“Cerem recunoașterea rolului profesorilor în societate” – o petiție lansată pe 29 decembrie a fost semnată de peste 8.400 de profesori care solicită majorarea salariilor din învățământ

6.389 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Petiția creată cu o zi înainte ca Guvernul Cîțu să decidă înghețarea salariilor în sectorul bugetar, pe 29 decembrie, are titlul “Cerem respectarea legii, respectiv majorarea salariilor profesorilor conform Legii 153/2017, modificata prin OUG 135 din 14 august 2020″. Autorul petiției amintește faptul că salariile profesorilor ar fi trebuit să crească cu 16% anul trecut, în septembrie, dar guvernul Orban a decis atunci amânarea pentru septembrie 2021 a acelei creșteri.

“Acum suntem anunțați că majorarea de la 2 septembrie 2021 a fost amânată din nou pentru 2022, deși banii există! În data de 18 decembrie 2020, când încă era Ministru de Finanțe, Florin Cîțu afirma: “Salariile profesorilor au fost incluse, atât creşterea de la 1 ianuarie cu 1/4  din diferenţa până la 2022, dar şi creşterea de la 1 septembrie care aduce salariile la grila din 2022. Este inclusă în buget ca să nu mai existe niciun fel de dezbatere în spaţiul public. Ştiu şi mulţumesc premierului pentru înţelegere. A fost o decizie pe care ministerul Finanţelor a anunţat-o ieri, deci să nu mai avem discuţia despre asta în spaţiul public”. După ce a devenit premier, Florin Cîțu ne anunță că nu mai sunt bani, iar majorările salariale pentru profesori vor fi amânate până în 2022!!

Banii există, chiar Ministrul de Finanțe a spus pe 18 decembrie că majorările au fost prinse în buget. 10 zile mai târziu, după Crăciun, banii nu mai există!

Guvernanții tratează în acest moment profesorii ca și cum ar fi treapta cea mai de jos a societății!”, se arată în textul petiției.

“Este o petiție prin care cerem recunoașterea rolului profesorilor în societate. Profesorii sunt cei care formează medicii, profesorii sunt cei care formează politicienii, profesorii sunt cei care formează polițiștii. Dar, în acest moment, un profesor cu 21 de ani vechime este plătit mai prost decât un vânzător, cu 5 ani vechime. Asta înseamnă că în societatea românească, un profesor este asimilat unui vânzător la supermarket, adică unui muncitor calificat. 

Cerem reconsiderarea rolului și statutului profesorului în societatea românească! 

Romania are cel mai mic indice de salarizare a educatiei din UE, si printre cele mai mici din Europa, peste Serbia si Albania dar sub Macedonia sau Bulgaria”, mai arată autorul petiției.

Reamintim că pe 28 decembrie Florin Cîțu, premierul României, a anunțat că salariile din sistemul bugetar vor fi înghețate.

“În acest moment analizăm dacă legea în vigoare este eficientă, privind salariile din domeniul public, că au apărut tot felul de anomalii şi excepții în momentul în care această lege a fost aprobată. Vom face o analiză amplă, vom veni cu rezultatele, iar, până atunci, veniturile angajaților se mențin la nivelul anului 2020, decembrie 2020. Deci veniturile angajaților din sectorul public, atât central, cât şi local se mențin la nivelul venitului din decembrie 2020, până la momentul în care vom avea o analiză asupra efectelor şi implicațiilor legii salarizării, a acelor excepții care au tot apărut şi așa cum a fost ea modificată si aplicată greșit, spun eu, în ultimii ani”, a spus premierul. 

În ședința de Guvern din 30 decembrie a fost deja aprobată o ordonanță de Urgență prin care salariile din sistemul bugetar, inclusiv cele din Învățământ, rămân la nivelul din decembrie 2020.

Sindicatele din Educație au reacționat în ultimele două zile, amenințând cu proteste.

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii
  1. Din pacate, sindicatele din invatamant nu reprezinta interesele si nevoile profesorilor. Vorbesc doar de bani si sporuri. Dar intre timp niciun elev nu vrea sa se mai faca profesor. Pt ca e o meserie de umilire publica, bataia de joc a copiilor loaze, a parintilor frustrati si a haterilor din societate, a sefilor abuzivi care s-au prins ca dascalii sunt slabi si fara caracter. Iar sindicatele nu au nicio initiativa pe partea asta, daca nu e ceva despre bani.

