Vara aceasta termin clasa a XII-a. Participarea la Bacalaureat ne oferă statutul moral să demonstrăm că educația este despre noi – Antonia Pup

16.245 de vizualizări
Antonia Pup / Foto: Facebook.com – Antonia Pup

Analiza este semnată de președintele Consiliului Național al Elevilor, Antonia Pup. Elevă în clasa a XII-a, aceasta a fost ținta mai multor acuzații, după ce a susținut în urmă cu o seară, la Antena 3, că examenul de Bacalaureat nu trebuie anulat. Edupedu.ro redă integral opinia Antoniei Pup:

Ceea ce se întâmplă în spațiul public este o dezinformare în dezavantajul elevilor care au muncit pe brânci pentru un examen de Bacalaureat, în avantajul universităților private în căutare de studenți. Dacă Bacalaureatul s-ar anula, toți elevii din ultimele promoții ar primi diplome pe nemerit.

Nu putem anula examenul de Bacalaureat, întrucât universitățile deja au exprimat un punct ferm de vedere cu privire la importanța rezultatului acestui examen pentru admiterea în învățământul superior. Legea educației naționale stipulează foarte clar că simpla absolvire a douăsprezece clase nu este suficientă pentru a merge la o facultate.

Politicienii se folosesc de neliniștea elevilor și a părinților acestora pentru a manipula opinia publică.

Dragi politicieni,

încercați să distrugeți tot ce a mai rămas echitabil și calitativ în sistemul de evaluare din România, doar de dragul unor procente. Mihai Gâdea a preluat ieri doar telefoane din partea elevilor care își doresc echivalarea, iar fricile acestora au devenit subiect de breaking news pe Antena 3. Nu s-a vorbit despre măsuri concrete, fundamentate în baza unor date factuale. S-a promovat impostura, iar elevii merită mai mult decât atât.

Este dreptul elevilor de a participa la un examen corect, care să le certifice cunoștințele, iar statul are datoria de a-l organiza în cele mai bune condiții.

Vara aceasta termin clasa a XII-a. Sub nici o formă nu voi permite nimănui ca cineva, peste ani, să îmi spună că am făcut parte din “generația COVID-19”. Eu nu cred într-o astfel de alocare a termenilor și sunt total împotriva ei, iată de ce: nu suntem generația COVID-19, dar e în puterea noastră să alegem să fim generația care a schimbat paradigma educației din România.

Suntem o generație prea puternică, prea vocală, care gândește analitic, care caută și are în sânge dorința de cunoaștere, cum putem fi numiți “generația COVID-19”? E în puterea noastră să alegem să fim schimbarea. Sună pompos, știu, dar putem alege să fim noi “ăia care au schimbat sistemul”. Și istoria ne-a demonstrat că îți trebuie curaj, tenacitate și onestitate – mai întâi cu tine însuți ca să poți produce schimbarea aia despre care tot ne place să vorbim. Cine să o ceară, dacă nu tot noi? Cine să o producă, dacă nu tot noi? Noi n-am avut banchet anul acesta, dar ne-am unit forțele cu ONG-urile din țară și am donat pentru cei mai dezavantajați, cât Ministerul se chinuia să îi numere. Noi n-am avut poze de album, dar ne-am folosit propriile pagini de Facebook ca să scoatem la iveală probleme sistemului pe care oricum le tot zicem de zeci de ani încoace: condiții improprii în școli, lipsa de hârtie igienică și săpun la baie, profesori nepregătiți pentru rigorile societății, un sistem de evaluare în întreg sistemul de învățământ preuniversitar care nu funcționează. Înainte vorbeam noi, câtiva, despre aceste probleme, acum vorbește toată lumea și noi trebuie să fim acolo ca să le vedem rezolvate, să fim acolo, în mijlocul jocului, acolo unde ne tot zbatem să fim de ani.

Am alături de mine colegi care au tras de mânecă profesori universitari să vină să le vorbească despre cum e cu admiterea (s.o. #TEF2020) și weekendul ăsta au și pus lucrurile în mișcare. Am colegi din organizații, văd studenți la medicină care au mers să facă voluntariat în linia a doua. Am colegi peste tot prin țară care au luat atitudine la abuzurile online, am colegi care și-au ajutat profesorii să învețe să predea online, să folosească platformele – nu pot decât să fiu mândră că sunt și eu o mică parte din acest moment al sistemului în care puterea poate să fie în mâinile noastre – “changing the game, breaking the cycle” sau învățământ centrat pe elev.

Dar trebuie să continuăm să luptăm, să fim critici cu noi înșine și, în acest context, nu anularea Bacalaureatului este acțiunea care ne ajută să fundamentăm învățământul centrat pe elev, ci susținerea lui în condiții de maximă siguranță, cu camerele de supraveghere, cu profesori care să evalueze obiectiv. Doar așa mai putem instaura echitatea și calitatea din sistemul de educație sub determinarea noastră.

