Cei patru copii din județul Bihor retrași de părinți de la școală în pandemie pentru a face homeschooling au mari lacune în achiziţiile şcolare și imaturitate psiho-emoţională, arată o evaluare psihologică oficială / Copiii învățau acasă cu părinții care au 8, respectiv 12 clase terminate

48.765 de vizualizări
Foto: © Hongqi Zhang (aka Michael Zhang) | Dreamstime.com
Cei patru copii ai unei familii din Bihor, retrași de la școală în pandemie pentru a fi educați acasă în sistem homeschooling, “prezintă un nivel de dezvoltare al gândirii cu mari lacune în achiziţiile şcolare raportat la vârstă şi clasa de studiu, stimă de sine ridicată dar cu comportamente de retragere în mediile nefamiliare, imaturitate psiho-emoţională”. Este una dintre concluziile evaluării psihologice prezentate în cadrul hotărârii judecătoriei Aleșd, consultată de Edupedu.ro. Tot din document reiese că cei patru copii erau înscriși la un sistem de homeschooling din SUA, și că părinții cu 8, respectiv 12 clase, erau cei care le predau copiilor, după manuale românești. Specialiștii au recomandat în raport înscrierea copiilor în sistemul de învățământ obligatoriu, iar instanța i-a obligat pe părinți să facă acest lucru. Copiii aveau la vremea respectivă 8, 10, 11 și 13 ani și erau în clasele primare, respectiv gimnaziu.
  • Forma de învățământ homeschooling este o formă de învățământ nerecunoscută în România, conform prevederilor Legii nr 1/2011 – Legea educației naționale, (n. red legea aflată atunci în vigoare), iar cursurile urmate la această formă de învățământ nu pot fi echivalate conform învățământului românesc.

Cei 4 copii ai unei familii din județul Bihor au fost retrași de părinți de la Liceul Teoretic nr. 1 pentru a fi înscriși într-un sistem de învăţământ de tip homeschooling, care în România nu este autorizat. Plângerea a fost depusă chiar de directorul Liceului care a sesizat poliția, în toamna lui 2021, iar instanța a decis că părinții să primească câte 4 luni de închisoare cu suspendare, și obligația de a reînscrie copiii la școală în sistemul obligatoriu de învățământ.

Părinții i-au retras pe copii de la școală pe motiv că au dificultăţi de acomodare la noile condiţii impuse de pandemie și au ales să le predea ei copiilor, potrivit hotărârii instanței, dată pe 21.12.2023. Aceasta a putut fi atacată în termen de 10 zile de la pronunțare.

Copiii aveau la vremea respectivă 8, 10, 11 și 13 ani și doar unul dintre ei era la gimnaziu, în clasa a V-a. Doi copii erau în clasele a II-a și a IV-a, iar despre cel mai mic copil nu se precizează clasa de studiu, dar se face referire că era tot în clasele primare. Vârstele nu corespund claselor la care de obicei copiii frecventează școala. Un copil care ar fi început cel târziu la 7 ani clasa pregătitoare, ar fi trebuit să aibă cel mult 12 ani în clasa a V-a. În acest caz, copilul avea 13 ani în clasa a V-a.

Concluzia raportului de evaluare psihologică întocmit la dosar arată că “au fost identificate 2 disfuncţionalităţi majore: îndrumătorii/profesorii copiilor sunt cei doi părinţi care nu au pregătire pedagogică şi nici de specialitate. Mama are 8 clase, iar tatăl 12, iar manualele de studiu folosite sunt manuale şcolare româneşti cumpărate de părinţi din librărie“. Astfel, “cum ar putea platforma online americană să ofere diplome de absolvire pe programă şcolară românească?” se întreabă specialiștii care au întocmit raportul.

La data evaluării, copiii prezintă un nivel de dezvoltare al gândirii de tip operaţional-concret cu mari lacune în achiziţiile şcolare raportat la vârsta cronologică şi clasa de studiu, orientare TS în formare, stimă de sine ridicată dar cu comportamente de retragere în mediile nefamiliare, imaturitate psiho-emoţională. În cuprinsul raportului se recomandă înscrierea copiilor în sistemul de învățământ obligatoriu în vederea respectării dreptului copiilor la educație și a egalității de șanse în situația de competiție școlară și profesională precum și pentru dezvoltarea sonogenă a personalității, socializarea în grupurile de covârstnici pentru asimilarea unor modele de comportament dezirabil adaptive în comunitate, societate”, mai scrie în raport.

