UPDATE Casele Corpului Didactic nu se desființează, se redenumesc – formarea profesorilor se va face prin noile Centre Județene pentru Formare Continuă subordonate tot ministerului – prevede proiectul „România Educată”

7.076 de vizualizări
Foto: CCD Cluj
Casele Corpului Didactic își modifică misiunea și li se adaugă alte atribuții de sprijin pentru profesori și școli, dar nu se desființează propriu-zis, susține consilierul prezidențial Ligia Deca, într-o precizare pentru Edupedu.ro. Instituțiile cu noua denumire CJ-FCARE rămân subordonate Ministerului Educației în noul proiect România Educată, prezentat în aceste zile la Cotroceni pentru dezbaterile finale.

Precizarea Ligiei Deca vine după ce Edupedu.ro a scris că, potrivit schemei oferite în sinteza documentului publicat, se vorbește despre “fostele CCD” și despre apariția unor Centre Județene pentru Formare Continuă, Asistență și Resurse Educaționale.

Știrea inițială: Casele Corpului Didactic se desființează și ele, pe lângă inspectoratele școlare județene, iar formarea profesorilor se va face prin noile Centre Județene pentru Formare Continuă, Asistență și Resurse Educaționale. Dacă actualele CCD-uri sunt subordonate direct Ministerului Educației, noile centre – CJ-FCARE vor fi subordonate consiliilor județene, potrivit proiectului România Educată, discutat la Cotroceni.

Casele Corpului Didactic (CCD) sunt centre de resurse care au drept scop formarea și dezvoltarea profesională și personală a angajaților sistemului de învățământ preuniversitar din România, potrivit Legii Educației. În și prin aceste case au loc majoritatea cursurilor de formare pentru profesori.

Reorganizarea rețelei de CCD-uri:

Concret, schema prezentată în documentul prezidențial, arată noul CJ-FCARE ca fiind fostul CCD, coordonat la nivel național de Centrul Național de formare continuă, Asistență și Resurse Educaționale de la Ministerul Educației, dar aflat la județean în subordinea Consiliului Consultativ pentru Învățământ Preuniversitar creat în interiorul Consiliilor Județene.

Noile CJ-FCARE – Centre Județene pentru Formare Continuă, Asistență și Resurse
Educaționale au următoarele atribuții:

  • cursuri de formare continuă
  • cursuri de formare pentru managerii școlari
  • cursuri de formare continuă pentru consilierii școlari, logopezi, bibliotecari, etc.
  • curriculum și evaluare curentă (repere metodologice, sprijin pentru cadrele didactice)
  • resurse educaționale deschise și platforme online
  • sprijin în accesarea și implementarea de proiecte din fonduri publice, europene sau private

Rețeaua națională a Caselor Corpului Didactic în prezent:

Descarcă de aici, în format .PDF, noul proiect România Educată, forma sintetică pusa la dispoziția Edupedu.ro de către administrația prezidențială – Download

Foto: CCD Cluj

Citește și:
BREAKING Evaluări anuale ale elevilor din clasele pregătitoare – a IV-a au fost introduse în noul proiect „România Educată”. Testările, parte a salarizării pe baza de performanță. DOCUMENT
BREAKING BAC unic pe model PISA, pe care îl pot susține și elevii de la școala profesională – în noul proiect „România Educată”, anunță consilierul prezidențial Ligia Deca
Înființarea de colegii universitare la care să se poată intra fără BAC – prevedere a noului proiect „România Educată”

8 comments
  1. M-am gandit putin, cred ca se va aplica tehnica de la Iasi cand s-a reorganizat o institutie si cei mai buni au fost dati deoparte la interviuri desi aveau cele mai bune lucrari scrise. Oare vor da concurs pe post toti angajatii din prezent inclusiv femeile de servici, portarii, secretarele si bibliotecarii ?
    Alta palarie…

  2. Profesorii capătă un comportament social și profesional deviant tot mai pronunțat cu cât obțin mai multe grade didactice și participă la un număr tot mai mare de cursuri de formare. Singurii care nu observă acest aspect sunt profesorii! Asta este cea mai mare problemă a învățământului actual, puteți face câte reforme doriți, dar ignorați problema cea mai gravă!

  3. RIP CCD. Au mai fost desfiintate in 1986. Mihai Sora le-a reinfiintat in 1990.

    Le-au pus denumirea asta pompoasa, Formare Continuă, Asistență și Resurse
    Educaționale. Sanchi!

    Ce asistenta si ce resurse bre?? Puteau sa le spuna simplu Centru de Formare. CFCD suna mai bine ca CJ-FCARE, lol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Profesorii din mai multe județe discută despre boicotarea concursului național de Titularizare 2025 / Motivele – creșterea normei didactice de predare și nesiguranța locului de muncă pentru cadrele didactice

Cadrele didactice din comisiile pentru concursul național de Titularizare 2025 discută despre boicotarea probei scrise, potrivit surselor Edupedu.ro. Discuția are loc în contextul în care, din toamnă, norma de predare…
Vezi articolul

Profesorul Liviu Drăghici: Dacă lipsesc de la oră, elevii mei pierd un punct și pot să-l câștige din altă parte, dacă citesc o carte, de exemplu. Dacă lipsesc eu, ei primesc un punct / Mi se pare normal ca regulile să se aplice și pentru ei și pentru mine

Profesorul Liviu Drăghici susține că respectul și disciplina elevilor se cultivă prin exemplul personal al profesorului, de aceea elevii primesc un punct în cazul în care se întâmplă ca el…
Vezi articolul

DOCUMENT Ordinea etapelor de mobilitate 2025-2026. Proiectul cu regulile pentru angajarea în Învățământ a fost pus în consultare publică de Ministerul Educației cu o zi înainte de termenul de aprobare prevăzut de lege

Proiectul metodologiei de mobilitate pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar 2025-2026 a fost lansat în consultare publică joi, 14 noiembrie, de Ministerul Educației, cu o zi înainte de termenul pentru…
Vezi articolul

Facultățile de Matematică cer introducerea obligativității prin lege ca viitorii profesori de matematică de liceu să urmeze și licență, și masterat de specialitate, plus să aibă posibilitatea de a urma și masteratul didactic cu finanțare de la buget

Facultățile de Matematică și Informatică de la opt universități din țară, din Consorțiul Universitaria, solicită ministrului Daniel David să introducă prin legile învățământului obligativitatea ca viitorii profesori de matematică de…
Vezi articolul