Universitatea din București – prima din UE și a 3-a din lume la promovarea egalității de gen – Impact Ranking 2025 al Times Higher Education / 25 de universități românești incluse în clasamentul global

1.877 de vizualizări
Sursa: Captura: Times HIgher Education University Impact Rankings 2025
Universitatea din București figurează pe primul loc în rândul universităților din Uniunea Europeană și pe locul 3 în lume în ceea ce privește promovarea egalității de gen, potrivit ediției din 2025 a University Impact Rankings, clasament realizat de Times Higher Education. Acesta evaluează contribuția universităților la atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă ale Națiunilor Unite. În ranking apar 25 de instituții de învățământ superior din România, între care conduce detașat Universitatea din București.

Aceasta figurează pe locul 93 în clasamentul general și este universitatea românească ce are cele mai multe apariții în top-urile 50 legate de obiective specifice. O singură altă universitate românească a mai fost identificată cu o apariție într-un top 50 după obiective de dezvoltare – ASE București (locul 31 tot la „Egalitate de gen”). 

Mai precis, Universitatea din București apare pe:

  • Locul 25 global – obiectivul „Educație de calitate”
  • Locuk 3 global – obiectivul „Egalitate de gen”
  • Locul 36 global – obiectivul „Pace, justiție și instituții puternice”

Clasamentul privind obiectivul de dezvoltare durabilă „Egalitate de gen” urmărește măsura în care universitățile elimină orice formă de discriminare și de violență împotriva femeilor, contribuie la îmbunătățirea accesului la drepturi reproductive, asigurarea participării femeilor în structuri de conducere și la viața publică.

În acest clasament pentru Obiectivul „Egalitate de gen”, UB – universitate care s-a confruntat cu cazuri multiple de hărțuire în anii recenți – este prima din UE și a 3-a universitate din lume în evaluarea Times Higher Education, după Walailak University (Thailanda) și Bahcesehir University (Turcia).

Clasamentul Impact Ranking 2025 include 2.526 de universități din 130 de țări. Dintre acestea, 25 sunt din România:

Universitatea din București – locul 93

ASE București – locul 201-300

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca – locul 401-600

Universitatea Lucian Blaga din Sibiu – locul 401-600

Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – locul 401-600

Universitatea Al.I. Cuza din Iași – 1001-1500

Universitatea Dunărea de Jos din Galați – 1001-1500

UMF Grigore T. Popa din Iași – 1001-1500

UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca – 1001-1500

Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava – 1001-1500

Universitatea din Bacău – 1001-1500

UMF Carol Davila din București – 1001-1500

Universitatea din Oradea – 1001-1500

Universitatea de Vest din Timișoara – 1001-1500

Universitatea Aurel Vlaicu din Arad – 1501+

UMFST George Emil Palade din Târgu Mureș – 1501+

Universitatea de Arhitectură și Urbanism București – 1501+

Universitatea Ovidius din Constanța – 1501+

Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești – 1501+ 

Universitatea Politehnica București – 1501+

Universitatea Politehnica Timișoara – 1501+

Universitatea Tehnică de Construcții București – 1501+

Universitatea Transilvania – 1501+

USAMV Cluj-Napoca – 1501+

Universitatea Valahia din Târgoviște – 1501+

Top 5 global – Times Higher Education University Impact Rankings 2025:

1 – Western Sydney University (Australia)

2 – University of Manchester (Marea Britanie)

3 – Kyungpook National University (Coreea de Sud0

4 – Griffith University (Australia)

4= – University of Tasmania (Australia)

Citește și:
CLASAMENT Universitatea din București conduce detașat în rândul celor 19 universități românești incluse în Times Higher Education Impact Ranking 2024 / Alte 5 universități din România – în top 1000
Cazuri de hărțuire sexuală la 22 de universități de stat și private, în ultimii 13 ani – analiză a Consiliul de Etică și Management Universitar / Universitatea din București în top cu cele mai multe sesizări depuse, urmată de Universitatea Transilvania din Brașov și Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca


1 comment
  1. 😆

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Explicațiile Ministerului Educației pentru reintroducerea lucrării de licență obligatorii, alături de examenul de absolvire: Lucrarea „reprezintă o activitate mult mai complexă” decât examenul „aproape banal” / Aplicarea măsurii la finalul acestui an universitar depinde de momentul când va fi adoptat ordinul de ministru

Lucrarea de licență „reprezintă un act de creație științifică adecvat nivelului studiilor absolvite. Dar acest act îl considerăm necesar pentru formarea unui specialist, pentru formarea unui absolvent de studii universitare”…
Vezi articolul

Studenții ar fi „profesioniști adevărați”. Adina Dragomirescu, directoarea Institutului de Lingvistică al Academiei Române, despre propunerea ca viitorii profesori de limba română să facă un an de licență în plus: Dacă Ministerul Educației ne-ar consulta, în mod evident am putea susține cu argumente studiile filologice de patru ani – INTERVIU

Adina Dragomirescu, directoarea Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti” al Academiei Române, spune că susține propunerea ca licența pentru viitorii profesori de limba română să fie extinsă la…
Vezi articolul

Specialistul internațional în domeniul educației John Hattie, referință pentru școala bucureșteană, dar privit cu reținere de alți experți în educație, va primi titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din București  

Expertul în educație John Hattie, Profesor Emerit al Universității din Melbourne, Australia, va primi distincția de Doctor Honoris Causa din partea Universității din București, în cadrul unei ceremonii ce va…
Vezi articolul

OFICIAL Ministerul Educației amână verificarea tezelor de doctorat în anul universitar 2024-2025 pe baza standardelor din Ghidul național, dar și aplicarea noilor standarde naționale minimale pentru acordarea titlului de doctor, întârziate de 7 luni

Ministerul Educației a amânat verificarea tezelor de doctorat după standardele din Ghidul național și aplicarea noilor standarde minimale pentru acordarea titlului de doctor, care a fi trebuit să fie elaborate…
Vezi articolul