Calendarul final de Evaluare Națională 2020 a fost publicat în Monitorul Oficial. Elevii aflați în izolare sau confirmați pozitiv COVID-19 susțin examenele conform unei proceduri speciale

Foto: Monitorul Oficial nr 399 din 15 mai 2020
Elevii aflați în izolare sau confirmați pozitiv COVID-19 vor susține probele de Evaluare Națională 2020 “conform unei proceduri speciale elaborate de Ministerul Educației și Cercetării”. Decizia apare într-un ordin publicat astăzi, 15 mai, în Monitorul Oficial, care conține calendarul final al Evaluării Naționale 2020 și anumite modificări ale regulilor de examen.

Printre noutăți, faptul că supravegherea din clase va fi făcută de minimum un profesor, față de minimum doi cum prevedeau regulile până acum.

Ministerul Educației nu detaliază procedura specială care va fi aplicată în cazul copiilor în izolare sau cu noul coronavirus. Ordinul mai prevede că “pentru elevii care solicită și primesc, în cazuri justificate, aprobarea Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale de susținere a probelor cu subiectul de rezervă se organizează proba scrisă/probele scrise după finalizarea ultimei probe prevăzute în Calendarul de desfășurare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2019-2020“.

O altă noutate este legată de contestații. Ordinul publicat astăzi în Monitor stabilește următoarele: “Candidații care depun/transmit prin mijloace electronice contestații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat la cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. În cazul candidatului minor, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestuia“.

Calendarul final de Evaluare Națională 2020 – Publicat pe 15 mai 2020 în Monitorul Oficial

02 – 05 iunie 2020 Înscrierea la Evaluarea Națională 2020

15 iunie 2020          Limba şi literatura română – probă scrisă
17 iunie 2020          Matematică – probă scris
18 iunie 2020          Limba şi literatura maternă – probă scrisă

22 iunie 2020 (până la ora 14:00) Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor

22 iunie 2020 (între orele 16:00-19:00) – 23 iunie (ora 8:00-ora 12:00) Depunerea contestațiilor

23-26 iunie 2020    Soluționarea contestațiilor

27 iunie 2020           Afișarea rezultatelor finale

Singurele modificări față de calendarul inițial sunt la afișarea rezultatelor, care va fi făcută până la ora 14:00, iar în calendarul vechi era ora 12:00 limita, și la depunerea contestațiilor în 2 zile.

Ordinul publicat vineri, 15 mai 2020, în Monitorul Oficial nr. 399:
Modificari la organizarea Evaluarii Nationale 2020 / Foto: Monitorul Oficial
Structura anului școlar 2019-2020
Semestrul al II-lea (20 săptămâni)

Cursuri:                           Luni, 13 ianuarie 2020 – Vineri, 3 aprilie 2020
Vacanţa de primăvară: Sâmbătă, 4 aprilie 2020 – Marți, 21 aprilie 2020
Cursuri:                           Miercuri, 22 aprilie 2020 – Vineri, 12 iunie 2020
Vacanţa de vară:           Sâmbătă, 13 iunie 2020

Ordinul prevede următoarele excepții la structura anului școlar 2019-2020:

  • pentru clasele a XII-a, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri și se încheie pe 29 mai 2020
  • pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 34 de săptămâni de cursuri și se încheie pe 5 iunie 2020
  • pentru clasele liceale – filiera tehnologică și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO: RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

9 comentarii
  1. Bună ziua, sunt o elevă din județul Arad, clasa a XII-a. Doresc să vă întreb dacă eu, sau alți elevi, vom putea participa la bacalaureat dacă suntem răciți, avem temperatură sau avem alte probleme de sănătate?! Sau dacă în familie avem persoane cu probleme de sănătate?!

