Evaluarea Națională 2021 începe pe 22 iunie, după probele scrise de la Bacalaureat – proiect de calendar

15.118 vizualizări
Când începe Evaluarea Națională 2021
Foto: © Antoniodiaz | Dreamstime.com
Examenul de Evaluare Națională 2021 va începe pe 22 iunie, potrivit unui document de lucru al Ministerului Educației, consultat de Edupedu.ro. Calendarul examenului arată că elevii ar putea da probele scrise în săptămâna 22-25 iunie 2021, potrivit acestei variante.

Dacă probele scrise ar rămâne ca în calendarul de mai jos, atunci acestea s-ar suprapune cu cele de la Bacalaureat 2021 din varinata cu numărul 3, publicată de Edupedu.ro în această dimineață. Suprapunerea probelor scrise ale celor două examene ar fi imposibilă, deoarece în liceele sau colegiile care au și clase de gimnaziu nu s-ar putea desfășura aceste probe simultan.

În variantele 1 și 2 ale calendarului de Bac, însă, această variantă de calendar pentru Evaluarea Națională ar poziționa probele scrise pentru absolvenții de clasa a VIII-a după cele scrise pentru absolvenții de clasa a XII-a. Până acum Bacalaureatul s-a desfășurat mereu după Evaluarea Națională.

Când va începe Evaluarea Națională 2021 – propunere făcută de Ministerul Educației

    • 07 – 11 iunie 2021            Înscrierea la evaluarea națională
    • 11 iunie 2021                    Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
    • 22 iunie 2021                   Limba și literatura română – probă scrisă
    • 24 iunie 2021                   Matematica – probă scrisă
    • 25 iunie 2021                   Limba și literatura maternă – probă scrisă
    • 29 iunie 2021                  Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
    • 29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) Depunerea contestațiilor
    • 30 iunie – 4 iulie 2021    Soluționarea contestațiilor
    • 4 iulie 2021                      Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Evaluarea Națională va fi susținută anul viitor de prima generație care făcut clasa pregătitoare și care a învățat după un curricullum nou. În niciunul dintre ani acești elevi nu au avut manuale școlare la timp, iar profesorii care le-au predat nu au fost formați decât într-o proporție foarte mică să predea după noul curricullum axat pe creare de competențe.

Foto: © Antoniodiaz | Dreamstime.com


2 comments
  1. Domnule Mihai Peticilă, “ar putea fi posibil” este pleonasm. Având în vedere că semnați articole pe un site educațional și că nu este prima greșeală de exprimare pe care o găsesc în textele dvs., vă recomand mai multă grijă! Mai ales azi, de ziua limbii române.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, despre absenteismul elevilor la examenele naționale, cercetat pentru prima dată de Institutul pentru Științele Educației: Știm care sunt cauzele, știm ce ar trebui făcut, așteptăm resursele. Teama mea este că și dacă am avea resurse, de multe ori am observat că autoritățile din zona educației nu înțeleg nevoia specialistului

Daniel David, profesor de psihologie clinică și științe cognitive clinice, rector UBB, spune că ne aflăm “într-un moment de decizie, dacă vrem să facem ceva”, după ce au fost publicate…
Vezi articolul

Ministerul Educației: 7.052 de elevi nu s-au prezentat la proba de limba română de la Evaluarea Națională 2023 / Unul din 8 elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul acestui an școlar nu a ajuns să dea proba de limba română

Ministerul Educației anunță că 7052 de elevi nu s-au prezentat la proba de limba română de la Evaluarea Națională 2023 și subliniază o creștere a numărului de participanți la examen,…
Vezi articolul