Ce metode de trișare la teste folosesc elevii în era școlii online. Aplicațiile care rezolvă problemele de matematică și măsurile luate de profesori

13.110 vizualizări
tablete, metode de trișare
Foto: Pixabay.com
A durat mai puțin de o lună ca elevii din Canada, aflați în lockdown, să găsească noi modalități de a trișa online. Cele mai frecvente metode de trișare la teste sau teme sunt aplicațiile de rezolvare a problemelor la Matematică. Acestea au apărut la scurt timp după ce școlile au trecut în online în majoritatea țărilor. Olivia Meleta, o profesoară de matematică din liceul din Thornhill, Ontario, a spus că și-a dat seama că ceva nu este în regulă la sfârșitul lunii septembrie, când mai mulți elevi au depus teste cu soluții identice, folosind o metodă pe care ea și colegii ei nu o predau la clasă, scrie ctvnews.ca.

„Au folosit o metodă foarte complicată de a rezolva temele”, a spus ea. „Soluția lor avea aproximativ 20 de pași … Procesul din clasă ar fi avut în jur de cinci sau șase pași”, a explicat profesoara.

Metode de trișare: ce folosesc elevii

Cadrele didactice au descoperit că elevii descărcaseră o aplicație numită Photomath, aparent menită să fie un instrument didactic. Aplicația scanează o fotografie a unei probleme de matematică și oferă un ghid pas cu pas despre cum poate să fie rezolvată. Photomath, care a fost fondată în Croația în 2014, susține că are peste 150 de milioane de descărcări la nivel global, cel puțin un milion dintre ele de la profesori. Compania a creat un ghid de „bune practici” în colaborare cu profesorii pentru a arăta cum poate fi încorporată aplicația în clasă, a spus o purtătoare de cuvânt a companiei.

„Ghidul se concentrează pe trei principii esențiale: consolidarea conceptelor învățate în clasă, oferirea unei modalități de verificare a temelor și accelerarea învățării individuale”, a spus Jennifer Lui.

Mathway, o aplicație similară, se mândrește, de asemenea, cu „milioane de utilizatori și miliarde de probleme rezolvate”. Scopul său este de a „face ca asistența matematică de calitate la cerere să fie accesibilă tuturor studenților”, potrivit reprezentanților companiei.

În timp ce experții spun că software-ul poate fi un instrument legitim de predare pentru elevii care își fac temele, profesorii au fost nevoiți să găsească modalități de a proteja testele împotriva acestuia. Spre exemplu, profesoara Meleta a descărcat Photomath și rulează toate întrebările de testare prin intermediul acestuia.

Metode de trișare: prevenirea lor. „Dacă aplicația le rezolvă exact așa cum aș face eu – cu alte cuvinte, dacă nu aș putea face diferența – atunci nu mai includ în test respectiva problemă”, a spus ea. De asemenea, profesoara a venit cu modalități de a preveni unele dintre metodele de înșelăciune mai convenționale, care au avut un upgrade tehnologic în era școlii Zoom. Spre exemplu, acum există noua abordare a metodei de copiere a răspunsurilor de la colegi, acum trimise prin mesaj text în loc de o bucată de hârtie. Pentru a combate acest lucru, Meleta face patru sau cinci versiuni ale aceluiași test, astfel încât elevii să realizeze că schimbul de răspunsuri necesită mai mult timp decât merită. Dezavantajul, desigur, este că îi ocupă mai mult timp. „Toate weekendurile mele, toate serile din timpul săptămânii, sunt ocupate”, a spus ea.

Anecdotic, a spus ea, a văzut o creștere a trișării de când elevii au început să frecventeze școala de la distanță, deși a remarcat că sunt încă o minoritate de elevi care participă. „Este mult mai ușor, desigur, când nu ești monitorizat într-o sală de clasă”, a spus ea. „Înainte se gândeau – dacă încerc să mă uit de pe hârtia altcuiva, profesorul meu mă va vedea. Știu că este greșit”.