Școala americană de tip homeschooling aleasă de părinți nu e recunoscută de Ministerul Educației, iar copiii învățau cu părinții lor după manuale românești

În 2020, în pandemie, școala le-a oferit tablete elevilor, pe care însă părinții le-au refuzat pentru că nu erau de acord cu sistemul de învățare online din pandemie, dar nici cu purtarea măștii, atunci când s-au deschis școlile.

Tatăl copiilor a acuzat “presiuni” din partea personalul de la unitatea de învăţământ pentru a accepta trecerea la online. “Ulterior, după ce copiii au revenit la şcoală, au existat zvonuri că se va face din nou trecerea în regimul de predare online, moment în care părinții au aflat de la diverse cunoştinţe despre posibilitatea înscrierii copiilor în sistemul de tip homeschooling, aceştia luând decizia de a-şi retrage copiii de la cursurile învăţământului general obligatoriu din cadrul Liceului Teoretic Nr. 1 şi de a-i înscrie în sistemul de învăţământ de tip homeschooling”, scrie în rechizitoriu.

Cu ajutorul unui prieten care cunoștea limba engleză, tatăl copiilor i-a înscris pe copii la şcoala de tip homeschooling, iar ulterior la alta. Școala în cauză nu oferea cursuri online ci le permite părinţilor să îşi aleagă modul în care vor să îşi educe copiii. Din declarațiile mamei, cei doi au decis retragerea copiilor de la şcoală întrucât nu sunt de acord cu utilizarea internetului, canalele TV media, respectiv cursurile online pe care copiii le efectuau în perioada de pandemie. “Apreciază că au făcut o alegere bună pentru viitorul copiilor lor. În ceea ce priveşte educaţia oferită copiilor, cei doi părinți au precizat că se ocupă singuri de educaţia copiilor, folosind manuale şcolare. Programul copiilor este unul flexibil, în principiu ocupându-se zilnic de ei, copiii studiind aproximativ 3 ore zilnic, sub îndrumarea lor”. Tatăl copiilor a lucrat deservant utilaje, în prezent se află în concediul de creştere copil, iar mama este casnică.

Părinții nu putut dovedi că au încheiat un contract de şcolarizare cu școala respectivă. Forma de învățământ homeschooling este o formă de învățământ nerecunoscută în România, conform prevederilor Legii nr 1/2011 – Legea educației naționale, (n. red legea aflată atunci în vigoare), iar cursurile urmate la această formă de învățământ nu pot fi echivalate conform învățământului românesc. Totodată unitățile acestei academii online nu figurează în Registrul naţional al programelor pentru dezvoltare profesională continuă acreditate care organizează și desfășoară pe teritoriul României activități de învățământ corespunzătoare unui alt sistem educațional din altă țară, nefiind acreditate în țara noastră.

De ce au fost condamnați părinții: încălcarea dreptului la învățătură. Părinții nu au arătat că înţeleg implicaţiile deciziei asumate

Instanţa a constatat vinovăţia celor doi părinți, întrucât din probele administrate în cauză rezultă dincolo de orice îndoială rezonabilă că faptele pentru care au fost trimişi în judecată există, constituie infracţiune şi au fost săvârşite de inculpaţi“, scrie în hotărârea instanței.

Mai exact, părinții au fost acuzați de 4 infracțiuni de împiedicarea accesului la învăţământul general obligatoriu. (n. red câte o infracțiune pentru fiecare copil).

Instanța motivează că dreptul la educaţie este unul dintre drepturile fundamentale ale societăţii contemporane, fiind subiect al reglementării atât în Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, cât şi în cadrul Uniunii Europene şi în constituţiile statelor membre.

“Nu numai statul are obligaţia reducerii ratei abandonului şcolar, ci şi părintele minorului aflat în această situaţie. (…)Pe termen lung, abandonul şcolar are efecte negative asupra dezvoltării sociale şi a creşterii economice, fiind o problemă atât individuală, cât şi a întregii societăţi”, scrie în hotărârea instanței.