Participarea la acest examen al maturității ne oferă statutul moral prin care putem să demonstrăm că educația este despre noi, nu despre ei, că suntem cei care putem să luăm decizii chiar și cu masca pe față. Și vă garantez că toți profesorii de liceu, chiar și cei care v-au acordat note pentru a vă intimida să nu vă ridicați din bancă, vă vor ține minte nu drept generația COVID-19, ci drept generația care a rupt cercul vicios al inechităților, al corupției mici și al lui “las’ că merge și așa” în educație, generația care începe să construiască astăzi un sistem în care evaluarea să fie corectă, programa adaptată, iar profesorii pregătiți, care să facă școală (online și offline) pe bune, să nu mai dea meditații, ci să caute să creeze strategii de învățare pentru fiecare elev în parte.

Putem fi noi cei care dau dovadă de maturitate și responsabilitate într-o țară care a făcut prea puțin pentru noi, care nu ne-a învățat să fim critici, să luptăm, să dezbatem; cei care nu am ales calea ușoară și am depășit toate coordonatele sistemului ca să putem spune la finalul zilei că sistemul e, în sfârșit, al elevilor.


49 comments
  1. Citind cele de mai sus ramai crucit cat de diferit pot gandi diferite persoane despre o problema atat de importanta ca sistemul de invatamant.
    Cum poti crede ca poti sa treci prin tot sistemul de educatie fara nici o evaluare?
    Fara note zilnice, fara teze, fara examene de sfarsit de an, fara examen de trecere sau admitere de la un ciclu la altul. Fara examen de admitere la facultate?
    Examenul nu este un act care iti evalueaza activitatea si cunostintele in doar cele 2 ore cat dai examenul, asa cum s-a exprimat cineva.
    Problema de la examen trebuie sa reflecte si sa contina date referitoare la cunostintele predate pe o petioada trecuta: trimestru , semestru, an ,ciclu etc.
    Invatamantul nu este o turma de oi care trece un parau.
    Trece cine poate, trece cine a invatat, trece cine a retinut din materia predata si daca a acumulat cunostintele predate.
    Nu orice prost(sa-mi fie iertat cuvantul) poate sa-mi ia locul pentru care m-am pregatit.
    Sistemul de invatamant nu trebuie sa fie creat la initiativa elevilor sau tinand cont de parerea lor . Acesta trebui construit de oameni Mari: ca varsta, inteligenta , desteptaciune, experienta si multe altele.
    Elevul trebuie sa se supuna si sa astepte la rand venirea maturitatii, sa se coaca la minte si abia apoi sa-si spuna parerea.
    Din pacate am avut norocul unui invatamant creat de oameni Mari.(Grigore Moisil, Gheorghe Cartianu,Edmond Nicolau…..etc. sunt doar cativa dintre ei)
    Am fost educat de oameni Mari pe care i-am respectat si niciodata nu mi-am permis sa-i evaluez, doar ei mi-au evaluat cunostintele.
    Din pacate aud pareri ale elevilor despre invatamantul nostru si nu ale oamenilor de inalta cultura. Elevii au un loc bine definit: Banca, sa stea in banca lor si sa invete, si cam atat.
    Cat despre politicieni ce sa zic: sunt o rusine.

  2. Sunt complet dezamagita de faptul ca pagina aceasta arata parerea unui singur elev sau cel putin, nu a majoritatii. Si chiar sunt curioasa de ce lumea compara fostele generatii cu generatia asta, sa inteleg ca a mai fost o pandemie in trecut si nu s a schimbat nimic, nu a afectat pe nimeni? Sau cand vine vorba de viitor, o singura generatie necesita de rezolvarea acestei probleme, nu toate de acum inainte. Mi se pare ca lumea dramatizeaza importanta bacalaureatului si pe langa asta, domnisoara Antonia aici de fata traieste pe sloganul “sa moara si capra vecinului”. Din cate se vede este o fata cu toate nevoile si necesitatile asigurate si sunt sigura ca si a permis meditatii si a avut multe ore de liniste si pace sa invete fara vreun stres in particular. Dar ce se intampla cu copiii care sunt in familii abuzive, familii care si au pierdut locurile de munca sau care s au imbolnavit, familii care nu au acces la internet sau nu stau aproape de scoli/licee, de ei nu ne pasa? N ar trebui sa consideram si sanatatea elevilor care clar este pusa in pericol, mai ales a celor mai sensibili? Sau ar trebui sa ne gandim ca acest “drept” este necesar doar pentru ca stii ca altii au fost mult mai afectati de asta….