  2. Asa este! In special profesorii, cei care dau societatii dupa, medici, avocati, asistenti medicali, si nu numai, care ajuta la formarea si desavarsirea intelectuala si profesionala a individului intr-o societate, din anii ’90 au fost marginalizati, prigoniti, batjocoriti, ba ca sunt prea multi, ba ca nu predau dupa metode moderne, ce sa mai, vesnic la coada grilei de salarizare! Iar functionarii din primarii primesc si bani de haine,pe langa alte sporuri materiale!
    Am mai avut inca un presedinte care a afirmat public ca nu sunt bani ptr. profesori si medici, si ca sa plecam in afara! GENOCID! De asta multi profesori titulari tineri au plecat din invatamant, din cauza saraciei impuse de diferite guverne! In 2012 ca profesoara titulara cu definitivat aveam 1000 ron Brut salariul si 700 ron net. Trei profesoare am demisionat atunci, 2 titulare si o profesoara suplinitoare!
    Profesorii buni din pacate au plecat demult, iar dintre cei ramasi nu toti isi fac datoria! Am vazut de atatea ori cum se dadeau orele suplimentare la profesori pensionari, in loc sa fie date la tineri sa isi mai acopere saracia! Plus ca nici nu se pregateau ptr. ore! Veneau majoritatea ptr. salariu, plus pensia, si ca nu lasau corigenti, de asta erau preferati de directori!
    Toate cumulate ne dau rezultatele de astazi! Prigoana intentionata a intelectualilor ca in timpul comunistilor, saracirea voia a dascalilor si denigrarea permanent a noastra, prin diverse mijloace!
    De saracie, mi-am dat demisia, am invatat singura germana, din carti, am facut scoala de 3 ani la ei si am astazi o profesie si in Germania!
    Dar pretul platit a fost prea mare:a trebuit sa renunt la postul titular pe care il aveam ca profesor de liceu, de limba si literatura romana! E ca o data deschisa ptr. mine! Am facut aceasta profesie cu pasiune, devotament si profesionalism, am dat totul ptr. elevii pe care i-am avut!
    Nicidecum ptr. cei 700 ron net pe luna!
    Dar ma voi stradui sa revin in invatamant, sa o iau de la capat, si tot la liceu! Germania nu m-a convins sa raman definitiv in tara lor! Deci, ma alatur si eu petitiei dvs. !

  3. Astept cu nerabdare o petitie din partea profesorilor cu privire la cresterea calitatii actului didactic, perfectionarea profesorilor, imbunatatirea predarii prin mijloace digitale.
    Mai atept o petitie prin care profesorii cer inlaturarea elementelor neconforme (colegii de breasla ce nu isi fac datoria ), cresterea dificultatii subiectelor la examenele scolare sau dotarea scolilor cu materiale, schimbarea programelor scolare, salarizare in functie de performanta sau deblocarea posturilor. Din nefericire greu de crezut ca se va intampla asa ceva.
    Inca o data in plus se vede ca profesorul pune interesul lui inaintea interesului elevului.
    Se pare ca rolul educatiei in Romania este acela de a PLATI SALARIILE PROFESORILOR si nu de a creste performanta scolara a elevilor. Nu este o generalizare la adresa profesorilor, dar din pacate in sistem cei buni, dedicati sunt minoritari.

    PS. Probabil ca o sa astept mult si bine! 🙂

  4. Cu siguranță , Religia și Educația tehnologică sunt pe primul loc ca număr de semnatari ai respectivei petiții. Plătiți degeaba , în ultimele zece luni ( ca să nu spun în ultimele zeci de ani ) , acești pseudo-profesori vor bani , bani și iar bani , negândindu-se la faptul că nu fac nimic bun pentru viitorul acestei nații . Primii asigură existența viitorilor cotizanți la bunăstarea popilor și a bisericii , iar ceilalți , ingineri incompetenți în specialitățile lor sau profesori ( la fel de nepricepuți în specialitățile de bază ) ce s-au convertit la „TEHNO” , sunt incapabili să înțeleagă că ȚARA trece prin momente dificile . Sper ca viitoarele Planuri-cadru să rezolve problema „ tăietorilor de frunză la câini ” din învățământul românesc !

    1. De unde stiti dumneavoastra ce profesori au semnat petitia in sunte de localitati? La cum raspundeti, tare mi-e teama ca nu ati avut de-a face cu invatamantul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like