“Elementul material al acestei infracţiuni îmbracă două forme alternative: retragerea minorului de la învăţământul general obligatoriu şi împiedicarea minorului, prin orice mijloace, să urmeze cursurile învăţământului general obligatoriu. Ambele dintre acestea trebuie să fie săvârşite în mod nejustificat. Astfel, textul nu vizează situaţiile în care acest abandon şcolar este determinat de o situaţie materială precară, caz în care statul trebuie să intervină prin alte mijloace, ci situaţiile în care părintele acţionează în mod abuziv, retrăgându-l pe minor de la studii sau împiedicându-l să le urmeze, deşi ar fi avut toate condiţiile pentru aceasta. Astfel, retragerea minorilor de la învăţământul general obligatoriu are ca premisă faptul că minorii au fost deja înscrişi la o unitate de învăţământ şi au urmat cursurile şcolare, iar părinţii revin asupra acesteia şi nu mai permit frecventarea cursurilor, astfel cum este şi cazul în speţă. Odată ce au acţionat în această direcţie, au acceptat fără rezerve faptul că minorii nu vor mai urma cursurile învăţământului general obligatoriu şi nici nu au depus diligenţe pentru ca cei patru copii minori să urmeze cursurile unei unităţi de învăţământ recunoscute şi acreditate, încălcând astfel prevederile art. 86, alin. 3 din legea nr. 1/2011 care obligă părintele sau tutorele legal de a lua măsuri pentru școlarizarea elevului, pe perioada învățământului obligatoriu” – se arată în hotărârea instanței.

Inițial, instanţa “se orienta spre pedeapsa cu închisoare”, conform legii, însă pentru dezvoltarea copiilor, s-a decis ca pedeapsa să fie de câte 4 luni de închisoare cu suspendare și obligația ca cei 4 elevi să revină la școala în sistemul românesc educațional.

Din hotărârea instanței mai reiese și faptul că părinții nu au arătat că înţeleg implicaţiile deciziei asumate: Mama copiilor a considerat că “procedura judiciară reprezintă o formă de hărţuire şi doreşte să trăiască în linişte”, potrivit concluziilor finale de la dosar.

Dreptul la educație

Potrivit art. 16 alin. 1 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 învățământul general obligatoriu cuprinde învățământul primar, învățământul gimnazial și primii 2 ani ai învățământului secundar superior, condiţiile situaţiei premise fiind întrunite în prezenta cauză.

Învăţământul primar cuprinde, conform art. 23 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 1/2011, clasa pregătitoare şi clasele I-IV, în speţă, discuţia purtându-se în privinţa copilului elev în clasa a V-a, la accesul la învăţământul gimnazial, iar în privinţa altor trei copii elevi în clasa a IV-a, a III-a şi în învăţământul primar. (n. red nu se precizează clasa dar copilul are 8 ani, și se încadrează la clasa pregătitoare sau I).

“În acest sens, conform disp. art. 86 alin. 3 din Legea nr. 1/2011, părintele sau tutorele legal este obligat să ia măsuri pentru școlarizarea elevului, pe perioada învățământului obligatoriu, iar nerespectarea din culpă a acestei obligaţii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă, în timp ce nerespectarea obligaţiei cu intenţie constituie infracţiune. Astfel, conform art. 380 alin. 1 Codul penal părintele sau persoana căreia i-a fost încredințat, potrivit legii, un minor și care, în mod nejustificat, îl retrage sau îl împiedică prin orice mijloace să urmeze cursurile învățământului general obligatoriu se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă.

(2) Fapta nu se pedepsește dacă înainte de terminarea urmăririi penale inculpatul asigură reluarea frecventării cursurilor de către minor.

(3) Până la rămânerea definitivă a hotărârii de condamnare inculpatul asigură reluarea frecventării cursurilor de către minor, instanța dispune, după caz, amânarea aplicării pedepsei sau suspendarea executării pedepsei sub supraveghere, chiar dacă nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege pentru aceasta.

Obiectul juridic al infracţiunii de împiedicare a accesului la învăţământul general obligatoriu constă în relaţiile sociale referitoare la familie, a căror existenţă şi dezvoltare sunt condiţionate de manifestarea unei permanente griji pentru creşterea şi educarea minorului, îndatorirea principală a părinţilor fiind creşterea şi educarea copiilor minori, potrivit articolului 261 din Codul civil.

