Studiul matematicii în școală trebuie să integreze mai rapid tehnologiile digitale, pentru a putea asigura competențele de care copiii vor avea nevoie pe viitor – raport britanic

1.506 vizualizări
Foto: © Sureeporn Teerasatean | Dreamstime.com
Matematica este un domeniu rămas în spatele multor altora când vine vorba despre adaptare la noile tehnologii și la includerea acestora în predare, fapt pentru care este nevoie ca studiul acestei materii să integreze mai rapid tehnologii digitale, afirmă un grup de experți în domeniu, de la Institutul pentru Educație al University College London, într-un document strategic prezentat luna aceasta. Documentul lansează șase recomandări în acest sens.

Raportul lor face parte dintr-un program ce urmărește să se asigure că matematica predată în școlile britanice este potrivită cu nevoile de dezvoltare a competențelor în domeniul matematicii, statisticii și datelor pe care elevii de astăzi le vor avea pe viitor. 

Autorii susțin că, în timp ce avansurile tehnologice rapide, în special în domeniul inteligenței artificiale, capătă o greutate tot mai mare în întreaga societate, predarea matematicii se află într-un moment de răscruce, în condițiile în care acest domeniu a rămas în urma altora în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor digitale în activitățile de predare. Lucru care nu trebuie să se producă oricum, ci profesorii trebuie să știe care sunt instrumentele cele mai potrivite, în funcție de obiectivele educaționale.

Cele șase recomandări generale ale autorilor, destinate decidenților în domeniu din Marea Britanie:

  1. Să fie produse tehnologii digitale specifice matematicii, care să fie accesibile ușor în sistemul general de învățământ
  2. Cercetarea și dezvoltarea acestor tehnologii specifice predării matematice să se desfășoare continuu.
  3. Toți profesorii de matematică să se implice în activități de dezvoltare profesională legate te folosirea tehnologiilor digitale
  4. Stabilirea unor mecanisme care să încurajeze adaptarea acestor instrumente și măsuri de responsabilizare – de la evaluări la curriculumul național și la curriculumul programelor de formare a profesorilor
  5. Sprijin pentru școli, așa încât să-și întărească infrastructura tehnologică și să primească instrumente digitale și aplicații
  6. Să fie sprijinit un mediu de lucru cu acces la tehnologii digitale și resurse didactice de calitate

Foto: © Sureeporn Teerasatean | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Sorin Cîmpeanu, al doilea ministru din guvernul Ciucă plecat din motive de integritate academică / Pe lângă cei doi, premierul Nicolae Ciucă și Sorin Grindeanu sunt și ei acuzați de plagiat, Lucian Bode și-a secretizat doctoratul

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a demisionat joi din funcție după acuzația adusă de jurnalista Emilia Șercan că și-a plagiat o operă științifică. Cîmpeanu fusese acuzat că a inclus în proiectele…
Vezi articolul
Carti si documente / Foto: Pexels.com

Ministerul Educației a lansat pe 10 noiembrie o competiție de finanțare a publicațiilor științifice. Înscrierile începuseră pe 6 noiembrie. Ministrul Educației: ”S-a întârziat la avize”

Coordonatorii de reviste și cărți tehnico-științifice au avut la dispoziție doar două zile pentru a depune dosare de finanțare a publicațiilor, deși competiția prevedea opt zile pentru înscriere. De vină…
Vezi articolul

EXCLUSIV România a avut rate de participare sub limitele „acceptabile” la TIMSS 2023 – singurul studiu internațional care a semnalat performanțe bune pentru elevii români de clasa a IV-a la Matematică / Organizatorul internațional declară că o rată mai scăzută de participare nu înseamnă, „în mod necesar”, că rezultatele sunt mai puțin reprezentative, iar Universitatea din București susține că datele sunt valide

România „nu a întrunit criteriile pentru ratele de participare la eșantion”, rate care nu au atins pragurile minime „acceptabile” pentru studiu, arată datele tehnice care însoțesc TIMSS 2023, singurul studiu…
Vezi articolul