Timpul alocat unui hobby poate crește încrederea în propria capacitate de a îndeplini sarcinile la locul de muncă – Laboratorul de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București

855 de vizualizări
Foto: Pexels.com
„Un studiu recent publicat în Journal of Vocational Behavior a descoperit că timpul investit într-un hobby poate conduce la o creștere a încrederii în propria capacitate de a îndeplini sarcinile de la locul de muncă, însă acest lucru doar dacă hobby-ul respectiv este unul față de care ne angajăm serios și este diferit față de activitățile de la locul de muncă”, scriu cercetătorii din cadrul Laboratorului de Științe Cognitive Clinice de la Universitatea din București.

Oamenii de știință precizează că același boost al încrederii de sine în raport cu activitatea de la locul de munca poate fi observat și atunci când activitatea din timpul liber este similară cu activitatea de la job, dar este practicată mai rar ca hobby.

„În cazul în care hobby-ul este asemănător cu locul de muncă, alocarea unui timp mai mare pentru acesta poate avea efecte negative asupra autoeficacității„, se arată în studiul publicat în Journal of Vocational Behavior și citat de Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Cercetătorii de la Universitatea din București precizează că deși în perioadele aglomerate la locul de muncă e dificil să-ți găsești timp pentru hobby-urile pe care le ai, timpul alocat acestora poate să aibă efecte benefice chiar asupra activității de la serviciu.

„Cum se explică astfel de rezultate? Conform autorilor, pentru a menține angajamentul față de un hobby, oamenii trebuie să investească resurse psihologice semnificative, astfel că dacă activitatea are aceleași tipuri de cerințe ca munca noastră, ne putem simți epuizați și nu mai putem îndeplini la fel de bine activitățile de la locul de muncă. În schimb, dacă hobby-ul este destul de diferit de job, este posibil să nu interfereze în același mod, ci să ne ajute să ne dezvoltăm alte cunoștințe și abilități care să ne crească încrederea de sine în raport cu activitatea de la locul de muncă”, notează Laboratorul de Științe Cognitive Clinice.

Oamenii de știință vin și cu un sfat: Data viitoare când simți neîncredere față de ceea ce poți face, amintește-ți de hobby-urile tale!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezastrul de la Educație care ar fi dus la demiterea Ligiei Deca într-un Guvern normal: ministrul susține că elevii pot fi primiți pe ușa din dos de licee dacă pică admiterea, crede că există profesori de „discipline importante“ și restul, argumentează menținerea titularizării prin faptul că meseria de profesor atrage absolvenți proști de facultate

Dezastrul care guvernează Ministerul Educației în Guvernul Ciucă s-a etalat în toată splendoarea sa joi, în conferința susținută de Ligia Deca la Palatul Victoria. Ce a auzit o societate întreagă,…
Vezi articolul

Rezultatele la Bacalaureat și Evaluarea Națională din ultimii ani „îngrijorează” prin prisma scăderii calității forței de muncă, a calității vieții și accesului la muncă decentă în România – Barometru Romanian Business Leaders / „Lipsesc măsuri eficiente de creștere a calității”, dar și date care să indice astfel de măsuri

Evoluția ratei de participare și de promovabilitate la Bacalaureat este un indicator „care îngrijorează” prin prisma scăderii calității forței de muncă din România, a calității vieții și a accesului la…
Vezi articolul

Inteligența Artificială ar trebui să fie abordată în școli prioritar pentru întărirea competențelor profesorilor și să fie folosită doar când e aliniată la obiectivele educaționale – prevăd recomandările naționale trimise școlilor primare și gimnaziale în Danemarca / Recomandările daneze privind folosirea AI în școli

Inteligența artificială ar trebui să fie abordată, în unitățile de învățământ, prioritar pentru întărirea competențelor profesorilor și să fie folosită doar când e aliniată la obiectivele educaționale. Așa sună un…
Vezi articolul

Profesoara Dana Papadima, critică dură a programei de Limba și literatura română propuse de Ministerul Educației: Mii de profesori derutați căutând în arhive manualele albastru și portocaliu pe care le-au călărit pe vremea lor. Mii de adolescenți care se vor refugia mai abitir din ficțiunea literaturii, în cea parșivă a tik-tok-ului și influensărilor. Asta le dorim? Asta ne dorim?

Reacțiile din mediul educațional continuă să apară după publicarea în dezbatere a noii programe de Limba și literatura română pentru clasa a IX-a. Dana Papadima, profesor, editor de manuale, specialist…
Vezi articolul