“Subiectul activ al infracţiunii este unul calificat, respectiv părintele sau persoana căreia, potrivit legii, i s-a încredinţat un minor spre creştere şi educare. Inculpaţii intră în prima categorie, fiind părinţii naturali ai copiilor, împrejurare necontestată. Pentru această categorie de subiecţi activi, textul nu face nici o distincţie, astfel că oricare dintre cei doi părinţi poate avea calitatea de subiect activ, în calitate de părinţi, exercitarea autorităţii părinteşti este stabilită în sarcina ambilor, iar inculpaţii nu numai că sunt părinţii minorilor, dar exercită în fapt şi în drept plenitudinea prerogativelor autorităţii părinteşti. (…) Urmarea imediată constă în atingerea adusă relaţiilor de familie şi bunei dezvoltări a minorilor, raportul de cauzalitate rezultând din materialitatea faptei. Inculpaţii au prevăzut rezultatul faptei, urmărind producerea lui ori deşi nu l-au urmărit, au acceptat posibilitatea producerii lui, respectiv a faptului că minorii vor rămâne neşcolarizaţi. (…) Comportamentul inculpaţilor, de a retrage şi împiedica minorii de la urmarea cursurilor şcolare conturează o conduită ce îmbracă forma intenţiei directe în raport de acuzaţia penală, întrucât au prevăzut că urmare a retragerii şi împiedicării minorilor de la urmarea cursurilor învăţământului general obligatoriu, aceştia nu vor beneficia de şcolarizare, anticipând că acest rezultat va interveni în mod inevitabil. (…)”

Decizia instanței: închisoare cu suspendare, iar copiii să fie obligatoriu reînscriși la școală

“Se va stabili, în sarcina inculpatului, pedeapsa de 4 luni închisoare, pentru comiterea infracţiunii de împiedicare a accesului la învăţământul general obligatoriu, în formă continuată, prevăzută de art. 380 alin. 1 din Codul Penal, cu aplicarea art. 35 alin. 1 Codul penal şi în sarcina inculpatei pedeapsa de 4 luni închisoare, pentru comiterea infracţiunii de împiedicare a accesului la învăţământul general obligatoriu, în formă continuată, prevăzută de art. 380 alin. 1 din Codul Penal, cu aplicarea art. 35 alin. 1 Codul penal. Împrejurările expuse mai sus îndreptăţesc instanţa să concluzioneze că aplicarea imediată a unei pedepse inculpaţilor nu este necesară, aceştia având posibilităţi reale de îndreptare, dar se impune supravegherea conduitei acestora pentru o perioadă determinată, în paralel cu stabilirea unor obligaţii în sarcina inculpaţilor pe durata termenului de supraveghere. Astfel, în pofida modalităţii de comitere a faptelor, instanţa se va orienta spre amânarea aplicării pedepsei urmărindu-se în acest fel pronunţarea unei soluţii de natură a nu afecta creşterea şi dezvoltarea minorilor. Inculpaţii, probabil ulterior realizării implicaţiilor faptelor comise şi îngăduinţa instanţei în raport de acestea, vor pune în primul plan nevoile minorilor şi obligaţia părinţilor de a înscrie copiii la şcoală şi a asigura frecventarea cu regularitate de către aceştia a cursurilor şcolare, lăsând la o parte motivele invocate relativ la consecinţele negative ale accesului copiilor la dispozitivele electronice de comunicare. Fapta rămâne însă gravă, astfel că inculpaţii vor fi obligaţi şi la prestarea unei munci neremunerate în folosul comunităţii”.

Informații de context

Constituția României prevede la articolul 32 că „dreptul la învăţătură este asigurat prin învăţământul general obligatoriu, prin învăţământul liceal şi prin cel profesional, prin învăţământul superior, precum şi prin alte forme de instrucţie şi de perfecţionare”. Tot Constituția statuează că „învăţământul de toate gradele se desfăşoară în unităţi de stat, particulare şi confesionale, în condiţiile legii“. Legile educației din României nu prevăd homeschooling-ul ca posibilitate de școlarizare a copiilor.

Fenomenul de homeschooling a luat amploare în România în pandemie, când mulți părinți și-au retras copii de la școală.

Edupedu.ro a scris de cazul din Timiș, unde peste 50 de elevi, din care 28 dintr-o singură comună, au fost retrași de părinți de la școală pentru a învăța în sistem homeschooling, iar șeful ISJ anunța că va cere instituţiilor statului să ia măsuri. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională, spunea șeful inspectoratului școlar județean.