    1. Nu este opinia unui singur elev!
      Asta este opinia majoritatii elevilor!
      Își doresc sa dea examenul pentru care se pregatesc. Este examenul maturității, este incheierea fireasca a unui ciclu. De ce sa le furați șansa de a demonstra ca si ei pot?

      1. Si unde ati gasit dumneavoastră acesta informatie eronata? In absolut orice sondaj si chiar intr-o emisiune in direct, majoritatea peroanelor vor anulare.

  3. Dacă s ar echivala notele, presupun ca si generatiilor trecute li s ar da aceasta sansă! Nu cred ca toti elevi vor lua acest examen! ( sa stai prin parcuri, la coada de la profi, etc nu te mai imbolnavesti!)
    Cum mai ajungem noi la normalitate?.. trist!

    1. Bravo, Antonia! Sunt cu totul de acord cu tine! Nu e totuna sa termini la profil real, uman sau tehnologic. ȘI ar fi nedrept pentru elevii buni. La fel cum nu e același lucru sa termini un liceu într – un oraș mic sau în Cluj… București. Te susținem și… ne susținem!

  4. Aceasta controversă s-ar putea rezolva foarte ușor:examen de admitere la toate facultățile,ca in anii comunismului.Astfel,bacul chiar n-ar mai avea nicio relevanță.

  5. Este doar părerea unei eleve , nu mi se pare atât de relevantă sincer . Ce vreau sa evidențiez este ca domnișoara vrea sa dea bacalaureatul, ok nu am nici o problema cu asta este dreptul ei, dar ce se întâmplă cu celelalte sute de mii de păreri ale studenților pe care nimeni nu le asculta?.
    Adică haideți sa fim sinceri acuma ministerul educației dacă publica un articol cu o singura părere a unui singur student au impresia ca peste noapte ne vor schimba părerea despre ce crede fiecare și ce vrea fiecare student sa facă.
    Mie chiar mi se pare o discriminare față de ceilalți studenți a căror păreri nu le sunt ascultate sau făcute reclamă.
    Dacă sunt atâtea conflicte , de ce ministerul educației nu încearcă sa găsească o soluție pentru toată lumea ?
    Părerea mea ar fi , ca fiecare elev sa aleagă ce vrea sa facă . Elevii care vor sa dea bacalaureatul și evaluarea națională sa il dea iar cei care nu vor , să nu îl dea , iar diploma de absolvire pentru cei care aleg sa nu susțină examenele sa fie acordată pe baza mediile din liceu/generala sau a notelor materiilor la care elevul respectiv le-ar fi avut la examen .
    MEN ar putea sa încerce sa dea aceasta opțiune elevilor și sa nu mai inventeze atâtea scuze . Atunci poate ca nu ar mai fi atâtea conflicte zic și eu . Adică pana în momentul respectiv toți elevii au fost încărcați cu abureli și stres în această perioadă ,însă nu cu informații sigure , pentru a putea sa își gestioneze timpul și pentru a se calma .
    Oameni buni sa fim serioși acuma este doar un examen, care nu contează chiar atât de mult.
    În momentul respectiv totuși există metode prin a se putea încheia această medie de BAC/EV.
    NU putem spune ca în perioada de 4 ani de studiu elevii au stat în banca și au mâncat semințe , acele note din cataloage nu au fost puse de bibelou . Și cu asta am spus tot !

    1. Crede-ma sunt puse de bibelou
      Am terminat liceul, iar eu tot timpul am învățat, am luat si meditații, iar profesorii nu erau corecți in notare si eram elev de nota 5, iar la BAC am luat 9,47.
      In timp ce alții mergeau la concursuri, luau o diplomă de participare, iar profesorii dădeau note de 10 pentru asta.
      Cei care vor să se echivaleze BAC ul le e frica si stiu ca nu sunt in stare sa il ia.
      Sunt condiții de maxima siguranță.
      BAC ul nu e un examen obligatoriu, deci de ce ar primi toti diplome de BAC așa degeaba?

  6. Evaluarea continua din timpul anului scolar este mult mai relevanta pentru evolutia majoritatii elevilor decat fotograma unui moment plasat la finalul
    clasei a 12-a, evidentiata prin examene de 3 ore date in conditii exceptionale de stres care pot afecta concentrarea imediata, implicit rezultatul dar si sanatatea ulterioara.
    Tari ca Anglia, Franta, Belgia, Olanda nu inseamna ca apreciaza mai putin generatia 2020 daca le-au echivalat examenele ci ca pretuiesc mai mult viata si sanatatea si isi dovedesc solidaritatea cu nevoile generatiei acesteia. Multi absolventi romani, care se vor lupta cu pandemia de dragul examenului, si vor merge la studii in strainatate (daca vor apuca), ii vor intalni pe acei elevi carora li s-au echivalat studiile si vor lucra de la egal la egal, fara sa conteze cum au obtinut diploma. Avantajul clar e al lor, al tuturor celor care au pus viata pe primul plan.

