Andrei Pleșu, despre scrisoarea celor 100 de intelectuali și reacția lui Sorin Cîmpeanu: “Nu se compară 100 de inși cu performanțe profesionale clare și recunoscute cu 1 ministru” “Despre ei se va mai vorbi și după ce o sumedenie de miniștri actuali vor reintra in anonimat…”

1.751 de vizualizări
Foto: Universitatea din București
“O replică pe măsură ar fi, în acest caz, că nu se compară 100 de inși cu performanțe profesionale clare și recunoscute cu 1 ministru!”, apreciază scriitorul și filosoful Andrei Pleșu într-un articol publicat în Dilema Veche, despre reacția ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, la scrisoarea celor 100 de intelectuali care viza proiectele noilor legi ale educației.

Andrei Pleșu își exprimă scepticismul față de astfel de demersuri, “după experiența ultimilor 30 de ani”. Drept argument, el face trimitere la aprecierile ministrului, potrivit căruia cei 100 ar reprezenta un “grup de interese”, dar și la referirile demnitarului român la numărul mult mai mare de oameni care nu s-au exprimat în același sens cu cei 100 sau care ar beneficia de pe urma legii. În acest sens, el notează:

  • “Autorii scrisorii nu sînt decît un impur „grup de interese”, pus pe subminarea autorității guvernamentale. Ca să nu mai spunem că sînt doar 100! Păi, se compară ei cu cei 3,5 milioane de elevi cărora le este dedicată legea?! O replică pe măsură ar fi, în acest caz, că nu se compară 100 de inși cu performanțe profesionale clare și recunoscute cu 1 ministru!

Andrei Pleșu reafirmă în articolul său (integral aici) că cei 100 de intelectuali sunt, majoritatea, “performeri în plan cultural și administrativ, pe care nu-i poți evacua atît de nonșalant, atunci cînd te contrazic”. Și concluzionează: “Despre ei se va mai vorbi și după ce o sumedenie de miniștri actuali vor reintra în anonimat…”.


2 comments
  1. Frontule, frontule las-o jos ca macane!

    „Scriitorul Andrei Pleşu anunţă că se retrage din viaţa publică, explicând faptul că acesta este un gest de consecvenţă din partea sa, după ce a constatat că în cercetarea ştiinţifică în institutele de studii avansate a început să prevaleze corectitudinea politică.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Gabriel Vrînceanu, șeful serviciului Curriculum din Minister, despre noile planuri-cadru pentru liceu: Școala va avea o provocare de a găsi soluții pentru organizarea orelor cu elevi de la clase diferite / Implementarea CDEOȘ este obligatorie, se poate desfășura cu elevi din clase diferite și poate fi implementată modular

Gabriel Vrînceanu, șeful serviciului de Dezvoltare Curriculum, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că școala va avea o provocare de a găsi soluții pentru organizarea orelor cu elevi…
Vezi articolul

OFICIAL Tipurile de calificări profesionale de nivelurile 3 și 4 ale Cadrului național al calificărilor la filiera tehnologică și învățământ profesional, pentru anul școlar 2025-2026 

Începând cu anul școlar 2025-2026, unitățile de învățământ profesional și tehnic autorizate/acreditate pot școlariza elevi la toate calificările stabilite prin Ordinul privind tipurile de calificări profesionale de nivelurile 3 și…
Vezi articolul

Zeci de profesori și specialiști în drept, alături de reprezentanți ai societății civile, solicită înființarea unei comisii parlamentare comune pentru revizuirea Constituției: „Este necesară o dezbatere chibzuită, fundamentată științific și transparentă”

Cadre didactice, specialiști și pasionați de drept constituțional, precum și reprezentanți ai societății civile din România le solicită, printr-un apel public, parlamentarilor să ia în considerare înfiinţarea unei Comisii speciale…
Vezi articolul

Concursul Național de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici” 2025, pentru elevii de la Științe ale naturii și Tehnologic. Subiectele și baremele de notare de la etapele locală din București și județeană

Subiectele și baremele de notare la Concursul Național de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici” (CNMAAH) 2025 – etapa locală și etapa județeană, pentru elevii de la specializarea Științe ale naturii –…
Vezi articolul