Sunt 37 de medii de 10 în plus la Evaluarea Națională, după contestații, dintre care 9 în București / Numărul de medii maxime e aproape dublu față de 2022

8.237 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
A crescut numărul elevilor cu media generală 10 la Evaluarea Națională 2023, după rezolvarea contestațiilor, potrivit Ministerului Educației. Inițial erau 429 de medii de 10, după contestații numărul a crescut la 466, aproape dublu față de 2022. Astfel, 37 de elevi au obținut media generală maximă după ce au făcut contestație. Dintre aceștia, 9 elevi sunt din București. Județul Vâlcea rămâne fruntaș cu cel mai mare procent de medii de 10.

Numărul elevilor cu media generală 10 a crescut de la 429 la 466, potrivit ministerului Educației. Numărul este aproape dublu față de anul trecut, în 2022, când elevii obținuseră 237 de medii de 10.

La nivel național, 37 de elevi au luat media generală 10, după contestații. Județul Vâlcea rămâne fruntaș cu cel mai mare procent de medii de 10, potrivit datelor ministerului Educației, adică tot 0,8% din totalul de medii de 10.

În București, numărul mediilor maxime a crescut de la 94 la 103.

La nivel național, la proba de Limba și literatura română, 1.500 de elevi au obținut nota 10, cu 46 mai mulți, față de rezultatele inițiale.

La Matematică, 3.188 de elevi au obținut note de 10, cu 122 mai mulți elevi, față de rezultatele inițiale.

La Limba și literatura maternă, 64 de candidați au obținut note de 10, cu un elev mai mult față de rezultatele inițiale, înainte de contestații.

Cele mai multe medii de 10 s-au acordat după contestații în București, 9 note.

În județul Iași s-au acordat cu 4 medii în plus față de primele rezultate.

Câte 3 medii de 10 s-au acordat în plus în județul: Neamț.

Câte 2 medii de 10 în plus, după contestații s-au acordat în județele: Argeș, Bacău, Cluj, Gorj, Suceava și Vâlcea.

Câte o medie de 10 în plus s-au dat în județele: Buzău, Călărași, Constanța, Dolj, Mehedinți, Mureș, Sibiu, Timiș.

În prima etapă a admiterii în învățământul liceal din acest an, completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, se va derula în perioada 6 – 7 iulie și 10 – 17 iulie.

Repartizarea computerizată a candidaților din seria curentă, precum și a celor din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2023 – 2024, va avea loc în data de 19 iulie.

Citește și:
BREAKING Peste 27 de mii de contestații depuse la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a, cel mai mare număr de nemulțumiri din ultimii 8 ani. Peste 24 de mii de note erau greșite și au fost modificate după reevaluare
Performanță la sat. Elevii de la școli din mediul rural cu media 10 la Evaluarea Națională 2023. Cele trei medii de 10 din Ialomița sunt ale elevilor din mediul rural, tot trei sunt și în Ilfov. Câte doi sunt și în județele Neamț și Maramureș

6 comments
  1. O MIZERIE; Al meu a luat la romana 8,90 desi stia ca trebuie sa ia 9,5-9,6 dupa barem…
    A refacut cu profa de meditatii si i-a spus ca minim 9,4 hai exigent 9,2…Am spus sa fie 9,1..deci facem contestatie.
    Nota finala -a scazut-o la 8,2…….
    Sistemul educational nu este un organism de sine statatot; este format din oameni, din asa zisii dascali; ….a caror valoare in proportie de 90% tinde spre ZERO. Si probbail tot iaa sunt care se baga repede pe listele de corectare/contestatii sa mai castige o letcaie; Ca in privat nu ii cauta nimeni pt meditatii; De buni ce sunt 😉

  2. Dragi părinți,

    Sunt de acord cu “greșeli grave de corectare”.

    Este foarte interesant cum de la 9.05 băiatul meu a primit la romana 8,40 dupa contestație. Sunt 65 de sutimi in minus! Zeci de locuri in clasament! Pana nu demult, nu era voie sa dai mai mult sau mai puțin de 50 de sutimi. Cei doi profesori care au dat 9,10 si respectiv 9 sa fie contraziși de colegii lor care ( nervoși, cred, dupa atâtea contestații) considera ca merita cu 65 de sutimi mai puțin. In fond suntem in cadrul unei evaluări nationale de care depinde soarta unor copii. Am văzut cu uimire la alti elevi măriri sau scăderi de 1 pana la doua puncte.

