Un elev din Cluj-Napoca a obținut premiul I la Olimpiada Internațională de Limbă latină, organizată în Italia

688 de vizualizări
Un elev din Cluj-Napoca a obținut premiul I la Olimpiada Internațională de Limbă și literatură latină Certamen Horatianum, desfășurată în Italia. Este vorba despre liceanul Victor Șera, elev în clasa a XII-a la Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, anunță Ministerul Educației. În urma rezultatului obținut la ediția din anul 2019, România ocupă poziția a treia în clasamentul internațional al distincțiilor acordate în istoria concursului.

Olimpiada Internațională de Limbă și literatură latină Certamen Horatianum 2019 este la a XXXIII-a ediție, care s-a desfășurat în perioada 14-17 aprilie 2019 la Venosa, în Italia.

Lotul olimpic de latină al României a fost format din Victor Șera – clasa a XII-a la Liceul de Informatică “Tiberiu Popoviciu” din Cluj-Napoca, și Paul Horea Hossu – clasa a XII-a la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din Cluj-Napoca. Cei doi elevi au fost pregătiți și însoțiți de profesorul Alexandru Cristian Dudău, de la Colegiul Național „Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca.

Comisia de evaluare de la Olimpiadă a alăturat premiului I acordat elevului Victor Șera “o elogioasă motivație”, anunță Ministerul Educației.

Motivația comisiei de evaluare, la premiul I acordat românului Victor Șera:

  • Mesajul textului lui Horatius este exprimat clar, printr-o traducere cursivă, fidelă textului original. Comentariul literar, construit de o manieră precisă și originală în același timp, bogat în interpretări stilistice adecvate, dezvoltă tema propusă în mod pertinent, erudit și exhaustiv”.

Olimpiada este considerată “una dintre cele mai prestigioase competiții umaniste din învățământul preuniversitar european, recunoscută de UNESCO pentru promovarea excelenței în educație și a patrimoniului cultural universal”, spune Ministerul.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DEZBATERE Ce șanse are noul plan de acțiune pentru siguranța în școli să îi scape pe tineri de consumul de droguri: “Este un cadru foarte general care, în lipsa unor acțiuni concrete, se va transforma într-o simplă hârtie”, spun specialiștii

Mai mulți specialiști în problema consumului de droguri au comentat pentru G4Media noul Plan naţional privind siguranţa şcolară, combaterea traficului şi consumului de droguri și prevenirea cazurilor de bullying, publicat marți…
Vezi articolul

Consiliile județene și locale ar putea asigura o masă gratuită în creșe, grădinițe și școli – propunere legislativă / Anul trecut programul “Masă caldă” nu a fost implementat în 13 școli, din cauza neimplicării autorităților locale, potrivit unui raport

Senatul a adoptat, în şedinţa plenului de miercuri, în unanimitate, o propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale 1/2011 prin care “consiliile județene și locale pot asigura o…
Vezi articolul

VIDEO Cum s-a modificat comportamentul copiilor pe internet în perioada pandemiei – 78% dintre copii folosesc internetul zilnic mai mult de 3 ore / Conferință online gratuită pentru părinți și profesori, cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu și ministrul Familiei, Gabriela Firea

Părinții și profesorii au putut participa gratuit la o dezbatere publică cu prilejul Zilei Internaționale a Siguranței pe Internet. Evenimentul a fost organizat de Salvați Copiii. S-a discutat despre riscurile…
Vezi articolul

Eliminarea declarațiilor pe propria răspundere pentru părinți, prin care se obligă să nu înregistreze orele online, cerută Ministerului Educației de Federația Asociațiilor de Părinți: Încalcă dreptul la educație al elevilor

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită Ministerului Educației eliminarea declarațiilor pe propria răspundere pentru părinți, cele introduse recent, prin care aceștia se obligă să nu înregistreze orele online. “Încalcă…
Vezi articolul