Titularizare 2021. 97% dintre contestații s-au soldat cu schimbarea notei, diferențele sunt inadmisibile / Rezultatele cele mai slabe sunt obținute de cei mai recenți absolvenți de învățământ superior, spune ministrul Cîmpeanu

6.371 de vizualizări
Rata de promovare a concursului național de Titularizare
ID 176977204 © Dark1elf | Dreamstime.com
Un număr de 6.045 din totalul de 6.248 de contestații depuse la Titularizare 2021 s-au soldat cu schimbarea notei inițiale, a anunțat, marți, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în momentul anunțării rezultatelor finale la acest examen. El a apreciat diferențele, de chiar și peste 4 puncte, drept “inadmisibile”. El a spus că “rezultatul înregistrat de proaspeții absolvenți de învățământ superior este sub media rezultatelor de la examenul de Titularizare. Deci rezultatele cele mai slabe sunt obținute de cei mai proaspeți absolvenți de învățământ superior”.

Sorin Cîmpeanu – declarațiile pe larg:

  • S-au înregistrat un număr de 6248 de contestații, din care 6045 de contestații s-au soldat cu schimbarea notei inițiale. Un procent de 97%, un procent greu de explicat, în condițiile în care este necesară o încredere în evaluare. Mai mult decât atât, avem un număr de 130 de contestații care s-au soldat cu diferențe mai mari de 2 puncte. Avem, de asemenea, diferențe mai mari de 3 puncte, mai mari de 4 puncte (…) Diferențe pe care le apreciez ca fiind inadmisibile. 
  • La examenul de titularizare, s-au înscris 34.000 de candidați. Au reușit să ajungă la proba scrisă 27 de mii de candidați. Au fost înregistrate 25.000 de lucrări scrise care s-au corectat, din care, v-am spus, 6045 au avut nota schimbată în urma acestor contestații.
  • Procentul de promovare a crescut ușor, procentul celor care au obținut mai mult de nota 7, la 46% (…) un procent asemănător celui înregistrat în anul 2019, procent mult sub cel înregistrat în anul 2020. Doar 11.000 de candidați, puțin peste 11.000, au reușit să obțină peste nota 7.
  • Este un puternic semnal de alarmă, mă refer strict la examenul de titularizare din acest an, pentru că, subliniez, avem în sistemul de educație profesori foarte competenți și foarte devotați. Rezultatele de la Titularizarea de anul acesta, exceptându-i pe cei 11.000 care au promovat, felicitându-i pe cei 130 de candidați care au luat nota 10, numărul a rămas neschimbat în urma contestațiilor (…) Îmi exprim totuși îngrijorarea cu privire la slaba pregătire a candidaților care nu au obținut nota 7 sau a celor peste 5.000 de candidați care nu au obținut nici măcar nota 5. (…)
  • Va trebui să ne îndreptăm rapid către o evaluare digitalizată care să elimine subiectivismul uman. Mă refer la numărul mare de contestații care s-au soldat cu schimbarea notei. 
  • Rezultatul înregistrat de proaspeții absolvenți de învățământ superior este sub media rezultatelor de la examenul de Titularizare. Deci rezultatele cele mai slabe sunt obținute de cei mai proaspeți absolvenți de învățământ superior.
Citește și:
ULTIMA ORĂ Rezultatele finale de la Titularizare 2021 au fost publicate de Ministerul Educației

Foto: ID 176977204 / © Dark1elf | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


8 comentarii
  1. Absolventii slab pregatiti sunt la învățământul de stat si privat.Marii profesori au activitati didactice cu contract de munca in 3-4 universitati,banii sa curgă.Sistemul superior de invatamant a distrus tot in tara,sunt doctori,profesori,ingineri,economisti,avocati,cadre militare……….,slabi pregatiti ,ei fiind doar posesori de diplome .Tara are nevoie in maxim 2-3 ani de o schimbare ,ca asa nu se mai poate .

