60,76% este rata de promovare a concursului național de Titularizare 2020 după rezolvarea contestațiilor

1.685 de vizualizări
Rata de promovare a concursului național de Titularizare
Foto: © Dark1elf | Dreamstime.com

Rata de promovare a concursului de Titularizare 2020 a crescut la 60,76%, cu 2,12% față de cea inițială (58,66%), în urma rezolvării contestațiilor, a transmis Ministerul Educației într-un comunicat de presă. Comparativ, în 2019, după soluționarea contestațiilor, rata de promovare a fost de 48.37%, iar în 2018, de 49.17%.

Anul acesta, numărul total al contestațiilor depuse a fost de 4.181.

În cazul a 4.028 de contestații (96,34%), notele au fost modificate astfel: pentru 2.594 de lucrări contestate, notele inițiale au fost mărite, în timp ce pentru 1.434 de lucrări notele inițiale au fost micșorate.

Situația finală pe note:

  • 244 de candidați (număr ușor modificat în raport cu prima afișare: 239) au obținut nota 10 (zece);
  • 14.789 de candidați au obținut note între 7 și 9,99, restul obținând note sub 7 (șapte).

Pentru absolvenții din promoția curentă, totalul notelor peste 7 (șapte) a crescut cu 1,81% după rezolvarea contestațiilor. Mai exact, 60,19% (58,38% – rata inițială) dintre candidați au obținut note peste 7 (șapte).

În centrele de evaluare au fost notate 24.732 de lucrări, întrucât:

  • 2.145 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei;
  • 32 de candidați au fost eliminați pentru fraudă sau tentative de fraudă;
  • lucrările a 93 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei.

Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2020-2021.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată  în sistemul preuniversitar (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante, publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare, în perioada 12 – 14 august.


1 comment
  1. E normal sa dai continuitate unuia cu 5 si altul din acelasi an, care nu are continuitate dar are nota peste 7, sa ocupe post după ce ia continuitate cel cu 5?Ambii candidați cu examen în același an.
    S-au făcut niste discriminări rar întâlnite anul acesta.
    De ce are prioritate la ocuparea postului cel care are deja post dar a fost titularizat în școală?A dat acelasi examen ca si ceilalți. Si atunci?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Legislativ solicită eliminarea prevederii privind acordarea sporului de doctorat în urma verificării lunare a activității, din proiectul de OUG al Ministerului Finanțelor: Are un caracter arbitrar şi este practic imposibil de realizat

Sporul pentru titlul de doctor ar trebui sa se acorde persoanelor care isi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deţin titlul si care au în fișa postului atribuții care să…
Vezi articolul

Profesoara și lingvista Gabriela Pană Dindelegan: Programele școlare au redus continuu studiul latinei, după cum au eliminat și gramatica din liceu. Modelul altor țări neromanice, ca Anglia sau Germania, care păstrează latina în programa obligatorie, ar trebui să dea de gândit Ministerului Educației

Studiul limbii latine și al gramaticii în școlile din România a suferit o reducere semnificativă în ultimii ani, ceea ce afectează formarea lingvistică și intelectuală a elevilor, avertizează lingvista Gabriela…
Vezi articolul

Organizarea anului școlar pe module este „defectuoasă” și „nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”, este de părere profesorul Cătălin Ciupală: Modulele au fost introduse după ureche, după părerea mea, și nu au fost făcute studii

„Ideea de structurare modulară a anului școlar, după părerea mea, este foarte defectuoasă și nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”, a declarat, pentru Edupedu.ro, profesorul…
Vezi articolul