CALENDAR Transferul profesorilor itineranți și de sprijin de la școli la CJRAE/CMBRAE se face de la 1 septembrie 2025 / Directorii școlilor verifică studiile acestora și întocmesc listele în mai puțin de o zi, până pe 7 februarie

4.435 de vizualizări
Profesorii itineranți și de sprijin vor fi transferați către centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, CJRAE/CMBRAE de la 1 septembrie 2025, conform calendarului aprobat prin ordin de ministru. Directorii școlilor verifică studiile acestora și întocmesc listele până pe 7 februarie, adică au la dispoziție o zi de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial. În articol găsiți și Modele de decizii de repartizare pe posturi în CJRAE/CMBRAE, care pot fi descărcate.
  • Numărul elevilor cu CES din școlile din România aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, în timp ce numărul profesorilor de sprijin este ținut de Ministerul Educației cu mult sub standardul legal. În timp ce în județul Galați, unui profesor de sprijin îi revin 140 de elevi, doar într-un singur județ acesta este conform legii, după cum a relatat Edupedu.ro.

Transferul profesorilor itineranți și de sprijin era stabilit pentru 1 ianuarie 2025, conform regulamentului de organizare și funcționare al CJRAE/CMBRAE.

Ministerul a modificat regulamentul CJRAE, la solicitarea celor două federații reprezentative din învățământul preuniversitar, prin ordinul Nr. 3.134, publicat în Monitorul Oficial pe 30 ianuarie și a stabilit ca transferul profesorilor itineranți și de sprijin din școlile de masă și speciale la CJRAE/CMBRAE se va face după un calendar stabilit de Ministerul Educației.

Transferul efectiv al profesorilor itineranți și de sprijin de la școli la CJRAE/CMBRAE, cu încheierea noilor contracte de muncă și emiterea deciziilor de încadrare, se va face de la 1 septembrie 2025, conform calendarului și procedurii de transfer, aprobate printr-un ordin de ministru.

De menționat că înainte de transferul propriu-zis, conducerea școlilor va verifica studiile profesorilor itineranți și de sprijin și posturile care sunt ocupate de cadre didactice care nu au specializări în concordanță cu Centralizatorul devin vacante începând cu data de 1 septembrie 2025, potrivit procedurii.

Calendar transfer profesori itineranți și de sprijin
  1. Până pe 7 februarie 2025 – Directorii școlilor verifică studiile profesorilor itineranți și de sprijin, întocmesc listele și le transmit inspectoratelor pentru aprobare.
  2. Până pe 10 februarie 2025 – Inspectoratele școlare verifică listele primite și aprobă situația finală a posturilor.
  3. 11-14 februarie 2025 – Inspectoratele școlare revizuiesc statele de funcții ale unităților de învățământ și ale CJRAE/CMBRAE.
  4. 17-21 februarie 2025 – CJRAE/CMBRAE includ posturile în proiectul de încadrare a personalului didactic pentru anul școlar 2025-2026. Inspectorul școlar general emite deciziile de repartizare pe posturi la CJRAE/CMBRAE, începând cu data de 1 septembrie 2025, conform modelelor din anexa
  5. 1 septembrie 2025 – Transferul efectiv al profesorilor itineranți și de sprijin de la școli la CJRAE/CMBRAE, cu încheierea noilor contracte de muncă și emiterea deciziilor de încadrare.

Procedura de transfer a posturilor de profesor itinerant și de sprijin

Verificarea studiilor profesorilor itineranți și de sprijin și întocmirea listei, până la data de 7 februarie 2025

La nivelul fiecărei unități de învățământ în care sunt încadrați profesori itineranți și de sprijin, conducerea unității de învățământ verifică studiile acestora finalizate cu diplomă, raportat la prevederile Centralizatorului privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, precum și probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în vigoare, denumit în continuare Centralizator, precum și modalitățile de angajare a acestora, conform Art. 3. 

