Casa de la școală, program inedit pentru copiii cu dizabilități de la o școală specială din Oradea: Au învățat să împăturească haine, să încheie nasturi. Pentru asta, toți profesorii am donat articole textile, majoritatea care au rămas mici de la copiii noștri, spune profesoara Carmen Ilisie

290 de vizualizări
Elevii sortează haine / Foto: Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea
La Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, elevii vor învăța abilități pentru o viață independentă, să se îmbrace, să așeze masa, să facă curățenie, să încheie nasturi sau să-și spele haine, în cadrul unui proiect inedit, Casa de la școală, potrivit ebihoreanul.ro

Directoarea adjunctă profesoara Carmen Ilisie, directoarea Teodora Pantazi și profesoara Paula Balint au plănuit amenajarea unei garsoniere chiar în școală, cu hol, sufragerie, dormitor și spălătorie, în cadrul căreia elevii să învețe pas cu pas treburile gospodărești și au obținut 19.000 lei din donațiile mai multor firme partenere ale Fundației Comunitare Oradea, conform sursei citate. 

Ca primă etapă a proiectului, în luna martie profesorii au amenajat în fiecare clasă o zonă specifică, denumită „Casa din clasă”, cu un dulap în care elevii au instrumentele de lucru: cutia pentru curățenie, una cu obiecte de îmbrăcăminte și alta cu produsele de igienă personală, unde se află cele necesare activităților casnice. 

La atelierul „Obiecte-vestimentare – abilități practice”, copiii au învățat să sorteze hainele în funcție de anotimp, să le împăturească și să încheie nasturii bluzelor. „Pentru asta, toți profesorii am donat tot felul de articole textile, majoritatea care au rămas mici de la copiii noștri”, a declarat Carmen Ilisie, pentru ebihoreanul.

Despre atelierul Spălătoria, directoarea Teodora Pantazi spune că „mulți dintre ei nu pot să vorbească, se exprimă mult prin simțul tactil și adoră bulele de săpun. Sunt fericiți”. 

„Unii elevi, care provin din medii defavorizate, nici măcar nu știu să spele hainele, ci doar le aruncă atunci când se murdăresc”, a declarat Carmen Ilisie, pentru ebihoreanul.ro. 

  • La Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea ajung zilnic 150 de preșcolari și elevi până în clasa a X-a cu diferite deficiențe, de la cei cu dizabilități intelectuale ușoare, care se pot descurca singuri în societate, până la cei cu dizabilități profunde, care de cele mai multe ori au probleme neuromotorii și de limbaj, astfel că sunt dependenți de cei din jur, conform sursei citate. 


1 comment
  1. un gest frumos,felicitari!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape 48.000 de copii ucraineni refugiați sunt în România, dar mai puțini de 4.000 sunt înscriși ca elevi sau audienți în școli / Oficial de la București: Guvernul ucrainean nu recunoaște studiile în niciun stat european, lucrăm la rezolvarea situației

47.851 de copii ucraineni refugiați sunt în prezent în România, dar mai puțini de 4.000 sunt înscriși sau sunt audienți în școli, potrivit Raportului privind eforturile și realizările României în…
Vezi articolul

Este incorect ca unui consilier școlar cu formare în filosofie să-i ceri să se ocupe de copii cu ADHD, spune Daniel David: Cred că este nevoie de mai mulți consilieri școlari, dar hai să vedem pe ce domenii, ce probleme vrem să rezolve

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „este incorect ca unui consilier școlar cu formare în filosofie să-i ceri să se ocupe…
Vezi articolul

Secretarul de stat Sorin Ion, despre Biblioteca Școlară Virtuală EDULIB: Probabil, în după-amiaza asta sau mâine vom transmite școlilor instrucțiunile despre cum să exporte datele de logare și cum să le comunice elevilor și profesorilor

Singurul pas care mai trebuie parcurs pentru ca elevii și profesorii să poată folosi Biblioteca Școlară Virtuală este distribuirea datelor de logare, a afirmat secretarului de stat în Ministerul Educației…
Vezi articolul

Calendar admitere în învățământul profesional și în școlile duale 2020: Toate școlile gimnaziale trebuie să organizeze în luna mai ședințe de instruire cu elevii și părinții, iar înscrierile în școlile profesionale încep pe 29 iunie

Toate școlile gimnaziale vor organiza în luna mai 2020 ședințe de instruire cu elevii de clasa a VIII-a și cu părinții acestora, pentru a le explica modul de înscriere în…
Vezi articolul