Alte 10 universități din România se alătură proiectului Organizației Mondiale a Sănătății, dedicat sănătății mintale și “bunăstării” studenților, coordonat de UBB în România / Datele colectate în perioada 2021-2023 sunt în curs de procesare la Universitatea Harvard

4.373 de vizualizări
Foto: captură UBB
În total, sunt 14 universități din România care s-au alăturat proiectului coordonat de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) în România, aflat sub egida Organizației Mondiale a Sănătății, anunță UBB. Proiectul Universității Harvard a fost implementat în 2021 în România prin UBBMed și inițial erau doar 4 universități incluse. Scopul analizei este de a identifica problemele de sănătate mintală a studenților începând cu intrarea în facultate până la absolvire. UBB a desfășurat deja o primă etapă a analizei de nevoi în perioada 2021-2023, iar datele colectate în această etapă sunt în curs de procesare la Universitatea Harvard.

“Universitățile vor fi implicate în cadrul unei noi etape de analiză de nevoi legate de sănătatea mintală a studenților pe parcursul a trei ani universitariScopul acestei analize ample de nevoi derulată la nivel global este de a identifica problemele de sănătate mintală a studenților începând cu intrarea în facultate până la absolvire.

Studenții care s-au alăturat în acest an acestor comunități academice vor fi invitați să completeze un instrument de evaluare a sănătății mintale dezvoltat de Harvard Medical School, iar respondenții vor fi monitorizați anual până la absolvire”, potrivit unui comunicat de presă.

Care sunt universitățile din cadrul alianței:

Universitatea din București, Universitatea de Medicina și Farmacie ”Carol Davila”, Academia de Studii Economice, Universitatea de Medicina și Farmacie ”Grigore T. Popa” din Iași, Universitatea de Vest, Universitatea Politehnică din Timișoara, Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea din Oradea, Universitatea „Ovidius” din Constanța, Universitatea din Craiova, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Petrol-Gaz din Ploiești și Universitatea de Vest ”Vasile Goldiș” Arad.

UBB a desfășurat deja o primă etapă a analizei de nevoi în perioada 2021-2023, iar datele colectate în această etapă sunt în curs de procesare la Universitatea Harvard și de publicare. Aceste date vor servi ca punct de pornire în dezvoltarea unor strategii și programe de prevenție și intervenție validate științific pentru studenții din cadrul universităților românești, în scopul optimizării sănătății lor mintale cu impact asupra reducerii eșecului/abandonului academic.

Despre proiect

Inițiativa CaringUniversities este, potrivit comunicatului, o colaborare internațională în domeniul sănătății mintale, coordonată la nivel internațional de către Universitatea Harvard. În cadrul proiectului se realizează o evaluare psihologică sistematică a studenților, cu scopul final de a ajuta apoi universitățile să-și optimizeze serviciile de sănătate mintală oferite acestora. 

  • Din comunicatul UBB din 2021, când s-a alăturat proiectului; “Spre exemplu, evaluarea sănătății mintale a studenților care acum sunt în anul I de studiu va fi realizată cu un sistem de evaluare comun la nivel internațional și va implica evaluări multiple pentru a surprinde evoluția lor în timp. Culegerea datelor se va face online, cu instrumente psihologice riguroase, țintind informații despre (1) un spectru larg de tulburări psihice (ex. tulburări depresive, tulburări de anxietate, tulburări legate de abuzul și dependența de substanțe, comportamente și gânduri suicidare, etc.); (2) predispoziții spre tulburări psihice și (3) mijloacele de a stimula studenții să apeleze la servicii de suport psihologic. Apoi, se va putea evalua eficiența unui spectru larg de intervenții psihologie online (inclusiv prin unele studii clinice randomizate) și se vor disemina rezultatele obținute în mediul științific, profesional și al potențialilor beneficiari.”

Inițiativa internațională este organizată prin “consorții de țară”, formate din cercetători de la una sau mai multe universități din aceeași țară. UBB, prin conf. univ dr. Oana David, director al Clinicii Universitare de Psihologie «Babes-Bolyai – PsyTech», este coordonator al rețelei din România.

„UBB, în cadrul programului UBBMed prin Clinica Universitară Babeș-Bolyai ”PsyTech”, a decis în acest an să lărgească alianța națională dedicată sănătății mintale a studenților de la 4 la 14 universități – gândite să reprezinte acum toate regiunile țării -, care au fost invitate să ia parte la proiect. Le mulțumesc că au acceptat invitația, înțelegând astfel atât relevanța științifică majoră a unui astfel de demers, cât și responsabilitatea pentru bunăstarea propriilor studenți. Acest demers face parte din cadrul proiectului „World Mental Health International Student Initiative”, coordonat la nivel internațional de Harvard Medical School și Organizația Mondială a Sănătății, iar la nivel național de UBB. La nivel internațional, consorțiul „World Mental Health International College Student Initiative” este format din universități de prestigiu din 18 țări de pe diferite continente”, a spus Oana David, director al Clinicii Universitare de Psihologie «Babes-Bolyai – PsyTech.

Citește și:
Proiectul CaringUniversities pentru sănătatea mintală a studenților, al Organizației Mondiale a Sănătății și al Universității Harvard, va fi implementat în România de o rețea universitară coordonată de Babeș-Bolyai

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Cîmpeanu: În toate localitățile cu rata de infectare sub 3 la mie, indiferent de rata de vaccinare a personalului din învățământ, școlile și grădinițele vor fi deschise cu prezență fizică de luni – azi sunt 1.724 de localități sub acest prag

În toate localitățile cu rata de infectare sub 3 la mie, indiferent de rata de vaccinare a personalului din învățământ, școlile și grădinițele vor fi deschise cu prezență fizică de…
Vezi articolul

Ce face Suedia pentru a susține digitalizarea educației, pe baza unei strategii naționale “vechi” de 5 ani: un raport de parcurs prezintă unde mai trebuie lucrat pentru ca elevii să capete anumite competențe și arată că pentru directorii de școli digitalizarea necesită atenție continuă

Procedurile de digitalizare în școli introduse într-o strategie națională veche de câțiva ani trebuie completate cu măsuri suplimentare, de parcurs – de la sarcini în plus pentru directorii de școală…
Vezi articolul