Lumea profesorilor, văzută de copii: Profesori de informatică ce nu îi duc în laborator ‘fiindcă-l strică’, care dictează pagini întregi despre tastaturi

2.547 de vizualizări
“Mi se rupe sufletul când îmi scriu copiii că au profesori care-și evaluează elevii pe lecții care încă nu au fost predate de ei, ca ‘să-i învețe minte’ pentru comportamentul neadecvat… și le pun 3 în catalog. Sau că pornesc o avalanșă de jigniri la adresa elevilor pentru că ‘au îndrăznit să bea apă fără să spună’, ori pentru că ‘nu au cerut voie să arunce la coșul de gunoi’”. Mărturia vine de la Mina Gălii, profesor care predă în școli din medii defavorizate, în cadrul programului Teach for Romania.

Absolventă a Facultății de Cibernetică, astăzi profesor din vocație, Mina Gălii scrie pe contul său de Facebook despre situația din școlile în care a predat și despre mesajele pe care le primește de la foștii săi elevi.

Se face că am fost înlocuită în școlile în care am predat (abia după vreo lună de la începerea școlii, apropo, fiindcă cine vrea normă în învățământ împărțită pe 3 materii ori pe o materie și 4-5 școli? Domnule ministru, ă, ă? Stai, că n-avem nici de-ăsta) de oameni de care eram sigură că ar fi avut parte în locul meu, anul trecut.

Profesori de informatică ce nu își duc copiii niciodată în laborator ‘fiindcă-l strică’, care dictează pagini întregi despre tastaturi, mouși ș.a.m.d. și care se împiedică de vechituri, fiindcă nu le scrie la manual despre filmulețe pe YouTube, vloguri sau alte lucruri din lumea prezentă a tehnologiei și care fac fascinația puștilor. (…motiv pentru care eu mi-am permis să țopăi prin programă, să ating cam tot ce era de atins și să fac muuulte alte lucruri pe lângă, precum vlogging, discuții despre viitor, inteligență artificială, realitate augmentată ș.a.m.d.)”, relatează Mina Gălii.

Subiectul care face, însă, tema postării, este moartea pasiunii. Mi se rupe sufletul când îmi scriu copiii că au profesori care-și evaluează elevii pe lecții care încă nu au fost predate de ei, ca ‘să-i învețe minte’ pentru comportamentul neadecvat… și le pun 3 în catalog. Sau că pornesc o avalanșă de jigniri la adresa elevilor pentru că „au îndrăznit să bea apă fără să spună”, ori pentru că ‘nu au cerut voie să arunce la coșul de gunoi’”, notează profesoara.

Aceasta adaugă că știe “bine că profesorii aceștia vor fi subiect de conversație, râs și amintire peste vreo câțiva ani pentru elevii lor dar, până atunci, se produc efecte mult mai dureroase, atât macro, dar și (mai ales) micro. Ce copil întreg la cap o să-și mai dorească să învețe despre calculatoare, să vrea să desfacă unul ori să învețe să scrie cod când are în față niște oameni care știu toate astea (sau unele), dar asemenea cărora nu vrea să fie nicicând, nici prin cea mai fină asociere?

Mi-am învățat elevii să se organizeze în mai multe clase și să protesteze pentru practicile astea aberante în fața direcțiunii. Dacă-s consecvenți, se poate să se rezolve problema evaluării sau a orei în laborator, însă cum rămâne cu mentalitățile? Cum rămâne cu ele, cu onoarea de a te retrage când știi că un loc nu e despre tine (de profesori zic) și cu pasiunea copiilor pentru învățare?“, încheie Mina Gălii.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENTE Ghidurile remediale pentru profesori, pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut, au fost publicate parțial de Ministerul Educației

Câteva din ghidurile metodologice numite “repere” pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut au fost publicate de Ministerul Educației pe site-ul educatiacontinua.edu.ro. Documentele sunt structurate diferit pentru fiecare disciplină,…
Vezi articolul

Măndița Baias, profesor de fizică, despre scenariul învățării exclusiv online, din toamnă: E nevoie ca directorul școlii să imprime ritmul de lucru, să încurajeze colegii să experimenteze, să găsească oamenii “locomotivă”

Opinie semnată de Măndița Baias, profesor de fizică la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” și la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare: Cursuri exclusiv online În cele ce urmează voi încerca…
Vezi articolul

ANALIZĂ Paradoxul cadourilor pentru educatoare și profesori la privat, explicat de un psiholog și un antropolog. De unde vine febra cadourilor dezbătute pe Whatsapp?

Câți bani punem pentru doamna și ce luăm? “Atențiile” pentru profesori și educatoare monopolizează zilele acestea discuțiile dintre părinți, pe grupurile de Whatsapp. Iar febra strânsului de bani pentru profesori…
Vezi articolul