După efectuarea acestor verificări, conducerea unității de învățământ întocmește lista profesorilor itineranți și de sprijin cu precizarea specializării/specializărilor conform studiilor finalizate cu diplomă, limbii de predare, a modalității de angajare a acestora și a locației în care aceștia desfășoară activitatea, după cum urmează:

a) profesori titulari, angajați pe perioadă nedeterminată, cu specializări în concordanță cu Centralizatorul;
b) profesori titulari, angajați pe perioadă nedeterminată, care nu au specializări în concordanță cu Centralizatorul;
c) profesori titulari, angajați pe perioadă nedeterminată, care în anul școlar 2024-2025 au catedra rezervată sau sunt detașați la cerere, detașați în interesul învățământului ori detașați în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată în alte unități de învățământ sau în cadrul aceleiași unități de învățământ pe alte posturi didactice/catedre;
d) profesori titulari detașați în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată din alte unități de învățământ ori din cadrul aceleiași unități de învățământ de pe alte posturi didactice/catedre;
e) profesori titulari detașați la cerere sau în interesul învățământului din alte unități de învățământ ori din cadrul aceleiași unități de învățământ de pe alte posturi didactice/catedre;
f) profesori debutanți repartizați pe posturi publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau în baza prevederilor art. 253 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, angajați pe perioadă determinată;
g) profesori angajați pe durata de viabilitate a postului;
h) profesori calificați, cu studii corespunzătoare postului în concordanță cu Centralizatorul, angajați pe perioadă determinată de cel mult un an școlar;
i) profesori calificați, cu studii corespunzătoare postului în concordanță cu Centralizatorul, angajați în regim de plată cu ora;
j) profesori fără studii corespunzătoare postului, angajați pe perioadă determinată.

Lista profesorilor itineranți și de sprijin întocmită conform prevederilor de mai sus se prezintă spre validare consiliului de administrație al unității de învățământ.

Inspectoratele școlare verifică și aprobă listele cu profesorii itineranți și de sprijin și posturile ocupate de aceștia – 10 februarie 2025

(1) „Directorii unităților de învățământ în care sunt încadrați profesori itineranți și de sprijin înaintează către ISJ/ISMB listele cu profesorii itineranți și de sprijin și posturile ocupate de aceștia, însoțite de copii ale următoarelor documente certificate la nivelul unităților de învățământ:

a) documentele de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;

b) diplomele de studii, foile matricole/anexele la diplomele de studii, certificatele de absolvire a programelor de formare psihopedagogică, certificatele de dobândire a definitivării în învățământ sau a gradelor didactice;

c) copii ale actelor doveditoare în situația schimbării numelui, dacă este cazul;

(2) Comisia județeană/a municipiului București de mobilitate a personalului didactic de predare verifică situațiile transmise de unitățile de învățământ, conform alin. (1), și întocmește situația finală, centralizată la nivel județean/nivelul municipiului București, a posturilor de profesor itinerant și de sprijin și a personalului didactic de predare încadrat pe aceste posturi, pe care o prezintă spre aprobare consiliului de administrație al ISJ/ISMB, în data de 10 februarie 2025, conform Art. 4.

Inspectoratele școlare revizuiesc statele de funcții ale unităților de învățământ și ale CJRAE/CMBRAE – 11-14 februarie 2025

(1) „În vederea realizării transferului posturilor de profesor itinerant și de sprijin și preluarea personalului didactic de predare încadrat pe aceste posturi către CIRAE/CMBRAE, începând cu data de 1 septembrie 2025, la nivelul ISJ/ISMB și CIRAE/CMBRAE au loc următoarele activități, conform Art. 5:

a) revizuirea de către ISJ/ISMB a statelor de funcții ale unităților de învățământ, începând cu data de 1 septembrie 2025, prin diminuarea numărului total de posturi cu numărul corespunzător posturilor de profesor itinerant și de sprijin;

b) revizuirea de către ISJ/ISMB a statelor de funcții ale CIRAE/CMBRAE, începând cu data de 1 septembrie 2025, prin suplimentarea numărului total de posturi cu numărul corespunzător posturilor de profesor itinerant și de sprijin existente la nivel județean/nivelul municipiului București;

c) stabilirea de către ISJ/ISMB, în colaborare cu conducerea CIRAE/CMBRAE, a cabinetelor pentru furnizarea serviciilor de sprijin și repartizarea posturilor de profesor itinerant și de sprijin pe cabinete.

(2) Posturile de profesor itinerant și de sprijin ocupate de cadre didactice titulare care nu au specializări în concordanță cu Centralizatorul sau prin detașare în interesul învățământului ori la cerere, cele ocupate de cadre didactice angajate pe perioadă determinată de cel mult un an școlar, precum și cele ocupate de cadre didactice angajate în regim de plată cu ora devin vacante începând cu data de 1 septembrie 2025.

(3) Activitățile prevăzute la alin. (1) și (2) se derulează în perioada 11-14 februarie 2025.

