BREAKING România obține locul 27 la Olimpiada Internațională de Matematică 2021, cu trei medalii de argint și două de bronz, în competiția dominată de China, Rusia și Coreea de Sud / Descarcă subiectele de la olimpiada internațională de matematică

6.908 vizualizări
Foto: © Nontapan Nuntasiri | Dreamstime.com
Elevii români participanți la Olimpiada Internațională de Matematică au obținut anul acesta trei medalii de argint, două de bronz și o mențiune, a declarat pentru Edupedu.ro profesorul universitar Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice. Astfel, România s-a clasat pe locul 27 pe națiuni din 107 țări participante, a mai precizat Gologan. România a ocupat locul 15 anul trecut, poziția 17 la IMO 2019, poziția 33 la IMO 2018, poziția 22 la IMO 2017, poziția 20 la IMO 2016. De remarcat că România și-a înnoit lotul olimpic, la competiția de anul acesta participând elevi de clasele a IX-a și a X-a.

Câștigătorii de anul acesta sunt: un elev de la Colegiul Național “Tudor Vianu” din București și cinci elevi de la Liceul Internațional de Informatică, școală particulară, unde există clase speciale de antrenament pentru cei mai talentați tineri matematicieni. Ei sunt:

  • David-Andrei Anghel – argint
  • Andrei Moldovan – argint
  • Diana Țolu – argint
  • Andrei-Giovani Chiriță (Colegiul Național “Tudor Vianu” din București) – bronz
  • Radu-Andrei Lecoiu – bronz
  • Robert Dragomirescu – mențiune

Olimpiada Internațională de Matematică a avut loc în Rusia, la St. Petersburg anul acesta, între 14 și 24 iulie. China a fost pe primul loc, urmată de Rusia, Coreea de Sud, SUA, Canada, Ucraina, Israel, Italia, Taiwan și Marea Britanie pe primele 10 locuri. România se află după Franța și înainte de Iran.

Mai jos, clasificările:

Foto: © Nontapan Nuntasiri | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
România obține la Olimpiada Internațională de Matematică 2020 cele mai bune rezultate din ultimii 5 ani: locul 15 pe națiuni, în competiția dominată de China, Rusia și SUA / Descarcă subiectele de la internaționala de matematică
Cum arată subiectele din 1987 și ’88 pe care Nicușor Dan le-a rezolvat la Olimpiada Internațională de Matematică, unde a obținut 2 medalii de aur “pur”. Radu Gologan: Nicușor a avut la OIM câteva soluții foarte originale

7 comments
  1. @BogdanEnescu Dl. Gologan nu o mai “conduce” echipa de 4 ani, dar dvs rămâneți eternul său susținător. Sper că nu am fost “răutăcios”.

  2. Interesant este ca atunci cand Romania era in timpul lui ceașcă, adica similar cu Rusia, China, Coreea de Sud, era pe loc fruntas la OI de Matematica, abundand medaliile de aur.
    Invatamantul in acele vremuri era de un nivel ridicat. Niciodata nu se va repeta.

      1. O conduce prin reprezentanti! Asa cum bea sampanie clasa muncitoare!
        Frontule, frontule, las-o jos ca macane!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sala de detenție în școli. Trebuie să definim foarte bine ce înseamnă acest comportament necorespunzător al copilului, spune Mihaela Ștefan, fostă șefă a inspectoratului școlar București: Ce se întâmplă cu materia pe care elevul o pierde în tot acest timp?

“Trebuie definit ce înseamnă acest comportament necorespunzător al copilului”, (n.red în urma căruia poate fi trimis în sala de detenție), a spus Mihaela Ștefan, fost inspector general ISMB București, la…
Vezi articolul

Anca Vasiliu, cercetătoare premiată de Academia Franceză pentru Filosofie în 2022: A face doctorat în Franța este un lux / În momentul în care îl începi, știi că ai în fața ta cel puțin 10 ani de muncă / Dacă plagiezi, ești exclus și nu te mai poți prezenta niciodată cu o lucrare

A face un doctorat în Franța “este un lux” și presupune înainte de toate “un concurs extrem de dificil” pentru accesul la o bursă sau un contract doctoral, spune în…
Vezi articolul

DOCUMENT Ultima zi în care școlile-pilot din proiectul de testare a metodologiei de monitorizare a segregării școlare mai pot completa chestionarul prin care să spună ce a mers și ce nu în această privință

Luni, 9 octombrie, este ultima zi în care școlile incluse pentru testarea pe teren a metodologiei de monitorizare a segregării școlare pot completa chestionarul, potrivit unei adrese a Ministerului Educației.…
Vezi articolul