Candidații la examenul de directori de școli au primit o parte din întrebările și răspunsurile date la proba scrisă, cu două săptămâni înainte. Modelele de subiecte au ajuns subiecte în sine

Proba scrisă pentru posturile de director din școlile unde mandatele expiraseră a avut loc pe 14 februarie 2019. Această probă a avut 40 de întrebări de tip grilă. Cu două săptămâni înainte de test, Ministerul Educației a transmis printr-o adresă, inspectoratelor și apoi candidaților la aceste posturi, o serie de ”modele de itemi”, cu tot cu răspunsuri. Majoritatea acestora s-au regăsit și în varianta dată la examen, potrivit documentelor oficiale publicate pe subiecte.edu.ro.

Varianta dată la concursul de ocupare a funcțiilor vacante de director și director adjunct de școală a fost cea cu numărul I. La proba scrisă, susținută pe 14 februarie, candidații au primit subiecte de tip grilă, asemănătoare cu cele date în anii 2017-2018. Subiectele sunt din două cărți date ca bibliografie și din legislația din domeniu.

Pe 28.01.2019, cu 17 zile înainte de examenul pentru directori, Ministerul Educației a trimis Adresa nr 56/DGMSPP către Inspectorarele Școlare Județene cu ”Modele de itemi exemplificativi de verificare pentru pregătirea probei scrise din cadrul concursului naţional de ocupare a funcţiilor de director şi director din unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea ianuarie-februarie 2019”. Aceste modele conțineau și rezolvarea (fiind test grilă era vorba despre indicarea răspunsului corect a., b. sau c., plus sursa bibliografică)

Întrebările din modelele de subiecte au fost și în varianta de examen

Am comparat itemii model pentru directori, de la minister, cu itemii dați la proba scrisă a examenului pentru directori, care a avut loc pe 14 februarie 2018 și poate fi descărcată aici. Prima întrebare dată la examen este întrebarea a doua din modelele de itemi (vezi foto de mai jos). Oricine rezolva modelele de subiecte știa din start că răspunsul era a). (Vezi aici șablonul de răspunsuri pentru proba scrisă.)

Întrebarea numărul 2 dată la examenul pentru posturile de directori și directori adjuncți de școli a fost tot din cartea lui A. Gherguț, cu o ușoară reformulare a enunțului. Oricine rezolva modelele de subiecte găsea acolo întrebarea și știa că răspunsul este c).

Întrebarea cu numărul 3 din testele date candidaților la funcția de directori de școli apare și ea în modelele de subiecte.

Mai sunt și alte întrebări în modelele de subiecte care au fost date la examenul din 14 februarie, pentru postul de director și director adjunct. Modelele de subiecte au fost realizate în 2017 de către Institutul de Științe ale Educației – după cum menționaează Ministerul Educației. În 2017 nicio întrebare din testul scris nu a coincis cu cele din modelele de itemi. Fiecare item din cei 40, de la proba scrisă a examenului, a fost punctat cu 2,5 puncte.

Photo by Mikael Kristenson on Unsplash

Total
149
Shares
2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

FSLI: Ministerul Educației vrea copii obezi, prin eliminarea orelor de educație fizică din învățământul primar, și trimite în șomaj 1.500 de profesori de sport

Federaţia Sindicatelor Libere din Învățământ cere Ministerului Educației “să anuleze proiectul de ordin prin care se propune eliminarea totală a orelor de educație fizică de la clasele pregătitoare și I,…
Vezi articolul

Cine este Șerban Valeca, propus ministru al Educației: Președintele PSD Argeș, fost ministru al Cercetării în Guvernele Năstase și Grindeanu care a lovit puternic cercetarea prin evacuarea evaluatorilor internaționali din competițiile din cercetare

Votat de baronii PSD să ocupe funcția de ministru al Educației la finalul unei ședințe în care toate propunerile premierului Dăncilă pentru acest portofoliu au fost respinse de aripa Dragnea,…
Vezi articolul

Locuri speciale la licee pentru elevii cu cerințe educative speciale, cerute de Federația pentru Persoanele cu Autism. Organizația anunță că va da în judecată Ministerul Educației

“Elevii cu cerințe educative speciale au nevoie de subiecte adaptate și de locuri speciale la licee, așa cum au alți elevi din alte categorii defavorizate. Și când au talente speciale…
Vezi articolul