Inspectorul școlar general emite deciziile de repartizare pe posturi la CJRAE/CMBRAE, începând cu data de 1 septembrie 2025, conform modelelor din procedură  – 17-21 februarie 2025

(4) „Directorii CJRAE/CMBRAE includ în proiectul de încadrare a personalului didactic de predare pentru anul școlar 2025-2026:

a) posturile de profesor itinerant și de sprijin ocupate cu personal didactic de predare: titular cu specializări în concordanță cu Centralizatorul, angajat pe durata viabilității postului, debutant repartizat pe posturi publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau în baza prevederilor art. 253 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;

b) posturile de profesor itinerant și de sprijin rezervate;

c) posturile de profesor itinerant și de sprijin vacante.

(5) În proiectul de încadrare a personalului didactic de predare, posturile didactice de predare din cadrul CJRAE/CMBRAE, precum și cele aferente cabinetelor de consiliere psihopedagogică, cabinetelor logopedice și a cabinetelor pentru furnizarea serviciilor de sprijin nu se fracționează.

(6) Inspectorul școlar general emite deciziile de repartizare pe posturi la CJRAE/CMBRAE, începând cu data de 1 septembrie 2025, conform modelelor din anexa care face parte integrantă din prezenta Procedură, pentru cadrele didactice titulare, angajate pe durata viabilității postului și debutante repartizate pe posturi publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau în baza prevederilor art. 253 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, încadrate pe posturi de profesor itinerant și de sprijin, ca urmare a transferului acestor posturi din unitățile de învățământ către CIRAE/CMBRAE, cu precizarea unității/unităților de învățământ în care funcționează cabinetul pentru furnizarea serviciilor de sprijin.

(7) Activitățile prevăzute la alin. (4)-(6) se derulează în perioada 17-21 februarie 2025.

(8) În baza deciziilor emise de inspectorul școlar general, începând cu data de 1 septembrie 2025, directorii unităților de învățământ în care sunt încadrați profesori itineranți și de sprijin încetează contractele individuale de muncă ale cadrelor didactice încadrate pe posturi de profesor itinerant și de sprijin, conform alin. (6), iar directorii CJRAE/CMBRAE încheie contracte individuale de muncă pentru aceste cadre didactice, întocmesc fișele de post aferente, emit decizii de încadrare, în conformitate cu prevederile art. 207 alin. (4) lit. i) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare, iar, dacă este cazul, emit și decizii de rezervare a postului didactic pentru cadrele didactice titulare .

Dispoziții tranzitorii și finale privind transferul profesorilor itineranți și de sprijin

Art. 6 „Cadrele didactice încadrate pe posturi de profesor itinerant și de sprijin își continuă activitatea în unitățile de învățământ în care sunt angajate până la data de 31 august 2025 sau, după caz, până la finalizarea cursurilor anului școlar 2024-2025 ori până la revenirea titularului la post.

Art. 7 (1) Situația cadrelor didactice titulare pe posturi de profesor itinerant și de sprijin detașate în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată și a cadrelor didactice titulare pe posturi de profesor itinerant și de sprijin care nu au specializări în concordanță cu Centralizatorul se soluționează pe parcursul etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2025-2026.

(2) Posturile de profesor itinerant și de sprijin vacante/rezervate și mobilitatea profesorilor itineranți și de sprijin pe parcursul etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2025-2026 se gestionează la nivelul ISJ/ISMB și CJRAE/CMBRAE, care emite avizele, acordurile, acordurile de principiu și alte documente necesare pentru profesorii itineranți și de sprijin aferente etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare.

(3) Posturile didactice de predare vacante/rezervate din cadrul CJRAE/CMBRAE, precum și cele aferente cabinetelor de consiliere psihopedagogică, cabinetelor logopedice și a cabinetelor pentru furnizarea serviciilor de sprijin, care se publică în vederea ocupării etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar, nu se fracționează.

DOCUMENT Ordinul ministrului educației și cercetării Nr. 3.215 – Procedura și Calendarul privind transferul posturilor de profesor itinerant și de sprijin și preluarea personalului didactic de predare încadrat pe posturi de profesor itinerant și de sprijin din unitățile de învățământ de stat/centrele școlare de educație incluzivă la centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională
DOCUMENT Ordin Nr. 3.134 pentru modificarea și completarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a centrelor județene/al municipiului București de resurse și asistență educațională, aprobat prin Ordinul ministrului educației nr. 5.701/2024 
Citește și:
Profesorii de sprijin și itineranți vor fi transferați de la școli la centrele de asistență educațională după un calendar stabilit de Ministerul Educației. Simion Hăncescu, FSLI: Nu se va mai face începând de la 1 ianuarie 2025
Improvizație la Ministerul Educației. Instituția stabilește prin ordin de ministru nivelul salariului pentru directorii adjuncți ai CJRAE, deși funcția nu se regăsește în anexa Hotărârii cu salariile directorilor
OFICIAL Un consilier școlar la cel mult 500 de elevi. Noul regulament de funcționare a Centrelor de resurse și asistență educațională a fost aprobat


