Toate școlile din România, obligate de Andronescu să-i dezbată „viziunea” după vacanța de Paște. Ce prevede ghidul trimis de la minister

35.462 de vizualizări
Scădere dramatică a numărului copiilor de grădiniță
Foto: Pexels.com
Cel puțin o dezbatere în fiecare școală, fiecare dezbatere trebuie să dureze minimum 120 de minute, lucrările să fie organizată după reguli clare și stricte, asta prevede „Ghidul pentru dezbateri în școli” obținut de Edupedu.ro, trimis de Ministerul Educației către toți directorii. Aceștia din urmă au dat deja planul de organizare către minister înaintea vacanței de Paște, iar în luna mai, după revenirea din vacanţă sunt obligați să dezbata „viziunea” conform planului trimis, după care să raporteze urgent, în ziua următoare, la Centru rezultatele “dezbaterii”.
SURSA: Edupedu.ro

Ghidul a fost trimis de inspectoratele școlare județene către toate școlile din România, fie ele private sau publice, primare, gimnaziale sau liceale, prin adrese către directori, de către ISJ-uri. O astfel de adresă obținută de Edupedu.ro prevede că în primă fază trebuie raportată către inspectorat și către minister data organizării și numele coordonatorului dezbaterii, după care până pe 30 mai 2019 va fi organizată dezbaterea acestui „proiect care urmează a fi transpus într-un cadru legislativ”. Indicațiile prevăd ca la dezbatere să participe profesorii, membrii Consiliului de Administrație, reprezentanții elevilor, ai comunității locale și ai sindicatelor. După dezbateri va avea loc o nouă raportare către ISJ și minister cu rezultatele dezbaterii, într-un raport structurat.

Ghidul pentru dezbateri în școli este cu antetul ministerului Educației, are tema viziunii scrisă cu litere îngroșate și este deschis de un paragraf scris cu roșu, și acesta cu litere îngroșate, care cuprinde indicațiile pentru inspectorii care trebuie să centralizeze datele de organizare ale dezbaterilor.

Ghidul pentru dezbateri în școli are chiar o „metodologie de lucru” în care sunt prevăzuți pașii pe care directorii de școli trebuie să-i parcurgă. „Se va organiza cel puțin o dezbatere a viziunii „Educația ne unește” la nivelul fiecărei unități de învățământ primar, gimnazial si liceal, public si privat, până la data de 6 iunie 2019 (pentru a fi raportate cel târziu până la data de 7 iunie 2019). Dezbaterea are o durată estimată de 120 min”, prevede documentul citat.

Apoi cu roșu este un paragraf în care directorii au indicații despre organizarea conformă a dezbaterii:

  • „toate întâlnirile vor fi documentate cu lista de prezență conform modelului alăturat si cu 4-5 fotografii din timpul dezbaterilor care vor fi postate pe paginile de internet sau Facebook ale unităților de învățământ si vor fi transmise la adresa viziune@edu.gov.ro în termen de doua ore de la terminarea evenimentului, împreună cu datele de identificare ale unității de învățământ si cu un scurt text despre principalele concluzii pentru a fi publicate pe paginile de internet si Facebook ale Ministerului Educației Naționale”. Un alt termen foarte strict este cel pentru trimiterea raportului dezbaterii – în ziua următoare dezbaterii.
SURSA: Edupedu.ro

Directorii primesc chiar și un exemplu de desfășurare pentru o dezbatere, cu mențiunea „acest model poate fi replicat pentru toate întâlnirile și posibilele tematici specifice alese, dar nu este obligatoriu”.

Spaţiul în care se organizează dezbaterea ar trebui să fie o sală de clasă cu scaunele aşezate “în formă de semicerc sau tip bistro (mese cu scaune)”, “dacă există un flipchart, se poate scrie tema întâlnirii, dacă există posibilitatea de cafea/ceai/gustări – sunt binevenite”, menţionează documentul. Introducerea ar trebui să dureze 10 minute, prezentarea viziunii maximum 30 de minute, feedback-ul celor prezenţi 60 de minute şi încheierea 15 minute.

Lista temelor de dezbatere conţine explicaţii pentru modificările propuse

Câteva dintre temele ridicate de “viziune” ar trebui discutate în detaliu, menţionează ghidul trimis de minister în teritoriu. De exemplu, autorii documentului îndeamnă să fie discutate în detaliu “rezultatele garantate ale învățării si modalitățile de a le obține”. “Este important de subliniat aici individualizarea învățării (planuri individuale de învățare de la grădinița pana la liceu, cu intervenții specializate si remediale sau de promovare a excelenței, după caz) si propunerea de generalizare a programului after-school“.

  • Profesorii ar urma piardă ore după “aerisirea programei”, dar “majoritatea” ar putea să-şi completeze normele cu ore la after-school sau remediale

Un mesaj important pentru profesorii care s-ar putea întreba ce se întamplă cu normele şi catedrele lor este inclus în acest ghid. În opinia reprezentanţilor ministerului, “combinația dintre acestea (n.r. măsurile enumerate în paragraful anterior) reduce, la nivelul personalului didactic, impactul „aerisirii” programelor şi planului cadru, pe cel al modificării parcursului şcolii generale şi pe cel obiectiv, al scăderii demografice; se asigură majorității cadrelor normele didactice pe termen mediu si lung”, se arată în documentul citat.

Discuţia este reluată şi mai jos, la capitolul Timpul şcolar: “În cazul profesorilor, norma de muncă va fi construită mai flexibil, cuprinzând ore de predare la clasă, activități de sprijin la clasă, activități de predare remediale cu grupuri mici sau individuale etc.”

