Țara înjurăturii groase

389 de vizualizări
Dan Tăpălagă / Foto: Arhiva personală
România este, probabil, prima țară cu un președinte în funcție și un fost președinte sancționați simultan de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării pentru derapaje de limbaj împotriva unei minorități. Klaus Iohannis pentru declarațiile despre unguri, Traian Băsescu pentru afirmații jignitoare despre romi.

Nu comentez aici justețea deciziei în cazul Iohannis. Constat doar că atunci când același CNCD, cu aceeași majoritate, i-a sancționat în 2018 pe Vâlcov și Pop din cauză că l-au comparat pe președinte cu Hitler, decizia n-a mai fost politică.

Mai constat că aceeași majoritate pesedist-udemeristă criticată de liberali din cauza sancțiunii aplicate lui Iohannis a decis că utilizarea sintagmei ”ciuma roșie” de către premierul Orban și de către europarlamentarul Rareș Bogdan nu reprezintă discriminare.

Decizia i-a revoltat pe cei din PSD, iar fostul premier Adrian Năstase le-a cerut public socoteală celor trei pesediști din cei patru care au votat în CNCD pentru că au acceptat utilizarea sintagmei ”ciuma roșie”. Repet, însă: justețea deciziilor se va măsura în instanță, Klaus Iohannis a anunțat deja că va ataca sancțiunea.

 


1 comment
  1. https://www.edupedu.ro/andreas-schleicher-oecd-despre-scoala-din-romania-asa-cum-o-autoritate-nu-i-zice-unui-doctor-cum-sa-opereze-nici-profesorului-sa-nu-i-zica-modul-cum-sa-predea/

    Noi vrem calitate în educatie, la standarde europene, cu veniturile nete ale profesorilor la limita excluziunii sociale?

    Vrem calitate în educatie cand profesorul era nevoit să „ceara acordul părintelui pentru nota obtinuta” de elev? Pentru ce se obținea acordul?- pentru nota?? („Sunteti de acord sa ii dau copilului dvs 3 ca nu a participat la ore?”- părintele nu poate fi constrâns să răspundă, poate si el da ignore profesorului, ca si elevul, pentru că modele comportamentele ale elevilor nu se invata exclusiv la școală ci inclusiv în societate, implicit in familie…). Practica de 10 ani mi-a arătat că, în cele mai multe cazuri, elevii de 8-10 au părinți de nota 10!!!!

    Calitate în educatie cand nu oferi resurse (medicii nu au vrut să lucreze până nu au primit măști- nu mai vorbesc de plicul 500 euro, toate acestea la venituri de 12000 lei- 20 000 lei cu sporuri de 85% la ATI, UPU, laboratoare, psihiatrie, pediatrie, chirurgiei…), profesorii lucrează pe resursele luate de ei, pe salarii de 2000-4000 lei cu sporuri de 5-15% calculate nu din salariu de baza cum prevede legea educației și Statutul Personalului Didactic ci o sumă derizorie de…)…

    Mai mult, perfecționarea continua a profesorilor pe banii lor?- variantele concretă sunt programele de licență, master si doctorat care costa infernal si pe care profesorii le plătesc din veniturile lor legale de mizerie. (In ceea ce priveste profesorii evazionisti care fac meditatii, sa fie zburati din sistem conform legii- sunt infractori!!!

    Concret, oamenii sunt diferiri: unii părinți, elevi și dascăli dau dovadă de seriozitate, responsabilitate, cooperare: gasesc soluții și respectă legislatia; altii, si dintr-o tabără si alta, se victimizeza (generația „fulg de nea” nu vrea examene de frica COVID, dar nici masca nu vrea sa poate ca e greu, daca se poate trece examenul cu notele de la sport si religie este super fain- dat purtau masca cate 5 ore în lunile de iarnă…) iar altora nici nu le pasa… dar tipa „educatia calitativă la standarde europene”…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Au fost tăiați de la burse toți elevii din loturile lărgite pentru olimpiadele internaționale, iar cei din loturile restrânse, care reprezintă țara dar nu iau premii, vor fi recompensați ca elevii cu media 4,52 – un contra exemplu de promovare a valorilor și meritocrației în rândul elevilor, în România educată, prin legea Deca-Iohannis

Niciun elev din loturile lărgite de pregătire pentru olimpiadele internaționale nu mai primește bursă în acest an școlar și nici de acum încolo, potrivit metodologiei stabilite prin ordin de ministrul…
Vezi articolul
Cătălin Pavel / Foto: Arhivă personală

Avertisment al profesorului Cătălin Pavel, cu privire la efectele AI-ului asupra temelor și testărilor: ChaosGPT – Nu vom mai putea avea încredere în lucrările de finalizare a studiilor. Testele grilă nu vor putea niciodată testa maturitatea de viziune. Ce comisie lucrează activ în momentul ăsta ca să stabilească cu ce ar putea fi înlocuite metodele de evaluare a elevilor și studenților, pentru a preveni recursul la furt?

Văd foarte rar scris negru pe alb acest lucru: sistemul de notare din învățămîntul românesc, bazat pe texte produse acasă de elevi și studenți, e aproape de a nu mai…
Vezi articolul

Proiectul de strategie pentru digitalizarea educației, redus de la aproape 100 de pagini la un subcapitol de 4 pagini și jumătate în proiectul „România Educată”. Ce rămâne?

Dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și profesorilor, includerea educației digitale în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice, consolidarea infrastructurii și elemente precum securitatea cibernetică sunt principalele prevederi pe tema…
Vezi articolul

Peste o treime dintre profesorii de educație socială ar aprecia conducători nedemocratici – procent „îngrijorător”, chiar dacă este mai mic decât în cazul altor profesori sau al populației – studiu despre Educația civică în România

Ponderea profesorilor de educație socială care susțin alternative nedemocratice este mai mică decât cea înregistrată în cazul celorlalți profesori și decât în populația generală, dar, chiar și așa, mai bine…
Vezi articolul