Evaluare clasa a VI-a 2019: Modele de subiecte la Limba și comunicare, Matematică și Științe ale Naturii

31.646 de vizualizări
Admiterea la liceu, simularea Evaluării Naționale
Foto: Pixabay.com
Evaluarea națională a elevilor la clasa a VI-a începe miercuri, 22 mai, cu testarea la Limbă și comunicare. Proba durează 60 de minute și cuprinde Limba română și prima Limbă modernă învățată în școală. Elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale vor da examen și la limba maternă. Rezultatele de la aceste evaluări nu se trec în catalog; scopul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a copilului către un anumit tip de liceu.

Evaluarea națională de la finalul clasei a VI-a se susține de către toți copiii; concret, elevii sunt evaluați prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. Rezultatele evaluărilor trebuie să fie folosite pentru construirea de către profesori a unor planuri individualizate de învățare pentru elevii la care identifică anumite lacune, precum și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.

Calendar Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019
  • 22 mai 2019: Limba și comunicare
  • 23 mai 2019: Matematică și Științe ale Naturii
Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019

Limba și comunicare – Limba engleză

 

 

 

Limbă și comunicare – Franceză
Limbă și comunicare – Germană
Limbă și comunicare – Italiană
Limbă și comunicare – Spaniolă
Matematică și Științe ale Naturii
Vezi aici toate modelele de teste, precum și subiectele din anii trecuți
Ce spune Legea Educației despre evaluarea de la finalul clasei a VI-a:

Art. 74 – (4) La finalul clasei a VI-a, toate școlile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinarelimbă și comunicare, matematică și științe. Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării și planurile individualizate de învățare se comunică părinților elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.

Informații de background – Ce se întâmplă cu rezultatele

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către învățător, care trebuie să îi spună acestuia și cum anume să lucreze pe timpul vacanței de vară cu cel mic, pentru a acoperi eventualele lacune.

Scopul evaluării de la clasa a VI-a este de a vedea în ce măsură copiii și-au însușit informațiile prevăzute în programa școlară, dar și de a le da o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale care le-ar fi cele mai potrivite.

Deși se desfășoară la nivel național de 4 ani, aceste evaluări sunt extrem de slab folosite și comunicate de către Ministerul Educației: instituția nu a format profesorii astfel încât aceștia să aibă în mod concret seturi de exerciții, de îndrumări pe care să le dea părinților pentru a lucra cu copiii acasă pe timpul vacanței de vară, nu a realizat nici până la această oră un model național de portofoliu educațional în care aceste rezultate trebuie trecute – conform legii educației în vigoare din 2011, nu a făcut publică niciodată semnificația rezultatelor la nivel macro.

Un alt semn al indiferenței cu care Ministerul tratează evaluările de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a stă chiar în modelele de subiecte publicate acum de instituție: sunt subiectele propriu-zise de anii trecuți. Nici un efort de realizare a unor modele noi.

Ghid despre Evaluarea la clasa a VI-a:

Brosura Evaluare Clasa VI

Citește și:

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Conducerea Ministerului Educației interzice „prin orice mijloace” filmarea și fotografierea în incintă. Dacă jandarmii găsesc asupra salariaților bunuri nejustificate anunță directorul

Ministerul Educației are un nou regulament privind accesul și circulația în instituție, unul care interzice fotografierea și filmarea în incintă, potrivit unor documente obținute de Edupedu.ro. Este vorba despre adresele…
Vezi articolul

Emilia Șercan îl acuză pe profesorul Virgil Iordache de la Universitatea din București că dorește anchetarea ei în Comisia de Etică, după ce jurnalista a criticat decizia în cazul Bode a Consiliului Național de Etică, unde el este membru / Iordache: Eu nu doresc asta

Jurnalista Emilia Șercan, care e și lector în cadrul Universității din București, scrie, miercuri, pe Facebook că Virgil Iordache, profesor al universității și membru al Consiliului Național de Etică (CNECSDTI),…
Vezi articolul

Cele mai frecvente întrebări ale școlilor, primăriilor și Consiliilor Județene legate de apelul de un miliard de euro pentru dotarea laboratoarelor de informatică și de științe, a cabinetelor școlare și a claselor cu mobilier și răspunsurile Ministerului Educației

“Analiza de nevoi din 2022 a școlilor acoperă doar parțial obiectul apelului de proiecte pentru ‘dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar’. De aceea…
Vezi articolul

Informare trimisă de sindicate către angajații aflați în grevă generală, cu situația actuală a revendicărilor negociate și cu promisiunile guvernanților – document

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au transmis în teritoriu situația actuală a revendicărilor negociate și promisiunile guvernanților, potrivit unui document consultat de Edupedu.ro.…
Vezi articolul