Cheryl Costigan, care predă matematică la liceu în orașul Thornhill, spune că elevii ei „trișează mult mai mult decât au făcut-o vreodată în trecut”.

Și ea a observat studenții care folosesc Photomath. Dar nu este vorba doar de asta. Și-a dat seama că nu poate folosi întrebări din vechile manuale de matematică la teste, deoarece răspunsurile sunt doar la o căutare pe Google. Schimbările provocate de pandemia COVID-19 sunt un motiv creșterea tendinței de trișare la școală, dar ponderea așteptărilor părinților poate fi de asemenea una din cauze, este de părere profesoara. „Părinții lor se stresează și mai mult fiindcă vor să intre la universitate”, a spus ea. „Așa că elevii resimt și mai mult presiunea de a obține note bune și chiar nu le mai pasă dacă trișează. A devenit a doua natură”,a mai spus profesoara.

Sursă foto: Pixabay


3 comments
  1. Sunt student in Marea Britanie iar examenele au devenit toate open-book. Situatia in care ne aflam acum necesita schimbari in modul testarii: in loc sa fim testati din niste informatii fixe, mai bine invatam cum sa le discutam, de ce se petrece un fenomen, etcetera. Pana la urma, este o metoda mult mai folositoare si in viata reala, daca avem nevoie de o informatie fixa, o putem cauta oricand pe google. In schimb, pentru a discuta despre informatia respectiva, trebuie sa cercetam articole, carti sau alte surse de informatie. Prin aceasta metoda elevii pot invata si cum sa construiasca o bibliografie. Legat de matematica, este momentul perfect de a examina din probleme mai complexe, care nu necesita doar aplicarea unor formule, ci si intelegerea procesului matematic.

    Solutia testelor in scoala online este testul open-book.

  2. Cam tarziu, cam tarziu… Elevii s-au actualizat si deja folosesc si alte aplicatii. Pentru ca, ghiciti ce?, aplicatiile se actualizeaza si se imbunatatesc si ele.
    Cel mai bine ar fi ca profii sa se intrebe de ce simt nevoia elevii sa gaseasca noi metode de trisare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernul amână până în 2025 prevederea legală prin care cadrele didactice și de cercetare din universități primesc două salarii în momentul pensionării – proiect de ordonanță

O prevedere din Legea învățământului superior, potrivit căreia profesorii și cercetătorii din universități urmau să primească două salarii în momentul pensionării, va fi aplicată din anul universitar 2025-2026, așa cum…
Vezi articolul

Mărturia unei profesoare, despre învățământul artistic: Ne târâm în aceeași mocirlă de 30 de ani, iar absolvenții liceelor de artă au un singur țel – să plece din țară

Învățământul artistic funcționează cu programe școlare „din anii ’70, puțin periate pe alocuri, doar la unele specialități”, cu 
reguli ale olimpiadelor „viciate de diverse interese mai mari sau mai mici”,…
Vezi articolul

Apeluri insistente la încredere în guvern, minciuni pe tema „memorandumului-declarație” și informații despre bani dați și pentru salariile din alte domenii – Declarațiile complete făcute de miniștrii guvernului Ciucă în ajunul protestului de vineri al profesorilor

„Încredere” și sinonime ale acesteia au fost cuvinte-cheie în apelurile adresate de 3 miniștri ai Guvernului României la adresa profesorilor, în declarațiile făcute la finalul ședinței de guvern de joi.…
Vezi articolul

Demiteri în criza guvernamentală: premierul PNL Florin Cîțu i-a eliberat din funcție pe secretarul de stat Cristian Litan de la Ministerul Cercetării și subsecretarul de stat Tudor Oprea de la Ministerul Educației, propuși de USR-PLUS

Secretarul de stat Cristian Litan de la Ministerul Cercetării, Inovării și Diigtalizării (MCID) și subsecretarul de stat Tudor Oprea de la Ministerul Educației se numără printre oficialii din ministere propuși…
Vezi articolul