ULTIMA ORĂ Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației

170.299 de vizualizări
Foto: captură barem
Baremele de corectare și notare pentru proba scrisă de Limba și literatura română, de la simularea Evaluării Naționale 2025, au fost publicate de Ministerul Educației la ora 15:00.

Elevii de clasa a VIII-a au susținut luni, 17 martie, proba scrisă la Limba și literatura română din cadrul simulării pentru Evaluarea Națională 2025, potrivit calendarului oficial. Conform procedurii, probele din cadrul simulării naționale încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, se deschid plicurile sigilate care conțin subiectul multiplicat. Timpul de lucru este de 2 ore, ceea ce înseamnă că, la ora 11, proba s-a încheiat.

Elevii de clasa a VIII-a au primit două texte la prima vedere la simularea probei de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2025, potrivit subiectelor consultate de Edupedu.ro. Primul text este poezia „Trezire” de Lucian Blaga, iar al doilea este din articolul jurnalistei Cristina Ștefan „Rezistența prin apicultură”, publicat în Dilema veche în 2017.

Baremele și subiectele sunt următoarele:

Barem Limba și literatura română pentru școlile și secțiile cu predare în limba maghiară:

Subiect Limba și literatura română pentru școlile și secțiile cu predare în limba maghiară:

Marți, 18 martie, are loc proba scrisă la Matematică, iar miercuri se este programată proba la Limba maternă.

Rezultatele simulării vor fi comunicate individual pe 31 martie. Acestea vor fi analizate în cadrul fiecărei școli prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții și în consiliile profesorale, urmărindu-se adoptarea unor măsuri de sprijin pentru îmbunătățirea performanțelor.

Notele nu vor fi trecute în catalog, cu excepția cazurilor în care elevii sau părinții solicită acest lucru în scris.


2 comments
  1. Mă interesează nota

  2. Buna ziua, la subiectul I, punctul 5 textul al II lea, primul enunt cel care incepe cu ” la nivel european” este fals si nu adevarat cum se arata in barem. In text se face referire la faptul ca Romania in 2015 a fost pe primul loc din Uniunea Europeana la productia de miere si nu la nivel european. Sintagma la nivel european cuprinde toate tarile europei, iar in uniunea europeana regasim un numar mai mic de tari din europa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația – discutată prima dată extins în această campanie pentru președinție. Nicușor Dan promite că va „lupta pentru condiția socială” a profesorilor, „incluzând salarii” / George Simion, întrebat despre competențele pe care trebuie să le aibă elevii: Cunoștințele de bază, de cultură generală, chestiuni care țin de sistemul haretian, pe care noi îl susținem

Situația profesorilor și a sistemului de învățământ în general, competențele de care au nevoie elevii în societatea actuală, echitatea în educație au fost teme atinse pentru prima dată, extins, în…
Vezi articolul

Șefa Inspectoratului școlar Gorj, vicepreședinta filialei județene PSD, vrea să organizeze o excursie gratuită la Parlament cu profesori și elevii de liceu de la toate școlile din județ / Conducerile școlilor trebuie să-i contacteze pe colegii ei de partid

Într-o notă trimisă de inspectoratul școlar județean Gorj către școlile din județ, li se aduce la cunoștința profesorilor că se organizează o excursie gratuită pentru elevii de liceu la Parlament.…
Vezi articolul

Laboratoarele școlare nu mai pot cumpăra substanțe cu ajutorul cărora să facă o serie de experimente esențiale pentru înțelegerea fenomenelor studiate din cauza reglementărilor actuale, atrage atenția profesoara de Chimie Gabriela Cîrstea

La chimie nu ne mai dă voie legislația să lucrăm cu substanțele așa-zis periculoase, susține Gabriela Cîrstea, cadru didactic la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Dima” din Pitești, într-un material publicat de…
Vezi articolul

FOTO Documente declasificate, la 36 de ani de la accidentul nuclear de la Cernobîl, privind modul în care au acționat autoritățile române imediat după explozia reactorului 4 / Discuțiile dintre Nicolae și Elena Ceaușescu și oficialii din guvern

Dacă inițial elementele radioactive din atmosferă au fost purtate de vânt mai mult în Ucraina, Belarus și Rusia, și mai puțin în Norvegia, Suedia, Finlanda, Polonia, Cehoslovacia și Germania, ulterior,…
Vezi articolul