Structura anului școlar 2019-2020 – Semestrul al II-lea să înceapă după vacanța de iarnă sau o vacanță mai scurtă – printre planurile ministrului Educației

32.644 de vizualizări
Atelier de Filosofie pentru copii - Evaluarea psihosomatică
Atelier de Filosofie pentru copii – Evaluarea psihosomatică
Structura anului școlar 2019-2020 aduce modificări față de structura acestui an, a anunțat Ecaterina Andronescu. Semestrul al II-lea să înceapă imediat după vacanța de iarnă, iar examenele din vară – Evaluarea Națională și Bacalaureatul – să fie susținute “mai devreme”, ca “să aibă și profesorii vacanță”, sunt planurile anunțate de ministru într-un nou interviu, de data aceasta acordat Realitatea.net.

“Săptămâna trecută, am regândit structura anului școlar. Este vorba despre structura anului școlar 2019-2020”, a declarat ministrul Andronescu, aflat într-un adevărat tur mediatic.

Vacanța de iarnă de 3 săptămâni “este mult prea lungă”, în condițiile în care după ea copiii mai învață doar timp de 3 săptămâni, după care au vacanța intersemestrială anul acesta, a precizat Ecaterina Andronescu.

Ministrul a anunțat că a pus pe hârtie varianta ca vacanța de iarnă fie să se scurteze, fie să rămână tot de 3 săptămâni – dar să reprezinte finalul primului semestru de școală.

“Ne gândim să organizăm puțin diferit semestrele pentru clasele I-XII. Să aducem examenele din vară ceva mai devreme, evaluarea de la clasa a VIII-a și examenul de Bacalaureat, să aibă și profesorii vacanță, că noi tot le cerem, le cerem, dar trebuie să le dăm și vacanță”, a declarat Ecaterina Andronescu, la Realitatea.net.

  • Amintim că asociațiile de elevi au criticat anul trecut programarea examenelor de Bacalaureat 2019 în luna iulie, cea mai călduroasă lună din an. Detalii aici

“Practic, vom avea un semestru I mai scurt, un semestru II mai lung (…). Va fi mai puțin fragmentat semestrul, cred că așa este mai corect spus. Pe mine nu mă intereseaza tăiatul săptămânii [din vacanța de iarnă – n.red.], ci să nu mai fragmentăm semestrele”, a anunțat Andronescu.

Informații de background

Vacanța de iarnă 2018-2019 a fost una dintre cele mai lungi din ultimii 18 ani, cu 3 săptămâni libere pentru copii. Din anul 2000 și până în prezent, au mai fost alte patru vacanțe de iarnă care au durat tot 23 de zile, potrivit ordinelor de ministru publicate în Monitrul Oficial și datelor existente pe site-ul Ministerului Educației. Majoritatea vacanțelor de iarnă pentru elevi au avut în ultimii 18 ani o durată de 16 zile (11 vacanțe). Vezi aici Graficul lungimii vacanțelor de iarnă din ultimii 18 ani

Structura anului școlar 2018-2019

Semestrul I
Cursuri școlare:                   10 septembrie 2018, luni – 21 decembrie 2018, vineri
Prima vacanță:                    27 octombrie – 4 noiembrie 2018
* această vacanță este numai pentru copiii de grădiniță și din clasele pregătitoare – a IV-a
Vacanța de iarnă:               22 decembrie 2018, sâmbătă – 13 ianuarie 2019, duminică
Cursuri:                                 14 ianuarie 2019, luni – 1 februarie 2019, vineri
Vacanța intersemestrială: 2 februarie 2019, sâmbătă – 10 februarie 2019, duminică

Semestrul al II-lea
Cursuri:                                 11 februarie 2019, luni – 19 aprilie 2019, vineri
Vacanța de primăvară 2019: 20 aprilie 2019, sâmbătă – 5 mai 2019, duminică
Cursuri:                                 6 mai 2019, luni – 14 iunie 2019, vineri
Vacanța de vară 2019:       15 iunie 2019, sâmbătă – 15 septembrie 2019, duminică

Acest an școlar este printre cele mai scurte, din ultimii 10 ani. Are 34 de săptămâni de cursuri, care totalizează 168 de zile efective de școală pentru copii (față de 175 în medie anii trecuți).

Excepție de la structura anului școlar de mai sus o fac clasele a VIII-a și a XII-a. Elevii termină liceul pe 31 mai 2019 și gimnaziul pe 7 iunie 2019.

Paștele ortodox este pe 28 aprilie 2019, iar cel romano-catolic pe 21 aprilie, când elevii au vacanță. Concret, Vacanța de Paște 2019 este în perioada 20 aprilie 2019 – 5 mai 2019.