Un alt caz semnalat a fost în Bihor, în 2022. Șeful ISJ spunea că “sunt preponderent copii ai căror părinți se regăsesc în zona cultelor neoprotestante“. 

Ligia Deca spunea despre homeschooling, în cadrul dezbaterilor pe legile educației în 2023: “Nu considerăm, în acest moment, că este o opțiune fericită pentru a asigura dreptul la educație“.

Photo 190496862 © Golib Tolibov | Dreamstime.com/ Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Doi părinţi din Bihor, care au ales să-şi educe acasă toţi cei patru copii de vârstă şcolară, au primit câte 4 luni de închisoare cu amânarea aplicării pedepsei, pentru împiedicarea accesului la învățământul obligatoriu – Adevărul
Peste 50 de elevi din Timiș, din care 28 dintr-o singură comună, au fost retrași de părinți de la școală pentru a învăța în sistem homeschooling. Șeful ISJ: Vom anunţa instituţiile statului pentru a lua măsuri. Cei mai afectaţi sunt elevii de clasa a VIII-a, care nu vor putea susţine examenul de Evaluare Naţională
Mai multe familii și-au retras copiii de la școală, în „homeschooling”, semnalează șeful Inspectoratului Școlar Bihor: Sunt preponderent copii ai căror părinți se regăsesc în zona cultelor neoprotestante / Fenomenul este neconstituțional și pedepsit de Codul Penal
Ligia Deca, despre homeschooling: Nu considerăm, în acest moment, că este o opțiune fericită pentru a asigura dreptul la educație

21 comments
  1. Dar ministrii analfabeti care fac hotarari si programe tampite cand vor lua niste luni de zile inchisoare???? Ca le fac cu intentie.

  2. Aceasta este Romania! De atata este capabila si conducerea tarii noastre. Deoarece trebuie sa dezbine familia. Cred cu tarie ca multi parinti sunt mai capabili sa isi invete copiii acasa decat multe cadre didactice care sunt in scolile noastre in ziua de azi. Atata timp cat suntem condusi de asemenea oameni dintr-un sistem corupt niciodata nu va functiona cum trebuie nici o institutie din Romania.

  3. Invatamantul romanesc este o gluma tare proasta in conditiile in care notele se pun pe nemerit, nu reflecta nivelul cunostiintelor. Cati din copii aflati in scoala demonstreaza achizitia de informatii si dezvoltarea psiho-emotionala pe care ar trebui sa o aiba? Cautam tapi ispasitori!

  4. Înțeleg că niște experți au constatat o “imaturitate psiho-emoţională” la copii. Oare era bine să se constate maturitate psiho-emoțională la copii de 13 ani și mai jos? Ori nu stăpînesc eu păsăreasca lor de specialitate, ori ei, experții, se exprimă în dodii.
    Sînt convins, de asemenea, că majoritatea copiilor care merg la acea școală nu au dobîndit cunoștințele prevăzute de programele școlare.

    1. Corect, normal era sa compare cu copiii de aceeasi varsta care frecventeaza liceul din Bratca!
      Evaluarile astea..depinde cine ce vrea sa obtina…

    2. Si era interesant de vazut dezvoltarea acestor copii in raport cu fostii colegi :)) ca doar pana la data x au fost la acea scoala… vorba aceea unul 5 ani chiar… In plus nu poti face o concluzie pt grupul de copii, ci individual… oare cel de 13 ani era la fel de nedezvoltat ca cel mai mic?

  5. Având în vedere că părinții în zilele noastre trebuie să cumpere cărțile de pe care învață copii la școală, tot felul de culegeri și caiete speciale mai apoi să-i și de-a la meditații cu un an doi cel puțin înainte de examenele importante întreb și eu unde mai este învățământul acela obligatoriu și,, gratuit “????
    Nu mai vorbim de faptul că unii nu au cu ce merge la școală, autobuze nu mai circulă și nici trenuri că nu sunt rentabile , probabil acuma că i-au găsit pe unii ce-și învățau copii acasă toate aceste probleme sau rezolvat

  6. De ce nu povestiți, deontologii lu pește, câte puțin și despre prestigioasa unitate de învățământ la ale căror cursuri au îndrăznit nenorociții de părinți să renunțe și o dați absolut vag cu “Liceul Teoretic Nr. 1din Bihor”? Pun pariu că bieții părinți sunt mai bine pregătiți decât “cadrele” ale căror “performanțe” la catedră sunt de râsul curcilor! Bineînțeles, cine dorește, se poate interesa. Pe bună dreptate, în curând, la cât sunt de pregătite (și încă se mai fac) “cadrele”, homeschoolingul va deveni o alternativă de luat in calcul. Cu siguranță, părinții nu ar reuși să își transforme copiii în niște imbecili așa cum reușește actuala școală românească!

