Candidații la examenul de directori de școli au primit o parte din întrebările și răspunsurile date la proba scrisă, cu două săptămâni înainte. Modelele de subiecte au ajuns subiecte în sine

12.652 de vizualizări
SURSA: Unsplash.com
Proba scrisă pentru posturile de director din școlile unde mandatele expiraseră a avut loc pe 14 februarie 2019. Această probă a avut 40 de întrebări de tip grilă. Cu două săptămâni înainte de test, Ministerul Educației a transmis printr-o adresă, inspectoratelor și apoi candidaților la aceste posturi, o serie de ”modele de itemi”, cu tot cu răspunsuri. Majoritatea acestora s-au regăsit și în varianta dată la examen, potrivit documentelor oficiale publicate pe subiecte.edu.ro.

Varianta dată la concursul de ocupare a funcțiilor vacante de director și director adjunct de școală a fost cea cu numărul I. La proba scrisă, susținută pe 14 februarie, candidații au primit subiecte de tip grilă, asemănătoare cu cele date în anii 2017-2018. Subiectele sunt din două cărți date ca bibliografie și din legislația din domeniu.

Pe 28.01.2019, cu 17 zile înainte de examenul pentru directori, Ministerul Educației a trimis Adresa nr 56/DGMSPP către Inspectorarele Școlare Județene cu ”Modele de itemi exemplificativi de verificare pentru pregătirea probei scrise din cadrul concursului naţional de ocupare a funcţiilor de director şi director din unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea ianuarie-februarie 2019”. Aceste modele conțineau și rezolvarea (fiind test grilă era vorba despre indicarea răspunsului corect a., b. sau c., plus sursa bibliografică)

Întrebările din modelele de subiecte au fost și în varianta de examen

Am comparat itemii model pentru directori, de la minister, cu itemii dați la proba scrisă a examenului pentru directori, care a avut loc pe 14 februarie 2018 și poate fi descărcată aici. Prima întrebare dată la examen este întrebarea a doua din modelele de itemi (vezi foto de mai jos). Oricine rezolva modelele de subiecte știa din start că răspunsul era a). (Vezi aici șablonul de răspunsuri pentru proba scrisă.)

Întrebarea numărul 2 dată la examenul pentru posturile de directori și directori adjuncți de școli a fost tot din cartea lui A. Gherguț, cu o ușoară reformulare a enunțului. Oricine rezolva modelele de subiecte găsea acolo întrebarea și știa că răspunsul este c).

Întrebarea cu numărul 3 din testele date candidaților la funcția de directori de școli apare și ea în modelele de subiecte.

Mai sunt și alte întrebări în modelele de subiecte care au fost date la examenul din 14 februarie, pentru postul de director și director adjunct. Modelele de subiecte au fost realizate în 2017 de către Institutul de Științe ale Educației – după cum menționaează Ministerul Educației. În 2017 nicio întrebare din testul scris nu a coincis cu cele din modelele de itemi. Fiecare item din cei 40, de la proba scrisă a examenului, a fost punctat cu 2,5 puncte.

Photo by Mikael Kristenson on Unsplash


2 comentarii
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like
Cei cu medii sub 5, școli profesionale

Ministerul Educației vine cu precizări despre cum va continua școala, după ce noul secretar de stat a spus că speră ca în semestrul II să se facă ore față în față: În funcție de evoluția situației epidemiologice, vom stabili modalitățile de continuare a activităților din învățământ

Ministerul Educației vine cu precizări oficiale cu privire la modul în care va continua școala în România, după ce noul secretar de stat responsabil cu preuniversitar a spus că speră…
Vezi articolul

Ieșire în decor a președintelui Academiei Române, care conduce de 3 ani și instituția-cheie în soluționarea plagiatelor. Ioan Aurel Pop: CNATDCU este o instituție anacronică și sunt de acord că trebuie desființată

Ieșire în decor a președintelui Academiei Române, care de 3 ani conduce principalul for de analiză a plagiatelor din doctorate (CNATDCU). Ioan Aurel Pop le-a transmis rectorilor și ministrului, pe…
Vezi articolul

Cîmpeanu: Uitați-vă la state precum Franța, care a renunțat la regula închiderii claselor la 3 copii infectați, dacă apar 5 – 6 – 7 – 8 cazuri, acei copii infectați rămân izolați și școala merge mai departe

Exemplul Franței a fost dat din nou de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în privința unei adaptări a regulilor în școli. Oficialul a spus, la Digi24, că Franța a renunțat recent…
Vezi articolul