Bacalaureat 2019. Peste 30% din candidații din București și-au echivalat examenul de limbă străină

345 de vizualizări
Etapa specială a Bacalaureatului
Sursă foto: Pixabay.com
Din totalul de 14.638 de candidați înscriși la proba de competențe lingvistice de la Bacalaureat 2019, 33,83% (adică 4.952 de absolvenți de liceu) și-au echivalat deja examenul cu o diplomă de limbă străină, a transmis Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB).

Cei mai mulți candidați care s-au înscris la proba de competențe lingvistice au ales limba engleză. Este vorba de 13.384 de absolvenți de studii liceale la zi, dintre care 4.282 (32%) și-au echivalat examenul cu o diplomă de Cambridge, Ielts sau Toefl.

De asemenea, tot la proba de engleză s-au mai înscris 183 de candidați de la învățământul seral și 317 de absolvenți de studii liceale cu frecvență redusă. Dintre aceștia, 108 (59%), respectiv 148 (46,69%) și-au echivalat examenul.

A doua opțiune este franceza, la care s-au înscris 475 de absolvenți de studii liceale la zi. Dintre aceștia, 280 (58,95%) și-au echivalat examenul cu o diplomă de limba franceză.

Pe locul trei este limba spaniolă, pentru care au optat 104 candidați, dintre care 35 (33,65) și-au echivalat proba de limbă.

La germană sunt înscriși 77 de candidați, dintre care 61 (79,22%) au echivalat proba cu un examen de limbă germană.

Mai sunt 53 de candidați la limba italiană, dintre care 15 (28,3%) și-au echivalat examenul, și 5 candidați care au optat pentru proba de japoneză, 8 la portugheză, 5 la rusă, 4 la chineză și 3 la turcă.

De asemenea, la proba de competențe digitale s-au înscris, în total, 14.638 de candidați, dintre care 5.049 (34,49%) au examenul deja echivalat.

Foto: Pixabay


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Copiii se simt singuri și izolați la școală, profesorii nu îi întreabă și nu discută cu ei despre problemele personale, spune Alina Sava, expert în Educație al Băncii Mondiale. Diriginții vor avea rol central în programul de reducere a abandonului școlar, vor fi formați să devină „coacher” pentru clasele lor și vor introduce date în SIIIR pentru care vor fi plătiți

„Copiii, când au fost întrebați dacă discută despre problemele lor personale cu cineva din școală, ei au spus că nu, ceea ce este foarte greu. Ne-am dat seama că ei…
Vezi articolul