Calendarul anului școlar 2024-2025 – proiect / Cursurile încep pe 9 septembrie și se încheie pe 20 iunie, anul va fi împărțit tot în 5 module

739.657 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Ministerul Educației a publicat în consultare proiectul de calendar al anului școlar 2024-2025. Cursurile anului şcolar 2024 – 2025 încep la data de 9 septembrie 2024. Ultima zi de cursuri este pe 20 iunie 2025. Propunerile de modificare/completare pot fi trimise până în data de 10 ianuarie 2024, inclusiv, pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, potrivit instituției. 

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025

Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025. Pentru clasele din învăţământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare.

Calendarul anului școlar 2024-2025 – proiect:

Modulul 1: luni, 9 septembrie 2024 până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024 până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024 până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024 până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025 – până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025 sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București;

Vacanța de schi: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie – 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025 sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025 până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025 până vineri, 20 iunie 2025.

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Programul naţional „Şcoala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 9 septembrie 2024 – 17 aprilie 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite, se arată în proiect.

La clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică și din învăţământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde”, se organizează activităţi de instruire practică urmărind și scopul acestor programe.

La clasele din învăţământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde”, se organizează activităţi de instruire practică, prevede documentul.

Articol în curs de actualizare


23 comments
  1. Afirmati chiar dvs ca multi alti profesori gasesc inutile activitatile din cele 2 saptamani pomenite, ca nu sunt singura.
    Suplimentar, multi parinti prefera sa plece cu copiii in concediu cu copiii oersonali exact in acele saptamani, ca sa se apropie de acestia in alt mod decat de obicei de copii etc etc, cum ati spus.

  2. Parerea mea este ca sapt. atfel si verde sunt destul de educative,adica copii se distreaza,ies din zona de stres cu teste,proiecte,teme,etc.Uneori,unele activitati sunt chiar inutile,dar nu comentez. Ceea ce mi se pare inutil este vacanta de schi,nu prea cred ca are logica.Li se ia copiilor o saptamana din vacanta de vara.In rest,modulele sunt,din propia opinie,destul de bune si noua modalitate de incheierea mediilor la final de modul e chiar utila.Au aparut si cataloagele electronice,si mi se pare o idee perfecta,deoarece parintii pot primi notele direct,asa ca copii nu vor mai putea sa ii mina in legatura cu notele sale.Si nici nu mai pot chiuli de la scoala,deoarece li se pune absenta si parintiii primesc notificare in legatura cu absenta.

  3. Nu contează faptul ca disturba ritmul etc, sau ca profesorii, părinții, elevii chiar au cerut sa fie eliminate aceste”saptamani”.
    Contează ca e o chestie originala, a cărei paternitate poate sa justifice anii de regres real în livatamant numiti ROMANIA EDUCATA, salariile celor din minister ( care sunt tot mai multi si tot mai incompetenti) etc…s.a.m.d….

  4. Lasati vacanta mare din 15.06 pana in 15.09, asa cum o stim cu totii de atatea generatii!!! Eliminati saptamana altfel si scoala verde, sunt absolut inutile. In realitate copiii nu invata nimic cu adevarat in acele saptamani! Cele doua saptamani nu fac decat sa-i rupa pe copii de ritmul de invatare, absolut toti profesorii sunt de acord ca sunt daunatoare copiilor.
    Lasati vacanta mare din 15.06 pana in 15.09, asa cum a fost dintotdeauna!

    1. Da, foarte corect ce spuneti. Copii sunt extrem de bulversati, ne trebuie 1 saptamana DUPA FIECARE MODUL sa ii introducem din nou in atmosfera de invatare si cu 1 saptamana inainte de FIECARE MODUL nu mai poti lucra cu ei. Plus aceste tâmpite saptamani verz, de schi. Prostii, nu ajuta cu nimic.

  5. Lasati vacanta mare din 15.06 pana in 15.09, asa cum o stim cu totii de atatea generatii!!! Eliminati saptamana altfel si scoala verde, sunt absolut inutile. In realitate copiii nu invata nimic cu adevarat in acele saptamani! Cele doua saptamani nu fac decat sa-i rupa pe copii de ritmul de invatare, absolut toti profesorii sunt de acord ca sunt daunatoare copiilor.
    Lasati vacanta mare din 15.06 pana in 15.09, asa cum a fost dintotdeauna!