    1. De ce compari sisteme de învățământ care sunt ani lumina de România?
      E irelevant
      Du-te informează-te mai bine cum sta treaba la ei.

  7. Felicitari, Antonia!
    Mi-ar fi placut sa te am eleva. Ne-am fi certat in fiecare zi, dar in mod constructiv si fiecare dintre noi ar fi avut ceva de castigat.
    Imi place cum gandestii si mai ales cum pui problema.
    Nu te lasa intimidata de ce zic gurile rele.
    Iti doresc succes in tot ce faci!
    Bravo tie si familiei care te-a educat!
    Cu stima,
    Un profesor.

  8. Bravo Antonia, esti un model pentru generatia ta, cu tineri ca si tine se asigura viitorul acestei tari nu cu lichele care cersesc diplome.

  9. După părerea mea, domnișoara Antonia nu are dreptul să decidă în numele tuturor. Dacă s-ar fi făcut un sondaj în rândul elevilor de clasa a 12-a, și majoritatea ar fi dorit să dea examenul, da, putea să spună că vorbește în numele tuturor elevilor, pentru că fie că vrem sau nu, minoritatea se supune majorității . Fiecare elev are dreptul să decidă pentru viitorul său. Suntem stat democratic, am renunțat la totalitarism acum ceva timp. Afirma domnișoara Antonia, că nota acestui examen certifică nivelul nostru de cunoștințe. Ce certifică mai exact? Cât de “roboți” suntem? Pentru că, să fim serioși, memorarea unor comentarii nu cred că arată cât de inteligenți suntem. Spuneți că vă dezavantajează mediile unor materii în afara celor de examen, dar se poate face media strict cu notele de la materiile de examen . Și îmi e greu să cred că cei care în mod normal nu învață și nu ar fi intrat niciodată în examen, au medii mari la aceste materii. Haideți să lăsăm aceste orgolii inutile, și să ne gândim la sănătatea noastră psihică în primul rând, dar și fizică. Ne asumăm niște riscuri pentru care statul nu este pregătit. Dacă tot avem școală online, inspirându-ne de la celelalte țări (în contextul în care există o grămadă de elevi care nici măcar nu au energie electrică) de ce să ne încăpățânăm? Chiar și fondatoarea acestui examen a decis anularea, și cred că era mai bine pregătiă să asigure sănătatea și integritatea elevilor. Ce vrem să demonstrăm? Că în România se poate și altor țări le-a fost prea frică? Așteptăm răspunsuri oficiale, și sper din tot sufletul ca cineva să se gândească mai mult la binele nostru și mai puțin la imaginea lor politică

  10. Oare de ce nu publicati toate comentariile (ma refer la cele fara insulte, dar care aduc critici dure la adresa domnisoarei Pup si a domnului Cristache)?
    Foarte frumos sa acuzati emisiunea lui Gadea de ceea ce practicati dumneavoastra…

  11. Cu tot respectul pentru opinia dvs, apreciez mult postarea acestei eleve.
    Virusul este pretextul renunțării. Și nu renunță niciodată cei buni, pentru că a fi bun implică să fii un luptător. Renunță doar cei care nu au ce pierde sau nu au fost educați de părinți pentru viața reală. Să înțeleg că tinerii cu vârste cuprinse între 15-20 de ani au stat doar izolați, in casă? Părinții lor nu au mers la muncă, la cumpărături? Atunci din ce trăiesc??? Nu o fi ajuns tehnologia informației la toți, dar materia s- a predat la școală! Deși, am văzut uneori tineri cu haine uzate dar cu telefonul scump în mână.
    Insistă pentru anularea examenelor doar cei nepregătiți sau, mai rău, cei nepregătiți pentru viață.

    Mă aștept la un răspuns dur însă îmi asum riscul.

    1. Am fost un elev bun, am luat bacalaureatul cu o nota peste noua. Stii ce as fi ales in astfel de conditii? Sa nu dau examenul. Asa ca mai lasa-ma cu ideile cum ca doar cei ce nu au invatat nu vor examen. E sanatatea mea si a celor dragi in joc, fix de examenul ala nu mai puteam eu daca eram eleva. Mai si ganditi, oameni buni!

    2. Nu înțeleg de ce considerați că doar elevii care nu învață nu-și doresc să dea bacalaureatul. Fiica mea a terminat clasele 9-12 cu media 9,70 și pe ea pt. că vrea să dea la medicină nota de la bacalaureat nu o ajută doar îi răpește din timpul de învățat pt. admitere. Anul acesta este unul diferit acești copii trebuie să stea 3 ore cu masca pe față ca să susțină un examen in conditii de stres, căldură. Ce se v a întâmpla dacă unii dintre ei se vor îmbolnăvi in timpul acestui examen și din această cauză nu v a putea susține examenul de admitere pt. care se pregătesc de foarte mult timp și care după parerea mea este important. Nu era mai bine dacă se renunța in acest an la examenul de bacalaureat in schimb la toate facultățile să se organizeze admiterea pe bază de examen nu după diploma de bacalaureat ca acum.

