Studenții ar trebui să se întâlnească cu cercetători din domeniu, spune Răzvan Florian, cercetător în inteligență artificială: „Una din întâlnirile care m-au marcat cel mai mult a fost un seminar cu Alain Aspect, care a primit premiul Nobel pentru fizică, zilele acestea”

306 vizualizări
Foto: Facebook.com
Cercetător în inteligență artificială, Răzvan Florian scrie pe pagina sa de Facebook că studenții ar trebui să se întâlnească cu cercetători importanți din domeniu. El povestește că, atunci când a studiat la Paris, „aveam periodic întâlniri cu cercetători importanți din domeniu sau făceam vizite la laboratoare interesante cum ar fi centrul de la muzeul Louvre de analize fizico-chimice și recondiționări ale operelor de artă sau un reactor nuclear experimental. Astfel de momente au fost foarte importante pentru a-mi reaprinde motivația pentru știință și cercetare”, povestește Răzvan Florian.
  • Răzvan Florian este cercetător în inteligență artificială cu studii și stagii de cercetare în Franța, SUA și Japonia, în prezent, conduce Institutul Român de Știință și Tehnologie din Cluj-Napoca pe care l-a și fondat.

Cercetător în inteligență artificială, Răzvan Florian propune într-o postare pe pagina sa de Facebook ca studenții să aibă întâlniri cu oameni importanți din domeniu, cercetători contemporani. El își amintește de o întâlnire pe care a avut-o cu Alain Aspect, care săptămâna aceasta a luat premiul Nobel pentru Fizică.

„O deosebire importantă între facultatea de fizică din România și cea de la École Normale Supérieure de Cachan și Universitatea Paris-Sud unde mi-am terminat studiile era faptul că în Paris aveam periodic întâlniri cu cercetători importanți din domeniu sau făceam vizite la laboratoare interesante cum ar fi centrul de la muzeul Louvre de analize fizico-chimice și recondiționări ale operelor de artă sau un reactor nuclear experimental.

Astfel de momente au fost foarte importante pentru a-mi reaprinde motivația pentru știință și cercetare. Una din întâlnirile care m-au marcat cel mai mult a fost un seminar cu Alain Aspect, cel care a făcut un experiment faimos, cu implicații filozofice profunde asupra naturii lumii în care trăim, care contrazice opinia lui Einstein că teoria cuantică nu ar oferi o descriere completă a realității.

Aspect a primit zilele trecute premiul Nobel pentru fizică. El a fost atât student cât și cadru didactic / cercetător la ENS Cachan și Universitatea Paris-Sud. Ambele instituții au fost înglobate în prezent în noua universitate Paris-Saclay, care este în prezent, pentru fizică, prima din Europa și pe locul 9 în lume în clasamentul Shanghai al universităților”, scrie cercetătorul Răzvan Florian.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Titularizare 2024. Probele practice și inspecțiile speciale la clasă încep miercuri, 29 mai, și țin până pe 28 iunie. Acestea sunt evaluate cu note de la 10 la 1 și sunt aduse la cunoștință candidaților în ziua susținerii probei

În perioada 29 mai-28 iunie 2024 au loc probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă, precum şi soluţionarea contestaţiilor la aceste probe, conform calendarului oficial pentru Titularizare 2024. Acestea sunt…
Vezi articolul

Elevii revin la școală miercuri, 19 aprilie. Calendarul evaluărilor pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Modulul 5 de cursuri se încheie pe 16 iunie

Miercuri, 19 aprilie, elevii și copiii de grădiniță încep cursurile ultimului modul din anul școlar 2022-2023, potrivit calendarului oficial. Vacanța de Paște a ținut de pe data de 7 aprilie…
Vezi articolul

Sarcinile de învățare nu vor viza doar reproducerea de către elevi a cunoștințelor, copierea unor scheme elaborate de învățător la tablă sau a unor definiții și clasificări – recomandare pentru învățători

Sarcinile de învățare nu se vor axa doar reproducerea de către elevi a cunoștințelor, copierea unor scheme elaborate de învățător la tablă sau a unor definiții și clasificări, potrivit unui document publicat…
Vezi articolul

BREAKING De fapt sunt doar 21 de școli cu risc seismic I în toată România, anunță Guvernul, care spunea săptămâna trecută că sunt 118 clădiri / Justificarea – unele au urmat programe de consolidare, iar altele sunt, în prezent, în conservare, nefiind folosite

„Doar 21 de clădiri în care se desfășoară activități școlare în prezent se află în risc seismic 1”, anunță un comunicat de presă al Guvernului, emis după prima reuniune a…
Vezi articolul