ULTIMA ORĂ: Noul calendar al mobilității profesorilor pentru anul școlar 2025-2026 prevede reluarea etapelor de continuitate, detașare, restrângerile de activitate – proiect

70.586 de vizualizări
Documente obligatorii pentru educatori în anul școlar 2024-2025
Foto: Pexels.com
Noul calendar al mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2025 -2026, care prevede reluarea etapelor de mobilitate a profesorilor, adică detașările, restrângerile de activitate, continuitate, pentru a se pune în aplicare prevederile privind creșterea normei didactice cu 2 ore, a fost pus în consultare publică de ministerul Educației și Cercetării. 
  • Calendarul mobilității este Anexă la Procedura de constituire a normelor didactice pentru profesori, pusă în dezbatere, conform căreia titularii care nu-și pot constitui cele 20 de ore intră în restrângere de activitate. Profesorii pot opta, din proprie inițiativă, pentru diminuarea normei și a salariului aferent, dacă nu sunt mulțumiți de orele primite în alte școli
  • OFICIAL Norma didactică pentru toți profesorii din România crește de la 1 septembrie 2025, pentru prima dată în ultimii 30 de ani, prin Legea 141 din 2025

Etapele de mobilitate pentru anul școlar 2025 -2026 care se reiau și calendarul complet , conform proiectului:

11) Stabilirea personalului didactic pensionat care solicită reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare, în anul școlar 2025-2026, sub condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, conform art. 82 din Metodologia-cadru, precum și stabilirea personalului didactic care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 31 alin. (4) și (5) din Metodologia-cadru, care se menține în activitate ca titular, la cerere, în anul școlar 2025-2026, conform art. 83 din Metodologia-cadru:

g) ocuparea posturilor didactice/catedrelor, rămase vacante, de către cadrele didactice care au primit acordul de principiu privind reîncadrarea în funcția de personal didactic de predare, în anul școlar 2025-2026, respectiv de către cadrele didactice care au primit acordul de principiu pentru menținerea în activitate ca titular, la cerere, în anul școlar 2025-2026, conform art. 82 și art. 83 din Metodologia-cadru;

Termen: 29 august 2025

12) Detașarea în interesul învățământului:

f) ocuparea posturilor didactice, rămase vacante/rezervate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologia-cadru, precum și de către cadrele didactice titulare pentru care s-a propus detașarea în interesul învățământului, în anul școlar 2025-2026 și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
Termen: 25 august 2025

g) înregistrarea cererilor cadrelor și candidaților prevăzuți la art. 53 alin. (5), art. 61 alin. (16) și art. 89 alin. (2) din Metodologia-cadru care au participat la concursul național, sesiunea 2025;

h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului, conform Metodologiei-cadru;
Perioada: 25-26 august 2025

i) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Perioada: 26-29 august 2025

13) Detașarea la cerere:

Notă: În mod excepțional, cadrele didactice care nu au depus cereri de înscriere pentru detașare la cerere, în perioada 5-16 mai 2025, mai pot depune cereri de înscriere pentru detașare la cerere, prin concurs specific, în perioada 28-29 august 2025 și pot susține probe practice/orale în profilul postului, dacă este cazul, în data de 1 septembrie 2025.

i) Soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei-cadru sau a Procedurii, după caz, în ordine:
(i) cererilor cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, care nu au fost soluționate în etapele anterioare, prin transfer/modificarea repartizării sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată, după caz;
(ii) cererilor cadrelor didactice pentru completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată, după caz, care nu au fost soluționate în etapele anterioare;
(iii) cererilor cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologia-cadru;
(iv) solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;
(v) solicitărilor pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a mediilor și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate.
Termen: 26 august 2025

(vi) solicitărilor pentru detașare la cerere prin concurs specific, în ordinea descrescătoare a punctajelor, și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluționării detașărilor la cerere.
Termen: 27 august 2025

j) Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Perioada: 27-28 august 2025

14) Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național, sesiunea 2025, și a cadrelor didactice titulare prin detașare la cerere prin concurs specific, în ordinea descrescătoare a punctajelor:

a) repartizarea în ședință, conform prevederilor Metodologiei-cadru, în ordine:
(i) candidaților care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național, sesiunea 2025, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, având prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2025-2026, în condițiile art. 63 sau art. 87 din Metodologia-cadru, în baza notei/mediei de repartizare minimum 7 (șapte) la concursurile naționale, sesiunile 2024 și/sau 2023, respectiv 2024, 2023, 2022 și/sau 2021 pentru învățători/profesori pentru învățământ primar.
Perioada: 26-27 august 2025

(ii) cadrelor didactice titulare prin detașare la cerere prin concurs specific, în ordinea descrescătoare a punctajelor.
Termen: 27 august 2025

b) marcarea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate propuse pentru ocuparea de către candidații cuprinși în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfășura activități didactice în unități de învățământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate.
Termen: 27 august 2025

c) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Perioada: 27-28 august 2025

15) Modificarea duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologia-cadru:

  • stabilirea în consiliile de administrație ale unităților de învățământ a modificării duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologia-cadru;
    Perioada: 21-22 august 2025
  • transmiterea hotărârilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ la inspectoratele școlare;
    Termen: 25 august 2025

c) emiterea deciziilor privind modificarea duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologia-cadru;

d) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer, pretransfer, detașare pentru cadrele didactice prevăzute la art. 24 alin. (6) din Metodologia-cadru și pentru cadrele didactice cărora li s-a modificat durata contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, care au participat la aceste etape de mobilitate și au promovat examenul național de definitivare în învățământ, sesiunea 2025.
Perioada: 26-28 august 2025

16) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2025-2026, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza notei/mediei de repartizare minimum 5 (cinci) obținute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2024 și/sau 2023, respectiv 2024, 2023, 2022 și/sau 2021 pentru învățători/profesori pentru învățământ primar, pentru finalizarea învățământului primar la aceeași clasă de elevi, conform prevederilor art. 63 sau 87 din Metodologia-cadru.

Notă: În mod excepțional, cadrele didactice care au primit acorduri de principiu și nu au depus cereri de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2025-2026, în perioada 5-16 mai 2025, mai pot depune cereri la inspectoratele școlare în perioada 25-26 august 2025.

e) soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei-cadru sau a Procedurii, după caz, în ordine:
(i) cererilor cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, care nu au fost soluționate în etapele anterioare, prin transfer/modificarea repartizării sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată, după caz;
(ii) cererilor cadrelor didactice pentru completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată, după caz, care nu au fost soluționate în etapele anterioare;
(iii) cererilor cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologia-cadru și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
(iv) solicitărilor pentru detașare la cerere prin concurs specific, în ordinea descrescătoare a punctajelor;
(v) cererilor cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 87 din Metodologia-cadru și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate.
Termen: 28 august 2025

Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Perioada: 28-29 august 2025

17) Repartizarea și ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pe perioadă determinată:

a) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a cererilor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, a candidaților care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2025-2026 și a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile 2024, 2023, 2022, 2021, 2020 sau 2019.
Perioada: 5-16 mai 2025

Notă:

  1. Candidații care au depus cereri de înscriere în perioada 5-16 mai 2025 își pot completa dosarele de înscriere și pot susține probe practice/orale în profilul postului, conform Metodologiei-cadru, dacă este cazul, în perioada 25-26 august 2025.
  2. Candidații care au obținut nota minimum 5 (cinci) la proba scrisă la concursul național, sesiunea 2025, și solicită repartizare în alt județ, conform prevederilor art. 89 alin. (2) din Metodologia-cadru, depun cereri de înscriere și pot susține probe practice/orale în profilul postului, conform Metodologiei-cadru, dacă este cazul, în perioada 25-26 august 2025.
  3. În mod excepțional, candidații care nu au depus cereri pentru angajare pe perioadă determinată în anul școlar 2025-2026, în perioada 5-16 mai 2025, mai pot depune cereri în perioada 28-29 august 2025 și pot susține probe practice/orale în profilul postului, conform Metodologiei-cadru, dacă este cazul, în data de 1 septembrie 2025.

c) organizarea și desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă/probelor practice/orale în profilul postului;
Perioada: 30 mai-27 iunie 2025; 25-26 august 2025

d) repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului școlar, conform anexei nr. 18 la Metodologia-cadru, emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Perioada: 28-29 august 2025

18) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în regim de plată cu ora:

a) depunerea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora la unitățile de învățământ și susținerea interviurilor în vederea încadrării în regim de plată cu ora;
Perioada: 28-29 august 2025

b) atribuirea orelor vacante/rezervate în regim de plată cu ora personalului didactic titular sau angajat pe durata viabilității postului didactic/catedrei la nivelul unităților de învățământ, prin decizie a directorilor unităților de învățământ și acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic titular sau angajat pe durata viabilității postului didactic/catedrei din alte unități de învățământ, personalului didactic asociat și personalului didactic pensionat, pe baza rezultatelor obținute la interviu, dacă este cazul;
Termen: 1 septembrie 2025

c) transmiterea, la inspectoratele școlare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete rămase neocupate, a listei posturilor didactice/catedrelor ocupate în regim de plată cu ora și a rezultatelor obținute la interviu, precum și a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete și incomplete rămase neocupate datorită neprezentării la post a candidaților repartizați în etapele anterioare; acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în alte unități de învățământ și depunerea acestuia la inspectoratele școlare.
Perioada: 1-2 septembrie 2025

d) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.
Perioada: 2-4 septembrie 2025

19) Organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate la nivelul județului/municipiului București:

a) depunerea și înregistrarea dosarelor, validarea și revalidarea fișelor de înscriere;
Perioada: 28-29 august 2025

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului, conform Metodologiei-cadru;
Termen: 1 septembrie 2025

c) desfășurarea probei scrise și comunicarea rezultatelor;
Termen: 2 septembrie 2025

d) depunerea contestațiilor, analizarea, rezolvarea acestora și comunicarea rezultatelor finale.
Perioada: 2-3 septembrie 2025

20) Organizarea la nivelul județului/municipiului București a testării pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate:

a) depunerea și înregistrarea dosarelor de înscriere;
Perioada: 28-29 august 2025

b) desfășurarea probei scrise, a interviului în cadrul testării și comunicarea rezultatelor;
Termen: 2 septembrie 2025

c) depunerea contestațiilor, analizarea, rezolvarea acestora și comunicarea rezultatelor finale;
Perioada: 2-3 septembrie 2025

21) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în ședință de repartizare organizată la nivelul inspectoratului școlar, în ordine, după cum urmează:
a) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 94 alin. (7) din Metodologia–cadru;
b) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 96 alin. (3) din Metodologia–cadru;
c) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 103 alin. (1) și (2) din Metodologia–cadru;
d) ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, conform prevederilor art. 104 alin. (1) și (2) din Metodologia–cadru.

Perioada: 4-5 septembrie 2025

Notă: (1) În perioada 28-29 august 2025 se pot efectua detașări în interesul învăţământului, conform prevederilor art. 84 alin. (1)-(5) din Metodologia – cadru, pentru cadrele didactice titulare anterior concursului naţional, sesiunea 2025, precum şi pentru cadrele didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologia – cadru, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2025. Aceste detașări nu se consideră în afara Calendarului şi nu se analizează în cadrul comisiilor paritare constituite la nivelul inspectoratelor şcolare, iar pentru aceste detașări nu este necesar avizul Ministerului Educației.

(2) În situaţia în care anumite perioade prevăzute în prezentul Calendar includ şi zile nelucrătoare sau zile libere stabilite prin lege, activităţileprevăzuteînperioadelerespectiveseorganizeazăşisedesfăşoară înzilelelucrătoaredinperioadelerespective.

II. Transmiterea la Ministerul Educației a situației statistice globale privind repartizarea candidaților pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate.

Termen: 26 septembrie 2025

III. Înregistrarea datelor privind încadrarea personalului didactic de predare în anul şcolar 2025-2026 în sistemul informatic dedicat.