  12. Are multa dreptate aceasta eleva. Nu poti anula bacalaureatul si sa pui egalitate intre elevii care chiar invata si stiu ce vor cu cei care vor sa fenteze scoala. Nimeni nu face o separare intre elevii din colegiile de renume si cei multi din liceele tehnologice. La cele mai multe din aceste licee profesorii sunt martiri deoarece nu pot sa-si desfasoare lectiile datorita atitudinii refractare a celor mai multi dintre elevi. Nimeni nu spune adevarul de frica sa nu ramana fara ore.
    De asemenea nu sunt de acord cand se spune ca in cazul eliminarii bacalaureatului vor fi avantajate facultatile private. Nu, vor fi avantajate facultatile de stat care a marit numarul de locuri cu taxa, astfel ca la unele sunt cu mult mai multe locuri la taxa decat locurile la buget. Si pentru ca romanii sunt pentru facultatile de stat, atunci se pune problema, ce fel de facultati sunt acestea: de stat sau private? La ora actuala facultatile private abia ca mai rezista. Salariile profesorilor sunt foarte mici comparativ cu cei de la “stat”. Deci… pentru cine se vrea anularea bacalaureatului? Ce tip de facultati au renuntat la admitere?

  13. Dragă Antonia, te întreb pe baza cărei statistici susții că elevii au avut acces la internet în mod echitabil? Pe baza cărui raport afirmi că s-a realizat digitalizarea învățământului în această perioadă? Statisticile și rapoartele pe care le-ai primit de la minister, transmise de ISJ-uri și cosmetizate de directori pentru că în statistici și rapoarte “oficiale” trebuie să stăm bine? Consider că era necesar să realizați la nivel de CNE o statistică reală dar din păcate nici măcar aici, între voi copii și elevi, nici la acest nivel nu există echitate și egalitate de șanse. Când vei ajunge politician să nu te miri când o să fi disprețuită de cei din generația ta (care nu este generația Covid) sunt doar cei pe care îi disprețuiești tu acum.

  14. bineinteles, pentru elevii care 4 ani de liceu nu au depus efortul de a-si mentine notele intr-o linie decenta de varf, echivalarea suna ca un vis urat. 🙂

  15. Domnisoara e doar parerea ta. Aseara cand ai fost in direct ai vazut ce vor elevii pe care se spune ca ii reprezinti.pana si un copil care a terminat cu 10 pe linie vrea anularea examenului. Stii cat valoreaza diploma? Nu te va intreba nimeni cu ce nota ai luat bacul iar daca se anuleaza nu iti ia nimic din munca ta de elev. Iti vor fi date note din ce ai invatat, note care le-ai luat pe merit sau poate din burta ti-au fost date asa cum ai afirmat ca se dau note. In alte tari unde s-au anulat examenele crezi ca acei copii sunt inferiori? Nu, sunt si vor ramane sanatosi nu vor fi generatia de sacrificiu si nu este nevoie sa demonstreze nimic nimanui.

    1. Inainte de a va da cu parerea asigurati va ca tema subiectului va priveste si ca va incadrati la categoria de elev de clasa a12a, pentru ca despre asta este vorba despre elevii de clasa a 12 a. Daca nu va incadrati, nu va dati cu parerea mai ales daca nu vi s a cerut si timpul in care ati dat dumneavoastra bacul este trecut 🙂 si in al doilea rand invatati sa vorbiti corect gramatical 😉

    2. Unde i-ai vazut pe aia? La Latrina 3?
      Copilul “cu 10” se va duce la toamna la facultate sau va sta ascuns, sa-i aduca posta diploma de facultate? Cu care sa faca ce? Sa lucreze de acasa?

      1. Adica sa intelegem ca cetatenii altor tari europene sunt mai prosti ca acest copil plin de aroganta? Adica milioane de oameni si-au pierdut locurile de munca pt a nu fi expusi pe ceca nevazut..dar ne trezim noi ca vrem sa obligam tinerii la expunerea unui pericol pt parerea unei eleve..🤔🤔..daca votul majoritar a fost de trei o mai mare pt anulare oarea nu ne putem conforma votului majoritar…?Ne asumam aceat risc sa obligam elevii sa mearga la scoala? Daca unii nu vor sa se expuna acestui pericol?1

