Violeta Dascălu, director de școală, despre posibila amânare a școlii față în față: Se iau hotărâri de pe o zi pe alta, nu se gândește nimeni la consecințe. Bănuiesc că propunerea este legată de alegeri

8.978 de vizualizări
Violeta Dascalu / Foto: Facebook.com
“Nu sună deloc bine” amânarea până pe 1 octombrie a școlii față în față, declară pentru Edupedu.ro unul dintre directorii de școală implicați în viața comunității, Violeta Dascălu. Directoare din anul 2008 a Școlii Generale ”Ferdinand I” din București și premiată de Ambasada SUA pentru curaj, Dascălu atrage atenția că “de când a început pandemia, se iau hotărâri de pe o zi pe alta. Nu se gândește nimeni la consecințe, la ce stres și la ce nehotărâre suntem supuși elevi, părinții și noi”.

Contactată de Edupedu.ro după ce premierul Ludovic Orban a declarat cu doar o săptămână înainte de începerea școlii că sunt discuții ca școlile să înceapă fizic de la 1 octombrie, iar între 14 și 30 septembrie să fie cursuri online, Violeta Dascălu a declarat că “este exclus” ca toate școlile să poată organiza cursuri exclusiv online începând din 14 septembrie.

Rep: Cum sună pentru dumneavoastră, profesor și director implicat în toate achizițiile care trebuie realizate pentru începerea școlii, anunțul făcut de premier cu doar o săptămână înainte de 14 septembrie că totul ar putea fi online?

Violeta Dascălu: Nu sună deloc bine. Tuturor copiilor le e dor de școală. Am aplicat un chestionar și majoritatea părinților își doresc ca cei mici să vină la școală fizic. E dorința mare de a interacționa, de a-și vedea colegii.

Bănuiesc că propunerea este legată de alegeri și probabil că nu vrea să ne încurce pe noi. Este vorba despre siguranța sanitară și școlile sunt centre de votare.

Lucrurile ar trebui foarte clar delimitate, fiecare își are rostul lui în societate. Da, vin alegerile, dar de ce nu au investit într-o platformă națională să fie alegeri cu votul electronic? Doar știau că vin alegerile. Era cea mai bună soluție. Și atunci nu ne mai intersectam cu adulții în clase, să trecem prin tot efortul de dezinfectare, pune cabine, strânge cabine, dezinfectează… e o tevatură foarte mare.

Foarte multe școli de peste tot din lume au început deja, noi suntem cam ultimii. Este și o experiență cu o școală închisă, lucrurile nu sunt simple, și eu mă gândesc cu grijă la aspectul sanitar, pentru că nu știm câți copii reușesc să respecte rutinele sanitare, cu pus mâna pe rechizite. E o provocare mare.

De când a început pandemia, se iau hotărâri de pe o zi pe alta. Nu se gândește nimeni la consecințe, la ce stres și la ce nehotărâre suntem supuși elevi, părinții și noi. Cât de bulversați suntem noi. De la 1 septembrie, facem lecții cu profesorii, pentru că suntem pe niveluri diferite de cunoștințe și abilități și vrem să umblăm toți pe aceleași aplicații, să avem un numitor comun și să nu mai umblăm pe 7 platforme. Să fie un început de an școlar organizat, asumat, nu ca pe perioada pandemiei.

Și am constatat cu stupoare că, la chestionarul pe care l-am trimis părinților elevilor noștri, aceștia au spus că aproape 40% dintre copii au numai telefoane. Drept pentru care am cerut la primărie să achiziționeze tablete. Am trimis necesarul de la noi.

Rep: Pot organiza toate școlile din țară școală exclusiv online de la 14 septembrie, în contextul în care Guvernul a eșuat în a cumpăra tablete pentru copiii din familii defavorizate?

Violeta Dascălu: Este exclus. Știți ce nu au școlile? Cred că mai mult de jumătate nu au internet, nu au rețele funcționale. Nouă în București ne-au cerut să avem 2 rețele, una de siguranță, dar chiar și în București am colegi care nu au rețele performante și unde pică rețeaua. Este o cârpeală.

Rep: Suntem cu o săptămână înainte de începerea școlii și nu avem nici acum Biblioteca Școlară Virtuală promisă. Este nevoie de o platformă cu lecții digitale?