    1. Mama are 8 clase, tatăl 12. Oricât de slabă ar fi școala respectivă, îți garantez că profesorii de acolo știu ceva mai mult decât părinții, a căror problemă nu era școala, oricum, ci faptul că aveau nevoie copiii de telefoane și acces la internet pentru școala online, iar ei nu erau de acord cu asta, și apoi erau obligați să poarte mască în condițiile pandemiei când erau fizic la școală, și din nou părinții nu erau de acord nici cu asta!

      Așa că mai ușor cu pianul pe scări.

      1. Si de ce ar fi acestea probleme? Nu sunt de acord cu nivelul de indoctrinare religioasa de la ortodocsi cu lant de aur ca sfoara pescareasca, catolici, musulmani, neo prote si alte celea, insa stiu ca se poate si fara internet si tableta etc etc

  7. hai sa nu ne împăunăm cu “bravii” noștrii profesori/învățători. in pandemie toți părinții am fost in situația de a face homeschooling, pt că 3 luni învățământul a lipsit cu desăvârșire, apoi se făceau că predau pe WhatsApp.
    și ca la români, interzicem ceva ce nu înțelegem și ne ia din felia din față (in acest caz profesorilor/învățătorilor), in loc să căutăm să implementăm sisteme paralele care să îmbunătățească învățământul românesc.

  8. Rușine autorităților din România. Lui Iohannis și Deca, groparii educației din România. Lăsați părinții în pace. E dreptul lor sa își învețe copiii cum vor. Nu vedeți ce e în scoli? Un părinte responsabil nu poate sta cu mâinile în san când vede la ce sunt expuși copiii în scoli.

  9. Învățământ obligatoriu DA dar calitativ NU!
    Pentru elevii cu nevoi speciale elevi cu dizabilitati grave ii ținem online și la domiciliu sau fără nici un rezultat in invatamantul de masa. Asta contează? Sau contează doar sa fie înscriși pt a justifica scolarizarea și a evita rușinea abandonului scolar dar de fapt ei sunt abandonați de zeci de ani în voia sorti. Concret elevii din Campia-Turzii, Turda si imprejurimi ei nu au acces la invatamantul special corespunzător nevoilor lor. Nu ma refer la cei ce pot fi integrati in invatamantul de masa. Ma refer la cazurile triste care stau degeaba în banca cu mama și nu i evaluează nimeni sa vadă dacă prezintă vreo laguna sau vre un progres academic. La cei care au recunoscut profesor de sprijin ce consta în 1-2 ore o data la saptamana și nici aceasta nu se aplica în multe cazuri. Ma refer și la cei care sunt la domiciliu dar ar fi fericiți intr o scoala speciala înconjurați de copii și cadre pregătite pt ei. Ma refer la cei care nu pot face naveta la Cluj unde sunt 5 scoli speciale una fiind cea mai moderna din țară și posibil din Europa . La noi pt 2 MUNICIPII plus imprejurimi de ce nu ne corespunde ? Da am dori real sa vedem ce explicație se poate primi dacă terminam 8 clase in invatamantul de masa și nu știm numără pana la 10 , preocupa pe cineva ca ne irosim viata în banca . Elevi care nu nimic de vazut cu creionul si caietul dar nu au de ales decât naveta grea care nici adulților nu le pica bine cu atât mai puțin acestor copii , domiciliu sau scolal normala sa se mire lumea de noi gratis ca de ajutat nu este pregatita societatea sa ne ajute. Cum sa ne ajute societatea cand nu ne ajuta nici dnl Alin Tişe presedintele Consiliului Judetean Cluj nici dna Marinela Marc, inspector Școlar Județean. Loc în centre de recuperare nu avem, listele de asteptare sunt enorme , scoala speciala nu avem , interesează situația noastră? Și pt noi exista dreptate ?
    Suntem invitați sa facem naveta la Cluj unde ne oferă toate condițiile din lume dar la noi , de ce nu? Ne primiți pe toti în Cluj dar la noi de ce nu se poate? Nu avem opțiune decât acasă , naveta de minim 3 ore din cauza traficului intens si gropilor si gropoaielor din Campia si Turda sau sa ramanem cum am fost degeaba fără rezultate dar în învățământul de masă, care mereu ne așteaptă de zeci de ani cu aceasi masa GOALA ! Cand aud oferta ce reprezinta sa ai profesor de sprijin de o ora maxim doua odata la saptamana ma mir ca nu le e rusine sa ne faca asa oferta , pentru atat sa stai acasa sau in banca ? Si restul ce? Circ fara bani si umilinta? Exista dizabilitati diferite și nevoi diferite! Nu toți putem fi în învățământul de masă cum nu toți trebuie sa fim în învățământul special dar la noi nu avem de ales. Parinti care pot face naveta pot opta pentru orientare școlară catre invatamant special la Cluj , doar la Cluj iar cei care nu putem face naveta, nu avem de ales , nu pote exista in orientarea noastra școlară decat catre invatamant de masa din lipsa de alternativa la noi in zona.Daca locuiam in Cluj aveam alternativa dar cum nu locuim în Cluj nu prea putem aplica alternative.Foarte trist și o povara foarte mare pentru aceste famili dar cine sa apere sa protejeze și drepturile acestor copii? și ce fel de copii ? majoritatea cu grad grav de handicap la care li se răspunde ca ei , NU ! ei nu au nevoie de scoala speciala doar in Cluj. Astfel sa considerat inecesara existenta scoli speciale pentru noi, care nu suntem vre o 2 ci mai mulți decât admite legea pt infiintarea scoli. Cum vi se pare ? cu legea de partea noastră , dar incalcata !
    Așteptăm totuși sa răsară și pentru noi soarele pentru ca asa stim să sperăm, că va răsări!

