Alianța Europeană pentru Tehnologia Educației se lansează oficial, cu peste 1.500 de membri din 16 țări. România nu e reprezentată pe lista inițială a participanților

189 de vizualizări
începerea școlii, predare bilingvă
Foto: Pixabay.com
Peste 1.500 de companii din Europa s-au reunit oficial, de marți, în cadrul Alianței Europene pentru Tehnologia Educației (European EdTech Alliance – EEA), organizație ce are drept scop “să ducă la nivel european vocea inovatorilor din domeniul educației”. România nu figurează pe lista inițială a membrilor, ce reunește 23 de asociații din 16 țări europene, conform datelor de pe site-ul organizației.

Fondată acum doi ani și lansată oficial acum, Alianța vine în continuarea eforturilor de asociere lansate anul trecut, în primele faze ale pandemiei Covid-19, de mai mulți actori de pe piața edtech din nordul  Europei. Alianța precizează că este deschisă companiilor care doresc să adere.

În anunțul lansării oficiale, EEA notează: “În perioada dificilă cauzată de pandemia Covid-19, ne-am bazat mult pe munca firmelor noastre de tehnologie a educației, pentru a oferi învățare la distanță. În același timp, inovatorii se confruntă cu numeroase provocări care trebuie abordate, așa încât Europa să poată produce mai multe soluții de înaltă calitate pentru a-i sprijini mai bine pe elevi și pe profesori”.

Potrivit cofondatoarei Svenia Busson, Alianța “va strânge exemple de bună practică și date de impact de la membrii din toată Europa, pentru a oferi dovezi și a milita pentru recunoașterea eficienței și importanței tehnologiilor pentru educație și pentru a crește vizibilitatea soluțiilor europene.

Organizația urmărește să creeze o comunitate care să colaboreze în sensul reducerii barierelor pe care startup-urile în domeniu le întâmpină, așa încât acestea să se poată dezvolta mai ușor la nivel european. Alianța spune că va oferi și cadre de referință privind interoperabilitatea, probleme etice sau accesibilitatea soluțiilor.

Foto: Pixabay.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca: Vedem un fenomen de blocare a efectului Flynn, evoluția scorului de inteligență. Ne gândim că se leagă de împingerea în față a ideologiei care spune că trebuie să mergem mai puțin cu cunoștințele declarative și să împingem mai departe cu partea de skills, abilități. Să nu facem copiii prea nefericiți la școală cu lucruri prea abstracte

„Vedem un fenomen de blocare a efectului Flynn [evoluția scorului de inteligență – N.Red.]. Ne gândim că se leagă de împingerea în față a ideologiei care spune că trebuie să…
Vezi articolul

“Se încearcă o manipulare a opiniei publice” – Vasile Brînzănescu, matematician din conducerea instituției-cheie în verificarea plagiatelor, după declarațiile ministrului Educației, Ligia Deca, referitoare la procesul pierdut de Minister în cazul analizei tezei de doctorat a premierului Nicolae Ciucă

“Manipulare și minciună, două arme ale politicienilor de a justifica orice decizie ilegală și imorală din activitatea lor!” – Așa comentează matematicianul Vasile Brînzănescu, membru în forul care până recent…
Vezi articolul

Greva foamei în fața Ministerului Educației, în semn de protest față de școlile germane care nu respectă legea, tolerate de minister și inspectoratele școlare / Mama unei eleve solicită ca proba de limba maternă de la Bac să fie opțională

Oana Corina Rogojanu, părintele unei eleve în clasa a XII-a de la Colegiul Național „Samuel von Brukenthal” din Sibiu, a intrat în greva foamei marți, 29 aprilie, în fața sediului…
Vezi articolul

Ministerul Educației: În anul școlar 2025-2026, numărul normelor ocupate în regim de plata cu ora a scăzut la jumătate – de la 30.128 la circa 14.500. Instituția transmite că suplinitorii nu au dispărut, dar fără să fie prezentate date despre numărul acestora

Ministerul Educației și Cercetării anunță că numărul normelor ocupate în regim de plata cu ora a scăzut la jumătate, în anul școlar 2025-2026, potrivit unui comunicat de presă. „Suplinitorii nu…
Vezi articolul