Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal – Vasile Dâncu, senator PSD

8.235 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ar trebui ca profesorii să poată să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă, în școală, astfel să construim o alternativă la sistemul paralel de meditații, în sistemul formal, a declarat senatorul PSD Vasile Dâncu la prezentarea studiului “Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?“, realizat de IRES și Societatea Academică din România, lansat joi, 3 iunie.

“La sistemul paralel ar trebui să construim o alternativă în sistemul formal. Profesorii de exemplu se poate să normeze lecții de meditații cu elevii lor în afara orarului de clasă. Acesta este un lucru care ar trebui făcut, uneori se face asta la școală dar fără să fie normate, probabil”, a spus Dâncu, subliniind că trebuie legiferate asemenea acțiuni.

Dâncu este membru în Comisia pentru Învățământ a Senatului României.

Vasile Dâncu: “Să legiferăm, în mod special poate, realizarea unor întreprinderi de pregătire extrașcolară. Nu trebuie să lăsăm lucrurile astea la întâmplare. Lituania mi se pare că are un sistem de profesori free-lancer, o lege care permite profesorului să lucreze în sistemul free-lancer, de aceea cred că am putea avea și noi, nici pe noi nu ne încurcă acest lucru. Cred că ar trebui să ajutăm la crearea de centre educaționale private care pot fi acreditate de ARACIP, de exemplu.

Pentru elevii din mediul rural ar trebui să găsim niște posibilități. Se pot primi vouchere, de exemplu, pentru pregătirea în afara școlii, cu condiția să avem niște centre educaționale alternative la acest lucru. Pentru familiile sărace ar trebui făcut asta și lucrul acesta se poate dovedi printr-un dosar social.

Reorganizarea sistemului de învățământ din varianta asta hibrid. Are Mircea Miclea o propunere interesantă, care ține de dezvoltarea unor platforme educaționale naționale, care să fie coordonate de minister, în care să fie lecții model făcute de cei mai buni profesori, să aibă o alternativă mereu elevul, pentru că de multe ori familia și elevul nu sunt mulțumiți de profesorii lor, dar a avea o asemenea alternativă pentru învățământ hibrid – acest lucru s-ar putea face.

Cred că ar trebui să luăm ideea asta de educație remedială să-i găsim un sens, nu numai declarații politice pe care le face din când în când un ministru sau altul, ar trebui să-i dăm o formă importantă pentru că după ce vedem rezultatele la testele PISA ar trebui să ne gândim la educație remedială și aici educația remedială s-ar întâlni cu acest gen de meditație privată, de pregătire individualizată a elevului, pentru că nu toți elevii sunt la fel și este nevoie de pregătire diferențiată. Chiar dacă asta este foarte scump.

Aș spune că avem nevoie și de centre educaționale în mediul rural, organizarea unor centre, cât mai multe în centrele de comună cred că ar fi o soluție”, a mai spus Vasile Dâncu.

Matematica este disciplina la care fac meditație cei mai mulți elevi, potrivit studiului IRES și Societatea Academică din România. Motivul principal, invocat de părinți, pentru care aceștia își trimit copiii la meditații este acela că elevii nu înțeleg lecțiile de la școală. Studiul mai arată că circa o treime dintre elevii claselor V-XII fac meditații, iar părinții lor plătesc, în medie, 300 de lei pe lună.

Foto: gov.ro


3 comments
  1. Gratis, oricum la cum merg lucrurile cu inghetarea salariilor o sa ajungem din nou sa fim platiti cu salariul minim. Dupa guvernarea Boc de dreapta cei noi din sistem erau platit aproape la nivel de salariu minim. Poate se trezesc sindicatele!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu: Am eliminat pragul de vaccinare a personalului de 60% / Omicron afectează și persoanele vaccinate, a fost necesară schimbarea strategiei cu privire la modul de funcționare a școlilor / Totul se judecă la nivel de județ de acum înainte

Ministrul Educației a anunțat la B1TV că a fost eliminat în această seară, prin hotărâre CNSU, după două luni de funcționare, pragul de vaccinare impus pentru personalul din învățământ, de…
Vezi articolul

Cîmpeanu nuanțează afirmațiile despre profesorii nevaccinați care ar putea preda doar online: Am primit aceste întrebări de la părinți din ce în ce mai mult / Este o ipoteză. Vreți să ascundem sub preș?

Mai mulți părinți i-au transmis ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, că ar prefera ca profesorii care nu sunt vaccinați să nu predea fizic, ci doar online pentru a evita infectarea copiilor,…
Vezi articolul

Peste 3.400 de profesori necalificați pentru disciplina pe care o predau vor intra la ore în acest an școlar, anunță Ligia Deca / Ministra dă asigurări că „cineva va intra la clasă” mai ales în mediul rural, unde sunt „situații dificile” la găsirea profesorilor de științe

Sunt peste 3.400 de profesori necalificați pentru disciplina care o predau și care vor intra la ore din 11 septembrie, a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca, la conferința de presă…
Vezi articolul

Mihaela Bucşa, profesoară de Fizică, la Școala Sânpetru, Brașov: În toate discuțiile cu copiii, noi le-am spus așa – voi învățați, folosiți acest timp pe care îl câștigați în favoarea voastră, astfel încât rezultatul la evaluare, atunci când ea se va da, să fie unul favorabil vouă

„Suntem dispuși să facem grevă până când vom fi auziți, până când ceea ce cerem se va rezolva. În toate discuțiile cu copiii, am spus așa: voi învățați, folosiți acest…
Vezi articolul

Profesorii care au creat un motor de inteligența artificială pentru limba română, despre “următorul nivel” al predării digitale. “Adaptive learning va ușura foarte mult munca profesorilor și a părinților” – Răzvan Bologa, profesor la Cibernetică

Școala a migrat online, în contextul pandemiei, și a debutat în noua ipostază mai ales cu elemente de conferințe web. “E nevoie să meargă mai departe și să ajungă la…
Vezi articolul