    Însă mai doresc să vă spun și ce probleme am întâmpinat în aceste câteva luni de când cu pandemia. La început nu m-a deranjat prea mult că voi sta acasă. Mi-am spus că măcar am timp să învăț, însă aici vine “buba “. Orele online au fost cât de cât acceptabile la început până am primit câte cinci teste de rezolvat pentru a doua zi, doar la o singură materie, iar unii profesori să spună lucruri urâte la adresa noastră. Așa că nu am mai avut timp de altceva în afară de teme. Nu prea aveam timp să merg la ai mei pentru că locuiesc în comună să pot fi mai aproape de școală. Am început să stau doar la birou fără să mai bag de seamă la ce oră mă pun să dorm sau să merg la ai mei să mănânc. Iar în 15 mai 2020, după ce am trimis un test rezolvat, domnul profesor mi-a spus că am un scris oribil și că nu înțelege ce scriu ( “Atunci scrie mai frumos, citibil nu înghesuit că mi-a dat dureri de cap scrisul tau ca si cum totul ar fi intr-o fraza. Cat timp mi-a luat corectarea testului tau puteam corecta alte 5-6 lucrari!!!!! Ce vei faece la Bac cand un prof strain iti va corecta? Nici nu se uita”)
    Acest lucru m-a demoralizat din cauza că nu mi s-a mai spus că aș avea un scris urât, iar la ore mi se lua caietul pentru că profesorii îmi înțeleg scrisul. Chiar la orele domnului profesor am dat caietul pentru a vedea unde am ajuns cu lecția sau pentru a scrie alți colegi lecția. Nu știu cu ce i-am greșit, dar îmi cer scuze. Îmi cer scuze și pentru ce a spus la adresa mea pe grupul clasei în care m-a numit “frustrată” (“Mai sunt elevi care nu prea doresc să înveţe şi intră în polemică cu mine ca să-şi acopere frustrările după ce îi critic. Ca şi cum i-aş fura jucăriile unui copil de grădiniţă! Dar mai comportaţi-vă vă rog, că pentru voi învăţaţi, punctajul sau notele nu se trec în catalog, totul este spre binele vostru! Chiar credeţi, că din pasiune stau ore întregi, chiar până noaptea târziu să citesc unele “minuni geografice! de-ale voastre? “). Ei bine, tot ce am făcut a fost să scriu ceea ce am scris în acel test. ” Să mă apăr “, efectiv. Pentru că scrisesem, după cum spune domnul profesor, că în câmpie avem climat montan… iar eu am scris cu totul altceva. Și evident, am trimis dovada cu ce am scris, chiar am încercuit ceea ce ne-a dat dânsul să facem xerox și tot eu sunt vinovată că m-am apărat.
    Așa că domnilor profesori, domnilor miniștrii, domnule președinte, vă rog să înțelegeți că și noi, ca elevi, avem probleme acasă sau în viața personală și nu reușim să ținem pasul cu deciziile luate de dumneavoastră. Unii dintre colegii mei nu au un telefon performant sau bani să și-l achiziționeze. Astfel, nu pot participa la orele online. Astfel, li se spune că nu or să fie înscriși la bacalaureat din cauza că nu pot participa la ore. Astfel, eu ca și elev, dar și ca cetățean al acestei țări, pot să mai visez că într-o zi voi ajunge “om mare”? Eu, care nu mai pot să îmi continui planurile pe care le aveam înainte de pandemia! Sau, mai pot să dau bacalaureatul din moment ce unii profesori îmi spun că dacă nu particip la ore nu mă bagă în bacalaureat?
    Cunosc situații din clasa mea, elevi care au ajuns în depresie sau să își dorească să moară pentru că nu mai rezistă cu aceste lucruri. Eu nu mai rezist. M-am săturat să nu dorm mai bine de 24 de ore doar pentru că îmi este frică de ce pot auzi de la domnii profesori, la rândul lor fiind stresați. M-am săturat să stau în fața laptop-ul să fac teste sau să stau la ore, iar internetul să mi se întrerupă. Dar încerc să rezist! Pentru că sper ca într-o zi să ajung un om mai bun și să realizez ce mi-am propus. Dar îmi cer scuze și vă mulțumesc tuturor, chiar dacă nu vă cunosc. Vă mulțumesc pentru timpul pierdut citind aceste rânduri!
    Vă mulțumesc!

  2. Femeile cu sarcina incipienta sau fetele la ovulatie au temperatura peste 37,3! Deci profesoarele tinere și adolescentele în situația asta vor da termometrele peste cap! Ce se va intampla, li se va interzice accesul la examene?