Termen: 24 octombrie 2025

Citește și:
DOCUMENT Distribuirea orelor pentru profesori, astfel încât norma didactică să fie majorată, conform Legii Bolojan, se face în perioada 8-22 august, pentru anul școlar 2025-2026 – proiect de calendar / Din toamnă, norma didactică crește pentru toți profesorii din școlile gimnaziale și liceele din România
Simion Hăncescu, FSLI, despre normele profesorilor care dau concursul de titularizare 2025: Se reface acum, asta-i demența, calendarul mobilității profesorilor. Tot ce a fost din ianuarie-februarie, practic, trebuie revizuit
Instrumentul confuziei și controlului profesorilor creat, crescut și întreținut de Ministerul Educației: metodologia de mobilitate a personalului didactic


16 comments
  1. 5 septembrie ultima etapa a mobilitatii. Pe 8 septembrie ar trebui sa inceapa scoala efectiv. Cat de ingramadit proeuropean poti sa fi sa gandesti o astfel de degringolada? Acest cetatean mincinos, prefacut si incompetent sa ramana in concediu si sa vacanteze postul pentru ca este cel mai mare HABARNIST! Mars la catedra, proeuropeanule!

  2. cine ii da dreptul acestui petsonaj sa agreseze emotional cadrele didactice din tiata tara? Am muncit pe branci 31de ani si am mii ,nu sute, ci mii de ore facute pe gratis pentru invatamantul romanesc: olimpiade scolare la toate nivelele, fara sambete si duminici pentru ca trebuiau facute subiecte, sute de ore de discutii cu parintii pentru diferite probleme, consilierea elevilor pentru admiterea la liceu, consilier educativ neplatit aproape 15 ani si multe, multe altele! imi este mie rusine de nesimtirea Mimisterului si de faptul ca minte cu nerusinare! Exista un singur mod de a depasi acest moment: DEMISIA MINISTRULUI SI A CONSILIERILOR care au provokativ acest hast!

  3. Domnilor,care ați distrus Învățământul, sunteți părinți?Ce înseamnă asta pentru elevi? Că vor avea în fața lor, la fiecare oră, aceiași doi-trei profesori titulari care vor preda atât discipline pentru care s-au pregătit, cât și discipline pe care sunt nevoiți să le predea pentru a aduna cele 20 de ore câte va avea din toamnă o catedră întreagă, totul legal.

  4. Revizuiti continuitatile si viabilitatile date anul asta, detasarile si nu restrangerile de activitate ca oamenii cu restrangere sunt oameni titulari care raman fara catedra din cauza diminuarii efectivului. Intr un sistem, primii care pleaca intotdeauna sunt cei pe perioada determinata si nu titularii sistemului.

  5. Este o politica sinistra împotriva învățământului, profesorilor și copiilor. Acest ministru ne arata ca se poate și mai rău decât ce a fost pana acum. Ar trebui dat în judecata și cerute daune pentru jignirile aduse profesorilor și pentru stresul maxim cauzat de masurile de austeritate din educație.

  6. DOAMNE ferește!!!… NU E POSIBIL asa ceva, chiar nu e posibil. Sindicatele trebuie să dea guvernul în judecată la Haga, e prea mult ce se întâmplă, e mult prea mult!

  7. O ticăloșie fără margini! După 25 de ani în care m-am străduit ca profesor să-mi fac datoria cât am putut de bine, nu credeam că putem fi umiliți în asemenea hal!

  8. Oameni buni, trebuie sa ieșim în strada, sa nu acceptam aceste masuri, și eu sunt titular dar o sa facă ce vor din noi!

  9. Nu înțeleg ce economie se face cu cele doua ore remediale de la ciclul primar.

  10. Papua Noua Guinee.Unde ești tu Țepeș?

  11. Am citit bine? Le da voia pensionarilor sa revină la catedra? E noaptea minții,in alte părți ai făcut vârstă standard de pensionare la pensie,doar in invatama t vii pana la 70 de ani la școală. Nu se poate așa ceva.

    1. Eu n am inteles nimic din el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Servicii gratuite și reduse pentru profesori, în parteneriat cu sindicatele cadrelor didactice, în campania “10 la sănătate dentară” – un proiect Clinicile Dentare Dr. Leahu, cu FSE “Spiru Haret”, TBI Bank și bredent (P)

Rețeaua Clinicile Dentare Dr. Leahu, împreună cu Federația Sindicatelor din Educație Spiru Haret, TBI Bank și bredent lansează un proiect prin care facilitează accesul tuturor cadrelor didactice din România la…
Vezi articolul