Universitatea de Vest din Timișoara – exemplu în domeniul antreprenorial și al inovării într-un raport al OECD și al Comisiei Europene

167 de vizualizări
Marilen Pirtea / Foto: Facebook.com
Universitatea de Vest din Timișoara este prezentată drept exemplu de către OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) și Comisia Europeană pentru bune practici ale Universității de Vest din Timișoara în domeniul antreprenorial și al inovării, anunță rectorul într-un comunicat de presă.

Studiul elaborat sub egida OECD și a Comisiei Europene, realizat de HEInnovate sub titlul “Supporting Entrepreneurship and Innovation in Higher Education in Romania 2019”, a fost prezentat într-un eveniment distinct, desfășurat sub îndrumarea Președinției române a Consiliului Uniunii Europene în evenimentul public “Supporting Innovation and Entrepreneurship in and through Higher Education”. Au fost prezenți peste 200 de reprezentanți ai unor universități de prestigiu din Europa, centre de antreprenoriat și inovare, policy makers, profesori și cercetători. Pe lângă datele colectate, experții OECD și ai Comisiei Europene au făcut vizite de lucru pentru a evalua strategiile universităților din România în domeniul antreprenorial și al inovării, spune UVT.

Raportul a scos în evidență faptul că în România există puține universități care au un model de coordonare și integrare a activităților antreprenoriale și de conectare a acestora cu ecosistemele antreprenoriale locale sau regionale. Studiul scoate în evidență că Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) „încurajează antreprenoriatul și inovarea pentru dezvoltarea socială și economică”, spune universitatea.

Instituția de învățământ superior precizează că un alt obiectiv al studiului OECD a fost să urmărească dacă universitățile analizate susțin finanțarea antreprenoriatului și inovarea. „UVT a fost dată ca exemplu deoarece și-a asumat coordonarea proiectelor de finanțare ‘România Start-up Plus’. O strategie de succes recomandată a fost aceea de a alinia strategia universităților cu cele ale finanțatorilor și investitorilor și susținerea noilor start-up-uri incubate de universitate”, se arată în comunicatul universității.

„Universitatea de Vest din Timișoara este dată ca exemplu național deoarece a creat Oficiul pentru Transfer Tehnologic și Proprietate intelectuală pentru a promova inovarea și activitățile antreprenoriale”, mai spune UVT.

„În privința acordării de finanțări pentru antreprenori, Universitatea de Vest este din nou menționată pozitiv în acest raport, pe de-o parte cu programele de finanțare România Start-up Plus, dar și pentru accesul în rețele de tip venture capital, sau în alte incubatoare și acceleratoare de afaceri”, se arată în comunicat.

Cele opt dimensiuni specifice ale studiului HEInnovate în România au fost:

  • leadership și guvernanță
  • educația antreprenorială
  • pregătirea și suportul acordat antreprenorilor
  • capabilități pentru digitalizare
  • schimbul de cunoștințe
  • colaborarea cu mediul de afaceri
  • internaționalizarea
  • măsurarea impactului

Rectorul Marilen Gabriel Pirtea declară că “studiul arată că în cadrul Universității de Vest din Timișoara există o agendă pentru antreprenoriat, devenită prioritară, care se regăsește într-o serie de acțiuni strategice ale universității, acestea fiind date ca exemplu în raportul HEInnovate. Evaluatorii au subliniat faptul că acest angajament reprezintă fundamentul orientării antreprenoriale a universității. Sunt bucuros pentru faptul că, în urma eforturilor depuse de echipa managerială a UVT în ultimii zece ani, orientarea universității noastre, ca factor educativ pentru viitorul antreprenorial al absolvenților, a ajuns să producă efecte multiple, pozitive și vizibile, apreciate la nivelul cel mai înalt în comisiile de experți ale Uniunii Europene. Este un rezultat pentru care am investit multe eforturi și pe care îl considerăm un adevărat resort motivațional pentru ca să ne dezvoltăm și să consacrăm prezența Universității de Vest din Timișoara în elita universităților europene ce își pregătesc eficient absolvenții pentru antreprenoriat”.

Descarcă comunicatul integral al UVT

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mediul de afaceri solicită autorităților anularea rezilierii contractului pentru teste de salivă destinate elevilor cu DDS Diagnostic. Dragoș Anastasiu: Firma riscă falimentul pentru că statul român se uită la litera contractului. Nu merită acest tratament

Mediul de afaceri solicită autorităţilor anularea rezilierii contractului cu firma DDS Diagnostic, acceptarea stocului de 2,4 milioane de teste pentru şcoli, plata lor şi deblocarea situaţiei, a afirmat joi Dragoş…
Vezi articolul

Fondul pentru situații speciale, la dispoziția ministrului Educației: O mână de universități au folosit, în 2021 și 2022, peste jumătate din banii din FSS cheltuiți în întregul învățământ superior / Universitatea de Agronomie condusă de fostul ministru Cîmpeanu – în top, inclusiv cu bani pentru conferințe de securitate

Un număr restrâns de universități din România atrag cea mai mare parte banilor pe care, potrivit legii, Ministerul Educației îi poate aloca dintr-un fond special, aflat la dispoziția ministrului, destinat…
Vezi articolul

Ministra Educației din Franța, eliberată din funcție de președintele Macron după scandalul cu alegerea de a-și duce copiii la o școală privată. Noua ministră este Nicole Belloubet, profesoară de universitate și fostă șefă a Justiției

Ministra Educației din Franța, Amélie Oudéa-Castéra, a fost eliberată din funcție de președintele Macron, după scandalul cu alegerea de a-și duce copiii la o școală privată, potrivit france24.com. Noul ministru…
Vezi articolul

Sfaturile secretarului de stat Bogdan Cristescu pentru profesorii, părinții și elevii care vor să trimită propuneri de modificare a planurilor-cadru la liceu: O propunere constructivă nu este „Vreau mai multe ore de disciplina X”, ci să explici de ce consideri că acest lucru este necesar

Profesorii, părinții și elevii trebuie să explice, în propunerile lor, de ce consideră necesar ca unei anumite discipline să i se aloce mai multe ore sau să motiveze de ce…
Vezi articolul