  3. Nu sunt de acord cu expunerea copiilor la acest risc, care este vina lor…. ca sunt in clasa a 8a sau a12a? Puneți părinții in situația de a alege intre siguranța si sanatatea copilului si sansa de a merge mai departe la un liceu, nu mi se pare corect. Oricate masuri de prevenire s ar lua tot nu sunt de ajuns, un copil poate fi purtator fara sa aiba simptome si poate îmbolnăvi pe toti ceilalți, respira acelas aer timp de două – trei ore…. Sunt copii cu iminitatea scăzută, care au anumite probleme de sănătate și care pot face forme mai grave,sau care au parinti acasă cu anumite patologii…. Este foarte usor sa dai legi la rece, peste tot in mass media se zice ca acest virus este foarte contagios, pentru acesti copii nu este? sau, vreți sa faceți experimente pe ei? Va rog sa va gândiți încă odată si sa găsiți o soluție in care acesti copii sa nu fie nevoiti sa se întoarcă la școală dar nici sa piardă anul, ei nu au nici o vină. Cum s au găsit soluții pentru alte categorii(angajati, etc) sa se gaseasca si pentru ei.

  4. Dintre toate solutiile normale pe care le aveau la indemana, au ales sa aduca elevii in clase pentru a sustine aceste examene nationale. Studentii din anii terminali sustin examenele online….deci examenele nationale “sunt mai importante” decat examenul pe care il dai cand termini facultatea…. Celelalte tari au ales sa puna siguranta copiilor pe primul plan si sa acorde aceeasi sansa tuturor si copiilor infectati si celor care se gandesc sa nu se prezinte la examen pentru ca se tem sa nu se infecteze….ar trebui sa i dam in judecata pentru fiecare copil care pierde sansa de a merge mai departe anul acesta.

  5. Serios? Un copil cu covid 19 este echivalent cu un copil cu gripa(si una chiar neprietenoasa si grea). Stiti ce se intampla cand racesc copiii? Au febra, frisoane, respira greu, ii doare capul, sunt apatici, nu se pot concentra, au apetit scazut, deci nu mananca. Nu au destula energie si capacitate de gandire. Mai ales daca iau tratamente, acestea au ca efecte secundare predominante: somnolenta, scaderea capacitatii de concentrare si multe altele care afecteaza sistemul nervos.
    Nu din acest motiv exista scutiri medicale pentru copiii raciti? De ce stau copiii acasa cand sunt bolnavi daca voi ii considerati capabili de a sustine un examen chiar foarte important pentru viitorul lor. Serios acum, ministerul sanatatii nu are nimic de zis in situatia asta? Deja va bateti joc.

  6. Nu este precizat ce se intampla cu elevii care inainte de examen au temperatura peste cea stabilita in Ordinul 769/2020, respectiv, în situaţia în care un elev prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară si nu i se permite accesul în unitatea de învăţământ- trierea respectiva fiind facuta probabil de catre un asistent al scolii. Acesti elevi nu sunt in izolare, nu sunt nici confirmati pozitiv, a fost doar o suspiciune a unui asistent si nu au putut intra in examen. Sa intelegem ca daca nu este reglementata situatia lor, ei nu vor avea dreptul sa dea probele intr-o alta sesiune?

    1. Cei care au temperatura prea mare sau care prezintă simptome vor fi trimiși acasa și vor da examenul anul viitor. Nu le pasa de situația lor sau de timpul lor. Nu le pasa ca pierd un an.

    2. Permiteti-mi sa ma indoiesc de faptul că aceleași asistente care “faceau” tirajul până la 10 martie isi vor lua responsabilitatea trimiterii acasa a vreunui elev iar acesta sa nu poata susține examenul, profesor-poate. Dvs in locul lor ati face treaba asta? Vor fi lăsați TOTI si pe urma, Dzeu cu mila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Evaluarea Națională 2019 – Regulile de la examenul de Limba română: la ce oră să fie elevii în săli, cu ce culoare au voie să scrie, cum își corectează greșelile și ce se întâmplă cu elevii care copiază

Evaluarea Națională 2019 începe marți, cu examenul de Limba și literatura română susținut de absolvenții de clasa a VIII-a. Elevii trebuie să fie în săli până cel târziu la ora…
Vezi articolul

Reacție dură a geografilor la “scăparea” lui Andronescu: Includerea geografiei în invenția de probă de BAC numită Creativitate ne provoacă o nemulțumire profundă

Reacție dură a Societății Române de Geografie, la ideile vehiculate de Ecaterina Andronescu privind ba eliminarea Geografiei de la BAC, ba introducerea materiei într-un examen numit “probă de creativitate”. Explicațiile…
Vezi articolul