care au dreptul elevii, deci se acordă finanțarea pe întreaga lună”, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro și publicat pe 15 martie 2021.

Mai amintim că Edupedu.ro a scris în noiembrie 2021 că profesorii din Botoşani care în luna aprilie a anului 2021 au desfăşurat ore remediale cu elevii afectaţi de pandemie au primit banii pe 26 noiembrie pentru munca depusă suplimentar, după cum a anunţat atunci inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), Ada Alexandrina Macovei. Mai multe detalii aici.


10 comments
  1. Ce surpriză cu programele alea de recuperare/remediere! Cine ar fi crezut, nu? Unii profesori au făcut treabă cu adevărat. Alții – doar eu cunosc vreo câțiva – au făcut doar hârtiile conform cărora au făcut treabă. Și știa toată lumea situația asta, și directorii și inspectoratul. Știa chiar și Câmpeanu, iar acum se declară surprins. Dacă toate lucrurile proaste îl surprind, dacă e așa rupt de realitate, nu cumva ar trebui să își dea demisia? S-o găsi cineva care să încerce să prevină problemele, nu să le repare. Că reparațiile în domeniul educației nu prea funcționează. Să strângă toți experții în educație, să muncească, să se pună de acord, iar când vin cu un program, să funcționeze programul, nu să facem pur și simplu experimente.
    Așadar, domnule ministru, ce spuneți de demisie?

  2. Iar tu ministru de doi lei uiți un lucru banal … profesorii predau și elevii învață fie că vor sau nu .vorba marelui Lenin..daca nu știi te învăț daca nu poți te ajut dar daca nu vrei te OBLIG… competențele se formează memorând cunoștințe tocind incompetenților de la minister prin repetiție mama ei de carte …nu stand pe telefon tableta laptop ore și zile că tot analfabeți scoți, digitali de data asta

  3. Nici ministerul condus de acest Ministru Plagiator nu merge mai bine, ba chiar mai rau!

    1. Ce treaba are titularizarea cu evaluarea elevilor?
      E ca și cum profesorul meu este de vina ca eu nu am învățat capitalele tarilor la Geografie sau simbolurile elementelor chimice, lista poate continua. Sa devenim toți suplinitori necalificati, asa poate creste interesul? Am ajuns titular prin muncă, am învățat și am îndeplinit toate cerințele momentului respectiv. Acum au apărut cumva oameni mai bine pregătiți. Sincer, ma îndoiesc.

  4. Si oare cum se pot obtine competentele? Nu sunt necesare niste cunostinte?
    Probabil, in viziunea acestui ministru, competentele plutesc in aer, si trebuie doar sa tragi aer in piept pentru a le dobandi.

  5. Dle ministru a mers prost orele remediale, chiar aveți dreptate! Dar ce merge bine in educatie? Fiecare ministru schimbă ceva: planuri cadru, programe, legi si ordine peste noapte!! Totuși…merge ceva f.f.bine in învățământ, hârtiile fake pt.gradatiile de merit! Sunt doldora dosarele chiar și celor care scot si analfabeti functionali. Sa recunoaștem si asta!

    1. @Ioana, sa fie oare motivul pentru asta faptul ca parazitii incompetenti-adica profesorii, nu sunt dati afara din invatamant, in ciuda faptului ca au consistent rezultate mizerabile.. 40%+ analfabetism functional plus vreo 20% analfabetism, aceste rate de esec te-ar da instant afara din orice companie privata, numai la bugetari/profesori nu prea merge cu competentele….. ca doar da masa de votaci ratati partidului de paraziti si hoti PSD

  6. Hei,d le ministru,intrebare.Ce merge bine in învățământ?Răspuns nimic pentru elevi,doar pentru este binele.

  7. De ce nu demisionat inca ? Fiindca nu a mers absolut nimic din ceea ce ati propus pana acum . Si acum , pregătiți alte rateuri sigure .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mitul că matematica e doar pentru matematicieni, nu pentru «umaniști» e întărit de propunerea planurilor-cadru ca liceenii din a XI-a și a XII-a să nu mai aibă expunere la STEM „în afara unor improbabile opțiuni de tip CDEOȘ” – avertisment al Aspire Teachers / Soluții din alte țări

Noul curriculum pentru liceu să includă la uman Știința datelor care include modelare matematică, statistică și probabilități, propune organizația Aspire Teachers. „Dacă, din constrângeri de timp, aceasta nu poate face…
Vezi articolul

Evaluarea elevilor din clasele primare. Copiii nu vor fi comparați – scrisoare metodică pentru învățători. Comparațiile se vor referi la rezultatele precedente şi cele actuale ale elevului

În cadrul evaluărilor de la clasele primare, copiii nu vor fi comparați, după cum se arată în scrisoarea metodică a Inspectoratului Școlar Județean Buzău pentru învățători. Comparațiile se vor referi…
Vezi articolul

Există componente de limbă română la liceu în programele școlare, dar cum nu sunt pentru Bacalaureat, sunt cam neglijate, spune profesoara și lingvista Rodica Zafiu / Școala ar trebui să se concentreze pe texte, cu răbdare – fără mari cantități de texte, dar cu o bună înțelegere a celor puține

Lecțiile de limba și literatura română de la liceu au componente de limbă, spune profesoara și lingvista Rodica Zafiu, însă „cum se întâmplă, din nefericire, la noi, ce nu se…
Vezi articolul

Criterii de departajare netransparente la Olimpiada de Limba română pentru minorități în județul Caraș-Severin și presiuni asupra profesorilor, acuză unul dintre părinții elevilor participanți / Inspectoratul școlar județean cercetează cazul

Criterii de departajare netransparente la etapa județeană a Olimpiadei de Limba română pentru minorități, în județul Caraș-Severin, acuză unul dintre părinții elevilor participanți. Doi elevi au obținut punctaje de calificare…
Vezi articolul