Violeta Dascălu: Absolut. Nu avem abilitățile necesare să creăm lecții noi. Cei care știu sunt puțini. Am cerut furnizori cu care să facem exclusiv design pedagogic. Pentru că noi, acum, nu știm: ce să pun în lecția digitală, cât să pun? Nu există nicio facultate în România care să aibă măcar un modul de pedagogie digitală. Cât? Cum? Esențializarea, desginul, câtă informație dau, cât conținut vizual dau? Cât să constituie un joc, cât evaluare? Câte forme de evaluare am? Nu ai de unde. Fiecare este pe barba lui.

Nu mai știm ce știu copiii, care și-au pierdut rutina și exercițiul învățării.

Rep: Este fezabilă aplicarea pentru elevii de clasa a VIII-a a noii structuri de subiecte la Evaluarea Națională 2021, pe modelul testelor PISA, dacă nici măcar începutul școlii nu va fi față în față?

Violeta Dascălu: Nu este fezabil sub nicio formă. Trebuia să se lucreze cu ei din clasele a VI-a sau mai devreme. Nu poți să îi pui dintr-odată, în clasa a VIII-a, în situația de a avea un examen care are o altă abordare, nu încremenirea de la noi. Noi nu punem accent decât pe informare, nu creăm abilități, și independență, și autonomie în învățare.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Platforma Zoom, larg folosită pentru predarea online, se confruntă cu probleme: a fost interzisă de școlile din New York, de SpaceX, de unele autorități. Fondatorul promite că va fi „reparată”. Ce soluții există pentru a o folosi în continuare, în siguranță

Una dintre aplicațiile a căror utilizare a explodat în criza coronavirusului, atât pentru școala online, cât și pentru munca la distanță, are probleme. Este vorba despre Zoom, pe care mulți…
Vezi articolul

Profesorul Liviu Papadima, despre noile proiecte de planuri-cadru pentru liceu: Ce are de făcut Ministerul Educației este să vină, cât de urgent cu putință, cu o serie de propuneri administrative care să convingă că, de această dată, reforma curriculară va funcționa. Enumăr câteva

Mai multe propuneri administrative pe care Ministerul Educației și Cercetării ar trebui, în opinia profesorului Liviu Papadima, „să convingă că, de această dată, reforma curriculară va funcționa”. Acesta scrie într-un articol…
Vezi articolul

Mentoratul cadrelor didactice – prezentat insistent ca instrument esențial pentru școală, în raportul-diagnostic al OCDE / Propuneri: Profil de competențe și criterii pentru selecția mentorilor, care să beneficieze de formare continuă și de finanțare

„Mentoratul este considerat un instrument esențial pentru modernizarea procesului de predare”, arată raportul-diagnostic al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) referitor la învățământul preuniversitar din România, analiză publicată săptămâna…
Vezi articolul
cărți pentru copii

Patru clase, în fiecare săptămână, merg în altă parte să învețe, pentru că avem nevoie de spațiu în școală. Dacă ideea de a învăța este asociată cu sala de clasă, nu este corect – directoarea Măndița Baias, despre aplicarea pilotării la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din Baia Mare

„Fiind 37 de clase în școala noastră și 31 de săli de clasă, am propus modalitatea de a intra într-un alt sistem de învățare, într-un alt mod de învățare”, a…
Vezi articolul

Directorul Institutului „Elie Wiesel”, Alexandru Florian, despre Nichifor Crainic, ideolog al extremismului interbelic, prezent în manuale și în programa școlară: E nevoie de sincronizarea conținuturilor. Cu ce rămâne elevul? Află la română că X este valoare literară, la Istorie – că același X a promovat valori anti-umane

„Din nefericire, în România nu există o strategie sau politică publică educațională de sincronizare a conținuturilor educaționale”, problemă care trebuie rezolvată de cei care se ocupă de programele școlare, a…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2021 – Mihai Bălună, profesor la Colegiul „Mihai Viteazul” din București, despre subiectele la Matematică: 10.00 nu va fi pe toate drumurile, dar bănuiesc că o să fie multe note în jur de 9.50. Sunt foarte bine calibrate

Subiectele de la Matematică pe care elevii de clasa a VIII-a le-au avut astăzi de rezolvat la Evaluarea Națională 2021 „sunt foarte bine calibrate, sunt întrebări gradate perfect, fără să…
Vezi articolul