Asociația Elevilor din Constanța critică „incapacitatea și dezinteresul” ministrului Ligia Deca, în asigurarea unui sistem educaţional „funcţional şi calitativ”, după rezultatele PISA 2022 / Elevii îi solicită demisia

1.271 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Asociația Elevilor din Constanța (AEC) solicită ministrului Ligia Deca demisia de onoare „în urma dovedirii incapacităţii şi dezinteresului în asigurarea unui sistem educaţional funcţional şi calitativ”. Într-un comunicat de presă, Asociația Elevilor din Constanța motivează cererea subliniind rezultatele testării PISA 2022, care plasează România pe penultimele locuri la toate cele 3 evaluări principale. De asemenea, AEC mai spune că România este pe ultimul loc și în „Monitorul Educaţiei şi Formării”, un raport anual întocmit de Comisia Europeană, despre care a scris Edupedu.ro.

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) solicită demisia ministrului Educaţiei, Ligia Deca, „în urma clasării României pe ultimele locuri în rapoartele europene ce privesc calitatea educaţiei”, potrivit unui comunicat de presă.

„În rândul ţărilor din Uniunea Europeană ce au participat la testare, România se clasează pe penultimul loc, fiind înaintea Bulgariei. La nivel general, ţara noastră apare pe locul 45 din 81 de ţări şi teritorii participante.

România înregistrează un regres semnificativ faţă de anii trecuţi. Ţara noastră se află la un nivel similar cu Serbia şi Grecia, făcând parte din a treia categorie, cea a statelor cu rezultate sub media OECD.

Solicităm demisia de onoare a actualului ministru al Educaţiei în urma dovedirii incapacităţii şi dezinteresului în asigurarea unui sistem educaţional funcţional şi calitativ”, scrie AEC.

Nu doar rezultatele testării PISA 2022 sunt aduse în discuție de AEC, ci și raportul „Monitorul Educaţiei şi Formării”, un raport anual întocmit de Comisia Europeană, despre care a scris Edupedu.ro. Potrivit documentului, România este pe ultima poziție la aproape toți indicatorii care măsoară calitatea și importanța Educației în Uniunea Europeană, potrivit ediției 2023 a Monitorului Educației și Formării. 

„Din cauza unui sistem educaţional şubred, mulţi dintre copiii români nu sunt daţi la grădiniţă, părăsesc şcoala de mici, nu au competenţe suficiente pentru a fi consideraţi alfabetizaţi funcţional, iar adulţii se opresc din a mai învăţa pe parcursul vieţii lor”, potrivit comunicatului de presă AEC.

Citește și:
Rezultatele PISA 2022 la Matematică: Penultima țară din Uniunea Europeană, în scădere cu 2 puncte față de testarea din 2018 și al treilea cel mai slab rezultat din istoria testării internaționale standardizate în România
BREAKING PISA 2022 România – penultima în UE și pe locurile 45-48 din 81 de țări și teritorii din lume, la cele trei evaluări principale: matematică, științe, citire / Aproape de 3 ori mai puțini elevi de top și de 2 ori mai mulți elevi sub pragul alfabetismului funcțional, față de media OCDE
Ligia Deca, despre rezultatele PISA 2022: Trebuie să creștem de la 5 la 7 elevi din 10 care să demonstreze competențe cel puțin minime la lectură, științe și matematică / Una dintre soluțiile ministrei: Testarea online periodică a nivelului de alfabetizare funcțională


3 comments
  1. Dragi copii felicitari pt.asta,dar credeti ca acesti politruci au onoare patriotism,bun simt?.Au niste venituri grase si se fac ca lucreaza pt.educatie,habar nu au ce e in sist.de invatamint.

  2. Felicitari elevilor. Aceasta aeriana, propulsata de la fel aerianul Iohanis, trebuie sa plece. Ma indoiesc insa ca are onoarea de a pleca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Invitat să semneze un proiect de lege care elimină renunțarea voluntară la titlul de doctor din Legea Educației, măsură introdusă chiar de el în 2014, Sorin Cîmpeanu a ezitat: Vom citi, vom analiza și vom semna, după ce vom înțelege

Întrebat în cadrul audierii dacă semnează un proiect de lege inițiat de USR, cu privire la interzicerea renunțării voluntare la titlul de doctor, ministrul Educației a răspuns că are nevoie…
Vezi articolul

Peste 20% din elevii din ciclul primar, din mediul rural, fac învățământ simultan, adică ore cu elevi din alte clase, mai mari sau mai mici, potrivit datelor Ministerului Educației / Peste 100.000 de elevi din toată țara învață în regim simultan, în acest an școlar

Peste 100.000 de elevi învață în regim simultan, în anul școlar 2023-2024, potrivit datelor Ministerului Educației, transmise la solicitarea Edupedu.ro. Concret, este vorba despre 102.153 de elevi de clasele primare…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Subiectele și baremele de corectare de la Titularizare 2023 – Învățători au fost publicate. Utilizarea tehnologiei în comunicare, subiect la metodica predării Limbii române

Subiectele și baremele de la Titularizare 2023 pentru profesorii de învățământ primar au fost publicate de Ministerul Educației la ora 15:00. Proba scrisă a concursului național a avut loc între…
Vezi articolul