Cele mai uşoare subiecte din ultimii 3 ani, la Matematică, la Evaluarea Naţională. Analiza profesorului Sorin Borodi arată că cele mai multe exerciţii au avut grad de dificultate 2, pe o scară de la 1 la 10

29.164 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Examenul de Matematică de la Evaluarea Națională 2020 a avut subiectele cu cel mai mic grad de dificultate din ultimii 3 ani, potrivit analizei comparative realizate de profesorul de matematică Sorin Borodi. Pe o scară de la 1 la 10, dificultatea subiectelor la matematică din anul 2020 a obţinut nota 4,61, faţă de 5,11 anul trecut şi 5,05 în 2018. Un grad de dificultate mai mic a fost în anul 2017. Rezultatele Evaluarea Națională 2020 se afișează luni, pe 22 iunie, pe edu.ro și Edupedu.ro.

Gradul de dificultate al subiectelor de la proba scrisă de Matematică de la Evaluarea Națională 2020 a fost cotat la 4,61 puncte, din 10 posibile. Subiectele au fost mai uşoare decât în anii 2019 şi 2018, reiese din analiza citată.

Tabelul cuprinde indicii de dificultate ai “itemilor”, apreciaţi pe o scară de la 1 la 10. În urma analizei profesorului Sorin Borodi, rezultă un coeficient de dificultate. Profesorul de la Liceul „Al Papiu Ilarian” din Dej, județul Cluj, realizează această comparație de ani de zile, începând cu subiectele din anii 1933 și până în prezent.

Sursa datelor: sorinborodi.ro

Concret, ca toate Evaluările Naţionale de la clasa a VIII-a din 2010 încoace, şi cea din anul 2020 de la Matematică a avut 18 “itemi” sau puncte. Gradul de dificultate a fost următorul, pe o scară de la 1 la 10, potrivit profesorului Sorin Borodi:

  • gradul de dificultate 1 – 1 item
  • gradul de dificultate 2 – 6 itemi
  • gradul de dificultate 3 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 4 – 1 item
  • gradul de dificultate 5 – niciun item
  • gradul de dificultate 6 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 7 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 8 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 9 – 2 itemi
  • gradul de dificultate 10 – niciun item

În analiza “la cald” a subiectelor, Sorin Borodi a declarat pentru Edupedu.ro miercuri că ”Nota 10 e destul de greu să se obțină. În special din cauza geometrie plane, este vorba despre problema 1 de la Subiectul III, punctele b și c nu o să fie rezolvată de prea mulți elevi, după părerea mea. Acelea vor face diferența între nota 9 și nota 10. Dificultăți au întâmpinat elevii și la un subpunct de la ultima problema de geometrie in spatiu, punctul c.

În rest, nota 5 e destul de ușor de obținut. În special subiectele I și II au fost destul de previzibile, asemănătoare celor din subiectele din anii trecuți și celor din testele de antrenament.

Foto: sorinborodi.ro

Din păcate, subiectele continuă să conțină lucruri rupte total de realitate. Sunt pur teoretice, fără nicio legătură cu viața reală, cu concretul. Nu se poate evalua cu un astfel de subiect modul în care un elev știe să aplice în viața reală ceea ce a învățat la matematică până în gimnaziu“.

Din analiza graficului de mai sus se poate observa că în ultimii ani a avut loc o „relaxare” a subiectelor de la matematică, acestea fiind din ce în ce mai ușoare. Cele mai dificile subiecte date în perioada analizată au fost în anul 2002, cu un coeficient de dificultate de 7,13.

Acest examen de la finalul clasei a VIII-a a purtat numele de „Examen de Capacitate” între anii 1999 și 2003, apoi „Teste Naționale” până în 2007, iar doi ani la rând au fost „Teze cu subiect unic”. Din 2010, examenul de la finalul clasei a VIII-a se numește „Evaluarea Națională”.

Subiectele de la Matematică – Evaluarea Națională 2020:

 

Descarcă baremul de la Matematică – Evaluarea Națională 17 iunie 2020:

 

Calendar Evaluarea Națională 2020:
2-5 iunie 2020 Înscrierea la evaluarea națională
15 iunie 2020 Limba și literatura română – probă scrisă
17 iunie 2020 Matematica – probă scrisă
18 iunie 2020 Limba și literatura maternă – probă scrisă
22 iunie 2020 (până la ora 14:00) Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
22 iunie (ora 16:00-ora 19:00) – 23 iunie (ora 8:00-ora 12:00) Depunerea contestațiilor
23-26 iunie 2020 Soluționarea contestațiilor
27 iunie 2020 Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
Calendarul sesiunilor speciale de BAC și Evaluare Națională 2020:

 

Foto: School photo created by freepik – www.freepik.com

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ASE București și Universitatea de Medicină Iuliu Hațieganu din Cluj Napoca – din nou singurele universități românești din top 1000, în clasamentul Times Higher Education 2023. Majoritatea instituțiilor românești, în coada rankingului global / Top 3: Oxford, Harvard, Cambridge

Numărul universităților românești incluse în cea mai nouă ediție a clasamentului Times Higher Education al celor mai bune universități din lume – ediția 2023, publicată astăzi – a crescut la…
Vezi articolul

România nu a susținut deloc inițiativele educaționale aplicate în pandemie, situație care se întâlnește în doar 4 din 28 de sisteme educaționale participante la un studiu OCDE: „Există o nevoie presantă de evaluare a eficienței” acelor măsuri, în combaterea absenteismului școlar

România face parte dintr-un grup foarte restrâns de sisteme educaționale participante la un studiu al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) care nu au raportat niciun fel de susținere…
Vezi articolul

Copiii români sunt cei mai expuși riscului de sărăcie și excluziune socială la nivelul Uniunii Europene – analiză comparativă Salvați Copiii / Organizația cere guvernului un plan strategic care să asigure echitatea în educație

Doi din cinci copii români sunt expuși riscului de sărăcie și excluziune socială, România înregistrând astfel cel mai mare risc, la nivelul Uniunii Europene, potrivit unei analize comparative realizate de…
Vezi articolul

Teoriile conspirației sunt alimentate de ”Paradoxul succesului” și de modelul militarizat-autoritar de comunicare în pandemie. INTERVIU cu sociologul Dan Petre

Sociologul Dan Petre, specialist în ştiinţele comunicării și conferenţiar universitar, spune că polarizarea extremă a societății românești, dar și ”paradoxul succesului” gestionării pandemiei de coronavirus au contribuit la răspândirea teoriilor…
Vezi articolul
Iulian Cristache

Răspundeți unei comenzi sau unei persoane din Ministerul Educației? – Reacția președintelui Asociațiilor de părinți la afirmațiile președintelui Asociației colegiilor pedagogice

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – învățământ preuniversitar, răspunde afirmațiilor făcute de profesorul Mircea Bertea, președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România: Am…
Vezi articolul