    3. O doamna/domnișoara nici nu știu cum sa ma adresez, dar nu asta contează, sunt un student in anul 1, care a fost pierde vara in anii de liceu, chiul după chiul, note de 5, dacă ar fii fost aceasta situație anul trecut, tot nu as fii de-acord cu anularea examenului, deoarece, deși am avut medii de 5 in liceu la materiile de bac, media examenului a demonstrat contrariul a ceea ce am arătat in liceu, nu vreau sa Menționez nota, dar va asigur ca nu e un 6 la limita sau undeva in mijlocul “turmei”, sistemul de învățământ e la pământ, am preferat sa merg la cafele in liceu decât sa îmi aud profesorii cum citesc dintr-o carte și ma obliga sa scriu după dictare, m-am pregătit singur acasa.. dacă susțineți un sistem de învățământ bazat pe “pile”, pe cine da mai mult pe sub mâneca, înseamnă ca nu dispuneți de o părere proprie pentru copilul Dvs, sau pentru dvs, consider ca faceți parte din majoritatea votanților ce își dau dreptul la vot pe 1 litru de ulei, un kg de făina și exemplele pot continua. Cel puțin eu, ma gândesc ca și mulți alți elevi, nu mai vrem, ne-am saturat ca cel mai important sistem pe lângă cel de sănătate sa fie corupt, deoarece in scoli se pun bazele viitorilor parlamentari, viitorii lideri de țara, nu mai vreau sa nu merg la vot, deoarece pur și simplu nu am pe cine sa votez pentru ca toți sunt la fel, pentru mine, ceea ce ați exprimat aici, este o aberație, in loc sa va informați in privința virusului, care este unul minor fata de adevăratele boli/virusuri, care au avut un impact asupra omenirii și preferați sa ascultați o televiziune corupta, care face emisiuni pe baza “cine plătește mai mult pentru un vot in plus”, dați-mi voie sa îmi pierd tot respectul pentru oamenii ca dvs.

      *semnat un student din anul 1!

  16. Pentru ca acest Bacalaureat nu va fi dat in aceleasi conditii ca cele anterioare, deja s a scos partea orala si parti din materie; oricum va veti numi “generatia covid” si reforma din invatamant nu va incepe cu acest Bacalaureat dat in conditii care pun in pericol sanatatea voastra si a familiilor voastre…

  17. Domnișoara cea războinica sa își aducă supraveghetori de acasă.
    Profesorii nu sunt obligați sa își riște sănătatea în timpul unor examene cărora în mod clar, trei sferturi din populație le doresc anularea.

  18. Nu știu și nici nu mă interesează cine este această domnișoară Antonia Pup dar am văzut și auzit, este o agramata, atât ea cât și așa zisul “Președinte” al unei obscure organizații.

  19. Draga Antonia
    Ești visătoare și superficială. Discursul tău e contradictoriu
    și conține “eventuale opinii” care ar putea fi exprimate referindu-se la generația voastră și pe care refuzi sa le accepți.
    NU vezi riscul real al situației, risc pe care alte state nu l-au pus la îndoială și nici nu l-au negociat ci au luat masuri excepționale pentru situații excepționale.
    Ce importanta mai are nota de la bac dacă prețul acesteia ar putea fi contaminarea ta sau a membrilor familiei tale?

  20. Sunt parinte al unui elev de clasa a XIIa care a muncit in ultimii doi ani enorm pentru a sustine examenul de bacalaureat si pentru a putea frecventa o facultate buna. Mediile din clasele aIXa- aXIIa la materiile de bac nu reflecta acest efort, nu numai in cazul copilului meu, ci si in cazul majoritatii clasei, pentru ca au avut sansa sa intalneasca profesori care considera ca numai profesorul este de nota 10. Ca ei sunt foarte multi elevi in Romania, supraevaluati sau subevaluati. Este nedrept, in contextul in care majoritatea facultatilor au publicat metodologiile de admitere cu accent pe rezultatele de la bac, acesti copii sa fie defavorizati pentru ca o multime foarte vocala nu considera importanta evaluarea competentelor si pentru ca ne paralizeaza frica. Depinde de parinti, copii si profesori ca aceasta generatie sa aiba sansa de a fi evaluata corect in acest moment, sustinand examenul.

    1. Doamna si pana la urma urmei, sunteti chiar culmea, chiar si asa, drept, nedrept, dumneavoastra puneti pe primul plan educatia sau sanatatea copilului???