  10. Stati putin, ati auzit de vreun parinte condamnat la inchisoare ca isi trimite copiii la cersit in timpul cat acestia ar trebui sa fie la scoala?? nu??
    Bine ca aud de parinti pedepsiti pt faptul ca faceau lectii cu copiii lor. Sigur la scoala din Bratca invatatau mai mult!
    Nesimtire si rea vointa din partea autoritatilor si judecatorilor in acest caz! Un precedent care va aduce si mai multa ura din partea parintilor asupra tuturor celor care se impotrivesc homeschoolingului.

  11. Lacune în cunoștințe au majoritatea elevilor(40% analfabeți funcționali) . Iar de imaturitate psiho-emoțională nici nu are rost să amintim. Ne aduc aminte elevii cuțitari, drogați și interlopi ce-și atacă colegii și profesorii.

    Până la urmă în România dreptul la educație este garantat și nu la școală. Cum România nu oferă, prin școlile ei, o educație corespunzătoare, înseamnă că statul român prin reprezentanții lui încalcă legea iar aceștia sunt pasibili de închisoare.

  12. In sate si catune izolate se poate face homeschooling dar sub indrumarea unui profesor ori invatator pentru clasele 1-8. Acum daca nu se mai dau bani pentru transportul elevilor atunci scoala acasa este de acceptat. Dar la noi nimic nu se schimba in bine. Macar daca faceau scoli cu internat in comunele cu economue locala viabila.

  13. Decizia asta este una tare ironică…
    În România, abandonul școlar este la un nivel alarmant, iar soluția stă în condamnare la închisoare pentru o familie? Oare sunt singurii copii din zona care nu merg la școala “fizica”? Locuiesc în mediu rural, la max 10km de un mare oraș, și sunt mulți copii care nu merg la școala si nimeni nu cauta cu adevarat solutii.
    Sistemul de învățământ este într-o stare deplorabilă, hotarari care se bat cap in cap, lipsa de organizare (incepand cu Ministerul), programa invechita…; si ce “comportament dezirabil” pe care ar trebui sa il copieze copiii, în condițiile în care multe scoli se confrunta cu violență dusă la extrem?
    Nu ma pronunț în legătură cu homeschooling, dar nu pot sa nu observ ipocrizia acestei hotărâri.

    1. Da, solutia consta in condamnarea la inchisoare a celor parinti care faceau lectii cu copiii lor! sa fim bine intelesi!

