Stabilirea de urgență a probelor de aptitudini pentru licee vocaționale și Bacalaureat, solicitată de Avocatul Poporului Ministerului Educației

4.086 de vizualizări
Avocatul Poporului solicită Ministerului Educației și Cercetării să reglementeze de urgență metodologia de organizare și desfășurare și structura probelor de aptitudini pentru admitere licee vocaționale, dar și cele referitoare la probele de atitudini din cadrul examenului de bacalaureat, potrivit unei adrese publicate pe site.

Renate Weber scrie în solicitare că a primit mai multe petiții în ultimele zile în care „au fost exprimate temeri referitoare la lipsa reglementări organizării și desfășurării admitere la liceele vocaționale”, precum și „cu privire la desfășurarea probelor practice în cadrul examenului național de bacalaureat, specifice absolvenților de învățământ liceal vocațional”.

În scrisoare se precizează că „petenții opinează că probele practice specifice acestui tip de învățământ nu pot fi organizate în sistem online și nici finalizată printr-o formă de echivalare, acestea având caracter preponderent practic” și că aceștia ar fi susținut că ar trebui decalate aceste examene.

Acestea ar trebui susținute „după probele scrise de la evaluarea națională, respectiv bacalaureat, ar reprezenta singura soluție viabilă în acest moment”, potrivit solicitării.

FOTO: pexels.com


3 comments
  1. Buna ziua,
    M-am tot uitat la intrebarile parintilor, elevilor sau chiar a profesorilor ,puse celor din conducerea ministerului educatie si am constatat un singur lucru: nu le-a raspuns nimeni.
    Totusi, revin si eu cu o intrebare.
    In tara asta ”normala”, guvernantii nu cunosc ca sunt si scoli cu profil vocational, unde sunt normele examenelelor de la aceste scoli, care nu sunt ”normale”?

    1. Nu ne raspunde nimeni , probele vocationale trebuiesc date inainte de celelalte altfel e posibil unii elevi sa ramana pe dinafara daca sunt deja ocupate locurile la licee.Asa bataie de joc nu am mai vazut.☹️

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noul concept de Matematică fără raționament sau cum ratează Ministerul Educației să testeze competențele din programă la examenele naționale pe care le organizează – analiza profesorului Ovidiu Șontea

Subiectele de Matematică de la examenele naționale din ultimii 20 de ani ratează să testeze o parte din competențele prevăzute în programa pentru această disciplină după care profesorii predau și…
Vezi articolul

Ce înseamnă evaluarea digitalizată a lucrărilor de la simulările pentru Evaluarea Națională și BAC 2024. Un profesor va corecta, de regulă, 50 de lucrări, inclusiv de acasă

Un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, potrivit procedurii Ministerului Educației. Lucrările vor fi scanate și încărcate…
Vezi articolul