  21. Rectorul Universitatii de Politehnica a spus aseara in direct ca prefera ca studentii sa fie sanatosi decat sa aiba o diploma de bac, avand in vedere ca oricum multe universitati au si alte criterii de admitere ale elevilor.
    Un alt lucru care e adus ca si argument pro pentru sustinerea bacalaureatului anul acesta, in conditiile de acum, este ca cei care nu au reusit sa ia bacul pana acum vor veni sa isi echivaleze diploma, dar se poate pur si simplu sa se clarifice ca doar elevii de clasa a 12 a promotia 2019-2020 pot sa faca acest lucru si atunci vor exista mai multe argumente pro pentru anulare decat contra.
    Nu pot spune ca unii nu exagereaza ideea ca ne putem imbolnavi, dar asta e in principiu pentru ca cei care sunt pentru sustinerea bacului nu accentueaza faptul ca acolo chiar exista sanse foarte mari ca cineva sa se imbolnaveasca si de fapt nu cred ca sunt sanse mici, ci foarte mari.
    Nu cred ca e cazul acum sa fim revolutionari, woke si sa ne mandrim la final ca noi nu am fost generatia Covid 19 pentru ca oricum suntem. Nu sunt pentru labeling, dar noi suntem tot cei care nu am avut absolvire si banchet si etc, Sa nu ma intelegi gresit, nu voiam niciuna din chestiile alea, ci doar sa termin si indiferent daca vom da bacul sau nu, tot generatia Covid vom fi, Antonia. Decat sa ne mandrim la final ca am dat bacul in conditii extreme de stres si pandemie, mai bine il echivalam si nu mai riscam sa imbolnavim pe nimeni: nici cei care vor sa dea admitere, nici cei care sunt bolnavi deja. Si daca o sa moara un elev dupa bac, ce o sa se spuna? A murit pentru o cauza buna? Ca am dat Bac-ul corect? Sigur.
    P.s. Ieri ai spus ca notele sunt date din burta, nu cred asta. Personal cunosc elevi care au fost dezavantajati sau avantajati de profesori uneori, dar notele in mare parte se dau pe merit.
    P.p.s Ca toata lumea sa fie impacata am putea pur si simplu sa propunem ca cei care vor sa echivaleze si cei care nu sa dea bacul pe raspunderea lor si e si corect pentru ca tu alegi in final ce se va intampla cu tine fara a-ti strica viitorul.

    1. O vorba mai veche: decât un savant nebun, mai bine un magar sanatos. Asa ca sanatosi sa fim!
      Si ce va face dl. rector cu studentii “sanatosi”? Va tine ore fata-in-fata sau vor pedomina cei care se caca pe ei de frica si vor sta închisi pâna se mumifica? Si peste 20 de ani va fi cine sa-i plateasca pensia (ca si tie, parinte “îngrijorat”)?
      Traduceti singuri (citez din memorie): Do you think today is bad? Consider that after 20 years this country will be governed by people that benefit homeschooling by day drinkers.

  22. Nu cred că realizezi condițiile în care se va desfășura acest bac, domnișoară! Măsurile ce vor fi luate nu sunt certe, măștile ce trebuiesc distribuite până la data de 1 iunie în licee nu au fost încă cumpărate, acele termometre digitale nu sunt deloc calibrate. Eu îți înțeleg frustrarea că pot lua și cei din generațiile anterioare bacalaureatul pe baza mediilor în cazul în care s-ar întâmpla așa ceva, dar pentru asta există soluții! Așa cum în Franța, Olanda și în alte țări s-a adoptat această măsură, așa o putem adopta și noi! Doamna ministru al educației trebuie doar să declare că doar elevilor din anul școlar 2019-2020 li se va echivala diploma de bac cu mediile din liceu. Și chestia cu stigmatizarea și că vom fi numiți generația COVID-19 datorită faptului că ne-a fost echivalată diploma de bac cu niște medii nu e un fapt concret. În Franța, Olanda și restul țărilor nu a fost nimeni care să se plângă de acest fapt. În schimb, la noi se plâng oamenii că se dorește anularea bacului de frica comentariilor ce vor veni de la celelalte generații. De ce nu se întâmplă așa și afară? Pentru că oamenii de acolo nu sunt la fel de încuiați mintal și nu vor răul celor din neamul lor. Ei nu se bazează pe batjocorirea altora și pe luarea în derâdere a oamenilor din cauza unor imperfecțiuni sau a unor alte motive etnice sau ce țin de aspect. Și dacă din cauza unor proști care vor comenta că noi suntem generația COVID-19, vom sta cu capul în pământ de rușine, atunci eu unul nu mai am nici o speranță pentru țara asta! O situație excepțională cere măsuri excepționale, deci nu văd cu ce ar deranja faptul că în timpul generației noastre a fost altfel.

  23. Este un punct de vedere. Trebuie respectat.
    O alta varianta de rezolvare (hibrida) a situatiei exceptionale actuale ar fi urmatoarea :
    – elevii (doar cei din Promotia 2020 !) sa aiba posibilitatea sa aleaga una din urmatoarele doua optiuni :
    A. Sustinerea examenului de bacalaureat
    sau
    B. Echivalarea mediilor din anii de liceu la materiile de examen

    Toate celelalte promotii anterioare sa aiba doar varianta A.
    Simplu si corect.

