AUR, afirmații scandaloase: Istoria Holocaustului, o temă minoră ridicată la rangul de materie / O acțiune sistematică de subminare a calității învățământului din România

1.375 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
AUR susține, într-un comunicat de presă, că istoria Holocaustului și educația sexuală reprezintă ”teme minore” care au fost ridicate la rangul de materii, în ceea ce califică a fi drept o ”acțiune sistematică de subminare a calității învățământului din România”, informează G4Media.ro.

„Alianţa pentru Unirea Românilor atrage atenţia asupra faptului că, în ultimii ani, se constată o acţiune sistematică de subminare a calităţii învăţământului din România prin ridicarea la rangul de “materii” a unor teme minore sau care pot face obiectul unor simple lecţii în cadrul materiilor existente (ex. educaţie sexuală, istoria Holocaustului etc.), în paralel cu reducerea importanţei acordate materiilor fundamentale pentru formarea noilor generaţii: ştiinţele exacte, Limba şi literatura română, Istoria naţională”, se arată în comunicat.

Nu este prima ieșire care trădează simpatiile neolegionare și negaționiste ale liderilor AUR, partid care l-a susținut pentru funcția de premier pe Călin Georgescu, un simpatizant declarat al lui Ion Antonescu și Corneliu Zelea Codreanu.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.
Citește și: AUR solicită ministrului Educației să includă Limba Română, Istoria și Engleza în lista olimpiadelor școlare / Aş vrea să cred că eliminarea Limbii române şi a Istoriei din cadrul olimpiadelor şcolare este doar o scăpare, spune George Simion

3 comments
  1. A respinge o materie impusă forțat prin lege, poate inoportună in contextul educațional românesc, nu e extremism.

    A respinge unități de învățare despre Holocaust integrate in anumite discipline( cea mai optimă soluție) este poate imoral dar nu neapărat extremist.

    Etichetarea forțată a unui partid si politizarea unei discipline școlare nu va aduce decât efectul opus.
    Victimizarea partidului respectiv și creșterea numărului de simpatizanți.

    Ideea că sistemul educațional românesc trebuie sa devină un exemplu de bune practici prosemit nu cred că aduce niciun avantaj politic, ba chiar poate atrage dușmani ai țării de care nu avem nevoie.

  2. Nu este nimic scandalos legat de aceste afirmatii.
    Holocaustul reprezinta o perioada foarte scurta de mai putin de 5 ani.
    Acesti ani sunt foarte discutabili chiar si in cazul tarii noastre iar in contextul in care programa din cadrul materiilor mult mai importante precum matematica, limba romana sau chiar istoria in sine sunt cu totul invechite, pare o imbecilitate totata ca “holocaustul” sa devina o intreaga materie in sistemul nostru de invatamant; asta pe langa faptul ca nu am mai auzit de alta tara in care sa existe asa ceva.

    Din nou, prioritatile partidelor de la putere si mai ales cele ale lui Campeanu nu sunt aliniate deloc cu cele ale tarii

  3. Nu este nimic neolegionar și negaționist in a te opune promovării unor noi materii, in condițiile in care există foarte puțin timp pentru materiile de bază din școală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Marian Preda

Marian Preda, rectorul Universității din București: Într-o bună măsură România își carantinează viitorul prin închiderea școlilor/ Cred că ne-am carantinat viitorul din anii 1990, când am lăsat școala să fie controlată politic și să fie centrată pe profesori

Măsura închiderii școlilor reprezintă pentru România o carantinare a viitorului său, dar ceea ce vedem acum este doar o continuare a unui declin în Educație care a început în anii…
Vezi articolul

Mircea Cărtărescu: Eu aș prefera să nu fiu în manuale ca autor. Pentru că dacă ești în manuale, devii plicticos. Dacă nu ești în manual, vei fi citit pe sub bancă, vei fi citit clandestin. Iar eu cred că așa se citește cu adevărat

Literatura din manualele de Limba și literatura română este una ruralistă, care are valoare, însă „nepotrivită cu tinerii de astăzi”, spune Mircea Cărtărescu. Scriitorul este de părere că odată intrat…
Vezi articolul

Povestea demisiei președintelui Universității Stanford: acuzații de fraudă și manipularea imaginilor și primul premiu George Polk pentru jurnalism pentru un ziar condus de studenți de la care a pornit ancheta. Raportul, însă, îl exonerează pe Tessier-Lavigne de toate acuzațiile

Marc Tessier-Lavigne, președintele Universității Stanford, a fost acuzat că a manipulat datele și imaginile din mai multe articole științifice la care a fost coautor sau pe care le-a coordonat, publicate…
Vezi articolul