    1. Sincer, cine ne a invatat pe noi sa predam? Tin minte niste conspecte oribile si multa umilinta din partea profesorilor universitari. Care isi creasera o aura de divinitate si voiau doar sa le cumparam cartile.

  2. Trebuiau popularizate si discutate rezultatele public?
    Ati mai vazut vreun minister ca face atata propaganda cu “supușii sai”?
    Ati vazut ca medicii sa fie compromisi public de catre Ministerul Sănătății?
    Sau candidatii penteu examenul de magistratura, de catre Ministerul Justitiei?
    Numai Ministerul Educatiei are o placere imensă de a-i compromite public pe cei care opteaza pentru munca la catedra, nu pentru posturi de conducere si nici pentru a invarti statistici.

  3. Îmi pare rău că nu am făcut contestație, trebuia sa fiu mai curajoasa pentru ca știam ce am scris, dar, sincer mi-a fost frica de evaluările incorecte și subiective care sunt în trend anul acesta cel puțin. Pana una alta rămân știrile care au răsunat pe toate posturile mass-media….profesori slab pregatiti, ce dezastru ce rușine… Dacă nu se va schimba ceva în adevăratul sens al cuvântului, prevăd ca în următorii ani va fi o criza acuta de cadre didactice. Gradul de stres a ajuns la cote maxime. Nu se poate sa fim denigrați în asa fel. Opinia publica reacționează la ce se livrează. Asta s-a vrut, asta s-a avut!

  4. Eu traiesc pt ziua in care vom sti ce am gresit, ce nu le- a placut, dar fireste ca nu o sa o prind. Am luat 5 sutimi in minus. Poate nu stiu materia, e timpul sa recunosc..subiectele din 2020 au fost mult simplificate. Totusi suntem inca in pandemie, am suferit cu totii, in online.
    Nu inteleg de ce intr un an am luat 9.20- dar nu era post- si anul acesta 5.50

  5. Faptul că proaspeții absolvenți nu ating nota 7 nu trebuie să mire și nici să fie făcut un breaking news din asta. Un proaspăt absolvent abia scăpat din examenul de licență pleacă la relaxare câteva zile și la întoarcere îi mau rămân câteva zile până la examen că să își întocmească dosarul de concurs, să mai vină la validare de fișă și alte aspecte birocratice.
    Despre învățat nu prea mai rămâne timp mergându-se și pe ideea că “doar ce am dat o licență, ce poate fi mai greu la concursul ăsta?”. Dacă ar rezolva subiectele date în anii anteriori și apoi s-ar autoevalua cu baremul în față, experiența ar fi alta…
    După cum spuneam mai sus, problema nu o reprezintă absolvenții care iau între 5 și 7, ci cei care nici măcar nota 5 nu o ating…

    1. Sa nu uitam insa ca un proaspat absolvent da la examen materia din facultate, care este proaspata in minte.
      Si ani de zile, numai asta a avut de facut:sa învețe.
      Un profesor care a terninat facultatea de mai mult timp, invata din nou efectiv materia din facultate. Si are deja copii de vacanta carora trebuie sa se ocupe.
      Metodica e la fel de relativa si penteu un proaspat absolvent de cursuri de psiho pedagogie si practica pedagogica, si pentru un profesor. Inspectorii rar sunt multumiti, mereu critica din punct de vedere metodic orele la care asista.

  6. Cel mai bine ar fi sa fie clar baremul și sa nu mai fie interpretabil.
    In 2020 baremul a fost mult mai lejer.
    Digitalizarea asta…La Spiru Haret examenele online erau fraudate lejer. Cum?Pai se loga în același timp cu cel evaluat și evaluatorul și ii schimba răspunsurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Masteratul la distanță

Doar 8 din 100 de elevi din mediul rural termină o facultate. Rata abandonului școlar de 1,5 ori mai mare ca în urban și nivelul de educație al părinților, printre principalii factori – studiu World Vision România

Doar 7,8% din populația în vârstă de 30 – 34 de ani care locuiește în mediul rural are studii superioare, potrivit World Vision România. Rata abandonului școlar din preuniversitar în…
Vezi articolul