    Un parinte

    1. Foarte corect.Bine spuneti. Daca si generatia domnidoarei mai gandeste analitic, eu ma duc sa dau bavalaureatul…a doua oara.

    2. De acord ! Fiul îmi este in an terminal, sincer vă zic îmi fac griji mai mult pentru sănătate! Doar gândul mă sperie că e posibil să fie decese in randul copiilor după examene ((( Și atunci la ce bun va mai fi acea diplomă pentru părinți (( E un risc care nu se merită !!!

    3. Sau, și mai bine, să aleg ce proba să echivalez. Eu îmi doresc anularea și echivalarea probelor, dar am prieteni care consideră ca au fost neîndreptățiți la matematică de ex. Acel copil își poate echivala proba la limba română, respectiv proba la alegere a profilului și să susțină numai examenul la matematică. Iar exemplele pot continua! Mai simplu pentru toată lumea: fiecare alege exact ce și cum, iar organizarea examenelor ar fi considerabil mai simplu de gestionat! În Estonia pot alege dintre echivalare și examen scris, la noi de ce nu? 🙂

    4. Sunt de acord cu dv. Orice se poate. Numai trebuie sa ne punem mintea la contribuție. Și apoi ar fi bine să nu mai fim așa orgoliosi și mândrii, că de asta avem noi romanii de suferit. Cică, suntem generația COVID-19, păi puțin ne pasă domnișoară. Când am fost în necaz ne-a ajutat cineva? Toate țările mari și puternice financiar și economic și – au văzut de necazul lor. Atunci hai sa fim solidari și sa ne vedem de ale noastre. Sănătatea noastră este mai presus de orice. Dl. Marius are perfecta dreptate se poate organiza Bac. Diferențiat. ekevii din anul acesta, promoția 2019-2020 sa aibă posibilitatea de a alege între a da bac-ul și a se face media anilor sau a disciplinelor de bac, iar celelalte promoții sa dea examen. Este variabila cea mai bună. Și apoi cine se alege cu un COVID-19 sa fie norocul lui. Nu are decat sa suporte consecințele. Asta înseamnă mândrie, Domnișoară!

  24. Dacă ar fi să dăm totul pe față, nu e nicio discriminare adusă elevilor care au învătat pentru examenul de Bacalaureat, pentru ca aceștia după spusele profesorilor “sunt elevi model și aleși pentru a da acest examen”. Deci practic media o aveți, notele le aveți, laudele adevărate le veți avea deabia când veți fi la propriul loc de muncă și cand veți fi respectat pentru propria muncă, e vorba doar de un an, nu de 10 sau 15 și asa era nevoie de o catastrofă de genu pentru a deschide lumii ochii despre ce anume se întâmplă în educație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea, despre educația sexuală în școală: Interesul elevilor e să aibă cunoștințe, nu materii în plus. Patru soluții pentru ca elevii să dobândească informațiile necesare despre sexualitate

„Există o confuzie cronică: considerăm că atunci când elevii au nevoie de noi cunoștințe trebuie să creăm și o nouă materie. Este greșit”, spune psihologul Mircea Miclea, profesor și fondatorul…
Vezi articolul

Copiii s-au dezobișnuit să vorbească limba pe care o vorbesc în mod normal la școală, în zonele unde limba vorbită în familie este diferită de limba vorbită la școală, spune Ligia Deca, consilier prezidențial, despre carențele școlii online

„Avem carențe în ceea ce privește capacitatea copiilor de a se integra în medii sociale, de a-și exersa abilitățile care țin de interacțiune socială, emoțională și mai este un aspect…
Vezi articolul
Carti si documente / Foto: Pexels.com

SINTEZĂ Schimbările propuse de guvern prin „ordonanța-trenuleț”, în domeniul educației: dispar prevederi legate de instituții, sunt păstrate amânări-cheie în domeniul social / Guvernul extinde până în septembrie 2025 perioada de punere în aplicare a Legii învățământului preuniversitar

Programul Masa sănătoasă, o serie de măsuri privind organizarea sistemului de învățământ sau a ciclului liceal se schimbă din nou, după ce schimbarea lor fusese propusă în proiectul de OUG…
Vezi articolul

Ultimul for central rămas relevant pentru controlul eticii universitare, Consiliul Național de Etică, tras pe tușă cu ajutorul proiectului unui nou Cod-cadru în domeniu, propus de Ministerul Educației / Documentul stabilește normele de conduită pentru universitari și sancțiunile pentru abateri de la acestea, cu un control diluat asupra comisiilor de etică

Obligațiile personalului didactic și de cercetare din universități, precum și ale conducerii acestora, abaterile de la normele etice și sancțiunile pentru acestea sunt definite generic în proiectul unui „Cod-cadru de…
Vezi articolul