ANALIZĂ Unul din trei elevi care a dat Evaluarea Națională în 2018 a avut medii mai mici cu peste 3 puncte la examen, față de media de la clasă. Mediul economic propune schimbarea notării

3.020 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Comparația dintre media obținută de elevii de clasa a VIII-a la examenul de Evaluare Națională din 2018 și media pe care au avut-o la clasă în gimnaziu arată că notarea este destul de mult diferită, potrivit unei analize a Coaliției pentru Dezvoltarea României (CDR). Concret, unul din 3 copii are medii cu peste trei puncte mai mari la clasă față de cele obținute la examen. „Ne păcălim an de an copiii prin notarea de la gimnaziu”, susțin reprezentanții CDR, care au propus modificarea notării de la clasă și eliminarea mediei dein gimnaziu din calculul mediei de admitere la liceu, într-un set de 43 de măsuri pentru educație, pe care le-au înaintat Ministerului Educației.

Rezultatele de la Evaluarea Națională 2018 arată că cei mai mulți copii (peste jumătate – 50,08%) au avut medii mai mici cu 1-3 puncte față de mediile de la clasă, potrivit datelor oficiale, prelucrate de departamentul pentru Educație al CDR. Doar 17% dintre medii sunt asemănătoare, adică au o variație între -1 și 1 punct. Între anii analizați, 2018 este anul cu cel mai mare număr de elevi care au o diferență de peste 3 puncte între media de la clasă și media de la examen.

Diferența între notele de la clasă și notele de la examen este foarte mare. An de an noi păcălim copiii prin notarea de la gimnaziu. Am la clasă un copil cu 7, dar el ia la examen de fapt 4. Este o problemă cu care unii dintre părinți s-au revoltat”, a declarat Măriuca Talpeș, liderl taskforce-ului pe Educație al CDR.

Între propunerile făcute de CDR pentru reformarea sistemului de Educație, există și o serie de recomandări pentru îmbunătățirea evaluării elevilor:

1. Evaluare pentru învățare – revizuirea sistemului de notare prin adoptarea unuia bazat pe feedback, creștere și motivare a elevilor. Nota e formată din 3 aspecte – academic (cunoștințe), efort (abilități) și comportament (atitudini), se propune eliminarea totală a notei la purtare.
2. Standardizarea notării, a evaluării elevilor la clasă: care este nivelul minim de cunoștințe/competențe pe care trebuie să le aibă elevul pentru a trece clasa, la fiecare disciplină?
3. Eliminarea notei de la gimnaziu în calculul mediei de admitere – notele trebuie să reflecte nivelul real al elevului – analfabetismul funcțional trebuie depistat din timp, nu camuflat sub note nejustificate.
4. Toleranta 0 la furt/ copiat – obligatoriu pentru formarea caracterelor.

FOTO: School photo created by freepik – www.freepik.com


2 comments
  1. Cate locuri de munca pune la bataie pentru absolventi mediul economic ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Facultățile de Litere și Limbi străine din țară cer absolvirea masteratului drept condiție pentru ca profesorii să poată preda la liceu, plus un cadru național pentru integrarea AI în predare, după o întâlnire a decanilor și prodecanilor la Sibiu – DOCUMENT

Decani și prodecani din facultățile de litere din țară propun modificarea legii care permite predarea în liceu doar cu diplomă de licență și pregătire psihopedagogică, fără masterat în domeniu, și…
Vezi articolul

Liga Studenților din Iași acuză Facultățile de Drept de ipocrizie: „își construiesc o imagine falsă de apărătoare ale eticii academice” prin solidarizarea cu decizia Universității din București de a exmatricula 45 de studenți

Facultățile de Drept din mai multe universități din țară sunt acuzate de Liga Studenților din Iași, printr-un comunicat emis luni, că încearcă să își construiască o „imagine falsă de apărătoare…
Vezi articolul

Biblioteca Școlară Virtuală, proiect de 40 de milioane de euro, va avea lecții și resurse doar pentru gimnaziu, majoritatea fiind “reciclate“ din AeL sau proiecte mai vechi ale Ministerului Educației. Cosmin Mălureanu, fondatorul uneia dintre companiile câștigătoare ale licitației: Biblioteca virtuală trebuie să fie gata peste 1 an și jumătate

Companiile care au câștigat licitația pentru crearea Bibliotecii școlare virtuale au printre sarcini „redezvoltarea unei mari părți din resursele făcute în proiecte educaționale vechi” precum proiectul AeL. Într-un scurt interviu…
Vezi articolul

Ce sunt competențele digitale și cum le evaluează la elevii din clasele I-XII noul sistem gratuit realizat de Brio.ro și UiPath Foundation. Dragoș Iliescu, specialist în psihometrie: Avem un parteneriat strategic pentru construirea unui sistem de testare care să poată fi aplicat gratuit de orice copil, profesor, părinte, școală, Minister VIDEO

„E o provocare serioasă să dezvoltăm un astfel de test – constructul este foarte vast și, în plus, pentru că dorim să dezvoltăm aceste competențe de la clasa I până…
Vezi articolul