Sprijin pentru 50 de copii orfani din Ucraina / Peste 100 de elevi au fost integrați în școlile din Maramureș

290 de vizualizări
Refugiați ucraineni trec granița în România prin vama Sighetu Marmației, Maramureș, miercuri, 2 martie 2022 / Foto: INQUAM Photos – Silviu Filip
O donaţie constând în jucării, produse de igienă şi haine pentru 50 de copii orfani din Ucraina, cazaţi într-un spaţiu din vecinătatea oraşului Negreşti-Oaş, judeţul Satu Mare, a fost făcută în urma unei colecte organizate de părinţii elevilor Şcolii Gimnaziale nr.1 din comuna Moisei, a informat, vineri, profesorul Daniel Tomoiagă, informează Agerpres.

„Toate bunurile au fost donate de părinţii copiilor din şcoala noastră, dar şi alte persoane din comună care au dorit să se implice. Produsele constând în haine, produse de igienă şi jucării strânse vor fi transportate către locul unde au fost cazaţi cei 50 de copii. Prin gestul nostru, sperăm să aducem măcar un pic de alinare acestor copii care au fost alungaţi din Ucraina de război”, a spus Daniel Tomoioagă.

De asemenea, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Maramureş a comunicat că peste 100 de elevi, proveniţi din diferite zone ale Ucrainei, au fost integraţi în şcolile din judeţ.

„Au fost integraţi în grupe/clase indiferent de efectivele de elevi pe care le au acestea. Ei pot să participe, la alegere, la activităţile educative curriculare sau extracurriculare organizate de unităţile de învăţământ, precum şi în cadrul cercurilor constituite la nivelul palatelor şi cluburilor copiilor. Elevii pot beneficia de cazare gratuită în internatele şcolare, au dreptul la alocarea unor alimente de bază furnizate prin programele sociale aflate în derulare, precum şi la rechizite, îmbrăcăminte, încălţăminte şi manuale. Personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi copiii sau tinerii din grupele/clasele în care au fost primiţi elevii ucraineni se implică într-o comunicare empatică în relaţia cu ei, încercând să le ofere suport psihologic şi să-i ajute să participe cât mai activ la activităţile educaţionale”, a precizat ISJ Maramureş.


1 comment
  1. Astăzi ,un băiețel frumos și blondul,îmbrăcat cu jaine jerpelite și murdare mi-a cerut „un leu” pe stradă și fără sa vreau m-am gândit cât ne zbatem și facem pe eroii pentru alții în timp ce copii noștri, orfani,lapadati,ajung pe străzi la cerșit și potențiale victime ale oricărui scerelat.Resursa umana ar trebui sa se concentreze pe ai noștri întâi și după ce o duc ai noștri bine ,atunci ne pozam cu „nevoiașii”.Fără supărare dar m-a durut sufletul când am văzut o viata irosita așa.Ce cautam noi prinși intr-un război care nici măcar nu e al nostru?Copilul ăla m-a dat peste cap,suferința lui….
    Avem nevoie de legi mai bune pentru adopții, cei din tara noastră sa poată adopta mai ușor după verficari riguroase care sa nu dureze mai mult de 6 luni.De ce nu interesează pe nimeni asta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PROIECT Ministerul Educației se pregătește să ceară 40 de milioane de lei, din fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, pentru renovarea căminelor studențești / Creșterea bugetului este de aproape 40% față de suma acordată inițial instituției pe această componentă

Ministerul Educației solicită 40.000.000 de lei, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Educației pe anul 2024, potrivit unui proiect de hotărâre, document pus în…
Vezi articolul

Există „mici decalaje” între formarea inițială a educatorilor și practica de la clasă, „ar trebui să ne întâlnim mai des, să fim pe aceeași pagină”, spune Viorica Preda, inspector pentru educația timpurie în Ministerul Educației

O provocare din sistemul de educație timpurie sunt „micile decalaje” care există între formarea inițială, formarea continuă ale educatorilor și practicile de la clasă, spune Viorica Preda, inspectorul general pentru…
Vezi articolul

Profesorul de Matematică Marius Perianu, director de școală: Noi, în școală, vrem să creăm oameni dezvoltați în foarte multe direcții. E ca și cum ai vrea să crești pești mari și frumoși într-un lac cu adâncime foarte mică, dar acolo nu va crește nimic / Să ai puterea să iei decizii în școala ta și pentru elevii tăi ar fi un mare plus adus educației

Elevii învață prea multe materii în școală, fără să să aibă timp să aprofundeze cunoștințele dobândite, atrage atenția profesorul Marius Perianu, coordonatorul lotului olimpic de juniori la Matematică și directorul…
Vezi articolul