Calendar Evaluarea Națională 2019

3 – 7 iunie 2019 Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la examenul de Evaluare Naţională 2019
7 iunie 2019        Elevii de clasa a VIII-a termină școala

18 iunie 2019      Limba şi literatura română – examen scris
20 iunie 2019      Matematică – examen scris
21 iunie 2019      Limba şi literatura maternă – examen scris

25 iunie 2019      Afişarea primelor rezultate (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestațiilor (între orele14:00 – 20:00)
29 iunie               Afișarea rezultatelor finale

Calendar admitere la liceu 2019

3 – 7 iulie 2019  Elevii de clasa a VIII-a vor completa fişele de înscriere la liceu
4 – 8 iulie 2019  Elevii și părinții verifică fişele de înscriere la liceu și corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată
12 iulie 2019      Repartizarea computerizată la liceu a absolvenţilor clasei a VIII-a

Media de admitere la liceu, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională (contează în proporție de 80%), şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a (20%).

Calendar BAC 2019 Sesiunea iunie-iulie 2019

27 – 31 mai 2019         Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
31 mai 2019                  Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/ a XIII-a

3 – 4 iunie 2019            Evaluarea Competențelor lingvistice de comunicare orală în Limba română – proba A
5 – 6 iunie 2019            Evaluarea Competențelor lingvistice de comunicare orală în Limba maternă – proba B
7, 10* – 11 iunie 2019 Evaluarea Competențelor digitale – proba D
12 – 13 iunie 2019       Evaluarea Competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională – proba C

1 iulie 2019                   Limba și literatura română – proba Ea) – examen scris
2 iulie 2019                   Limba și literatura maternă – proba Eb) – examen scris
3 iulie 2019                   Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – examen scris

  • Examen la Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională
  • Examen la Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

4 iulie 2019                Proba la alegere a profilului și specializării – proba Ed) – examen scris

Absolvenții trebuie să aleagă una dintre următoarele materii, pentru examen, în funcție de studiile urmate în liceu:

  • Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională
  • Geografie, Filosofie, Logică și argumentare, Economie, Psihologie și, după caz, Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretica, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

8 iulie 2019           Afișarea rezultatelor (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor (orele 12:00 – 16:0)
9-12 iulie 2019     Rezolvarea contestațiilor
13 iulie 2019         Afișarea rezultatelor finale

Candidaţii de altă confesiune decât cea ortodoxă, care sărbătoresc Rusaliile în data de 10 iunie, pot fi programaţi pentru susţinerea probei D în zilele de 7 şi 11 iunie, precizează Ministerul Educației.

Vezi aici Calendarul examenului de BAC 2019 – sesiunea august

Foto: Pexels.com

Citește și:

 


2 comments
  1. Oare nu se gandeste nimeni din ministerul ala sa gandeasca structura anului scolar in folosul elevului si nu al profesorilor?? Sa structureze diferit materia, sa schimbe poate programa scolara, astfel incat copiii sa aiba o baza mult mai valoroasa? Momentan invata o gramada de lucruri total nefolositoare☹️ nu ii pregateste pentru nimic concret. Materiile sunt stufoase, unele introduse ca sa bifeze unii profesori o norma intreaga. Nu se urmareste evolutia elevilor in nici un fel. Sunt evaluati intre ei, cand ar trebui avut in vedere evolutia copilului de la un an la altul. Invata te miri ce concepte complexe, pe care nu neaparat le inteleg cu totii, in loc sa invete lucruri de baza, de bun simt, care sa le poata intelege orice copil. Se incurajeaza discriminarea, in loc sa ii invete acceptarea…. Si multe altele…. E trist ca inca nu am realizat ca educatia este cel mai important lucru pentru viitorul nostru, al tuturor.

  2. Semestrele sunt prea lungi si obositoare. As face trimestre pentru elevi si liceeni pentru ca unitatile mai mici de timp sunt mai usor de dus.
    Trimestrul 1: cursuri: 9.09 – 25.10 (7 sapt.); vacanta: 26.10 – 3.11 (1 sapt.); cursuri: 4.11 – 20.12 (7 sapt.); vacanta: 21.12 – 5.01 (2 sapt.).
    Trimestrul 2: cursuri: 6.01 – 14.02 (6 sapt.); vacanta: 15.02 – 23.02 (1 sapt.); cursuri: 24.02 – 10.04 (6 sapt.); vacanta: 11.04 – 21.04 (1 sapt., 19 aprilie – Paste).
    Trimestrul 3: cursuri: 22.04 – 12.06 (8 sapt. din care 1 Sapt. Altfel); vacanta de vara: 13.06 – 13.09. Evaluarea Nationala la clasa a 8-a as pune-o in august sau chiar la inceput de septembrie pentru ca elevii sa se poata odihni si pregati mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii vor avea parte de formare și sprijin de la specialiștii EFdeN și experții din mediul academic. Programul EFdeTeach a început la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București cu primul curs opțional de sustenabilitate pentru liceeni

„SustenAbilitate 2.0” este primul curs opțional dedicat elevilor de liceu care explorează în mod aplicat și inovator conceptele de sustenabilitate, potrivit celor de la EFdeN. Organizația anunță că la Colegiul…
Vezi articolul