    Am cerut sa vedem lucrarea si se precizează ca NU avem voie sa facem poze, NU putem copia lucrarea la xerox si ca oricum ar fi, chiar daca sa zicem poate nu s-au adunat corect punctele sau a fost poate trecut 8,40 in loc de 9,40 ( au mai fost greșeli de acest gen) nota este definitiva. Va veni un profesor de romana ( un al cincilea) sa ne explice baremul pe care il stim si noi foarte bine. Si oricum nu se mai poate face nimic, se precizează ca ” solicitarea de vizualizare, menționată la alineatul 1, nu poate conduce la reevaluarea si/sau modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor.”

    Personal corectez de 30 de ani lucrări la engleza si franceza pentru Cambridge/IELTS si DELF/DALF si putem arata lucrările, probele orale se filmează, notele nu sunt negociabile ca in Romania, nu avem note cu zeci de sutimi ca la evaluarea de limba romana. Departajarea e clara, orice coleg corectează înainte sau dupa mine are foarte clar si imposibil de negociat un barem fix, e ca o grila. La partea de compunere, se apreciază ideile si dezbaterea ideilor, exemplele din cărți, filme, viața personala, nu se învață pe dinafara texte passepartout.

    Ceea ce ma mira si mai mult este ca si la matematica, știință exacta, unde 2+2=4, au fost greșeli grosolane de corectare. S-au mărit note, s-au micșorat note, la o materie unde nu ar trebui sa existe interpretare, nu? Si se presupune ca la o prima corectare unde sunt 2 profesori, ar trebui sa fie extrem de atenți, sa adune corect. Înțeleg de la colegii mei profesori ca se corectează pe imagini fotografiate ale lucrărilor. Personal mi se pare foarte greu, multi profesori au ochelari, sunt miopi, sau uita sa vada partea a doua a lucrării.

    Cum ar corecta o inteligenta artificială aceasta Evaluare națională stau acum sa ma gândesc? Sa avem peste 20.000 de contestații, dragi copii, dascăli si părinți, acest lucru nu este ceva firesc. “C’est un monde à l’envers”. Este o lume pe dos.

    Cu stima,
    Mihaela Penoy

  3. E ciudată ”recolta” asta de note de 10 în plus după contestații. Mai ales la română, unde se ia destul de greu 10 dacă se respectă ad litteram baremul, pentru că acolo contează și fiecare greșeală de ortografie, punctuație sau exprimare.

    1. elevii romani in special cei trecuti prin pandemie ie gienii :))))
      E guvernul PSD cu noul ministru al invatamantului; trebuiue sa isi arate recunostinta 😉
      Degeaba se acopera cu milionime de grafice statistice; Daca intrebati un matematician pe parte statistica este IMPOSBIL sa se justifice atatea note de 9,8-10 la romana/mate.

  4. O sa se spargă și buboiul corectitudinii evaluării naționale.
    Pana în sept se va afla cum sgau fraudat și astea.
    Felicitari. Ati înfrânt.

  5. la română nu știm, dar la matematică ori nu s-a corectat corect prima dată, ceea ce e ciudat pentru că discutăm de rezultate exacte, ori la recorectare se fac aranjamente.
    diferențe de mai mult de 50 de sutimi indică fie grave greșeli de corectare inițială, fie corupție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Posibilitatea ca cei 3,5% din impozitul pe venit să fie direcționați și către școli de stat sau private, acreditate sau autorizate, prevedere într-o propunere legislativă – document / Destinația banilor, lăsată complet la dispoziția școlilor

Posibilitatea de direcționare a 3,5% din impozitul pe venit către bugetul unei școli de stat sau private, cu condiția ca aceasta să fie autorizată sau acreditată, pe modelul folosit acum…
Vezi articolul

Ecaterina Andronescu, reclamată la Consiliul pentru Combaterea Discriminării pentru declarațiile despre gruparea elevilor cu dificultăți de învățare “în clasele normale”

“Declarațiile publice ale ministrului Educației referitoare la segregarea elevilor cu dizabilități întăresc stigma şi prejudecata la adresa întregii comunităţi a persoanelor cu dizabilităţi din ţara noastră, copii, tineri, adulţi şi părinţi ai…
Vezi articolul