În discuţia despre evaluarea în “viziunea Andronescu” este menţionat faptul că eliminarea calificativelor la clasele I-III va atrage atenţia.

  • Consilierul de carieră ar putea opri un elev să ajungă la liceu

Cât despre Admiterea la liceu, unde potrivit “viziunii” media ar trebui să includă şi opinia consilierului de carieră, documentul precizează: “În cazul in care apar întrebări despre modul de cuantificare a recomandării consilierului de carieră în media de acces la liceu, explicați că aceasta este în discuție şi nu exista încă o formulă acceptată, dar este posibil ca această recomandare să conteze în procent de 25%, sau să fie chiar eliminatorie în cazul în care consilierul consideră că un copil nu este potrivit pentru o anume carieră (sunt propuneri, preluați tot feedbackul în acest sens)”.

  • Pregătirea profesorilor debutanţi va conţine un an de practică pedagogică, iar periodic profesorii vor fi trimişi în centre de pregătire la universităţi

Referitor la formarea profesorilor, “pregătirea inițială va presupune un număr mare de ore de practica pedagogică (aproximativ un an școlar complet) sub supravegherea unor mentori acreditați”, potrivit recomandărilor din document.

Cadrele didactice vor fi obligate, mai scriu autorii ghidului să parcurgă periodic “programe de perfecționare profesională stabilite de minister, în centre de pregătire pedagogică de pe lângă universități, iar promovarea acestora condiționează rămânerea in profesie”.

Citeşte şi:


7 comments
  1. Cred cu tarie ca viziunea acestui ministru este paralela cu realitatea. Ataca examen de definitivat, se amesteca in viitorul elevilor de gimnaziu , taie norme!! Centrul viziunii este viziunea insasi centrata pe cine a visat-o! Si va muri in fasa. Asa sa ne ajute Dumbezeu!!

  2. Dacă d-na Ministru introduce,, programe de perfecționare ”pentru cadrele didactice, de parcă până acum n-au fost, o parte din profesori pot părăsi acest sistem deoarece în loc să vină cu ceva constructiv emite niște aberații, iar orice cuvânt reprodus despre această categorie, nu reprezintă decât o înjosire, o denigrare a ceea ce înseamnă profesori, chiar un fel de amenințare! Și i-aș mai sugera acestei doamne ca pe viitor să reflecteze asupra politicului din instituțiile de învățământ, ba chiar directorii să nu mai fie prezenți la ședințele politice sau să trimită oameni pentru diverse activități politice!,, Să-i dăm Cezarului ce-i a Cezarului… ”!

  3. N-am găsit în „indicații” ce rază trebuie să aibă semicercul de aranjare a scaunelor ….

  4. Am obosit sa mai scriu. Doamna ministru nu vede, nu aude. Face numai ce visează noaptea.

    Avem o țară frumoasă. Păcat că este locuită în majoritate de asemenea ființe.

  5. Este o cârpeală fără orizont și fără studiu de impact. Pentru informarea domanei ministru, profesorii parcurg si acum programe de formare periodice, ele se numesc grade didactice.
    Formarea propusa de doamna ministru pentru profesori TREBUIE SA FIE PE SPECIALITATE SI PE TECHNICI DE PREDARE CARE SA FIE EVALUATE LA CLASA, NU TEORETIC!!!!!
    Nu numarul de ore trebuie redus, ci programa trebuie aerisita, mai ales la disciplina matematica sia la profilul real in general.
    NU TREBUIE SA GENERAM INSECURITATE INTRE PROFESORI, cu amenintari de genul isi pierd catedra etc!!!!

    Spe

  6. Aceasta viziune inseamna :
    – primar I – VI
    -gimnazial VII – IX
    – liceal X – XII sau XIII
    -Comasarea disciplinelor pe arii curiculare, ca ex. biologie + chimie intr.o disciplina noua numita stiinte.
    -disparitia dirigintelui
    – disparitia orelor de ed.fizica , limbi straine de la primar
    -crearea de centre, unde un profesor va preda la mai multe scoli
    -scoaterea informaticii de la bac si partial matematica

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Ministerul Educației întreabă părinții și profesorii ce discipline obligatorii să taie din cele 18 de la gimnaziu, câte ore să reducă și ce materii ar trebui introduse. Chestionarele online trebuie completate până pe 15 martie

Două chestionare online, unul pentru părinți și altul pentru profesori, prin care ministerul vrea să afle câte ore să taie de la disciplinele obligatorii din gimnaziu, ce materii ar trebui…
Vezi articolul

Rezultate „îngrijorătoare” la Evaluarea Națională la clasa a VII-a din Franța: mai mult de jumătate din elevi nu citesc la nivelul așteptat și nu stăpânesc problemele de geometrie. Ministrul Educației propune ore remediale organizate pe niveluri

Rezultatele testărilor naționale la limba franceză și matematică pentru elevii de clasa a VII-a din Franța sunt îngrijorătoare, apreciază ministrul Educației din Republică, Gabriel Attal, într-un interviu pentru Le Parisien,…
Vezi articolul

Școala gimnazială nr. 11 din Buzău, prima școală verde din țară, finalizată încă din 2020 din fonduri europene și locale, vizitată azi de președintele Iohannis / Școala colectează deșeuri pe 8 fracții, apa pluvială pentru rețeaua publică și produce energie solară mai mult decât consumă

În contextul în care pe 5 iunie a fost Ziua Învățătorului și Ziua Mediului, șeful statului a vizitat prima școală circulară sau verde 100 % din România, la doi ani…
Vezi articolul