      1. aia nu gandesc. saptamana altfel e introdusa mai mult ptr profesori educatori sa si justifice salariul . sa stea ei la scoala singuri si sa lase copiii in pace.

  6. Cu totul de acord, SAPTAMANA ALTFEL și cea VERDE sunt nu doar inutile, ci dăunătoare pt ca strica ritmul cursurilor.
    Modulele în locul semestrelor // trimestrelor nu au nici o justificare.
    Suplimentar, lipsa mediilor (inclusiv la PURTARE) la sfarsit de …ceva, în timpul anului scolar, e lipsita de logica și morala. D.p.d.v. al părerii profesorilor despre MODULE nu s-a făcut nici un sondaj.
    Nici alte justificari/ modele din alte sisteme de învățământ pt aceste MODULE nu exista…sau nu le știm noi.

    1. Evident! . Nu gasesc aici o gandire proprie, pt ca daca exista, va dadeati seama ca in acele doua saptamani puteti sa va apropiati de copii (saptamana altfel) avand activitati care sa infrumuseteze procesul de educatie (si asa greoi si complicat) iar in saptamana verde, aveti „N” instrumente de a-i invata pe copii despre mediul inconjurator. Vad extrem de multi colegi cadre didactice care chiar isi trimit copiii acasa in timpul acestor doua saptamani. Daca dumneavoastra nu valorificati timpul petrecut la scoala, de ce ar face-o un elev?

  7. Săptămânile Altfel și Verde trebuie eliminate. Sunt inutile, pierdere de timp. Faceți un sondaj să vedeți câți profesori, câți elevi și câți părinți le consideră utile. O să aveți surpriza să constatați că doar Ministerul Educației și le dorește, nimeni altcineva. Activități „altfel” cu copiii s-au făcut dintotdeauna în școli și se pot face în continuare și fără să dedici o săptămână specială pentru ele. Iar Săptămâna Verde e pentru îndoctrinarea noii generații în spiritul ideologiei „climate change” care consideră omul principalul vinovat de schimbările climatice. Mai urmează să introducă Ministerul și o săptămână queer ca să fie în trend cu neo marxismul din occident.

  8. Ori sa ni se dea fonduri pentru acele 2 saptamani de activitati, ori sa se scoata si sa se respecte 15 sept-15 iunie!

  9. O structură a anului școlar cu 5 module fragmentează nepermis de mult buna pregătire a elevilor. Cum să obții performanță dacă acest calendar orientează copiii mai mult spre vacanțe, ori acele nejustificate săptămâni de Școala altfel ori Săptămâna verde ? La acestea se adaugă anomaliile privind notarea, mediile … Lăsați profesorii să decidă, nu politicienii !

  10. Deca e premiantă la limbajul de lemn inovator.

    Întrebată de o jurnalistă la conferința de presă pe ce studiu se bazează cu privire la păstrarea modulelor in structura anului școlar următor a răspuns zglobiu ,,Pe un studiu de percepție publică ” adică acel formular Google, studiu fără eșantion, fără chei de verificare…

    Avem ,,viitor” măreț!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea Dana Bobocea, despre dosarele de burse: Dirigintele la clasă are o oră de dirigenție în care ar cam trebui să facă educație copiilor și nu „adu-ți aminte că trebuie să aduci documentul respectiv, copie după certificatul de naștere, certificatul de tip A5”

Dana Bobocea, directoarea Colegiului Național Grigore Moisil din București, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre ce înseamnă implicarea profesorilor în gestionarea dosarelor de burse ale elevilor. „Dirigintele…
Vezi articolul

Desființarea învățământului simultan / Marinela Marc, ISJ Cluj: Sperăm că anul viitor, după ce scăpăm de toate rândurile de alegeri, vom putea poate să convingem primarii că au alte șanse copiii care învață în clasă de sine stătătoare

Marinela Marc, șefa Inspectoratului școlar Cluj, a spus că în școlile de la sate din județ, unde niciun elev nu a luat peste media 5 la Evaluarea Națională, elevii învață…
Vezi articolul

Portofoliul educațional, obligatoriu din septembrie 2024 pentru copiii care intră în grupa mijlocie și elevii de clasa pregătitoare, prevede legea educației. Ce va conține acesta

Portofoliul educațional este obligatoriu din anul școlar 2024-2025 pentru copiii care intră în grupa mijlocie și elevii de clasa pregătitoare, după cum prevede legea educației 198/2023. Portofoliul ar urma să…
Vezi articolul