3 comments
  1. >> Directorii școlilor verifică studiile acestora și întocmesc listele în mai puțin de o zi, până pe 7 februarie

    Cred ca nu stiti cum se fac lucrurile in Romania. Pana sa verifice studiile s-a declansat o dosariada cu sina, din timp. Toti profii de sprijin au cotrobait dupa documente si au adus un dosar cu sina la scoala.

    Abia dupa asta se face o comparatie cu centralizatorul astfel incat un absolvent de la spatii verzi sa nu poata continua ca si cum ar fi studiat psihopedagogie speciala decat daca a facut si el acolo un curs in plus sau are un master de psihopedagogie speciala.
    Iar comparatia asta s-a facut deja la inceputul saptamanii.

    Este randul inspectoratului acum sa invarta hartiile acum pana le ametesc.

  2. Ca si cum nu s-ar intampla nimic, ca si cum profii de sprijin si sindicatul nu ar trimite memorii peste memorii dinozaurilor de la minister, continua transferul la CMBRAE / CJRAE. Alte masuri de reforma nu exista.

    Comisia de la CMBRAE face ce stie mai bine adica adanceste haosul si elibereaza certificate CES dupa bunul plac in timpul anului scolar in asa fel incat planificarea reusurselor umane sa fie imposibila si inutila. In Bucuresti ne apropiem de 30 copii / prof de sprijin, cu toate ca si anul asta a crescut numarul de profi de sprijin (cf. legii vechi si noi numarul ar trebui sa fie 8-12).

    Pentru economie la buget inspectoratul nu aproba cresteri ale cifrelor de scolarizare in invatamantul special. Cu aceste economii se vor plati probabil pensii speciale, zboruri cu avioane de lux, medicamente pentru smecheri si bonusuri la pensionare.

    David tace malc. Intr-un final glorios numeste un consilier onorific “pe problematica incluziunii”. Ce sa vezi, consilierul “pe problematica incluziunii” in loc sa vorbeasca despre integrare si incluziune e mai interesat de planurile cadru (Mirabela Amarandei-Duminică, consilier onorific al Ministrului Educației și Cercetării: „Să revizuim, dar să nu schimbăm nimic”: https://www.edupedu.ro/mirabela-amarandei-duminica-consilier-onorific-al-ministrului-educatiei-si-cercetarii-sa-revizuim-dar-sa-nu-schimbam-nimic/), articol de exceptie care il face sa tresara si pe sotul dumneaei, dl. Gelu, pe facebook.

    Tot inainte tovarasi, spre noi culmi ale prostiei si incompetentei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Regatul dac și zeitățile lumii dacice – lecție live de la Sarmizegetusa Regia, joi, 28 octombrie, de la ora 11. Profesorii și copiii pot urmări transmisiunea pe Youtube de acasă

Lecție live de la Sarmizegetusa Regia, capitala regatului dac, despre civilizațiile străvechi și zeitățile lor care personificau soarele, anunță organizatorii proiectului “Educație la Înălțime”. Lecția poate fi urmărită de acasă…
Vezi articolul

Premierul Marcel Ciolacu așteaptă de la Ligia Deca o evaluare a proiectelor prioritare de cămine la nivel național / Cererea vine după incendiul dintr-un cămin al Universității Politehnica din București

Prim-ministrul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrei Educației „o evaluare a proiectelor prioritare de cămine la nivel național”, înaintea ședinței de Guvern. Premierul Ciolacu a făcut trimitere la vizita sa de…
Vezi articolul

Premiul Nobel pentru medicină în 2023, acordat profesorilor Katalin Karikó și Drew Weissman de la Universitatea Pennsylvania / Karikó, profesor și la Universitatea din Szeged, Ungaria, este a 61-a femeie laureată a Premiului Nobel

Profesorii Katalin Kariko și Drew Weissman, pionieri ai vaccinurilor cu ARN mesager care au deschis calea pentru descoperirea vaccinurilor împotriva Covid-19, au primit luni premiul Nobel pentru Medicină, conform G4Media.ro.…
Vezi articolul