  14. chiar nu înțeleg știrea și tam-tam-ul. mi se pare că directorul de școală a avut el niste motive să le pună bețe în roate oamenilor, și autoritățile nu au știut cum sau în baza căreia legi să se eschiveze.
    Face cineva asemenea verificări și testări pentru toți copiii din România? mulți, extrem de mulți au lacune în achizițiile școlare, chiar dacă merg la școală, ce facem în cazul lor? dacă au părinți cu 8 clase, merg la școală dar la școală nu înțeleg sau nu li se predă nimic, și părinții nu au cu ce să îi ajute, acolo autoritățile nu au nimic de comentat? la școala copilului meu sunt mulți copii care silabilesc în clasa a V-a, care nu știu să facă adunări banale. pe cine trebuie să sesizăm în cazul lor? sunt o mulțime de elevi care nu vor să învețe, nu vor să fie la școală, eu personal aș fi mai fericită dacă acei copii ar renunța la școală, ar fi mai bine și pentru ceilalți elevi.
    copiii din articol e posibil să nu fie foarte bine înzestrați și de acolo lacunele și restul. după ce îi reînmatriculează, ce le vor face? îi verifică anual și dacă nu evoluează, îi amendează și pe profesori? sau îi reabilitează pe părinți?
    mi se pare jalnică toată tevatură.

  15. >> manuale şcolare româneşti cumpărate de părinţi din librărie
    >> “cum ar putea platforma online americană să ofere diplome de absolvire pe programă şcolară românească?”

    Ce “specialisti” au scris prostia asta? Manualul nu e programa. Poate se duc la un curs de logica elementara?

  16. In perioada pandemiei s-a abuzat de putere iar copiii au fost cei care au suferit: teama, obligatia de a sta cu masca in condiitiile in care simteau ca se sufoca, iar cei care o puteau accepta, mai mult se infectau pt ca se jucau cu ea, puneau mana, le cadea pe jos… bataie de joc…. iar in ceea ce priveste educatia online … rezultatul a fost un esec. Copil in clasa 1 sa il inceti sa scrie sau sa citeasca online e de-a rasul -plansul…numai cei care au avut copii asa mici pot intelege situatia, iar in ceea ce priveste evaluarea nationala… copiii sunt compromisi, pana la urma, in perioada pandemiei, toti parintii carora i-au interesat de proprii copii dar care au avut si timpul necesar, au facut homeschoooling chiar dc erau inscrisi in sistemul de invatamant de stat. Felicit acesti parinti care i-au retras pt a nu-si bate societatea joc de copiii lor , pt ca le-a pasat de copiii lor si au avut acest curaj…
    In urma pandemiei, toti copiii au lacune, absolut toti. Doar parintii care su situatie financiara buna si pot face meditatii la greu mai pot ajuta copiii.
    Deci , pana la urma, nu statul educa, ci tot parintii… lasam criminalii , pedofilii, hotii… in libertate si bagam in inchisoare parintii carora le pasa de copiii lor . Rusine! Rusine! Rusine!
    Sunt o multime de copii scolarizati care nu stiu sa scrie , sa citeasca… in cls a8-a, fac probleme la scoala… si de ce nu e invinuita scoala?
    Acum sint invinuiti parintii ca au un nivel scazut pt ca au facut honeschooling , dar pt copiii care au un nivel ft scazut si sunt inscrisi la stat cine da socoteala? Tot parintii, nu? Deci , statul cand e vinovat?
    Rusine directorului! Rusine instantei! Rusine celui care a publicat acest articol!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Instrumente digitale pentru școli și profesori ca să combată dezinformarea în rândul elevilor și să învețe competențe digitale, publicate de Comisia Europeană / În Europa, unul din trei elevi cu vârsta de 13 ani nu are competențe digitale de bază

Comisia Europeană a publicat, marți, orientări pentru profesorii de învățământ primar și secundar despre modalitățile de combatere a dezinformării și de promovare a alfabetizării digitale în clasele lor. În prezent, în Europa,…
Vezi articolul
examen

Parlamentul European vrea noi reguli pentru a combate dependenţa digitală: Europarlamentarii sunt îngrijoraţi de impactul prelungit asupra sănătăţii minorilor şi vor mai multe cercetări cu privire la riscurile legate de serviciile online

Într-un raport adoptat marţi cu 545 de voturi ”pentru”, 12 ”împotrivă” şi 61 de abţineri, eurodeputaţii „avertizează asupra naturii care creează dependenţă a jocurilor online, a reţelelor sociale, a serviciilor…
Vezi articolul